Zvýšení propustnosti křižovatek v Ostravě vyjde na 180 milionů
Tramvaje dopravního podniku Ostrava (DPO) na dopravním uzlu Náměstí Republiky v centru Ostravy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Vybudováno bude nové Dopravní a řídicí centrum.
V každém případě k tragické situaci nekoordinace uzavírek, a v podstatě rozkopání všech hlavních tahu, tato akce nebude jen o řadičíčích, ale předpokládám, že kromě kabeláže budou i nové sloupy za ty prachy, což je rozkopání postupně všech těchto křižovatek.
Na vybraných profilech městské komunikační sítě budou také instalovány strategické detektory sloužící pro kontinuální sběr dopravních dat a vyhodnocování intenzity dopravních toků projíždějících vozidel.
Před více než 10 lety byl vybudován za nemalé peníze systém monitoringu sledování průjezdnosti vozidel. Je dostupný na adrese https://kamery.ostrava.cz/ Systém byl dodáván firmou Nitta Systems ve spolupráci s firmou Ovanet. Už několik let ten systém evidentně chátrá a přestal sbírat statistické informace a nikdo se o něj patrně nestará. Místo toho se vytvoří nový systém, který bude sbírat opět ta samá data. Proč?
Mám osobní pracovní zkušenost s produkty od firmy Nitta a vůbec se nedivím, že chce Ostrava přejít na jiný systém. Bohužel provedení, použitelnost a udržitelnost Nitta kamer je fakt tragická i u nás, už máme od jiné firmy
Nemá někdo k tomuto více informací? Jak a na jaké křižovatky se chtějí zaměřit, v čem je v současnosti problém atd? Osobně když jezdím dvojkou do práce, tak jsem vždycky smutný z toho, jak na každé křižovatce stojíme, pouštíme těch pár aut z vedlejší jen abychom o 500m dále na další křižovatce opět stáli. Pak cesta tramvají trvá 2x déle než autem a toto plánované řízení křižovatek mi dává novou naději 🙂
Ve smlouvě (https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/40078400/SML_1298-2025-OSR_IDS2_k_podpisu_OPok_TMin_YU_signed_.pdf) píšou o 33 výměně řadičů nakřižovatkách. Nevím kolik jich přesně je, ale mám dojem, že to asi budou všechny, kde světla jsou. U té 2/7 je právě dost vidět nepružný systém mezi Zábřeh OC a Zábřeh vodárna, kdy mezi dvěma zastávkami se někdy povede zastavit na třech semaforech.
Zrovna tento úsek byl vysvětlen a zobrazen s grafy v jednom starším vydání časopisu dépéóčko, prý lepší než dříve.
Mmch. 48 třeba vždycky stojí u zábřeh vodárna, ale pak dojede až k obchodku bez zastávky.
Ve zkušebním provozu těchto křižovatek Zábřeh vodárna- OC jsem psal na Ostravské komunikace, že jsou semafory nastaveny tak, že auta mají zelenou vlnu od Karpatské až za Kotvu. Tramvaje stojí pořád. Technik z OK mi odepsal, že přece kvůli tramvají neomezí auta. Co na to říct. Třeba křižovatka Kotva fungovala před rekonstrukcí s preferencí tramvají, teď tramvaje stojí, protože na zastávce vypadnou ze zelené vlny aut. A když může fungovat daleko složitější křižovatka Nová Ves Vodárna, proč nemůžou jiné? Protože se nechce omezit provoz aut.
U Kaufu jak vyjíždí IZS, tak je všude červená, a rozháže ty cykly, ale za nějaký čas se to zase srovná.Od vodárny na Vítkovice to chce jet tak 45 a zelená vlna vyjde kauf, OC,Karpatská a červená bývá až u Lídlu.Nemá cenu to hnát, bo ty spěchače pravidelně u haly dojíždím 🙂