Železnice

Mezinárodní jízdní řád ČD: Do Krakova přes den celoročně, do Žiliny rychleji

Na vlaky EuroCity Praha - Berlín - Hamburk nasazují České dráhy jedny ze svých nejlepších vozů. Foto: České dráhy
Na vlaky EuroCity Praha - Berlín - Hamburk nasazují České dráhy jedny ze svých nejlepších vozů. Foto: České dráhy

České dráhy od prosince posílí spojení z Prahy do Krakova. Denní expres Cracovia, který letos jezdil jen v sezoně od poloviny dubna do konce září bude jezdit celoročně, a to zhruba ve stejných časech odjezdů jako letos (z Krakova 10:47, z Prahy 10:24). „Turisté, studenti a obchodní cestující tak dostanou kvalitní pravidelné denní spojení do druhého nejvýznamnějšího města Polska po celý rok,“ uvedl člen představenstva ČD Michal Štěpán v dnešním tiskovém prohlášení.

Spuštění linky z Prahy do Krakova chystá i Leo Express, který už dříve uvedl, že bude jezdit přes Katovice. Firma už nechala své jednotky upravit pro provoz v Polsku. Podle zprávy polského UTK by měl vlak odjíždět v 16:10 z Prahy a přijet do Krakova ve 23.30, zpět ve 4.30 s příjezdem v 11.39

České dráhy rozšíří také spojení Moravy s Katovicemi, když denní pár expresů Moravia mezi Bohumínem a Vídní bude prodloužen až do polských Katovic. Vlak přijede jako první ranní spojení z Polska do Bohumína v 6:37 hodin a naopak do Polska pojede večer ve 21:21 s plánovaným příjezdem do Katovic ve 22:35.

Díky postupujícím stavebním pracím na slovenském koridoru v údolí Váhu dojde také k ke zrychlení spojů EuroCity Praha – Žilina přes Valašsko. Nově pojedou tyto vlaky asi o deset minut rychleji. Trasu Praha – Vsetín – Žilina urazí za pět hodin a 17 min. „Další zrychlení na této trati lze očekávat po dokončení modernizace celé tratě z Púchova do Žiliny,“ doplnil mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Slovenska se ale dotkne omezení nočních spojů. Celoročně bude jezdit pouze EN Slovakia (dnes z Prahy 22:00, nově 22:19), pozdější EN Bohemia zůstane pouze v letní sezoně, o Vánocích, Velikonocích a podzimních prodloužených víkendech. Přímé noční vozy z Prahy do Krakova a Varšavy budou ale zachovány po celý rok.

Bude ale ukončen provoz přímých lůžkových vozů Cheb – Košice / Humenné a Praha – Banská Bystrica / Zvolen. Zachován zůstane přímý lůžkový vůz Praha – Brno – Bratislava – Zvolen – Košice – Prešov společnosti ZSSK.
Ke změnám dochází také u nočních vlaků Silesia, Chopin a Metropol. Vlaky Silesia a Chopin budou sloučeny do jednoho vlaku, který pojede z Bohumína přes Krakov do Varšavy.

Novinkou je i rozšíření spojů do Rakouska vlaky Railjet. První pojede do Štýrského Hradce z Prahy už ve 4:49, poslední se bude vracet ve 22:36 z Rakouska do Brna, kde jízdu skončí.

Další změny v mezinárodní dopravě, o kterých deník Zdopravy.cz už podrobně informoval:

– větší počet přímých spojů Praha – Mnichov, místo 4 pojede 7 párů v dvouhodinovém intervalu, také se zkrátí čas, u některých spojů až o 20 minut

zrychlí se cestování mezi Prahou a Berlínem, k prvnímu zrychlení dojde již v prosinci a k dalšímu od léta, cesta mezi centrem Prahy a Berlína se zkrátí na cca 4 h. 8 minut, mezi stanicemi Praha-Holešovice a Berlin Südkreuz pak pod 4 hodiny

– nový název Metropolitan označí všechny spoje operované soupravami ČD na lince Praha – Brno – Bratislava – Budapešť, vlaky v Budapešti budou jezdit jako v minulosti na nádraží Nyugati pályaudvar (Západní nádraží) a cesta se zkrátí přibližně o 15 minut na 6 h. 26 min.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Ví někdo, kdy ČD spustí předprodej jízdenek od 10.12.2017? Zatím nefunguje.

  • Pobavil mě ten popis obrázku. Prý že směrem na Berlín posílají ty nejlepší vozy… No, nevím jak do Hamburku, ale jel jsem tenhle rok několikrát EC 129 Alois Negrelli, ten tedy jede jen do toho Berlína – a já jel stejně jen do Děčína – ale jel jsem s kolem a právě pro cyklisty byl vždycky nějaký docela starý vagón zapůjčený od DB. Takže zatímco ve zbytku vlaku jsou snad i zásuvky a WiFi, tak tady ne. Jednou ten vagón dokonce ani nesvítil a netopil… A při tom vím, že ČD má i pěkné nové vagóny, které umožňují přepravu kol také…

  • A také zcela zmizí Metropol z Berlína/Dráždan do Prahy, tudíž poslední spoj již v 17 něco resp. 19 něco z Drážďan směr Praha.

    • a jak je to tedy s tím Metropolem směr Vídeň? Idnes tvrdí, že na Vídeň pojede jenom lůžkový vagon?

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora