Pošlete zákazníky k psychologovi, radí dealerům český Hyundai.
Pokud navštívíte některý z autosalónů značky Hyundai v Česku, může se vám stát, že vás prodejce pošle k psychologovi. Takový
Pokud navštívíte některý z autosalónů značky Hyundai v Česku, může se vám stát, že vás prodejce pošle k psychologovi. Takový postup dealerům radí šéf Hyundai Motor Czech (HMC). Vyplývá to z dopisu, který firma rozeslala minulý týden prodejcům.
Dopis, podepsaný Tým Hyundai, doporučuje prodejcům, jak se mají chovat v případě, že zákazník bude při zájmu o nový vůz Hyundai „mávat nabídkami zoufalého leasingu konkurenta“. „Politujte ho, nabídněte mu opravdu kvalitní vůz Hyundai nebo mu doporučte dobrého psychologa,“ stojí v dopise.
Dopis začal kolovat minulý týden po sociálních sítí, redakci serveru Zdopravy.cz se podařilo získat kopii dopisu vytišteného přímo z extranetu Hyundai pro dealery i od jiného prodejce. Mluvčí Hyundai Motor Czech (nemá nic společného s nošovickým závodem na výrobu vozů Hyundai Motor Manufactring Czech) Miloš Adámek na dotazy od středečního večera i přes jednu urgenci neodpověděl.
Text svým stylem a vyjadřováním velmi připomíná jiné dopisy dealerům, pod kterými byl dříve podepsán šéf HMC Vladimír Vošický. V dopise uvádí, že sledují stoupající míru zoufalství domácího konkurenta (tím zřejmě myslí Škodu Auto, která prodává v Česku třikrát více aut, než Hyundai). Tržní mechanismy podle dopisu pracují a vytlačují výrobce nepovedených aut až na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty prý nechce ani za měsíční splátku ve výši podobné útratě za buřta u stánku.
Agresivní vymezování vůči konkurenci, zejména Škodě Auto, je pro Hyundai v Česku poslední roky typické. „Myslím, že pomlouváním konkurence se ničeho dobrého nedosáhne. Kromě toho to u nás hraničí s občanským zákoníkem a se zákonem o reklamě. Z odborného hlediska je to špatně, z lidského je to zoufalost,“ řekl reklamní expert Martin Charvát z kreativního studia Remembership.
Dopis se týká nových nabídek leasingu na nový vůz Hyundai i30. O něm firma tvrdí v reklamě, že je nejkvalitnějším kombíkem v Česku. Server iHned.cz ale upozornil na fakt, že toto tvrzení se opírá pouze o výsledky průzkumu mezi 500 respondenty přes internet, který navíc zajišťovala společnost Médea Research. Firma patřící Jaromíru Soukoupovi s Hyundai dlouhodobě spolupracuje, mateřská firma Médea pro Hyundai dělá PR i mediální agentury.
„Výzkum nezjišťoval, proč je nějaký vůz lepší či horší v určitém parametru, jen hodnotil vnímání vozů,“ vysvětlil serveru mluvčí českého zastoupení Hyundai Miloš Adámek. Podle Marka Hlavici, člena Rady pro reklamu, by mohla být reklama zavádějící.
Celkem účastníci ankety hodnotili šest vozů kombi od Hyundai a Škody Auto, která jsou vyráběna v Česku. Šlo o nový a předchozí model Hyundai i30 z Nošovic, od Škody Auto pak o současnou a předchozí generaci Octavie a kombíky Fabia a starší model Felicia z devadesátých let. Porovnáván ale nebyl velký kombík modelu Superb ze Škody Auto ani starší verze Fabie.
Podle statistik Svazu dovozců automobilů letos bylo registrováno od ledna do července 12 510 nových vozů Hyundai, což je čtyřprocentní nárůst. Celý trh roste o osm procent. Škoda letos roste v Česku o tři procenta, letos zatím zaznamenala 50 598 registrací. V případě modelu Hyundai i30 (4100 registrací mezi lednem a červencem 2017) letos prohrává korejská značka výrazně jak se Škodou Rapid (6741), tak Škodou Octavia (16294).