ZSSK zruší své jediné komerční vlaky. Spoje mezi Bratislavou a Košicemi pojedou o 44 minut déle

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSKLokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSK

Změna přinese zavedení hodinového taktu.

Odebírat
Upozornit na
guest
56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dfg

Super, jediný způsob jak v SK civilizovaně cestovat a oni to zruší…

Vlastimil Kocurek

To ale také v Košicích si musejí představitel města umět vynutit na státu kratší spojení a neposlouchat ty železničářské ….. my to tady nespravíme. A nebo jsou tam v politických funkcích lidé, kteří ještě nikdy nejeli vlakem, a nyní mají limuzínu s řidičem, a nebudou se proto s tímto problémem zabývat. A železničáři jim rádi vysvětlí, že to jinak nejde, protože 1. – 10. Některé popisuji v jiných komentech. Že to jinak nejde, je v podstatě jakési jádro věci na České i Slovensk železnici, a ještě tady bude mnoho uražených, že jsem to napsal,

Jiří Kocurek

„a nyní mají limuzínu s řidičem“

To by v tom byl čert! Každý problém na železnici se dá svalit na auta a na řidiče #mynic!

Vlastimil Kocurek

Mnoho železničářských řečí, jen tady mnozí zapomínají, že těmi vlaky jezdí lidé, a že je to takové utrpení Boží, sedět 5 hodin ve vlaku. Podstatná je rychlost mezi koncovými stanicemi, tady se probírá všechno jiné.

Petr

Ale asi lepší Ex v hodinovém taktu, 2 hodiny byla fakt ostuda

Petr

Bylo to i v Návrhu? Loni taky nedali do Návrhu ty razantní změny z R na Ex. Na co ty návrhy JR dělají.

Povazan

V prvom návrhu to opravdu nebolo ako píšete. Ale posledné roky to je tak, že medzi prvotným a konečným sú podstatné rozdiely. Napríklad v jednom z návrhom bolo minulý rok kompletné zrušenie diaľkovej dopravy medzi Zvolenom a BB na úkor lokálnej. Našťastie sa to neuskutočnilo.

KrizeVychodniSpolecnosti

To mi připomnělo – “Kolik Záhoráků nosí skříň? Tři, dva ji nesou a třetí drží ve skříni věšáky.”

Karel Mio

Záhorák přisedne do kupé, kde sedí samí černoši, a překvapeně se ptá: „Čo tu, horelo?“

Milan

Hodinový takt bude super z mnoha důvodů, bude ale dost těžké všechny vlak propasírovat dlouhým jednokolejným úsekem Poprad – Vydrník, tato stavba by měla „čo skoro“ začít…

Jan

Administrativní šaškárna v evropské režii…

Povazan

Ten hodinový takt ako taký je krok vpred určite. Ale treba si uvedomiť, že tie tzv. Expresy vznikli z rýchlikov vynechaním iba 4 zástavok a po novom aj zrušením IC. A tam začínajú negatíva. Určitým mestám na Považí sa cestovanie ďalej za Žilinu predĺžilo, je nutný ďalší prestup už dva roky. Ak mešká z BA Rex, tak Ex v Trenčíne ho nečaká. Podobne je tomu opačne, ak mešká Ex z Košíc, tak Rex v Trenčíne nečaká. Zrušením IC a ponechaním zástavok Ex zanikne možnosť rýchlych spojov, ktoré ako tak dokázali časovo konkurovať IAD po postupne dokončovanej D1. Inak pred 15… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Tak jste to popsal jako železničář, který věří, že vlakem jezdí jen zdraví lidí, kteří jsou schopni psychicky a fyzicky unést mnohahodinové jízdy. Není to tak. Navíc, který si myslí, že vlak musí pobrat co nejvíce lidí do různých zastávek a tam řešit nějaké návznosti. Tento vlak je ale o něčem úplně jiném, je o cestě na konec světa(myšleno vzdálenostně). Ale tady se jedná o problém lidí z Košic, a pro nemocného člověka může být rozhodující cestovní doba, zda se vůbec odváží jet do Bratislavy, i kdyby ta doba byla do 4 hodin, tak je to kuriózní a hrůzostrašné. Správné… Číst vice »

micat1

Tak samozřejmě prodloužit nejrychlejší spojení mezi největšími městy o 40 minut je velký krok zpět, to ano. Nicméně to asi nikdo nerozporuje, včetně příspěvku na který reagujete, takže nevím, co je vlastně pointa vašeho komentáře? Proč by měli cestující mezi Bratislavou a Žilinou jezdit autobusem, když je to zrovna ten nejrychlejší úsek železnice na Slovensku, jediný, který se dá označit jako koridor, a vlak je zde tudíž jasná volba? To máte něco osobního proti Žiliňanům?

218

A kdo chce zvládnout trasu Blava – Košice za jeden den, může využít dotované letadlo…

Milan Dvořák

Snad by se uživilo i letadlo nedotované, při takové konkurenci…

Vlastimil Kocurek

To sou dvě nejrozumněší odpovědi. Prostě dostat ty lidi z Košic do svého hlavního města a rychle. ne řešit nějaké železničářské návaznosti a jiné blbosti (přestup na Metropolitan :):). takovou funkci mohou mít jiné rychlíky, než tento, a tím pojede zdrvý člověk, který si na to troufá a potřebuje přestup třeba do Brna, Prahy, ale tady jde PŘEDNOSTNĚ o trasu Košice .Bratislava.

Vrták

Nebylo by lepší takový nadvlak už zrovna vést přes Budapešť, ať odpadne dohadování kde má stavět?

Šuhaj

Ak nebudú moc posúvať časy, tak by sa tým mohlo konečne vyriešiť nenadväzovanie Tatranov na Metropolitany (a naopak) v Bratislave.

Vlakvedúci

Nielen Metropolitany ale aj Valašáky v Púchove na Prahu čím by sa skrátilo dnešné spojenie Košice – Praha systémovo o hodinu

Gunduľ neubiješ

Jo, ten šílený nepřestup v Bratislavě mezi Metropolitanem a Tatranem je asi nejhorší věc celého současného grafikou….

Roman Ozorák

Rovnako bude viac spojení do Vysokých Tatier s prestupom na Štrbe, keďže EC-čká tam nezastavovali.

Vlastimil Kocurek

To ale není podstat věci.

Vlastimil Kocurek

při úrovni železniční dopravy na Slovensku je hra na přestupy vyslovený hazard je to jen hra, a je to dobré akorát na POV9D8N9 SI O TOM někde na ranžíru.

Vlakvedúci

V prvom rade si treba uvedomiť, že sa zvýši ponuka priamych spojov BA-KE o 45 % čo nie je vôbec zanedbateľné … za mňa radšej častejšie ako rýchlejšie nehovoriac o tom, že sa dá z Bratislavy odísť podľa návrhu ešte aj o 18:27 (dnes posledný 17:34) a v opačnom smere z Košíc o 19:07 (dnes posledný 17:34) ráno sa tiež pridajú spoje o 3:27 z BA do KE (dnes prvý až 5:27) a z KE do BA 4:07 (dnes 5:07) v oboch smeroch oproti dnešku dôjde teda k zásadnému zlepšeniu rozsahu prevádzky. Tie dnešné 600vky s 9 vozňami skoro stále… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

TA b se snad zvýšila přidáním vagónů, samozřejmě vlak s patnácti vagóny by nemohl stát v určitých stanicích, ale i to je jedině dobře.

dizgrafy

A ty expresy nejsou ztrátové? 😉

Ilmary

Nope, tam jezdí študáci zadarmo a stát to platí

Vlastimil Kocurek

Však ti študáci jsou také součást státu. Není všechno proti ostatnímu.

Vlakvedúci

Tie sú v prvom rade objednávané MD SR oproti nedotovaným IC vlakom

Vlastimil Kocurek

Ale bude to pomalejší, to tady mnohým uniká.

Vlastimil Kocurek

O to tady nejde.

Jiří Kocurek

Kolik těch zastávek přidávají, že to udělá 44 minut navíc? Podle odkazovaného JŘ mají ty vlaky pobyty 2 až 3 minuty, to by bylo 15 zastávek navíc…

Projektant

V aktuálním JŘ je rozdíl 33-39 min (ten nejrychlejší spoj bych nesrovnával, nejede z hl. n., čas je z BA-N. m.) a 8 zastávek, což dělá něco mezi 4-5 min. na zastávku. Ono to brzdění a rozjezd taky chvilku trvá.

Jiří Kocurek

Díky za info.

janvagala

Trefil si to přesně.

janvagala

Blbost. Blava, 15 zastávek a Košice. Omluva

Milan

K délce pobytu/stanicování vlaku musíte připočítat i prodlužování doby jízdy jeho bržděním do zastavení a pak rozjezdem tzv. z nuly = tak 7 až 10 zastávek udělá prodloužení jízdy o 44 minut! Tak se podíváme na JŘ Bratislava – Košice na ZSSK – https://www.zssk.sk/ „“Ex 603 TATRAN – se 17ti obslouženými stanicemi včetně výchozí a cílové: „“07:27Bratislava hl.st. 07:33-07:35 BRATISLAVA-VINOHRADY 07:57-07:59 TRNAVA 08:34-08:40 Trenčín (pozn. tady vidím pobyt 6 minut) 08:56-08:58 Púchov 09:05-09:06 Považská Bystrica 09:30-09:32 ŽILINA 09:54-09:56 Vrútky ¨10:09-10:10 Kraľovany 10:24-10:25 Ružomberok 10:45-10:47 LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ 11:14-11:16 Štrba 11:30-11:33 POPRAD-TATRY 11:57-11:58 SPIŠSKÁ NOVÁ VES 12:24-12:26 Margecany 12:39-12:40 KYSAK 12:53 KOŠICE““… Číst vice »

Vrták

Zde u uvedených IC ani jedna zastávka v Trenčínském kraji, kde po trase žije 120 tisíc lidí jen mezi Trenčínem a Púchovem. To považuji za velkou slabinu zastávkové politiky IC a jeden z důvodů nespokojenosti.

Ficoland

Nechápu, proč alespoň 2 vlaky denně nemůžou jezdit rychle jako IC. Slovensko je země bez jakéhokoliv konceptu. Příští rok bude zase jinak….

Nebo proč ty vlaky také nezadotují…

Nemusí ten koridor na Košice ani stavět potom…

MicKys

Tie dva vlaky denne nemôžu jazdiť ako IC, lebo by to rozbilo hodinový takt, a teda 2x za deň by nebol prípoj (ak predpokladám, že tie vlaky čo by išli ako IC by išli v polohe terajších posilových Ex, tak 2x by nevyšiel prípoj na Nitru v Trnave a na Valachy v Púchove). Plus by vznikla náhodná (dosť možno aj špičková diera) z Bratislavy (preplňovanie R) a Žiliny (na východ neexistuje alternatívna vrstva, takže jedine Os).

Kubrt

A nemohly by ty řekněme dva páry jezdit jako „nadvlak“ – vyšší vrstva nad hodinovým taktem Ex, a bez přípojů – jako rychlé spojení BA-KE?

Vlakvedúci

Skúste to … nie je veľa priestoru na takú trasu bez ovplyvnenia taktových vlakov

Povazan

Ale je. Aj tie „nadvlaky“ by mali svoj „takt“. V určitej stanici by mali Ex dlhší pobyt, ktorý sa využije na prechod „nadvlaku“ a pre tie, ktoré nič neobehne, tak ako vata na krátenie meškaní.

Vrták

Bude, ale letadlem 🙂

Michael

Vlak IC má v prvom rade slúžiť na rýchlu prepravu ľudí medzi najväčšími mestami. A navyše je to komerčný spoj. Nevidím dôvod, prečo by mal byť všade na takéto vlaky prípoj.

tm2

Slovensko ❤️

Ic540

Za mě velká chyba obecně…

Ic540

Pokudby to bylo dočasně jak se avizuje.
Tak nic proti…

Jarda

Kde se toto avizuje a jaký to má důvod ?

Miroslav

Možná to nemá důvod, ale spíše účel. Aby ti, již spěchají, používali dotované letecké spoje, a dotace se tak mohla stát zdůvodněnou a více opodstatněnou

Šuhaj

Tiež mi to napadlo. Zvlášť keď tie správy prídu v jeden deň.

mgr.pavel

1) kde se to avizuje jako dočasně? 2) znáte jednotku dočasnosti „nafurt“, že? Viz zrušení superhrubé mzdy v ČR, třeba..

Juraj

Zrušení IC samo o sobě ano.
Ale pokud si mám vybrat pár náhodných výstřelů za den vs. 60min interval od rána do večera, tak je nový stav lepší.

To samozřejmě neznamená, že by nemohlo být obojí, ale holt to bude stát víc.

Dfg

Tatrani mají také o dost horší přesnost a jezdí přeplnění, IC byla jediná záruka cestování trochu na úrovni

Juraj

První třída je povinně místenková a kapacita teď o něco vzroste, i když se soupravy zkrátí.