Zubrnická museální železnice odkoupila od Českých drah motorový vůz 810

Vůz 810 pro Zubrnickou museální železnici. Foto: ŽMZVůz 810 pro Zubrnickou museální železnici. Foto: ŽMZ

Vůz bude sloužit jako záloha pro případ poruchy Hurvínků.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pán jeskyně

Co má ta 810 za opravu, že může být nasazena do provozu s cestujícími? U ČD přestala jezdit kvůli překročení km proběhů do vyššího stupně opravy dle ECM… Na vozidla v provozu na ZMŽ se pravidla ECM nevztahují? Nebo bude motorák veden jako muzejní a tím pro něj tyto pravidla padnou?
Samé otázky, předem díky tomu, kdo zná a odpoví 🙂

Ladislav

Polož dotaz na zmz.cz Facebok. Motorák bude pouze záloha v případě poruchy M 131,1

P.K.

Vozidla registrovaná jako historická ( 30 let od ukončení výroby ) mají vyjímku …. Tudíž B je správně 🙂 Mmch tento M prkticky sloužil v pravidelném provozu o deset let déle, než jeho nejstarší předchůdci M131.1.

David

Zná někdo osud zbytku 810, které se CD prodávalo?

Petr Herbrik

Konečně je tam, kam patří: v muzeu. Kéž by všechny M152 a jejich reinkarnace konečně skončily ve šrotu a v muzeích (ale ne za cenu zrušení tratí a nahrazení busy). Zažil jsem v běžném provozu i M131 (na Slovensku dokonce dlouho po jejich konci jinde jako 801 s tlustým žlutým pruhem, myslím že to bylo depo Plešivec) a musím uznat, že M152 má až na nestahovatelná okna větší komfort a znamenaly mírné zlepšení kultury cestování, ale M262 to je jiná, na ty vzpomínám se slzou v oku, těch mi bylo líto, že z provozu zmizely do muzea.

P_V

Jezdil někdy M152 na této dráze?

Jelen

Jezdil, osobně jsem tam jednou zažil soupravu 831+vlečňák od hurvínka+810.

Jonáš Jiří

To už muselo být za muzeální tratě, tedy po roce 1993.

Ladislav

Za pravidelného provozu ne.

Jonáš Jiří

Jako vůz pravidelné dopravy ne. Tady končily Hurvínci. Ale po znovuzprovoznění tratě již jako muzeální se tu objevil.

Honza

Opakuje se situace okolo „kredencí“. Někde se s tím vychloubali jako s historickým vozidlem a kolem Klatov to jezdilo v pravidelném každodenním provozu.

Vašek

Daleko lepší, než to za pár let renovovat z nekompletní hromady šrotu.

Jiří Kocurek

Za pár let? Za pár let budou ty nekompletní hromady šrotu nejspíš stále v provozu, přinejmenším v podobě řady 811 a ta dost možná i půl tuctu let.

Schovávejte si spíše původní motory, ty nebudou.

Vašek

A třeba původní sedačky budou? Já myslím, že udělali dobře, když koupili včas. Ono je vždy všeho dost a pak najednou není nic. Zkuste dnes koupit za rozumnou cenu třeba Gazíka, nebo Uaze. A že jich bylo!

Jiří Kocurek

Původní sedačky budou stejně časem potřebovat přečalounit, ta koženka nevydrží věčně a molitan pod ní už taky z části vysublimoval. Kostra se dá vyrobit jako replika docela snadno, narozdíl od motoru.

Vašek

Bože, proč by měli vyrábět sedačky v replice, když si je mohli a koupili origo teď? Nebuďte stále za každou cenu v opozici.

banán

Motor je šestiválec liaz m634.Strkali se tenkrát téměř do všeho,autobusy,zemědělská technika atd.Motorů je poměrně ještě dost

Jarda

Panebože, větší hovadinu ani udělat nemohli, jako apríl bych to pochopil, ale ještě za to platit? To měli raději šetřit na nejakou starožitnost nebo to investovat do opravy muzeální železnice.

Vašek

Měli raději počkat pár let a pak si stodvaapadesátku zrenovovat z totálního vraku.

Jelen

Však tohle je taky starožitnost. Je to vozidlo, které bylo dlouho symbolem většiny lokálek, tak v čem je problém, že si ho tento spolek kupuje?

Jiří Kocurek

A za 10-15 roků to shánět zadraho od překupníka.

Kdyby NN nebyl blbý a nedaroval před 30 roky Spartaka mladým na dojetí, mohl mít veterána v ceně nového vozu a jistotu neklesající hodnoty.
Veterána je nejvýhodnější kupovat, když je onoho typu ještě všude plno. Což kdejaký jouda nechápe.

dopravopat

Rozpáliť autogénom!!! Šukafon si nič iné nezaslúži!!!

Martin

Běžte si trollit do Prešpurku.

Tube

To je nazor nekoho, kdo vlakem asi nejezdi. Nebyt Sukafonu, tak nevim co by jezdilo ze Suchdolu smer Vitkov. Pro me to byly super roky, v patek po studiu vybehnout ve Svinove na rychlik, nebo osobak a pak se kochat casti Jeseniku (Vitkovska vrchovina a Oderske vrchy jsou soucasti Jeseniku a jeden kopecek – Zahumenice 314 m. n. m – je i na uzemi Ostravy).
Vlak sice kodrcal, ale lepsi, nez autobusem. Byly to super roky

Jonáš Jiří

Co Vám ten stroj udělal? Já myslím, že odpracoval hodně práce za celkem málo peněz. Kdyby býval nasaván do provozu tam, kam byl stavěný, to jsou krátké, málo únosné lokální tratě, nebylo by tolik trpkosti.

Jan

Podle jiných článků z dneška si ho zřejmě budou chtít brzy půjčit zpátky…

Kernteriér

Tak jen doufám, že v tom srpnovém týdnu, kdy tam budu, pojede Hurvajz.

Svojsin

Při tvým štěstí tam bude NAD

Pája

A pojede to Hrbáč z Libchav 🤪

Jiří Kocurek

Muzejní, z první série 🙂

Igor Mauricio

Na plyn 😀 A do vlaku jen s kolem.

Kernteriér

Klidně, furt lepší SORka jak šukafon.🙂

Igor Mauricio

Tento tvůj komentář bude aspirovat na komentář s nejvíc mínusama. Hanit tady 810 a ještě k tomu vyzdvihovat nad ni cokoliv, navíc SORku, to průměrnej šotouš psychicky nedá 😀

Kernteriér

Ano, su si toho plně vědom. Snad po mně nikdo nebude soudně vyžadovat odškodnění za psychickou újmu.

Pája

Pán je masochista…..😃

Jelen

Tak to teda ani náhodou. Neříkám, že šukafon je ideální vozidlo, ale modernizovaná 810/811 jedoucí po zrekonstruované trati je pořád mnohem pohodlnější, než jakýkoli bus na rozbité úzké silnici plné děr.

Jiří Kocurek

To ale srovnávate rekonstrovanou trať srozbitou silnicí, nikoliv vozidla mezi sebou.

Kernteriér

Všechny silnice jsou rozbité, všechny tratě v A++ stavu. To furt ještě nevíš?

svojsin

Tak to NENÍ a pokud jede šukafon plný (třeba v létě ze Zruče se dějí i takové věci) tak je to neuvěřitené utrpení.

Kernteriér

Při mém štěstí tam bude ten šukafon. NAD by mi vadila podstatně míň.

Sch

Zajímalo by mě, jak původní je interiér. Mnoho 810 s původním interiérem jsem neviděl. 010 jsem zato viděl i s původním inventarním lístkem.
Ale možná mají jen ten přidělaný oddíl na kola, a to zase není taková změna.
No a ještě by to chtělo pořídit ten válečný vůz 010.
Díky tomu, že stále jezdí, tak to není moc nostalgie, ale myslím, že teď je pravý čas, začít tím plnit muzealní sbírky.

Kamil Novotný

181 byla poslední původní koženka u ČD a i takto dojezdila jako poslední v pravidelném provozu.

martin

přívěšák koupili už vloni

Liquid

Válečný vůz 010 je můj dnešní oblíbený překlep.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Paráda! Tímto můžeme provoz 810 v závazku veřejné služby v ústeckém kraji ukončit.

Jelen

Linka T3 je také v závazu veřejné služby.
A tratí v ÚK, kde ještě pravidelně jezdí 810, je dost málo.

Olcit

Vzhledem k tomu, že nyní Ústecký kraj dostává NADPRŮMĚRNÉ státní dotace na regionální dopravu (Memorandum II), tak zbytné věci brzy škrtnou. Nebo se zadluží.

Pro ilustraci – na jednoho občana ve Zlínském kraji je o zhruba TŘETINU menší státní dotace na regionální dopravu než kolik činí tato dotace na jednoho občana Ústeckého kraje.

Protože dlouhodobě nedokáže fungovat žádná společnost ve které je: „VŠICHNI JSME SI ROVNI, ALE NĚKTEŘÍ JSME SI ROVNĚJŠÍ“.

Jiří Kocurek

Jako jo, na musejní a turistický provoz ta 810 stači. Ovšem u ČD je to bez příplatku 😀

Bram

Tady je to také bez příplatku, linku T3 Ústí nad Labem-Střekov – Zubrnice objednává Ústecký kraj a platí na ní běžný tarif DUK, tedy tarif zdejšího integrovaného systému.

Jan

V létě mě fascinovalo, že to platí i pro lodě na Labi, takže Portou Bohemicou tam na kole a zpátky lodí i s kolem…

Ladislav

Ano síťová jízdenka je dobrá věc- sice zdražila ale vyplatí se na celodení cestování.

David

Krásný, doufám, že to tu linku jezdí za 200-300czk za vlakokilometr

Lampión

Ano. Dá se ta smlouva najít na internetu. I této objednávky je ta cena snad pochopitelná.