Dopravce GW Train Regio převzal poslední RegioSprintery pro pošumavské lokálky
Měsíc před ostrým startem provozu má společnost GW Train Regio připraveny už všechny vlaky pro provoz na pošumavských lokálkách. Dopravu
Měsíc před ostrým startem provozu má společnost GW Train Regio připraveny už všechny vlaky pro provoz na pošumavských lokálkách. Dopravu na tratích přebírá po Českých drahách, když vyhrála soutěž Jihočeského kraje na zajištění vlakové dopravy. Cestujícím má výměna dopravce přinést větší komfort, kraji jako objednateli nižší náklady.
Jde o jednotky RegioSprinter, které si GW Train Regio (GWTR) přivezlo z Německa a nechalo je kompletně modernizovat ve společnosti CZ Loko. Odsud si tento týden přivezl dopravce poslední tři kusy. „Celkem jich nasadíme jedenáct,“ řekl předseda představenstva GW Train Regio Peter Bosáček.
Cestující se s modernizovanou jednotkou pro 65 lidí mohou svézt od loňského roku na trase mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi, kde rovněž GWTR zajišťuje provoz. Vlaky vyrobené v polovině devadesátých let prošly i některými změnami, aby dopravce splnil podmínky veřejné soutěže. Například nově je ve voze toaleta, která v něm dříve nebyla. Vlaky jezdily v Německu na krátké vzdálenosti, u kterých normy toaletu nevyžadovaly. Zabudováním toalet přišly o celkem devět míst.
RegioSprintery pořídil GW Train Regio od německého dopravce Rurtalbahn. Vozy vyrobilo konsorcim Siemens – Duewag v sérii pouhých 39 kusů.
Nové jsou sedačky, které jsou pro regionální dopravu netradičně i sklápěcí a polohovatelné. Vyměněna byla okna, osazen audiovizuální systém. Přibyla místa na kola. V létě v době velké poptávky po přepravě kol chce dopravce kola vozit na přípojném voze.
Vlak je klimatizovaný, současně jde ale okna částečně otevřít. Pro železniční fanoušky jsou RegioSprintery i vlakem, kde mohou nejlépe sledovat trať. Stanoviště strojvedoucího není nijak kryté, takže výhledu nic nebrání.