Ostrava – Amsterdam nebude. Kraj má nový sen o dotované lince do Vídně
Pár dní před uzávěrkou nabídek zájemců o provoz linek z Ostravy do Amsterdamu a Helsinek za peníze Moravskoslezského kraje začíná
Pár dní před uzávěrkou nabídek zájemců o provoz linek z Ostravy do Amsterdamu a Helsinek za peníze Moravskoslezského kraje začíná být jasné, že do Nizozemska přímá letadla létat nejspíše nebudou.
Zájemci o provoz linky do Amsterdamu totiž na letišti Schiphol údajně zjistili, že nedostanou už přistávací sloty. „Zájemcům, kteří si vyžádali propozice pro linku do Amsterodamu bohužel tamní letiště nedalo přistávací sloty, tudíž je ta linka asi ohrožená,“ řekl v moravskoslezském vydání MF DNES náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS). „Ještě je tady varianta, že by třeba letecká společnost použila sloty, které už na amsterodamském letišti má, ale tomu příliš nevěřím.“
Amsterdam si tamější radní vybrali jako cíl pro spojení s velkým hubem. Amsterdam patří mezi nejrychleji rostoucí letiště v Evropě, předstihl už Frankfurt.
Kraj soutěž na letecké dopravce prodloužil už dvakrát, protože se nikdo nepřihlásil. Podle MF DNES je stále naděje na linku do Helsinek, která by byla zajímavá hlavně pro zaměstnance společnosti Tieto. Ta v Ostravě zaměstnává zhruba dva tisíce lidí a poskytuje služby i dalším skandidávským státům. „ případě linky do Helsinek si jeden zájemce vyžádal dokumentaci, na konci října uvidíme, zda podá svůj návrh,“ řekl Jakub Unucka. Zadávací dokumentace je volně přístupná na profilu zadavatele.
Dříve létalo za peníze kraje letadlo z Ostravy do Vídně zkrachovalé společnosti Central Connect Airlines. Teď se by se mohlo vrátit. „Chystáme se do Vídně, což je pro nás, coby zajímavý hub, logicky nejlepší destinace. S vedením tamního letiště bychom chtěli jednat na začátku příštího roku,“ řekl Unucka.
Moravskoslezský kraj chce dopravcům platit veškeré náklady na provoz a linky zahrnout do základní dopravní obslužnosti.