Zvlněná střecha, tekoucí převodovka, změny software. ČD mají převzít 33 RegioFoxů v květnu

Jednotka 847 RegioFox v barvách Pardubického kraje. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox v barvách Pardubického kraje. Foto: České dráhy

RegioFoxy přinesou od května zásadní modernizaci provozu na řadě tratí.

Odebírat
Upozornit na
guest
166 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

A vy se divíte? Made in Poland. A ještě k tomu pro ČR…..

Jan Sova

A jako řve to víc jak Tornádo ?

Olin

No…, subjektivně ano. Osobní postřeh. Čas od času přestupuji na „smícháči“ a nová jednotka tam zaskakovala za 814, či to byl zkušební provoz, to je jedno. Říkám nesvezl jsem se, ale dovnitř jsem kouknul než odjela, a jako – obstoj a dobrý, ale nejel… Jen zvenku to bylo opravdu šíleně hlučné. Z techniky jsem tak na základní povědomosti, ale než vlastní motor, bych zdroj hluku vnímal kompresory.

ZdendaP

V létě to bylo výrazně hlučnější, než to bylo teď. Teď už je to OK. Daleko víc venku ne vevnitř. Vevnitř mi to přišlo v pohodě celou dobu, ale možná i záleží na tom, kde člověk sedí.

Ale je pravda že včera, když bylo velké teplo, u nás ta jednotka projela a ten hluk byl prakticky stejný jako na začátku. Takže je otázka, jestli to byla jen náhoda, nějaká drobná porucha, nebo jestli to prostě bude dělat rámus jako kráva, jakmile bude trochu tepleji.

Miloš

Když čtu diskuse tak jsem zklamaný.
Protože věřím těm, kteří tvrdí, že ty vozy za moc nestojí, ale jsou drahé.
Vůbec se nedivím, že v některých zemích přistoupili na provoz vlakotramvají, z důvodu levného provozu, univerzálnosti, prověřené konstrukci, nízkopodlažní nastupování, velikost akorát.
A hlavně neměli 810 !
810 není vůbec ideální stroj. Nemá dobré jízdní vlastnosti, pro strojvedoucí málo místa, je to vysoké na nastupování, ale je velmi jednoduchá, při dobré údržbě téměř nezničitelná a hlavně levná na provoz. Taková náhrada se hledá těžko.

Jurášek

Ok vlakotramvaje..a dráty si nakreslit?

KarlosNov

Proč? Chemnitz je krásný příklad, že to jde i bez nich…

ZdendaP

Ty jednoty jsou, z pohledu cestujícího, celkově skvělé. Jsem o hodně raději, když přijede Liška, než když přijede Regionova. Je to úplně jiné svezení.

Veronika

Dneska zrovna jel Praha-Beroun přes rudnou… Bydlíme vcelku daleko od zastávky přesto hlučnější jezdí už jen prilezitosná parní lokomotiva. To co tenhle vlak předvádí při rozjezdu je peklo

Petr

Překoná to i rozjezd 854?

petr

lidi chtěj nové vlaky…a když je maj,zase brblaj…

Janik

Lidi chteji vlaky na urovni 21. stoleti, coz znamena i tichy vlak a ne tento hlucny kram

Jurášek

Se to vychytá jako všechny nové stroje..a když o tom vis hovno drž hubu.

Petr

Není lepší kupovat hotové prověřené stroje než prototypy?

Jurášek

Jaké prototypy?

El Barto

😀 pán je tvrďas.

Jurášek

Přišly nové rs1 problémy přišly 844 jezdil jsem na nich problémy.. vychytalo se to.. a 844 cajk.takove 814 .. Reginy jsou horší

JirkaM

Co se má vychytávat? Zkoušky na hlučnost se dělaly když byla zima. Jak běží v létě ventilátory tak se u té jednotky nedá stát a na peronu jsem musel na vlakvedoucího křičet aby jsme se slyšeli a to jsme stáli vedle sebe.

ldx

Vyměnit ventilátory za méně hlučné? Konstrukce má vliv. Zvuk je nežádoucí produkt špatné aerodynamiky komponenty.

Janik

Hluk vyresen vubec neni, o vikendu to jezdilo Rakovnik – Beroun a hucelo to neskutecne. Jeden by cekal ze to za vice nez pul roku zvladnout opravit, ale ne, zadna zmena.

RedFox

Jestli hluk vychází z klimatizace, tak jak čekáte, že se to opraví? Bohužel zchladit takový prostor plný cestujících….

Janik

Je to spis asi od motoru.. a i kdyby od klimatizace, uz jste nekdy slysel neco horsiho? Tolik vlaku v zahranici jezdi s klimatizaci a nic se tomuto ani nepriblizi.

petr

tady to vypadá že zde není zádný fundovaný mechanik?

Růža

Tak odkud to je? Spíš od motoru, klimatizace a nebo od jinud? A co je něco horšího? V zahraničí je pohoda. Jak to chlape měříte a v jakých jednotkách?

Leinad

Tak jsou vlaky, které dělají menší hluk, i když klimatizují.

Red Fox

Ano, divné to je…

petr

tak snad nejdřív zjistím co běží a co ne,vylučovací metodou a pak mudruju ne?

qěcy

Dá se odhlučnít uplně cokoliv na vozidle.

Micky

za cenu přehřívajícího motoru 😀

Ondra

Přesně tak. Před 10 min jela kolem nás po Rudence a opět hukot jako při loňském nasazení, když bylo vedro.

Diva_Ala

A byly to ty opravene kusy?

Janik

Doslova jsem napsal ze to neni opravene takze to asi logicky byly neopravene kusy…. Jestli nekde maji opravene kusy ale zatim s nimi nejezdi fakt netusim, tyto pojizdne ale vice nez pul roku nebyly schopni opravit.

yennefer.l

A byly to ty opravene kusy?

ZdendaP

Ano teď jsem pozoroval také po dlouhé době opět větší hlučnost. Ale posledních několik měsíců to bylo v pohodě a člověk si vůbec nevšiml, že ten vlak jede. Doufám, že se jednalo jen o nějakou závadu a ne že to bude pořád dělat rámus jakmile teplota vyleze k 25°.

Eurotram

Směju se, když tady čtu stížnosti na hluk. Ve Vratislavi nejsou hlučnější tramvaje než škodovky a Škoda se každopádně nikdy nestarala o odhlučnění interiéru. Jednou jsem telefonoval s mamkou při jízdě ve Škodě 16T a mamka mi zavěsila, že už ten hluk nevydrží.
A pokud jde o závady, zeptejte se, co říkají na RegioPanters v Lotyšsku a jaké byly důsledky jejich selhání 😉

Jiří P.

To jsou ty čínské vlaky, které odmítli i bulhaři? Vítejte v kocourkově

Jan

Možná si prvně Kocourku pořiď mapu ,😘

PvvS

Co kdybyste se naučil i číst a přečetl si ten článěk ?

Hoermalmeister

Světe div se, nejsou, tyhle jsou z Polska Jirko, a bulhaři je neodmítli, ani k tomu neměli příležitost. Mimo to, bulhaři v posledních dvou desetiletích žádné vlaky neodmítli

Karel

Zdá se, že jste nečetl článek.

Koro

Sedačka na stanovišti je na pravém kraji. Polský šlendrián. Do pravého oblouku nic nevidíte, musíte vstát a nebo prostě čekat, až se trať srovná. Např. přejezd a situaci na něm za pravým obloukem vůbec nevidíte. Bezpečnost… Jak to mohl někdo schválit.

Kubrt

Šlendrián, nebo si to tak někdo objednal?

Koro

Sedačka a umístění je šlendrián. Nikdo to tak neobjednal a u druhé série má být uprostřed.

vbb

Když si nikdo sedačku nijak neobjednal, tak jak to, že tam vůbec nějaká je?
Nebo umístění sedačky viděly ČD poprvé až když jim Foxe přivezli do Rakovníka???????

Koro

Poprvé to zřejmě viděli, až byla sedačka umístěná. Nikdo asi nepředpokládal, že ji někdo takhle blbě doprava dá. Já to sanozřejmě přesně nevím, ale určitě nikdo nedal objednávku na stroj, kde je sedačka vpravo a ihned u druhé série sedačka půjde doprostřed. Tzn někde bylo něco blbě. Buď na straně výrobce a nebo objednavatel jaksi přehlédl tuto skutečnost. Jen konstatuji, že pro strojvůdce je to neskutečně otravná věc, která navazuje i na možné bezpečností rizika.

Petr

Takže po celou dobu návrhu a výroby, to nikoho od objednatele netrklo?

Koro

Nejspíš ne. Aktivně se to začalo řešit, až když se to začlo testovat strojvůdcema.

Apollo 17

U el. jednotek PESA pro RJ je to také tak. Takže když to nevadí Regio Jetu, předpokládal asi výrobce, že to nebude vadit ani ČD. Stejně to je u Vectronů od firmy Siemens. Ale tam by si nikdo nedovolil prudit, protože by ho poslali do pr..le :-).

M 474 003

810 nikdy ničím nenahradíš.

tarten

80% už bylo nahrazeno.

Leinad

Aktuálně se v Evropě nevyrábí nic o kapacitě šukafonu, se stejnou spotřebou a schválením na „velkou“ dráhu.
Tramvaje jsou vesměs elektrické a větší. Čelo které vydrží tsi crash a při tom nízká spotřeba se moc nekamarádí.

Pražák

Zřejmě proto, že ve většině Evropy už dávno tratě kde se neuživí jich jiného než šukafon dávno zrušili a nahradili autobusem. To si nemohou dovolit ani bohatší země než jsme my.

tarten
Twix

Však tohle až na výjimky nenahrazuje 810. Na liteňce o víkendu to nahradí 810+010+810. Jinde spíš 814 nebo větší vysokopodlažní motoráky, místy to povede k odsunu RS1.

Jiří Kocurek

Hurvínkem…

PvvS

Nějakých 10-15 tun šrotu to zvládne.

Jurášek

810 nahradí krásně rs1

Ivan_pha

Copak je Stadler ještě vyrábí?

Regionovan

Tak schválně od jakého května tomu tak skutečně bude 😉

Tomáš

S tímto článkem to úplně nesouvisí, ale….dostal jsem se do okolí Brna a zažil tam ty nové vlaky. Co je to za černý humor ten neskutečný hukot, který se jim ozývá ze střechy? To je horší, než kolem dálnice.
Není to něco, to trvale spotřebovává spoustu energie? Pak – kde je ekologie? Vypadá to, že tyto vlaky jsou horší, než ty oboustranné, co tam jezdily před 20 roky.
Navíc jsem se do tohoto nového vlaku nevešel s velkým batohem mezi sedačky v uličce….

Jouda

Klasika – 40x palec dolů, ale nikdo nenapíše, proč? Nejsou argumenty? Nebo hlupáci na internetu rozdávají palce dolů jen tak?

Havlis

Porovnávate jablka s hruškami, v Brně jezdí Pantery, které nejsou ve vlastnictví ČD, ty pouze dodávají strojvedoucí.
Co se týká srovnání panterů Brna s Pantery pro ČD, tak za mě ČD vede o parník.
Možná proto tolik mínusů. 😉
Co se týká hlučnosti jednotek, tak byly problémy v Židlochovicích, kde Pantery nocovali a lidé si stěžovali na hluk jednotek. Vyřešilo se to tím že jednotky jezdili nocovat jinam. Jak to je teď, to netuším.

František Plášek

Jaký je, generelně, rozdíl mezi Pantery ČD a JMK? Neznám prodrobnosti, ptám se.

okk

Mínus jsem nedával, ale třeba proto, že ten článek je o RegioFoxech (PESA) a ne o RegioPanterech (Škoda) pro JMK.

Jiří Kocurek

Ano, trvale to spotřebovává energii, je to chlazení trafa. 560 to měla taky (to trafo a jeho chlazení), jen bylo pod podlahou.

Batoh si máte sundat a nést ho v ruce. Je to dělané především pro ty, kteří tím denně jezdí do práce (bez velkého batohu).

PS: Vozíčkář si ten vozíček sám jen tak nesundá, nemůže.

Tukan

Vážně budou mezi Havlbrodem a Křižanovem pálit naftu pod dráty? 🤡

Miroslav

A proč ne? V ústeckém kraji také jezdili motorové jednotky pod dráty (U5, U7) a nikomu to nevadilo…

Kubrt

Vadí to pár ultrazz.

Leinad

Vždycky by to mělo mit důvod (kus linky bez elektrifikace) jako důvod neberu „sme líní objednat tramvaj/elešukafon“

Kubrt

Dotyčná linka povede do Velkého Meziříčí. Tu mapku fakt nemá moc smysl řešit.
BEMU by samozřejmě byla elegantnější volba. Na druhou stranu, teď přicházejí do provozu vozidla objednaná rámcovou smlouvou v roce 2021, zatímco BEMU ČD teprve soutěží. Asi nemůžeme mít všechno a rychle.

Caracas

Ale vadilo.

Vincenc

To samé LEO mezi Ústím nad Orlicí a Lichkovem.A nikoho to nevzrušuje

Kubrt

A proč a koho by to mělo vzrušovat? Tento provozní soubor běží od GVD 2020. Kraj se rozhodl pro motoráky, protože přestup v Dolní Lipce jen kvůli změně trakce je na prd. Za pár let možná bude na trhu výběr z BEMU a až doběhne stávající kontrakt, třeba se kraj rozhodně pro poptání BEMU. Ale dnes hejtit Leo Express pro jeho provoz Lintů je úplně mimo.

Kubrt

Error: samozřejmě přestup v Lichkově, nikoliv Dolní Lipce.

Vincenc

Před rokem 2020 se v Lichkove normálně prestupovalo z vlaku v el.trakci a problém s tím nebyl.Ted tady bude celkem deset let jezdit motorová jednotka z větší části trasy po dráty.At žije ekologicky přístup Pardubického kraje.

Jiří Kocurek

Mám nápad: Přestupování v Blažovicích na R56. Určitě to nebude nikomu vadit.

Luboš Beneš

V Lichkově skoro nikdo obvykle nevystupuje, lidi jezdí do Králík.A nutit je přestupovat je blbost. Už se uvažuje i prosté elektrizaci do Králík. A Leo je o 2 kategorie výš než co tam provozovaly ČD.

Granja

Zapomněl jste na to, že ty vlaky jezdí pro lidi. Nutit veškerou nebo velmi významnou frekvenci v nějakém místě k přestupu jen proto, že dochází ke změně trakce je vrcholně protizákaznické. Proto by chybějící úsek měl být urychleně dotrolejován, stejně jako např. úsek do Velkého Meziříčí zastávky (o němž se píše poblíž), jehož vzdálenost je v porovnání mezi H. Brodem a Kozlovem a Kozlovem — V. Meziříčí, marginální.

Twix

Ano, kromě toho že tam jede skoro každou hodinu x-vozový rychlík a spousta nákladu v elektrice, projede tam i pár přímých motoráků do Velkého Meziříčí.

Tukan

Jestli to bude zajíždět do Velkého Meziříčí, tak to mění situaci. Dle mapky to vypadá, že Fox, nahradí elektrické osobáky, což mi přišlo jako blbost.

král j

Tam se vyskytuje nějaký pan Kupec. Tak se jmenoval i generální ředitel ČD. Že by se z pana Kupce stal kupec.

Honnzok

Jojo, je to on.

vlachjan

Tedy pan Kupec, který dříve zastupoval kupujícho nyní kupčí u prodávajcího?

-mm

Ta mapka je nějaká divná. Vlaky do Tachova jezdí až do Plané. Do Březnice až do Berouna. To už nebudou? Nebo na ně zapomněli? A to jako budou jezdit Foxy z Nymburka do Čáslavi? Myslel jsem, že s dodávkami dvouvozových Panterů už ježdění s dieselem pod dráty postupně končí

-mm

Aha, do toho Tachova asi budou jezdit jen ty vložené Planá-Tachov.

HVA

Už nyní jezdí 842 úsek Planá – Tachov. V Tachově nutný přestup na 814 do Domažlic. Jediná změna bude, že 842 nahradí 847.

Koro

Mapka je už x měsíců špatně.

Kubrt

Mapku bych moc neřešil; jednak je docela stará a jednak nerozlišuje, zda 847 bude tvořit základ provozu, či zda tam projede na nějakém doplňkovém výkonu ve 4 ráno o víkendu.

Twix

Není ta Čáslav jen protažení vybraných Sp Trutnov – Kolín, které takto jezdí už dnes?

Kuba2

V aktuálním grafikonu už zase nejezdí.

Hoermalmeister

847 mají podle nové smlouvy se Středočeským krajem jezdit z Březnice až do Berouna, takže žádné dělení linky se dlouhodobě neplánuje. Mapka je prostě už překonaná

Granja

Pokud by ji aktualizovali, nic by se nestalo.

Cupra

Výkonné lokomotivy – Německo
Motoráky – Polsko
Vagóny – Rakousko
Ele jednotky – to jediné se stále vyrábí v ČR

Kdo by to byl řekl, že 30 let po revoluci se tu ustoupí z tolika odvětví 🤷‍♂️

Napadají někoho důvody, proč se to dotáhlo až sem? Já osobně to vidím takto

Cupra

Toto je můj názor a nemusí se to zakládat na realitě: 1) Šlendrián a tunelování viz ČKD a pokus o lokální výrobu pendolina ( v ČKD nic nového, stačí si přečíst knihu o Pomerančích) 2) Tunelování až mafianske pozadí bývalé vlastnické struktury Škody Plzeň (dojilo se a do vlastního vývoje nešlo nic navíc, jen nutně to, co bylo potřeba na to, co si tu dohodli) 3) bezkoncepčnost předešlých vlád. Vedení ČD bylo spíše jako trafika než místo, kde by se mělo něco dělat a být tam schopní lidé. Nikdo neobjednával kontinuálně větší série potřebných vozidel, takže i výrobci neměli zájem… Číst vice »

Kubrt

S výše uvedeným souvisí otálení s privatizací Škody Plzeň a ČKD do rukou nějakého západního koncernu. Kdyby se tomu přistoupilo hned z počátku 90. let, mohlo leccos vypadat jinak.

David

A nezapomenout na „americkou účast“ ve Vagonce Studénka

Granja

Jo, to bylo také zdařilé „dílo“. Alespoň tu nenákladní část se podařilo přesunout do Ostravy. Jednotky „city elefant“ by nebyly a muselo by se nakoupit něco v zahraničí.

tiburon

Ohledně motorových jednotek to na přelomu 80./90. let už bylo nejspíš jedno, pokud byla celá poválečná konstrukční linie postavena na následování M 284.0/1, t.j. relativně těžký motorák tahající přívěsné vozy. Vždyť snad vše, co by se dalo označit za jednotku bylo i za ČSD z dovozu. Jak skončil projekt Tatran je známo.
Takže spíš než oblíbené hledání příčinu u tunelářů bych zmínil beznadějnou konstrukční zastaralost a zakonzervovaný archaický způsob myšlení, jak má motorák vypadat. Prostě vlak, jak dělat tato vozidla, dávno ujel a nějak se nepodařilo ho rozjet úplně znova a jinak.

Cupra

Věřím tomu, že inovativní přístupy tu být mohly, ale dál jak na rýsovací prkno se asi nedostaly. Nicméně díky za komentář bez obalu.

Btw: Nedávno na mě vyskočila diskuse pod houfnicí DANA, co působí na ukrajině a jeden z diskutujích, který na nich dělal, tak říkal, že tam furt měli obráběcí a lisovací stroje ze 30-40. let. Prostě bolševik i těsně před revolucí ždímal technologické zdroje, které byly ukradeny zabavením toho průmyslu a nijak se výroba neinovovala. Tak třeba i zde prostě nebylo ani na čem ty nové stroje vyrábět.

Twix

Mimo jiné je to protože dnes už nedává smysl mít v každé zemi 2-3 výrobce na všechno z uvedeného, ale této diskuze to moc nepatří.

Cupra

Tak je to taková polemika. Nemusíte to brát vážně. Klasické co by kdyby.

Je to věc, o které jsem přemýšlel už déle a rád si zde poslechnu více názorů. Jak je vidět na komentářích, lidé to zajímá a mají chuť odpovídat. Provozovatel bude benefitovat z vícero prokliků. Nevidím v tom problém.

Jiří Kocurek

Především vláda nemá co určovat, jaké věci se mají vyrábět.

Pak to dopane tak, že jsou sklady plné neprodejných věcí a kalkulačky se musí pašovat, protože předseda vlády UVKSČ, Milouš Jakeš, se rozhodl vysmívat polodivčům, ve své nadbožské vševědoucnosti.

Jožin z Bažin

Protože jste se toho nechytil vy a nezačal jste vše vyrábět, nebo alespoň prodávat do světa.

Cupra

V době „privatizace“ jsem se toho vzhledem k věku a absenci vazeb na ty „správné“ struktury neměl jak chytit. Ale i tak děkuji za velmi přínosný názor. Poslal bych i klíčenku.

Ares

Tak můžete začít vyrábět teď, když je to takové terno. Prostě se to tak stalo, někdo zaspal, někdo si namastil kapsu, prostě život. Teď je pozdě brečet.

Jožin z Bažin

Začněte hned a ukažte jak to umíte teď. Pokud si myslíte, že prodej a úspěšný produkt je o tom chytit se správných struktur, tak toho o obchodu víte hodně. 🙂

Jiří Kocurek

A jak že to udělal pan Emil Škoda?

PvvS

A do kolika kusů by se náklady na vývoj rozpočítávaly ? Ještě donedávna přeci stačily 854, 84x, případně 814 . A vyvíjet motorák kvůli pár desítkám kusů je ekonomickej nesmysl.

O nekvalitách 380 a problémech s nima ví každý. Kusovky a ani jeden ze 3 provozovatel§ nemá nějak zvlášť vysokou spolehlivost.
A o dodávkách ND radši ani nemluvit.

Proti tomu ND z Německa jsou povětšinou skladem a po celý Evropě.

U vagonů by nějaká šance byla, přeci jenom jsou tu jak patráky, tak NP vložáky. Tam by se dalo něco vyvinout.

Cupra

Co se týče motoráků, tak jde o to: 1) Nespoléhat se na jednoho odběratele, ale vytvořit produkt, se kterým se můžete přihlásit do výběrka i jinde. 2) Maximálně unifikovat design, aby se dal udělat motorák jak dieselovej, tak i elektrická varianta, které by mezi sebou sdílely velké množství dílů viz Desiro nebo Flirt 380ka měla smůlu, že vznikla v tak málo kusech. Vzniknout jich víc, tak předpokldám, že by jí potkal stejný osud jako Perschingy atd, tojest, že by to „muselo“ jezdit a byl by velký tlak na to tu loko vychytat. Navíc pokud by jich bylo víc, třeba 100… Číst vice »

Kubrt

Unifikace motorová jednotka – elektrická jednotka moc nefunguje. EMU může mít výzbroj na střeše a maximálně využít plochu vozidla pro nízkou podlahu. DMU – při hydromechanickém přenosu výkonu, což je zřejmě efektivnější cesta u této kategorie vozidel – vyžaduje fyzickou blízkost powerpacku a podvozku. Byly pokusy umístit dieselový powerpack na střechu a výkon přenést elektricky (tuším Končar), ale to je problematické z hlediska vibrací a odhlučnění. Dalším řešení je hnací modul dle Stadleru, používaný u motorových (dnes vodíkových) flirtů. Elektrické desiro jezdí jen Slovinsku a Bulharsku, výše je uvedeno, proč to nedává moc smysl. Většího rozšíření EMU/DMU verze dosáhla první… Číst vice »

Cupra

Unifikace nemusí být na 100%. U dieselu se dieselový agregát a převodovka umisťuje za první podvozek, za kterým je tak ještě část vysokopodlažní. To může být hlavní rozdíl ve skříni mezi těmito variantami. Pak je tu ten přední podvozek, který může mít přípravu na obě varianty. Věřím, že když by nad tím někdo přemýšlel, že by se dalo něco vytvořit.

Micky

A pak máte v požadavcích 80% nízkoplodlažnosti. A kvůli tomu vyhraje jiný.

Cupra

To by se dalo řešit tím, že ty skříně by se od sebe odlišovaly v tom jednom místě, kde by u Dieselu byl motor a měl by trochu delší vysokopodlažní část. Elektrická by to mít nemusela. Zbytek skříně by mohl být téměř shodný. Vzhledem k tomu, že ta skříň je svařovaná, tak bych to neviděl jako konstrukční problém.

PvvS

Takže v čem by to bylo shodný ? Úsek v NP části ? Tam není žádná významná úspora. A navíc i střecha by musela být jiná pro elektrický jednotky. Ve výsledku by tam bylo minimum shodných dílů, ale bylo by to podstatně dražší.

Twix

Drobné doplnění, elektrické Desiro Classic jezdí kromě Slovinska a Bulharska ještě v Řecku. Ve všech třech případech se spolupracovalo s místním výrobcem, a tak ani ta koncepce nebude unifikovaná. Jako nejšikovnější unifikaci EMU/DMU vidím ten hnací modul z Flirtu, ale nevím jak moc do budoucna bude toto vůbec potřeba řešit.

Petr Šimral

Když jsme bulharská Desira vozili na místo určení, tak byly úplně kompletní, nic se na nich v Bulharsku nedodělávalo.
Přitáhli jsme je, technik zvedl sběrač a jednotka okamžitě po depu ve Varně jezdila.

PvvS

Kdyby byla na trhu taková pptátvka, tak by se do toho jistě někdo pustil. Ale výrobců motoráků je několik a i tak mezi sebou soutěží.

2) nesmysl. Minimum shodných dílů.

380 pořádně nefunguje nikde. A na sílu udržovat produkt, kterej je v konkurenci neprodejnej.. To si i v Schadewerk uvědomili a dali od toho ruky pryč.

Kdyby, kdyby.. Měl provozovatel zájem o dvoupodlažní jednotky ? Nebo chtěl vagony pro dálkovou dopravu ?

bvovka

Naopak, Persingy a Banány jsou super, u starších klasických souprav jsou problém staré vagóny z Německa. Ještě minulý rok jsem jezdil z Prahy do Záhřebu expresem taženým banánem a překvapilo mě co ještě vydrží.

vbb

No jo, jenže nevíte, jestli neudělal tři kolečka a nemusel na nějakou opravu, takže místo jedné „pořádné“ lokomotivy na to musí dopravce mít 2 či 3 mašiny, aby to vyjezdil.

MartinS.

Kdybyste jezdil do Zábřehu, dalo by se tomu věřit. Do Záhřebu jednak žádný expres z Prahy nejede a navíc nevím, jak by jel banán od Třebové na jih…

Zdeněk

Než takovýhle nesmysl s hlavním městem Chorvatska, to si dejte radši ten banán:-)

bvovka

Jsem se prostě prekliknul. Samozřejmě že to je Zábřeh na Moravě.

Cupra

Četl jste někdy něco o problémech Perschingů, než se vychytaly? Také jich bylo více než dost, ale měly štěstí že se vyrobila velká série stejných a jim podobných lokomotiv, takže náhradní díly se vyplatí vyrábět a držet.

M 474 003

To bylo opravdu veselé. Nebyl jediný den, kdy by soupravu nepřitáhla oloupaná Bobina. Zajímavé, že 5 let předtím Praha-Jihlava to jezdilo úspěšně.

vbb

No, „úspěšně“, jeden obrat 5970 (zrychlenka)/5970 a zbytek dne na tom řádili Škodováci…

vbb

5970/5971

Granja

Bobina v Jihlavě s Peršingem? To budou zřejmě myšleny dvouproudovky ES 499.1

Kubrt

To není nějaká česká specialita. Do 90. let měla většina evropských zemí ve výrobě více či méně kompletní portfolio železničních vozidel. Dnes jdou typy/rodiny mnohem více napříč zeměmi, výroba se koncentrovala jak co do počtu typů, tak co do počtu firem, ovšem v lokalitách patřících dříve nezávislým firmám. A samozřejmě některé tradiční výrobní lokality zanikly, a opět nejen v ČR. Nemá smysl jednou větou hudrat na dovoz Vectronů do ČR a druhou se radovat nad exportem effishunterů do Itálie.

Gajda

Protože nám holt ujel vlak. V zahraničí se jede ve velkým pro všechny možný trhy a výsledek stojí zato. Škodovka už toho do zahraničí moc prodat nedovede, když něco málo jo, tak to není taky úplně ono – třeba NIM. A to, že je ČD protěžují v tom co ještě dělají jim spíš škodí a přikládají pod oheň k další menší konkurenceschopnosti. Dovedu si tvrdit, že kdyby panter nebyl z Plzně ale od Stadleru, vypadalo by to líp.

Cupra

To, že „nám“ ujel vlak, to vidím. Spíše jsem chtěl najít příčinu, proč se tak stalo.

Granja

Příčina je v podobě osob ve vedení Škody. Svačinářka těžko za to může.

Xaver

Jistě: 1) Bývalý „trh“ RVHP byl direktivní, určilo se, kde se bude co vyrábět a tak se to tam vyrábělo. Takže Škoda prostě byla primárně výrobce lokomotiv pro skoro celý východní blok. To se logicky po rozpadu RVHP a pádu komunismu zhroutilo. 20 kusová série od ČD po mnoha letech, kdy se výroba lokomotiv v podstatě zcela zastavila, Škodu opravdu nespasí. 2) Motoráky jsou už dne tak trochu výběhový produkt. Hodně se drátuje případně kupují vlaky na baterie. To, že je ještě vyrábí Poláci, je spíš dozvuk, než něco, co by bylo perspektivní. Možná, že za 10 let je už… Číst vice »

vlachjan

Jaký je ale podíl škodovky na tom Comfortjetu? V případě Railjetů to celé navrhne a inženýrsky zaštítí Siemens, vyrobí si kastle a ty dodá OBB které si do toho samo na základě dokumentace od Siemensu vestaví interiéry. Předopkládám, že na Comfortjetech stejnou úlohu pro Národního dopravce provádí Národní Výrobce – tím se Škodovka nažere a Siemens zůstane (skoro) celý.

Kubrt

Taky je dobré vzít v úvahu kapacity Škodovky – konstrukční, schvalovací, výrobní. Nemá smysl, aby se bezhlavě vrhala do všech projektů, které kolem projdou, za cenu nezvládnutí. Už takhle je řada vozidlových projektů na evropské železnici ve skluzu. Pro firmu téhle velikosti je rozumné soustředit síly na nějaké své vybrané portfolio, což dnes u Škodovky jsou pantery a tramvaje. Třeba jednou toho bude víc, ale nemám dojem, že mají někde ve skladu pár stovek lidí všech profesí, co nemají do čeho píchnout.

Škrpál

Tomu se říká přirozený vývoj. Pokud mu chcete nějak zabránit, bude to vždy daňového poplatníka stát ohromné peníze.

Jan

no výkoné lokomotivy od Škody už ČD mají(to bylo keců podpora našech dělníků ) a jsou nejdražší v EU, jen nevi jak se jich zbavit

Jiří Kocurek

Taky můžete brečet nad tím, že Škodovka nevyrábí polní kanony a pancíře pro britské bitevní lodě.

jva

Zvlněná střecha, tekoucí převodovka – nic, co bychom z počátků výrovy tramvají T neznali. Snad jen ten SW nebyl. Ale když něco nefungovalo (bylo drahé, výrobně náročné)), nahradilo se to krokem zpět (tranzistorové střídače zářivek, elektrické stahování PTG)…

Luke

Viděl jste někdo to stanoviště?
Fíra je “utopenej” hrozně hluboko, navíc za sloupkem…

PvvS

Kde není ? Ona ta pasivní ochrana potřebuje nějaký místo.

Lokfürer

Tady navíc ještě nesmyslně ke straně, takže vpravo vidí kolejnici a prt, uprostřed by byl výhled lepší, ale na GR řekli ne

David

Jenže ono tam skoro žádná není…předchozí ráda 843 je pevnost…Toto je skoro bez ochrany…

vbb

Naopak, tady máte pod laminátovým čumákem deformační zónu. Na 843 řádnou def. zónu před fírou nemáte.

PvvS

U 843 je deformační zónou fíra..

Koro

Ano sedačka je na pravém kraji. Polský šlendrián. Do pravého oblouku nic nevidíte, musíte vstát a nebo prostě čekat, až se trať srovná. Např. přejezd a situaci na něm za pravým obloukem vůbec nevidíte. Bezpečnost…

Granja

Možná někdo měl starost, aby si český fíra nevyseděl křečové žíly…

Kamui

Kolik motoráků budou mít ČD díky smluvním sankcím de-facto zadarmo?

Petr

Dodavatel stanovil další termín – polovina května…A řekl také, jakého roku?

Jak vyřešili ten naprosto šílený hluk?

Jak vyřešili ten naprosto šílený hluk? Nové vlaky mají byt hlavně tiché, pohodlné bez drncání, dobře odhlucněné, kvalitní tlumiče, klima, rychlý rozjezd a brždění!

*brzdění

pingl

Když Hajnej vyvíjel AVV, a zpracovávali dokumentaci, ve které se slovo brzdění/brždění vyskytovalo skoro v každé druhé větě, chtěli to napsat správně. Učinili tedy oficiální dotaz u odborníků na ČJ, a výsledkem bylo, že obě varianty jsou přípustné. Kdysi to napsal na K-report.

Zde třeba odkaz z Akademie věd:
https://slovnikcestiny.cz/heslo/brzdit/0/4668

Ústav pro jazyk český:
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=brzd%C4%9Bn%C3%AD

Můžou přece hluk vyřešit úplně stejně, jako byl hluk vyřešen u elefantů a panterů…

Huh

Téměř nijak? 🙃

PvvS

Upraví se normy.

Kubrt

Ostatně, nepsalo se tu už dříve, že 847 hlukovými zkouškami úspěšně prošel? V zimě, když neběžela klimatizace?

Jak hlučný je ve srovnání se Žralokem? Protože ty mám jako cestující docela rád. (Netvrdím, že jsou dokonalé, ale přesednout z Regíny do Žraloka……)

hopa

Uvnitř je fox oproti žraloku (i při jízdě) v oddíle pro cestující i v kabině tak o 20 procent tišší. Názor nejen můj vlastní, ale i dalších 3 kolegů, kteří jsme si to mohli vyzkoušet.
Zvenku těžko soudit -když jsme se byli projet tak neběžela klima, takže to bručelo plus mínus stejně.

Vlak není od toho, aby kompenzoval nekvalitní koleje. To musíte na SŽ, nebo jestli si představujete nějaké super mega ultra tlumiče a ono to nebude drncat?

Twix

Tak drncání kolejí je to jediné co při jízdě 847 není slyšet vůbec 🙂

Zvětší se počet nostalgických jízd, kde bude nasazený vůz M131. A taky se budou M131 používat jako náhradní soupravy. Substrát si postupně zvykne.

Vy nechcete slyšel ten slavný Rolls Royce? 🙂

RedFox

Proč slavný? Je snad náš „kyperský“ průmysl schopen vyrobit (vyvinout) něco jiného? Nebo jen LIAZ (TEDOM) či jak se ten zázrak konstrukce 70 let jmenoval do všeho? Ale dnes je potřeba plnit emise, pane….

Nádražák

Už jich je objednaných 106.

RedFox

Nojo, nebudeme omlouvat šlendrián, ale všechno má něco….bohužel diesely nám již nikdo jinej skoro mimo „dunihlava“ nevyrobí, tak ať to alespoň jezdí…..zde bylo politická vůle jen vše rozkrást, pomoci sobě a rodině a hlavně nebýt chudý….to už tak v ČR je, takže nic nevyrobíme také….jen montujeme a skladujeme, prostě zloděj se nažral, po mně potopa….. Tak přeji Foxům ať si hučej a hlavně jezděj…..

RedFox

Minusy beru, nechci zabíhat do sociální oblasti, ale po definici „Jurečkova principu chudoby“ už nemám, co bych v této zemi řešil….nedivím, se, že jsme tam kde jsme a obíráme jen penězi na zbytečné dávky jeden druhého…..ať to stojí, co to stojí….. Hlavně, že se vozíme i na WC auty, ale všichni jsme chudáci (tím nezpochybňuji opravdu sociální případy a jmenovitě rád přispěju komukoliv). Takže stavme sklady, montujme a ničme si přírodu debilními kamiony (a plaťme za ně opravz silnic), jinak už nemáme na nic….. To je můj pohled na tuto zemi věčných studentů, dovolenkářů, nemakačenků (každému kdo poctivě pracuje se… Číst vice »

Adam Beneš

A pak tu děláme jedny z top aut (prodeje v Evropě to dokazují), máme 2. největší lokomotivku přes lehkou a středně těžkou službu (CZ LOKO), největší fabriku na tramvaje….

Nebral bych to tak špatně 🙂