Zvýšení propustnosti křižovatek v Ostravě vyjde na 180 milionů

Tramvaje dopravního podniku Ostrava (DPO) na dopravním uzlu Náměstí Republiky v centru Ostravy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTramvaje dopravního podniku Ostrava (DPO) na dopravním uzlu Náměstí Republiky v centru Ostravy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Vybudováno bude nové Dopravní a řídicí centrum.

Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
superhero

Na vybraných profilech městské komunikační sítě budou také instalovány strategické detektory sloužící pro kontinuální sběr dopravních dat a vyhodnocování intenzity dopravních toků projíždějících vozidel.

Před více než 10 lety byl vybudován za nemalé peníze systém monitoringu sledování průjezdnosti vozidel. Je dostupný na adrese https://kamery.ostrava.cz/ Systém byl dodáván firmou Nitta Systems ve spolupráci s firmou Ovanet. Už několik let ten systém evidentně chátrá a přestal sbírat statistické informace a nikdo se o něj patrně nestará. Místo toho se vytvoří nový systém, který bude sbírat opět ta samá data. Proč?

Petr

Nemá někdo k tomuto více informací? Jak a na jaké křižovatky se chtějí zaměřit, v čem je v současnosti problém atd? Osobně když jezdím dvojkou do práce, tak jsem vždycky smutný z toho, jak na každé křižovatce stojíme, pouštíme těch pár aut z vedlejší jen abychom o 500m dále na další křižovatce opět stáli. Pak cesta tramvají trvá 2x déle než autem a toto plánované řízení křižovatek mi dává novou naději 🙂

Igor

Ve smlouvě (https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/40078400/SML_1298-2025-OSR_IDS2_k_podpisu_OPok_TMin_YU_signed_.pdf) píšou o 33 výměně řadičů nakřižovatkách. Nevím kolik jich přesně je, ale mám dojem, že to asi budou všechny, kde světla jsou. U té 2/7 je právě dost vidět nepružný systém mezi Zábřeh OC a Zábřeh vodárna, kdy mezi dvěma zastávkami se někdy povede zastavit na třech semaforech.