10 km/h. Slováci zavádí na hlavní trati pomalou jízdu, zpozdí i mezinárodní vlaky do Česka

Lokomotiva 350 v čele vlaku IC. Foto: ZSSKLokomotiva 350 v čele vlaku IC. Foto: ZSSK

Důvodem omezení je špatný stav trati.

316 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zbynek.ji

Dobrý večer
Kde můžu zjistit a doložit dopravci ŽSSK zpoždění které měl, při žádosti o odškodnění.
Nejlépe nějakou webovou stránku, která dopravci přide dostatečná.
Děkuji za odpověd.

Martin

To je jeste dobre, je to dvojnasobna rychlost chuze…

jal

Nevím, jak to ten Fico dělá, ale při pohledu na mapu ŽSR většina vlaků mezi Bernolákovem a Sencem nezvyšuje zpoždění ani v jednom směru.

Kdyby jezdili 10, vypadalo by to jinak.

Teď- Os 4774
(19.01.2024 16:38) Galanta -> Bratislava hlavná stanica (19.01.2024 17:21)

V stanici Bernolákovo meškal 5 minút

Zpoždění měl už z Galanty

Jak se zdá, bouře ve sklenici vody.

Alex

To bude nějaká fikce. Mojí ženě dnes ráno z Bernolákova zrušili vlaky a hodinové zpoždění osobáků je norma.

Peter

Čo sem stále ťaháte Fica?

marek hudec

asi jako tady za vsechnu muze Baba (jo a Putin…)….
ne vazne, na Slovensku co se tyce udrzby a budovani zeleznicni infrastruktury na to kaslaly vsechny dosavadni vlady od Meciara, pres Dzurindu a Fica az k Matovicovi………proto at uz udela Fico (resp jeho kabinet) jakykoliv pokrok, bude to pokrok

ketchup1970

můžou se po tratích přímo prohánět „s vetrom opreteky“

Honza St.

Kdy naposled se na tom úseku měnily koleje? Sem tam se i na trati Bratislava – Štúrovo nějaký úsek opravil, nejen teď ten jeden či dva kolem Novým Zámků. A z videí vím, že mezi Košicema a Čiernou dokázali mít PJ i na kolejích z roku 2003 (tam, kde měnili most), a to už nějaký rok zpátky. Ale jestli se tam naposled měnily v sedmdesátých nebo osmdesátých letech, tak se není čemu divit (i když na Vysočině je pořád spousta úseků s kolejema ne o moc mladšíma než Ski Hotel, a 10 km/h se nejezdí nikde).

ketchup1970

Když jsem se přistěhoval do Prahy a začal dělat u DPP ED Měnírny, tak mi kolegové říkali , že koleje z Olšanského náměstí nahoru na Floru jsou prý ještě od Krupp Essen z doby Protentokrátu.. A to byl rok 1991 takže 46+ let

Honza St.

Koleje na nejednom úseku 2. hlavního tahu jsou na tom dneska stejně. Nemodernizované části Žďár – Křižanov (Žďár a Ostrov nad Oslavou) 1975, Křižanov – Vlkov buď 1975 nebo 1976 (byť zčásti budou kolejnice vymeněné), Tišnov 1973, za Žďárem na Havl. Brod 1978. Řekl bych že poslední velká výměna Brno – Břeclav – Bratislava – Štúrovo proběhla ve stejné době. Začátkem 90. let se rozjela další velká výměna, ale kvůli šetření po převratu rychle skončila. A kde neproběhla koridorizace nebo nějaká dřívější výměna, tam jsou koleje z těch dob dodnes.

qěcy

Dodnes leží v v hlavních kolejích Čelákovice – Mstětice kolejnice že 60. let. Čili zhruba 60 let staré. No, pomalé tam bývaly, ale od doby, kdy generál třískl do stolu a přestaly se flikovat vložky defektoskopicky vadnými kolejnicemi, a začlo se lépe a včas podbijet, či lépe opravovat svršek a místy i spodek, se po té trati pomalé nevyskytují. A ano, v jednom úseku se ty tehdy padesátileté kolejnice dočkaly kontinuálního broušení. Někdy před nanejvýš šesti lety se přístup SŽ k údržbě a opravám výrazně zlepšil.

Zdrasa

Dost by mě zajímalo zdokumentování toho, jak takový úsek trati, kde se smí jezdit jen 10 km/h vypadá. Vzpomenul jsem si na video z tuším Albánie, kde vlak jede po ještě doutnající trati a teda jede určitě rychleji, ale zase v Albánii budou asi poněkud chabější bezpečnostní předpisy.

desítka

Jsou tam defektoskopické vady, nikoliv vady GPK.

Hans1934

Včera v 21:30 cca už to v Brně ukazovalo 1:45 na vlaku Metropolitan ve směru Pardubice/ Praha
To bude výborné do taktu s vlaky z Grazu/Vidě

Martin

1) takt byl skoro dodržen, neb Vindobona jela +90 🙂
2) naprostá většina z těch 1:45 byla kvůli úplně jinému problému: https://zdopravy.cz/10-km-h-slovaci-zavadi-na-hlavni-trati-pomalou-jizdu-zpozdi-i-mezinarodni-vlaky-do-ceska-191350/?comments=1#comment-1223479

dopravopat

Malá stanica niekde na západe hlavného mesta jedného maličkého štátu uprostred európy: Príde vlak v smere zo západu. Obstaróžny rušeň a vozne pre beznohých zastavia na 1. koľaji tak, že zablokujú všetky prechody cez koľajnice okrem úplne ľavého (pohľad od budovy stanice). Na 2. koľaj prichádza vlak z opačného smeru. Desiatky ľudí si robia zachádzku okolo vlaku na 1. koľaji. Frfľajú, hundrú, niektorí hovoria niečo osobe v červenej čapici. Tá je z toho zjavne nasratá. Vlak z 2. koľaje už-už odchádza, keď vyjde z budovy stanice cestujúci, ktorý by sa s ním rád odviezol. Osoba v červenej čapici na poslenú… Číst vice »

jal

REX 1870
(19.01.2024 11:11) Nové Zámky -> Bratislava hlavná stanica (19.01.2024 12:26)

V stanici Bernolákovo išiel včas

REX 1869
(19.01.2024 11:33) Bratislava hlavná stanica -> Nové Zámky (19.01.2024 12:45)

V stanici Galanta meškal 7 minút

jal

Jak to tedy je?

EC 278 METROPOLITAN Budapest-Nyugati -> Praha hl.n.
(19.01.2024 10:24) Štúrovo št. hr. -> Kúty št. hr. (19.01.2024 12:57)

V stanici Bernolákovo meškal 10 minút

A ty chytil za Štúrovem.

https://mapa.zsr.sk/index.aspx

desítka

Je to tak, že ta 10 je v 1. TK a po té se jezdí do Budapešti. Takže vliv na vlaky do Prahy je rovný rovné nule…

jal

Ale tady se tvrdí, že Fico tam má zpoždění v celém úseku, ne v jedné koleji.

Proč v opačném směru REX 1870 jel bez zpoždění?

Peter

Čo sem stále ťaháte Fica?

Nose Peak

Zato Hungaria už má +45, v Brně. A teď se v tom vyznejte….

Zdrasa

Tak zrovna Hungaria má +45 vcelku běžně, to už je téměř konstanta.

Michal Bartoníček

Slovákům se rozpadá železniční síť, ale důležité je, že zametli s LGBT, nemají tam migranty a dekadenci západu. To za tu delší jízdu přece stojí. 😉

VTT

Jak souvisí LGBT a železnice? Požil jste alkohol nebo nějaké drogy?

Michal Bartoníček

Nepřemýšlejte nad tím. 🙂

jal

Normálně souvisí. Když jedou ve vlaku migranti a 72 pohlaví, pomalé jízdy nejsou.
Co je na tom nepochopitelného?
Je třeba uvažovat správně.
: – )

Ivan

Vy zjevně nebudete nejčilejší koťátko z vrhu!!

ketchup1970

Vrh vrhnutý z vrchu ..

Zdrasa

Tak, že když politici řeší kulturní války, snadněji jim projdou průsery v těch oblastech, které mají skutečně řešit.

Jakub

Zeleznice na Slovensku boli vzdy na okraji zaujmu, takze toto je uplne mimo prispevok.
Chybu robi Ceska republika a CD s vyuzivanim Metropolitanov ako hlavnych vlakov na spojenie Brna a Prahy, pricom sa dobre vie, ze tie vlaky u MAV su brane ako osobne a na Slovensku su to tiez vedlajsie spojenia, tym padom nemaju taku prioritu. Byrokraticke prekazky su podobne v CR a SR, vid napr Vytonsky most a u nas Plavecky Stvrtok.
S meskanim je to podobne, nemaju si CD a ZSSK co vycitat.

NightmareFreddy

No, spíše SŽ a ŽSR, protože ČD a ZSSK s tím moc nenadělají

Jakub

ZSSK chceli vacsiu vatu pre Metropolitany uz pre tento GVD, ale bolo to zo strany CD zamietnute. Konkretne chceli posun o 15 minut.
Vlaky na Ex3 predsa objednava MD u CD, to si moze povedat, ze bude mat vlastne vnutrostatne vlaky a Metropolitany dotovat nebude.

NightmareFreddy

No právě, Ex3 je linka objednávaná u MD, časy v podstatě přiděluje SŽ tak, aby se tam ty vlaky vešly. ČD je celkem jedno, kdy ten vlak pojede, když to zaplatí MD. A nemá s tím moc důvodů cokoliv měnit. A za to, že je trať v tragickém stavu, nemůže ČD ani ZSSK

Jaaa

Takt vlaků i prioritu určuje MD, drážní odbor. Ptejte se tam.

nowas

U nás nemusíme chodit daleko. Jenom na Výtoň.

Alibaba

Tady za to můžou památkáři.

Ivan_pha

Což takhle přestat jezdit přes vesnice na Slovensku, když si neumí opravit ani přímý úsek v rovině, a začít jezdit vše do Budapesti přes Vídeň?

NightmareFreddy

Otázkou je, jestli my jsme na tom až tak o poznání lépe, jestli si můžeme dovolit takto vyskakovat 🙂 A v Rakousku umí také pěkné vylomeniny, když nedávno například zařízli Railjet ve Vídni (je pravda, že nevím, co se stalo), do ČR nedojelo nic a na obrat použily ČD vozy Bdmtee. To museli být cestující nadšeni…

Johnny Cash

Ještě tady je slušně využívaná alternativa Regiojetu. Samozřejmě mít u ČD dispečerku složenou z Bymáků je špatně.

troglj

Alespoň něco jelo. U ÖBB (ale i DB) je spíše zvykem pak zrušit zbytek vlaku nebo i obrat.

Johnny Cash

Zavést na Slovensko dejme tomu 3 spoje mimo takt. Prostě až to pojede, tak to pojede. Druhá varianta – 60 minutovou vatu. Otázka je, jestli to bude stačit.

NightmareFreddy

Za mě souhlas s drobným doplňkem. Těch 60 minut by to podle mě mohlo čekat v Bratislavě, protože zase tolik cestujících Maďarsko (Slovensko za Bratislavou) – Česko není, naopak tam jde spíše o to dostat se do Bratislavy. Tímto by byli téměř všichni spokojeni…

Johnny Cash

V Metropolitanech nejezdí až zase tak moc cestujících z ČR do Bratislavy. Největší frekvence je Kúty-Bratislava, tam to vystoupí a zase nastoupí početná skupina cestujících do Nových Zámků. To znamená, že do Bratislavy by z ČR stačily 4 spoje denně, které by nezastavovaly v Kútech a Budapešť jezdit přes Vídeň s přestupem.

Jakub

Najviac cestujucich je medzi Brnom a Bratislavou.

Johnny Cash

Problém je v tom, že Bratislava hlavná má katastrofický nedostatek nástupištních hran. Čekat by to muselo jinde. Ale kde, když mezi Bratislavou hlavnou a Lanžhotem neexistuje peronizovaná stanice. Taktéž na opačnou stranu – nejbližší peronizovaná stanice jsou Nové Zámky. Samozřejmě to může čekat někde u nástupního ostrůvku třeba na Lamači. Proto mě nejlíp vychází varianta provozovat spoje mimo takt. Jenže kdo to zaplatí? Metropolitan jezdí v ČR i SR v ZDO.

Jaaa

Hm, co na to říct? Trať, která trasováním vyhovuje pro rychlosti nad 200 km/h, kterou místní odmítají modernizovat na víc než 140 a teď tam bude 10? Myslím, že jde o východně socialistický sen – hlavně jezdit zadarmo, je jedno v jaké kvalitě a rychlosti. Peníze, které by se daly použít pro zkvalitnění, místní věrchuška raději ve velkém rozkrade a běžný Fero má u toho ještě vítězný pocit, ako to teraz tým kapitalistom zavaril. Slovensko je zemí s obdobnou ekonomickou silou na obyvatele, jako ČR. Stav veřejné dopravy tam je ale naprosto žalostný, a je to způsobeno jen a pouze… Číst vice »

marek hudec

trochu korekci k vasemu prispevku
– obdobna ekonomicka sila CZ vs. SK je podle cisel za 2023 cca 100:85
– namisto „zalostny stav verejne dopravy“ by bylo presnejsi pouzit „zalostny stav dopravni infrastruktury“ – treba vozovy park ZSSK je srovnatelny (ok, zatim nemaji vlastni railjety a ctvrtstolete pendo….)
– socialisticky sen jezdit pomalu?…. to uz je bez ppardonu pitome
– modernizace na max 140 byla prosazena prave kvuli vedeni trati naprostou rovinou v kukuricnem poli, aby bylo legislativne mozno usetrit na vystavbe mimourovnovych krizeni

Radim

Ta třetí odrážka byla myšlena spíš „socialistický sen jezdit zadarmo a je jedno jak rychle“ a ne „jezdit pomalu“. A tu poslední odrážku nechápu. Je to v naprosté rovině v poli, tak to zmodernizujeme jenom na 140, protože… jenom kvůli přejezdům? Nebo?

Přejezd na 160

Legislativně tam 160 i s přejezdy nic nebránilo a ani nebrání. To jenom ŽSR melou furt dokola tu svou mantru, že oni víc než 140 přes přejezdy jezdit nebudou.

Okoloidúci

Ja len dodám, že vďaka tejto nemyselnej mantre si ŽSR “sedí” na kvalitných tratiach v parametroch 160km/h ktoré kvôli pár blbym prejazdom sú obmedzené na 140 km/h.

Námatkovo napr. úsek Žilina – Krásno nad Kysucou.

Jaaa

– Ono jde i o integraci jednotlivých modů, provázání autobusů na vlaky nula, i vlaky si vzájemně ujíždí. O prakticky neexistujících integrovaných dopravních systémech nemluvě.
– Socialismus východního ražení ale takhle funguje. Služby jsou zadarmo a z důvodu takto vzniklého podfinancování a chybějící zpětné vazby ‚poptávka – nabídka‘ nekvalitní a zastarávající, protože chybí impuls i motivace.
– Další důvod. Ekonomicky se stavba těch nadjezdů vyplatí, ale vyžaduje to nějakou soustavnou činnost a peníze…

Pezos

Vozový park je srovnatelný jen na první pohled
– do regionální masivní nákupy konstrukčně naprosto nevhodných vysokopodlažních vozů
– odpor vůči řídícím vozům a s tím spojené šaškování s lokomotivami na osobácích
– nekoncepční nákupy „putovních výstavek“ typu čtyři kusy KISSů, které navíc místo kompletního pokrytí jedné linky mají jezdit dva vlaky sem, tři vlaky tam…

Jeffer

Veľká väčšina aspoň trochu schopných Slovákov žije aspoň v ČR, alebo ešte ďalej na západ. A tí, čo zostanú, žiadnu skvelú budúcnosť nevybudujú. Začarovaný kruh.

Radim

Tohle ale platí i o ČR… Skoro všichni „aspoň trochu schopní“ jsou na západě…

Jaaa

Ano, kdo může, utíká. Na Slovensku je tenhle problém ale o řád větší, k nám se často lidi vrací založit rodinu.

peter

Poviem vam nejake cisla. 1 z 5 slovenskych vysokoskolakov studuje v zahranici.
Dalsie cislo.
Na Slovensku studuje vysokoskolske medicinske odbory 5000 Slovakov. Dalsich 4000 Slovakov studuje vysokoskolske medicinske odbory v Cechach. Asi tak kolko sa ich vrati naspet na Slovensko? Na Slovensku je akutny nedostatok lekarov a stredneho zdravotnickeho personalu.

Pezos

„1 z 5 slovenskych vysokoskolakov studuje v zahranici.“
Přidám k tomu kontext, že je to po Lucembursku druhý nejvyšší procentuální podíl ze států OECD a zhruba čtyřnásobek průměru EU.

peter

Diky.

jal

Což je dáno tím, že v českých nemocnicích minimálně u hranic je plno slovenského personálu, který těch pár km z domu na Slovensku dojíždějí.

Prostě to samé, co u nás. Platy. Od nás dojíždějí do Německa.
Žádná politika a zhrzenost nad volbami.

tarten

Přijde mi, že je opravdu na čase změnit jízdní řád. Ale ne tak nějak přihodit Metropolitanům nějakou vatu, to nepomůže. Chce to si přiznat, že Metropolitany jsou prostě příliš nespolehlivé a že nesnesou být mezi nejdůležitějšími vlaky ČR ani s nimi být ve vážně míněném taktu. Jinými slovy na I. koridoru Praha – Brno (nebo Praha – Břeclav) zavést místo nich do skutečného prokladu s Vindobonou nějaké Brněnské draky a Metropolitany ať si jezdí náhodně jak je libo. Vlastně by kvůli tomu neměly ani překážet na přetíženém I. koridoru, ať jedou přes Havlbrod. Je to moc radikální? A nebo spíš… Číst vice »

Jaaa

Souhlasím. Mezi Prahou a Brnem jezdím často a Metropolitany využívám pouze pro směr z Prahy. Pro směr opačný přebírají štafetu po proslulé Avale; akorátže ne jen jednou denně. Nejtragičtější je ovšem Hungaria, která si sekeru táhne až do Německa. Ideální by bylo tyto vlaky vůbec nedotovat a zavést pouze co dvě hodiny nezávislý spoj na Bratislavu a šmytec.

W14

Metropolitanem jsem měl jet 2x, jednou jsem jel, po druhé jsem to vzdal (a přišel jsem i o jízdenku, protože i když to bylo po listopadu, kdy už ČD měly nastavené nové podmínky por vracení jízdenek u zpožděných vlaků, tak mi to neuznali). Neznám horší vlak u nás – nemyslím teď komfortem, ale dobou příjezdu (on je asi tak trochu paradox, že na českém území jede asi už v pohodě, ale Maďarsko a Slovensko fakt ne, dokonce i paní na pokladně mi říkala, ať jezdím Vindobonou do Prahy).

Johnny Cash

Ještě Bavorský expres.

troglj

Mně, jako vcelku pravidelnému cestujícímu na trase Teplice-Brno, by chyběly jídelní vozy. Na Metropolitanech a Berlinerech jezdí „opravdové“, kde si ráno dáte i šunku s věcem, s větší nabídkou jídel i větší kapacitou. To tak nějak patří ke kultuře jedné z nejvýznamnějších vnitrozemských relací.

Jindrosan

Mohou ČD či MÁV vymáhat po Slovácích nějaké sankce za tato vzniklá zpoždění? Pokud by se prokázalo, že zpoždění daného vlaku je vždy opravdu důsledkem této situace a tím pádem viníkem je pouze

Jaaa

Jo, posílat vlaky přes Vídeň, jako žluťák.

Jakub

Na MAV povazuju EC za osobne vlaky, tam ziadne odskodne nedostanete. Podobne CD vam nedaju odskodnenie, ked meskaju z dovodu vyluk.

Jenda První

Poslat Fica na příští návštěvu Orbána vlakem, ne?

Staňa Míček

Však to je v pohodě, půjdu na vlak, co má jet teď a on opravdu pojede, jenom to bude ten předchozí, dvě hodiny zpožděný…
Jo a ten politický grc na konci článku si mohl autor odpustit. Protože, jak autor jistě moc dobře ví, s obsahem článku to nemá co do činění.

Staňa Míček

Tak proč jste napsal že „voliči“?
Chcete ze svého, opravdu dobrého portálu, udělat politické fórum? (Já to pane Sůra fakt myslím dobře!)

Staňa Míček

Jo jo. Tak to tam nechejte. To do očí bijící slovní spojení že „velká část voličů se může po těchto tratích projíždět zdarma“ mě osobně přijde jako politický text. Zvlášť teď po volbách, když nevyhrál TEN.
Jen můj názor. Sorry jako

marek hudec

kdopak ze je to ten rusky agent?
ne vazne….to uz neni ani vtipne…

Radim

Kašlete na něho, nemá to cenu… 😉

Jakub

CD a SZ su dva rozdielne podniky, rovnako u nas ZSR a ZSSK. Nehovorim, ze peniaze nechybaju, ale problemy to zdaleka nevyriesi.

Antonín

Ale má, na Slovensku je zavedena doprava zdarma pro žáky, studenty, ale i seniory bez rozdílu a nejen slovenské, protože Slovensko je součástí EU, tak automaticky pro všechny žáky, studenty a seniory celé EU, tedy i nás Čechy, což velká část našich lidí využívá, včetně mě pro mé studující děti, když tam pravidelně jezdíme – stačí přinést fotku, vyplněné potvrzení (stáhnete z netu) a potvrzené školou, kam Vaše dítě chodí, resp. pro seniory stačí občanka s věkem. A protože jsme Češi, nepožadují přeložení do slovenštiny, na rozdíl od jiných zemí. Vyřízení zabere max. 5 minut na kterékoli pokladně.

Staňa Míček

Tak to je opravdu krásné. Já se ale pozastavuji nad tím, že autor článku zmínil voliče a že ti voliči mají zdarma něco. V tomto článku jsou ti voliči (díky závěru článku) vykreslení jako ti zlý a špatní. Z té věty to vyloženě čiší.
Tohle já řeším. 😉

Antonín

Jenže voliči volí tyto populistické vlády, které takové slevy zavádí, a to platí nejen pro Slováky, ale i pro nás, košile bližší než kabát, miliardy pak chybí na údržbu i provoz – stačí se kouknout kolik platil náš stát miliard za slevy zavedené Babišem a jen mírně upravené současnou vládou, tyto peníze mohly jít místo toho do nových vlaků a infrastruktury. Slevy ano, ale potřebným a u žáků a studentů pouze pro nutné cesty do školy apod. a ne na zmrzlinu do sousední vsi, či za jinou zábavou.

Jakub

Lenze tie peniaze chybaju ZSSK, nie ZSR.

Jakub

Tych 20 milionov je kvapka v mori, ked len dlh na udrzbe je vo vyske miliardy eur.

Litovel

ZSSK chybějí peníze jen na 4 párech nedotovaných IC vlaků, pokud tam vůbec jízdné zdarma platí, jsou např. povinně místenkové. Jinak ty peníze chybí zdejšímu ministerstvu, které objednává žel.dopravu i dotuje ŽSR.

Jakub

peniaze z cestovneho idu ZSSK nie ministerstvu.

troglj

V podstatě jsou. Bohužel se dnes většina voličů rozhoduje podle charisma, podle slibů nebo podle vymezení se k ostatním. To, zda jsou sliby reálně splnitelné ať už ekonomicky nebo legislativně nebo další dopady a souvislosti, tím se většina moc nezabývá.
Kdyby všechny strany musely přinést ke svým volebním slibům i analýzu dopadu, taková SPD by neexistovala a Fico by na Slovensku taky nevyhrál.

Tomáš

Musím jen s lítostí souhlasit.
Můj syn ve věku 16 let tomu říká „naozaj dobrý benefit“.
Už pomalu není trať na SK kterou by neznal.
Je třeba i říct, že hojně využíval Babišovou 75% slevu v ČR.
Z Olomouce do Ostravy za 29kc, paráda.
V té době se mu ani nevyplatila jízdenka na léto, a to opravdu najezdil mraky kilometrů.

jal

Strašné. Místo aby pracoval brigádně v Amazonu nebo u zedníků, vozil se po Slovensku.
Zakázat.

Antonín

Hlavně pracovat, chodit na brigády, že? Vzdělání a poznání pro mnohé až na posledním místě… Jenže to že žijeme v takové společnosti, jaké žijeme, neumíráme ve 30, zajistili vzdělaní lidé; vlak, auto, letadlo, mobil, televize lékařská péče atd. atd. by skladník, kopáč apod. nevymysleli, i když ti jsou také důležití.

El Barto

On to pan jal (alias Ohl s káčka) myslel ironicky, on má celkově takový svůj smysl pro humor. A také pro podsouvání lidem něčeho, co nikdy neřekli.

troglj

Nicméně je dobré si vyzkoušet lecos, člověk si pak toho vzdělání více váží. Já jsem brigádničil manuálně i administrativně, občas jsem z toho měl depresi nebo namožená záda, ale byla to pro život cenná zkušenost.
Ne nadarmo v takovém Mekáči začínáte od záchodů a odpadků, ale máte šanci dostat se až na místo vedoucího, a pak víte o fungování prakticky vše.

Štěpán Matějka

Taky se na dá dívat opačně, kdo by chtěl za 10km/h platit? 🤪

Jaaa

Přesně jste popsal poptávkovou spirálu, která vedla k uzavření většiny tratí na Západě. Bez inovací ztrácíte, až to můžete zavřít.

Kryštof J.

Slováci dostanou šanci změnit svoji zemi. Co udělají. Zase jdou po starých kolejích a zvolí si Fica co jediné co umí je to, že říká nějaké líbivé věci. O tom že se mu rozpadá celá infrastruktura pod nohama není potřeba mluvit. Ten kdo někdy jel opravdu na tratích SR tak ví že kdyby to mělo srovnávat s ČR, tak Českou železnici bude do smrti milovat.

Slosor

A kdo jako má dát Slovensko do pořádku? Všiml jste si, že Fico posledních 5 let nebyl u moci? A poslední 3 roky vládli dokonce tvrdí „antiFicovci“, z velké části dnešní opozice? A ti rozpadu železniční infrastrukury „zabraňovali“ snížováním rozpočtu ŽSR a to přes silné protesty a upozorňování, že nebude na údržbu.

peter

Neviem, asi mate problem s matematikou. Smeracka vlada skoncila 21.3.2020. Dalsia smeracka vlada nastupila 25.10.2023 to mi fakt nepripada, ze tu smeraci nevladli 5 rokov. Fakt si myslite, ze predseda najsilnejsej parlamentnej strany, ktora je vo vlade, aj ked nie je predsedom vlady neovplyvnuje diane vo vlade ? Vsimli ste si, ze pred poslednou vladou antificovou, tu Smer bol vo vladach 12 rokov. 4 roky z toho bola cisto jednofarebna vlada Smeru. Fakt si myslite, ze posledna smeracka vlada odovzdavala zeleznice na urovni Svajciarska a pokazili sa za posledne 3 roky ? Tolka naivita. Tu je hodnotenie stavu zeleznice v… Číst vice »

Slosor

Taky o SMERu nepadlo ani slovo, řeč byla konkrétně o Ficovi a ten skončil v r. 2018

A nikde nezpochybňuji, že SMER za ty dlouhé roky vlád nese hlavní podíl viny na stavu slovenské železnice. Samozřejmě že nese.

„AntiFico“ měli dost času ukázat, že obrátí kurz k lepšímu a výsledek? Ještě více železnici finančně přiškrtili.

Tak se logický ptám, kteří osvícení potilici že to mají dát do pořádku? Odpověď stále nemám.

Fakt nemám pocit, že celý problém na Slovensku je v osobě jednoho konkrétního politika, jak tady plno lidí naznačuje.

jal

To je škoda, že nemůžeme volit na Slovensku.
Zvolili bychom jim správnou vládu.

Jaaa

Myslíte Babiše? 😀

Jeffer

Ja môžem a už to nerobím – nemám zo zahraničia (ČR) dostatočný prehľad na to, aby som si mohol zodpovedne vybrať. A v ČR, kde zase nejaký prehľad mám, voliť nemôžem…

Radim

Kdyby volby něco měnily, tak už by je dávno zakázali 😀

jal

Nemáte přehled ze zahraničí? To jste ideální volič pomocí korespondenčního hlasování.

-mm

Přitom Vajnory-Šaľa rovná trať, jak Poricany-Kolín. Tam by se mohlo jezdit 160…

Leinad

SK předpisy dovolují přes přejezdy 140. Ale asi by šlo udělat rychlostní cimbuří, za každým přejezdem rychlostník 200+očekávej 140.

Přejezd na 160

I na SK se mohou dělat přejezdy na 160.
Je fascinující, jak se lež o max. 140 vryla pod kůži…

Jaaa

Ale je to jejich rozhodnutí. Podle EU se může 160.

Přejezd na 160

A ta EU to kde/čím/jak omezuje na 160?
Já mám tedy za to, že si to každý stát řeší po svém…

Jaaa

Normy TSI?

Leinad

To ano, pravidla Eunie jsou stejná.
(A neříkám že Slovenské rozhodnutí je blbě)

Granja

A přitom má úřadovat Traťmistr mráz. Fakt už není na nikoho spolehnutí.

lokodepo

Je mi Slováků líto, jak se jim nedaří se z toho vyhrabat, už i Rumuni na tom jsou výrazně lépe. Zatímco naše Dobrá správa neví, co s penězi a kde by nedávno modernizované nebo opravované úseky mohla znova modernizovat nebo „opravovat“, na Slovensku neví, kde prachy vzít. Takový propastný rozdíl mezi sousedními zeměmi…

Pavel

Primárním problémem slovenské železniční infrastruktury nejsou peníze. I u nás mnohé projekty výrazně spolufinancovány z fondů Evropské unie.
Problémem Slovenska, nejen na dráze, je neschopnost učinit rozhodnutí a toho se držet. Viz bratislavský železniční uzel. Každou chvíli jiný návrh, ale žádné rozhodnutí a žádná realizace.

Jakub

Lenze u nas su len projekty financovane z EU, stat nedava na udrzbu dost a na reko nedava nic, vsetko leje do dialnic, ktore sa sialene predrazuju- najdrahsie useky su Visnove a obchvat Ruzomberka, kde sa bavime uz o miliardach, pretoze sa setrilo na projekte a potom sa im to zacalo zosuvat a musela sa menit trasa resp im viackrat spadol strop v tuneli ako v Blanke.

Tomáš

To není možný. Tomu nevěřím. Vždyť mají euro..

Jan

Budapešťské rychlíky mají 15 až 45 minut zpoždění tak jako tak, jenomže teď se to začne načítat…

Původní Pražák

Takže stačí v jízdním řádu skrtnout první metropol z Budapešti, večer jeden v taktu připsat, případné nadjetí odčekat v Břeclavi a z vnitrostátního hlediska nevidím problém.

Honza

JŘ bude aktuálně asi dost orientační

Jaaa

Zasr přijde do módy ten starý vtip: „Ptá se cestující u pokladny: ‚Teta, išla už Avala?‘ A pokladní odpovídá: ‚Myslíte dnešnú alebo včerajšiu?‘.“

Tož tak.

Radim

Ten je orientační furt

IGCT

Tak hlavně že žesnad a svod a místní diskutující pořád kritizují sž..Rozumný nepochopí…

Petr Šimral

ŽESNAD.CZ a SVOD nekritizují, že se staví a opravuje. Kritizují to, že není kudy jezdit, to je dost rozdíl…

Low cost

Třeba proto, že se chceme srovnávat s vyspělými zeměmi a ne ze zaostalým Balkánem.

KrizeVychodniSpolecnosti

Tak to by nebyl špatný nápad si vzít kolo a pak vlaku ujet.

Bursík

Jednou tak rychlejší jsou běžci při maratonu.

David

Vede kolem tě trati aspoň nějaká stezka? Lidem v tom vlaku by třeba cestu zpříjemnila pohled na nějaké ty běžecké závody…

Tomáš

tvl:)

Michal Tvrdý

Čo k tomu dodať … stav tratí na Sovensku je len obrazom stavu tejto krajiny ako takej … takže asi viete, ako to bude aj nasledovné roky vyzerať ….

Růža

Vždyť máte Fica co má na všechno recept. Vemte si ještě Bureše a budete v ráji. On má ty správný vize.Sice jen v knížkách, ale co kdyby.

vasek.beroun

Velice inteligentní komentář.

Granja

Hlavně k věci.

jal

Stejně je zajímavé, jak se dokáže bezchybný stav tratí totálně zhoršit za pár týdnů po zvolení nesprávného politika.

Zlámalík

Nesprávného nebo nesvéprávného?

fous55

Je třeba pozorněji číst. Stav se změnil po průjezdu měřícího vozu. S volbami to nemá nic společného.

Granja

Z rychlosti 120 km/h rovnou na pouhých 10 km/h po průjezdu měřícího vozu, to je snad světový rekord. Jak často bratia Slováci měření provádějí?

gringoAD

No asi moc často ne … Rád jezdím vlakem, ale pokud po měření spadne rychlost 120 na 10 km/h, tak bych se v tom vlaku snad i bál …

Jarda Š.

To aby raději přestali s tím měřícím vlakem po slovenských tratích jezdit, když to může mít takto neblahý následek.

Jeffer

Ko***ov je na Slovensku toľko, že už ich môže ponúkať na export. 😉

VTT

Poznámka, že se někteří cestující můžou těmi vlaky vozit zdarma, je sice vtipná, ale je potřeba si uvědomit, že tohle na Slovensku funguje už dlouho a nezrušila to ani předchozí vláda. Takže to tak tamní voliči asi dost chtějí. A na druhou stranu, nespolehlivost a pomalost jim nevadí – konečně, darovanému koni na zuby nekoukej.

Jakub

Tak ci meskam kvoli vylukam alebo POTR je mi vcelku jedno- vysledok je zmeskany pripoj a cakanie hodinu dve na dalsi.

Polabský

Oprava: „Darovanému koni u zadele voní „.

Staňa Míček

Není vtipná. Je to politická glosa, která sem nepatří. Autor tím jasně definoval své politické přesvědčení a tím celý článek degradoval.

Leinad

Úplně stejně tam šlo zmínit jakoukoliv jinou výdajovou položku rozpočtu.

Os5600

Zrušil bych mezinárodní vlaky Metropolitan a normálně je utnul v Břeclavi se slovy, že dokud nebude na Slovensku kvalitní infrastruktura nebudou na Slovensko jezdit. Dokud se neudělá radikální krok, nic se na Slovensku nezmění.

STK

Souhlasím, je to škoda, kdysi jeden národ a takové rozdíly….

Pražák

Jeden národ to skutenikdy nebyl.

Martin z topírny

Nikdy jsme nebyli jeden národ.

Násilné spojení, nemohlo přinést nic jiného, než v budoucnosti opětovné odtržení.
Z hlediska historie bylo Slovensko „spojenec“ nejkratší dobu všech českých spojenectví a připojení.

Kdy už nebudeme brát jako Češi z historie jen co se nám líbí a hodí…

Peeetr

Byli jsme jeden národ.
Hlavně v období Sámovy říše a Velké Moravy, kdy se tu vytvořilo slovanské jádro, které udrželo jazyk až do dnes.

Pak bohužel přitáhli ze západu Habsburkové a z východu Maďaři, vytvořili si hlavní sídla v těsné blízkosti původního kulturního jádra ve Vídni a Budapešti, a vrazili mezi Slovensko a Moravu klín.

tarten

Nikdy jsme nebyli jeden národ. Tzv. československý národ byl politický konstrukt užitečný pro ustavení jednotného Československa jako národnostního státu podle chápání národa nacionalistickým způsobem v 19. století. Existenci československého národa sice propagovali i někteří z historiků, ale byl to mylný koncept. Nebo spíš nepravdivý.

Augusto Pinochet

…tak tak…Československo, kde žilo 5 milionů Němců a milion Maďarů…

Jaaa

Ale prosimvás. Berete národy jako něco daného a neměnného. V roce 1918 neexistoval hmatatelný kulturní rozdíl mezi Lanžhotem a Kútami ani v jazyce, ani v obyčejích, ani ve způsobu života nebo identitě; a jediný zásadní rozdíl mezi Olomoucí a Trnavou byl v Němcích / Maďarech. Místní dialekty si byly blíž, než hanáčtina s dnešní hovorovou češtinou. Zajeďte si někdy na slovensko-moravské pomezí a zůstaňte tam víc než týden. Ty vazby jsou tam v podhoubí hmatatelné a hluboké – bez ohledu na historickou moravsko – uherskou hranici. Slovensko mělo od 18. století, kdy národy začaly jakožto produkt romantismu vznikat, vždycky kulturní… Číst vice »

tarten

V každém případě si ale český a slovenský národ jsou velmi blízké. Mě hodně překvapuje, že i nové generace českých dětí normálně rozumí slovensky a sledují slovenské youtubery. Ale prostě to tak je.

Staňa Míček

Dva (díky bohu do teď) velmi spřátelené národy. Ale jeden? To teda rozhodně ne!

jal

Teď, po jejich volbě, už to spřátelený národ není. Musíme počkat na další volby.
: – )

Zdrasa

Myslíte ty český, až se tam vrátí Babiš? Jo, ten si pak bude s Ficem rozumět…

Augusto Pinochet

…z jakýho západu?…tak oni hlavně přitáhli Mongolové a Turci, kteří to celé přepr-ali a podle toho to na Moravě a dál na východ vypadá…a pan Sámo byl Frank…

EC104

Kdy se od Čech oddělí Morava?

Augusto Pinochet

…doufám že brzy a vezme si s sebou všecny náplavy a mudrlanty…

jal

Násilné připojení a odtržení od milující matky Budapešti.
To se nemělo stát, že. : – )

Anonym

Nebo to treba zacit jezdit pres Rakousko

Nose Peak

Jakože místo Bratislava hl. šť., by byla Bratislava – Hegyeshalom?

noerf

To má problém, že Regiojet má dle pláni nasazovat 6 vagónů s kapacitou 352 míst a reálně jedou občas čtyři vagóny, někdy pět.
A ČD by to museli jezdit ve spolupráci s ÖBB a cena by byla jinde.

Jan

Monarchisté budou rozhodně pro 👍

poutnik99

Přes Rajku

Johnny Cash

A Rakušák to bude chtít v ZDO jako Railjet?

Radim

Přesně. Ať si Slováci případně zavedou nějaké R z Břeclavi dál 😉 A nebo ať se domluví s OBB a jezdí to přes Vídeň

Tomáš Záruba

Ten triangl u Angernu možná nebyla úplná blbost… 🙂

Johnny Cash

Pro Rakušáky a jejich infrastrukturu to blbost je.

Jiří Kocurek

Otázkou je, kolik vám z Brna do Břeclavi zbyde lidí. Ale jako jo, pomstít se cestujícím, to Dráhy uměly vždycky.

Nose Peak

Stačilo by Metropolitan přejmenovat na Avalu, aby lidi věděli, o co jde 🙂

M19

A o co tedy?

Granja

Zřejmě o sekery všech seker.

tarten

Avala měla takovou pověst, že za svou existenci vůbec nikdy nepřijela včas. Nevím nakolik pravdivou…

EM*

Do Břeclavi párkrát přijela včas

Jaaa

Jel jsem do Prahy Avalou, která zastavila v Praze hl. n. předstihu 1 minuty. To byl opravdu zázrak.

Nose Peak

Neměla prostě jenom zpoždění 23 h 59 min?

Jarda Š.

Nebo vyjednat s Rakušany odklon přes Vídeň.

Honza

Pokud uz vedi ze tam ty vlaky nikdy neprijedou na cas, proc tomu neprizpusobi jizdni rad. To je klamani zakaznika.

Pezos

Podle ZSSK jsou dvě hodiny „minimální zpoždění“. Tož tak

https://domov.sme.sk/c/23269448/pred-liptovskym-mikulasom-zacal-horiet-rusen-cestujuci-su-v-bezpeci.html
(na konci článku)

Michal Tvrdý

Tu je meškanie vlakov také bežné, že to už nikto ani nepotrebuje riešiť …. považuje sa to za bežnú súčasť GVD …

Jaaa

Přesně takhle to funguje na Balkáně. +1h naprosto automaticky, +2h bráno jako u nás 10 minut – nepříjemné, ale „co naděláš“.

Knížecí rada

Hm, zajímavé, takže se přes dezolátní místo odpovídající desítce jezdilo 120 km/h. Tak to je štěstí, že tam nedošlo k vykolejení. A nikdo si nevšiml, prostě jedno větší poskočení na tom tankodromu se ztratí.

jal

Je i u nás zcela normální, že do průjezdu měřičáku se jezdí traťovou a druhý den 20. Klasika u srdcovek.

Petr Šimral

Náš vlak 41804 Budapešť – Česká Třebová dnes po šestnácté hodině jel úsekem Senec – Bernolákovo souvisle padesátikilometrovou rychlostí. Žádnou „desítku“ neabsolvoval…
Protisměr nemám za dnešek k dispozici.

Petr Šimral

Já vím, já to četl taky 🙂
A asi se tam stalo něco dalšího, protože cca od 17:40 vše stojí… https://mapa.zsr.sk/index.aspx

Jakub

Presiel tam diagnosticky vlak a zrejme vykreslil realny stav.

Martin

ZSSK:
Od 17:28 hod. prerušená doprava v úseku Senec – Sládkovičovo. Dôvod: R 853 zrazil osobu neoprávnene sa pohybujúcu v koľajisku.

Petr Šimral

Jinak EC 131 projel úsek Bernolákovo – Senec za 9 minut, prodloužil jízdní dobu o 5 minut a nyní stále stojí v Senci.

michal.s

Já milujem Fica, haló, to tam musíte povedať. Teraz už bude na Slovensku všetko dobré aj železnica. So súdruhmi z Maďarska a Číny všetko vybudujeme nové a lepšie

Martin z topírny

Nechlastejte tolik… nedělá Vám to zřejmě dobře

Staňa Míček

Jo jo. A vše to bude zitra, možná pozítří.
Vždycky mě fascinuje, jak chyby vlády padnou až na tu další vládu. 😐

Jan

Proč do toho slavný pan redaktork míchá politiku? Já jsem kovaný komunista, zavedl bych maximálně progresivní daně z příjmu fyzických i právnických osob, plošně snížil důchody, začal regulovat-dotovat ceny základních životních potřeb a maximálně investoval do stavu železniční infrastruktury a dopravní obslužnosti po železnici. Občané by za tuto dopravu platili minimálně, je nejekologičtější. Je to celé o nastavení systému.

Véna

Jdi se vycpat, rudej mozku!

Aileeen

A za deset let vás zase kapitalisti budou zachraňovat, až se vám ta utopie sesype.

Michal Bartoníček

A ten váš komunismus uspokojivě funguje kde? 👎

Nose Peak

Proto komanči podporovali kosmické lety – Měsíc a Mars jsou dvě nejbližší místa, kde se komunismus ještě nestihl znemožnit….

Alibaba

Zapoměl jste oplotit republiku, protože by jinak na ten cirkus neměl kdo pracovat.

Granja

Kovaný komunista chce plošně snížit důchody. Co se ještě člověk na dopravním webu nedozví.

Milovniktocny

Balkan

Milovniktocny

navrhuji ukoncovat vsechny vlaky v Breclavi!

Lukáš

Rakušáci to mají také ukončovat v Břeclavi? Musí mít pocit, že jim nesaháme ani po kotníky , dle vašeho měřítka.

STK

nevšiml jsem si, že by byl na našich koridorech takový zásadní problém

Lubin

To by bylo taky OK.
Jelikož to co nám poslední dobou posílají za TAURUSY tak asi 1/3 nesmí do ČR, takže samý přepřah na 362…

Doktor Trychtýř

Kolega si stěžoval, že Railjety pořád v Břeclavi přepřahají. Víte co za tím je?

Tukan

Rakušáci by měli být s jejich aktuální neschopností na railjetech potichu 😂

Tomáš Gottschalk

No spíš bych řekl, že se krapet zanedbala Norbahn. Štreka lautr rovina jako když střelí, dalo by se min. 200 jako na Westbahn, ale teprve teď se tam chystá upgrade.

pragmatik

A k čemu Rakušani tu trať do Břeclavi potřebují? Pro nákladní dopravu tamní NTR stačí, pro regionální osobní sopravu v podstatě také, a žádné větší město tam neleží.

Kryštof

Od kdy dojde k omezení rychlosti?
Dnes většina vlaků z Budapešti dorazila do Břeclavi víceméně na čas.

Kdo to psal?

Tak jak to tedy je? Je to o jedné výhybce? Pokud ano, tak v Senci nebo Bernolákovu? Pokud je to v mezistaničním úseku – tak co ta výhybka? Nešlo to napsat normálně?

Jakub

Cely medzistanicny usek bude znizena rychlost.

Samo

Ale nie na tých 10 km/h. Väčšina úseku bude na 50.

Jarda

Pravidelně nadávám na Správu železnic a stav naší infrastruktury. Už nebudu.

Vlakvedúci

To je úplne iná liga… CZ infrastruktura je na vysokej urovni oproti SK…

praktik

Jak kde – já bych to rozhodně negeneralizoval.

roman

Ta nejzapadlejší česká trat je mnohdy v lepším stavu než slovenské koridorové tratě.

tarten

Ta nejzapadlejší, kde mezi pražci rostou stromy o víc jak 10 cm průměru, asi ne.

Jeffer

To, že môže byť ešte horšie, neznamená, že je výborne.

patology_chef

A to je nějaká novinka?
Anebo ještě jinak… kdy naposled mezi Kúty, Bratislavou a Žilinou nebyla žádná desítka? Jezdím tam poměrně často a nevzpomínám si. Naposledy byly v Rači, v Devinskej a někde u Dubnice.

Jzms

Tato trať ale vede úplně někde jinde…

patology_chef

Já vím, ale čekal byste, že v jiných, zanedbanějších úsecích se bude jezdit dobře?

Lubin

Zdravím
Pan redaktor má naprosto špatné informace.
Pomalí jízda 10 km/h je ve směru na Štúrovo asi 1km za Bernolákovem do Sence.
Pak je v tomhle úseku ještě něklolik pomalých jízd 50km/h po obou kolejích. O žádnou výhybku nejde.

Lubin

Důvěřuj, ale prověřuj.

glosátor

Z aktuality ZSSK:
Pre viac informácií k poškodeniam a opravám železničnej infraštruktúry sa, prosím, obráťte na ŽSR → hovorca@zsr.sk.

Litovel

Zlepšovatel

M19

Pokud nechápete, že odvolání se na primární zdroje, je princip
novinařiny… Evidentně máte potrrebu
potřebu sem chodit. Takže smysl to pro vás má. A ta platba je za omezení reklamy. 😉

Petr Jetelina

Posíláme gratulace na Slovensko. Nejdřív Danko se semaforem a teď tohle. 😀

marek hudec

podle toho co se pise nize v diskusi – a ted se ptam coby neprilis znaly stavu te trate, kterou jsem jel naposledy pred 7 lety- muze zde nekdo uvest jak dlouhy je realne usek, kterym pojedou EC rychlosti 10km/h? – jde o zpomaleni pred nejakou roz****nou vyhybkou nebo se jedna o celistvy usek, kde se bude mezinarodni spoj courat krokem? – idealne pokud je k dispozici vymezeni kilometrazi…..
diky moc

none

Ja se podival do mapy na misto, ktere popisuje clanek. Budu si tedy myslet, ze to jen ten kousek co popisuji.

Jakub

Podla toho, ze meskania mozu byt 15-45 minut bude v useku znizena rychlost a niekde az na 10km/h.

Kamui

Tak pokud jde opravdu jen o jednu výhybku, tak to se může stát a lze to vyřešit celkem rychle. Ale na Slovensku se to stává nějak moc často.

ICE_Laco

Ak by ŽSR bola „normálna“ firma, mali by skladom vždy 3 náhradné výhybky. Ak by sa niečo pokazilo, tak tam okamžite pošlem vlak s výhybkou, zariadením na pokládku a technickú čatu, ktorá by tam robila nonstop aj dva dni. Keď použijem jednu z náhradných výhybiek, príslušný manažér okamžite doobjedná novú, aby bola v rezerve….

Lenže ŽSR to musí najprv objednať, počkať na dodanie, zorganizovať robotu, zistiť či sa vôbec preplatia nadčasy, zohnať predáka, ktorý bude dozerať, aby vôbec ľudia robili a neopierali sa o lopaty a neprefajčili väčšinu pracovného času…..

Jaaa

Není výhybka jako výhybka…

Pájin

Ale je to zadarmo. A to se vyplatí.

JiVe

jak dlouhý je ten úsek s 10km/h?

Dan

Cca 7 km

Jiří Kocurek

Takže 3/4 hodiny namísto do 5 minut. Jauvajs.

Martin Chovanec

Chtělo se mi říct něco jako, že se p… 🤦‍♂️

jfp

PoŽeSRali :)))

tarten

že se p…řizpůsobili technickému stavu trati.

Marana_CZE

To vychází na rozdíl 38.5 minuty oproti maximální traťové 🫠. Jak dokázali přijít na zpoždění 15 minut? A jsou si jistí tím, že těch max 45 minut bude stačit? 🥲

jfp

15 minut zpoždění hodí nejdřív, a pak přihazují na pragotronu salámovou metodou po 10 minutách, tedy 15-45 minut.

Dejf

Jako nedává mi smysl to, že se má zpomalit skrz jednu výhybku a 7km? Něco mi tam nesedí, nebo jsem to celé nějak domotal…

jiný Petr

Tak jedna výhybka asi nemá délku 7 km…

Granja

Ani si nepředstavuji jaká rychlost do odbočky by u sedmikilometrové výhybky mohla být.

Marana_CZE

Takže Metropolitany už budou jezdit na čas? Místo zpoždění 60 minut ze Slovenska souhrnných 120 :DD. S troškou štěstí, 10 minut náskok a bude to zpoždění 110 minut :)). Ne fakt, tohle je tragédie, která by se měla řešit úpravou JŘ…

Jirka

Za minulý týden jsou 3 nové pomalé mezi Kútama a Děvínskou.“Jen “ 50 km/h a dvě trvalá omezení 80 km/h,kde se jezdí 120 km/

jirik.zajdlik@seznam.cz

To jste ještě nejeli přes Karlovy Vary.

Původní Pražák

Ta poslední věta je nádherná. Jak z učebnice socialistického hospodaření.

Addams

Existuje vobec v Europe nejaka krajina, ktora sa stara horsie o svoje zeleznice ako to robi poslednych 40 rokov Slovensko? 🙁

Jiří Kocurek

Albánie, Srbsko… dál nevím.

Adam

Srbsko do železnice zainvestovalo a rekonstruuje trať ze Subotice do Beogradu. Z rychlosti 40km/h bude 160km/h. Akorát je to asi finančně položí. Už mělo být hotovo a myslím, že furt není. Staví jim to Číňané.

Kuba2

To nezainvestovalo Srbsko, nýbrž Čína do své budoucí kolonie.

Jural

Ti Cinani se snazi natahnout si zeleznici z pristavu v Soluni.

jfp

A měli tam pomalou hned, co to postavili (nekvalitně)….

Zdrasa

Moc bych to s tím chválením Srbska nepřeháněl, ano po letech kašlání se zaměřili alespoň na hlavní tratě, ale koukněte se na mapu traťových rychlostí – ty ostatní tratě zůstávají naprosto zoufalé.

Bobek

Island, Andorra, Malta? 🙂

Jiří Kocurek

Trošku zapřeháním a vzpomenu na Jasánka z Černých baronů:
Fico si vzal do hlavy, že ESET jsou vrazi z wolstrítu a okrádají Slovensko. Proto je to tam ve srabu!

Pokud tohle řeší předseda vlády, tak bude příčina srabu v takovémto přístupu: Obviňování všech okolo a neřešení problému.

Martynick

Šak takhle to dělá i preVítek Ropušanů.. nebo i fialenko, tak v čem je problém?

babilon

Co takhle upravit jízdní řád?

Twix

Asi se s tím nedá zase tolik hýbat, vlaky se musejí proplést budapešťskou příměstskou dopravou (kam jsou i tarifně zahrnuty), na naší síti jsou polohy taky celkem pevně dané… nicméně ten nastřelený rozptyl „zpoždění 15 až 45 minut“ vypadá dost beznadějně pro naplánování čehokoliv.

VTT

Jak, nedá hýbat? Ten vlak stejně včas nepojede, takže se řízení provozu tak jako tak bude muset s tím nějak vypořádat. A je hezké, že na naší síti jsou polohy dané, když je ten vlak nevyužije. Příměstská doprava jezdí s taktem 60 minut, tak ať ty vlaky jedou z Budapešti o hodinu dřív, což na 45 minut zpomalení vystačí a čtvrt hodiny si postojí v Břeclavi nebo Kútech. A nebo se můžou rozlomit v Břeclavi, Břeclav – Praha se bude jezdit včas (relativně) a cestující z Bratislay pojedou tím, co stihnou, v nejhorším případě railjetem z Vídně. Když byly EC… Číst vice »

malejjarda

Pokud by se posunul odjezd z Břeclavi o hodinu, tak pojedou dva mezinárodní vlaky těsně za sebou – Metropolitan a Railjet, a pak dvě hodiny nic. Odjezd by se musel posunout o dvě hodiny, pak by to vycházelo.

VTT

Myslel jsem posunout z Budapešti o hodinu dopředu, z Břeclavi odjezd nechat. Nebo z toho udělat dva spoje Budapešť – Břeclav a Břeclav – Praha (v současné poloze), s tím, že často tam přestup nevyjde.

Jakub

S tym nebudu suhlasit MAV, ktore potrebuju aspon 1 priamy vlak do Nemecka.

VTT

Dobře, tak se jim ta Hungárka nechá, je koneckonců jen jedna.

Johnny Cash

A mimo takt.

Samo

Tak nech si ten vlak vozia MÁV sami na svoju licenciu až do Nemecka. Nerozumiem prečo by tieto ich haluze mali uspokojovať ZSSK a ČD.

Jiří Kocurek

Počkat, to jako furt dobré na 120 km/h a najednou pád na 10 km/h? Čekal bych totiž postupné opotřebení a „varovnou“ pomalou 80, později řekněme 50 km/h, ale v té době už s vybranou firmou a nachystanou rekonstrukcí.

Addams

To by mohlo zrejme byt, keby sa robili jazdy meracieho vlaku v potrebnom rozsahu – ocividne sa setri aj na tom. Ked tam nakoniec predsa len pride, tak nastava liecba sokom: 10 km/h (menej sa uz asi neda alebo by to bolo politicky nepriechodne …).

Addams

… nepriechodné, ako nedávno pri Šuranoch …

jfp

aj fyzicky 🙂
Železnice Sú Rozjebané viac ako u nás Sprželené a to je co říct…

Martynick

Na Šumavě to říkali zrovna tak. Holt ale Vimperk není Blava..

Neuvediem

podľa predpisu smie byť traťová rýchlosť najmenej 10, politiku do toho neťahajte

Poskok

A tak toto není rychlost traťové, ale prostě pomalá jízda a tam by snad mohlo být klidně i 5…

none

Jeste by slo pozadat cestuji at vystoupi a vlak by to prejel z bezpecnostnich duvodu takhle. Kdyz by prejel, zase by se nastoupilo. Lepsi, nez jit pesky celou cestu 😀

Pave69

Fico to vymyslí – zruší měřící vlak, bude se moct dál jezdit 120 a ještě se ušetří 🙂

patology_chef

To, co to popisujete, je typický důsledek chátrání svršku nebo spodku. Tohle vypadá spíš na dlouho flákanou defektoskopii.

none

Pres most se u nas taky jezdi normalne, az se jednoho dne zjisti, ze se musi okamzite zavrit.
Kdyby nebyla kontrola, jezdilo by se stale.

Anonym

Ktery most mate na mysli?

tarten

Netuším co měl na mysli on, ale byl tu také jeden most ve stavu nevzbuzujícím žádné šoky kontrolorům, až najednou spadnul i s lidma…

none

Libeň.
Jinak ten most v Troji spadl úplně nečekaně. By monitorován a v pořádku… Jen prostě najednou skončil ve Vltavě. A pod tím druhým, stejným, byl zákaz plutí lodí.

Alibaba

V Pardubicích stával jednu dobu nějaký nový měřičák pro ŽSR. Nezprovoznili ho už a není takový moc chytrý, že ho nelze ignorovat?

Ondra

Tak Metropolitany jezdí zpožděné už dlouho. Rozdělil bych tu linku v Břeclavi, ať se zpoždění nepřenáší do ČR.

TrBus

A v Břeclavi dál co? To přeci není řešení.

mgr.pavel

V Břeclavi přesednu na nejbliží rychlík směr Brno(-Praha). Ty už jezdí v taktu, max co hodinu.

Ano, lidé z Metropolitanu dorazí do cíle později, ale aspoň se zpoždění toho jednoho vlaku nebude přenášet dál.

Dejf

Je v Břeclavi nádražka?

Pitrys

Je, gulášek výborný

Olda_údržbář

Je. A pohodová.

Nose Peak

Tuším tam točívali i Žabanta, tak by to mohli mít bratia i user-friendly…Břeclav je vůbec civilizovaný nádraží, ve srovnání s takovým Brnem…

Michal Bartoníček

Dál ať si to pořeší Slováci a Maďaři. Čechů na Slovensko tolik nejezdí. Spíš naopak.

Jiří Kocurek

Když už, tak v Bratislavě, nebo jinde, ale zásadně tam, kde je velký obrat cestujících.

Low cost

Oni tomu dokážou vyrobit 50 minut i z Blavy na čáru…

Granja

Zahlédl jsem info ze včera nebo předvčera, že R 9 měla přes 320 minut vyrobených kdesi u Čáslavi, ve směru do Brna. Z Prahy kolem 18. hodiny. Takže nejen ONI, ale i MY vyrábíme.

Litovel

Ano. I na Metropolitanech ve směru na Slovensko bývají celkem sekery. Přestup v Bratislavě z Metropolitanu na R do Podhajské nikdy…

Miroslav

To by ale mohlo dojít ke snížení počtu cestujících, protože jde o přímý spoj mezi Prahou a Budapešť, ještě je RegioJet který jede přes Vídeň. Metropolitan má výhodu v tom že spojuje Slovensko s Maďarskem a Českem rychleji než ostatní vlaky.

Panoramix

Ovšem pouze teoreticky podle jízdního řádu. Se započtením naprosto pravidelných zpoždění už bych si netroufal tvrdit, že jde o rychlejší variantu. Metropolitany v rámci firmy využíváme k cestám na jižní Slovensko poměrně pravidelně a aktuálně to funguje tak, že když má člověk štěstí, dorazí do cíle jenom s 15minutovým zpožděním. Ale standard je 30-60, nic mimořádného není i podstatně více. To už je při cestách na delší vzdálenost hrozně znát. Pokud máte ve vlaku trávit podle jízdního řádu něco málo přes 5 hodin, ale nakonec tam trčíte skoro 7, to už hodně narušuje jednak plánování čehokoliv, a pak to má… Číst vice »

M@trixX

Alebo naopak k zvyseniu, pretoze sa v Bratislave nebudu prenasat meskania z jednej polovice na druhu a linka bude spolahlivejsia.

Pavel

Prahu s Budapestou spojuje Ryanair. Od aprila kazdy den okrem nedele, rychlejsie a casto krat lacnejsie ako vlak. Bohuzial taka je realita.

Alibaba

A co spojuje třeba Pardubice s Bratislavou/Budapeští?

VTT

Takhle zase dojde ke snížení počtu cestujících mezi Břeclaví, Brnem a Prahou, kdy místo atrraktivního hodinového taktu budou mít cestující loterii (a snad spolehlivý 2h takt railjetů).

Addams

Logicke by bolo, keby CD presmerovali Metropolitany cez Vieden. Stale horsi stav siete ZSR je jasnym dokazom, ze SR je uz davno ciernou dierou na zeleznicnej mape Europy.

Tomask

Stačilo by přes Rajku.

VTT

To je otázka. Stejně to může dopadnout po jízdě měřicího vozu z Bratislavy do Kútů.
Možná by se dalo k názvu stanice Hegyeshalom připsat „Bratislava juh“ a pak by ty přes Vídeň přesměrované Metropolitany obsluhovaly i Bratislavu. 🙂

Halbstadt

Nestačilo, oraniště je i mezi Kúty a Blavou a katastrofa je BNM a UNS.

Alibaba

V Maďarsku okolo Tatabanyi taky žádná sláva, až musely rakušáci rozlomit ve Vídni railjety z Budapešti na západ.

none

Neni zpozdeny dlouho, ale naprosto vzdy. Je to jeho prirozena vlastnost.

vladki

A pokud náhodou jede na čas tak pro změnu nečeká v Blave na pripoje. Výsledek: z ČR do blavy žlutým aby bylo dost vaty na prestup na zilinu nebo zvolen. A opačně to samé. Přestup z/na metropolitany s 10 minutama je sci-fi. A idealka je primy rj praha-blava-zilina

none

Jednou jsme měli v Bratislavě na přestup hodinu. Ujelo nám to o deset minut 😁