ZSSK zaměstná pod Tatrami asistenty vlakvedoucího. Budou mírnit napětí
Dopravní asistentky a průvodčí ZSSK. Pramen: ZSSK
Železničná spoločnost Slovensko (ZSSK) spouští v regionu Poprad – Kežmarok – Stará Ľubovňa dva projekty, které mají mírnit napětí ve
To je těžký, stát dneska nastavuje pravidla tak, že čím větší netáhlo, tím víc má práv a povinnosti žádný… 🙁
Opravdu si nejsem jistý, zda bdím či spím, zda se mně to jen nezdá. Myslím, že tato společnost, tato civilizace je u svého konce.
V Ostravě působí asistenti dopravy v MHD, taky hlavně z důvodu jistého etnika, nejsou to revizoři, nedávají pokuty, pouze neumožní nastoupit nebo vylouží černé pasažery, to bude podobné anebo jen domlouvači?
Já to pochopil tak, že jen domlouvači. Takže prostě zbytečnost s nulovým efektem.
No právě, taky mám z toho úplně ten samý dojem.
Tohle mi hlava nebere. Nepřispůsobiví jezdi na černo, tak mají být vyloučeni z přepravy a ne, že se tam s nima bude mazat ňákýsi asistent průvodčího. Prej porozumění 🙄
Jako asistenci průvodčího byl tam dal vojáky, kteří by v těchto lokalitách každého bez platné jízdenky prostě z toho vlaku vyhodili. Po dobrým nebo po zlým, to je jedno.
Co to říkáte? Vždyť ve slovenských vlacích jezdí do 26 a od asi 65 zadarmo. Jak můžete vědět, že i tyto skupiny nepatří mezi ty, kteří přemýšlejí co budou druhý den jíst a kde budou spát. Na Slovensku je ten problém mnohem víc než u nás, ale tam ani tady se o tom nemluví.
Je zvláštní, že na jižním Slovensku obývaném převážně Maďary jsem se s žádnými tmavými výtržníky nesetkal, ti opálení tam byli jak beránci, slovenští Maďaři zřejmě vědí, jak na ně. Ve zbytku Slovenska to je však něco jiného. Asistenti vlakvedoucích by měli být především vazouni a ranaři ( ne však s vypatlanými palicemi), jinak budou tmavé menšině pro srandu králíkům. Ovšem při mezistátních spojích asistenti v poslední slovenské stanici zřejmě vystoupí, a lůza bude mít pré. Vůbec by proto nebylo na škodu zavést tuto funkci i u nás, lidé by se cítili bezpečněji a dopravce by ušetřil na opravách poničených vagonů.… Číst vice »
Snědá tíseň.
Podobná iniciativa by se hodila i na trati Cheb-Ústí.
Lze tomu porozumnět tak, že DOPASové se budou přednostně vybírat z místního romského etnika? 🌸
To je příprava na změnu napětí v troleji? Teď tam mají 3kV a plánují 25kV (a navíc bude oscilovat).
Ne, budou snižovat napětí. To znamená, že příští měsíc už se bude jezdit jen na 2,9kV, v dubnu pak dalších 100 voltů dolů.
Dá-li bůh (strana a vláda) mohlo by se to příští rok v létě dostat na 1,5kV, objednaly by se nové jednotky a k zakázce se přilepí i 2 kousky pro naši Bechyňku!
Pravidla platí pro všechny, nevěřím že nerozumí tomu jak se mají chovat, jen prostě nechtějí 🙁
Zabakovec: Jak kdo. Mezi půl milionem lidí není půl milionu identických jedinců.
Dobrý den , je to tři roky co jsem byl v Tatrách. Na středu hlásili déšť tak jsme vymysleli návštěvu Kežmaroku. Ještě v Popradu na nádraží vše o.k. . Ale pak přišel těžko popsatelný šok. Za okny se objevilo několik domů bez oken , pár stromu bez listí , dva přeplněné kontejnery a zastávka Huncovce. Na tom co zbylo z nástupiště stalo snad padesát otrhanych rozeřvaných a jak jsem vzápětí poznal i smradlavých a bezohledných divochů bez jízdenky. Všichni se nacpali do vlaku , jejich dorost kouřil na představku , mláďata lezli i tam kde by vás to nenapadlo ani… Číst vice »
A neprobíhal zrovna „Kurs jízdy vlakem“ pro obyvatele odloučených oblastí Slovenska ?
Kežmarok, druhý pád Kežmarku. Totéž Ružomberok, výlet do Ružomberku.
Kežmarok získal městská práva roku 1269, tehdy byl označen Käsemarkt (sýrový trh).
Ano, Gemer a Spiš byly regiony, které významně vzkvétaly díky karpatským Němcům. Bohužel soudruh Beneš se rozhodl pro konečné řešení vítězství českého živlu nad německým i na Spiši a toto je výsledek…
V češtině máte pravdu, originální skloňování ve slovenčine je správně výše 😉
Tak nevím, kterou podobu výše myslíte, ale slovensky správně je to Kežmarku, Ružomberku, o se ztrácí.
Tohle je sice v češtině nesprávně, ale z pohledu jazykového citu je lepší to skloňovat slovensky.
Že by se omladina z osad naučila jezdit vlaky z plezíru, protože zadarmo?
Gejza: ZSSK rok 2015 cca 45 milionu cestujících, 44,5 milionu platících. Rok 2019 77 milionů cestujících, 47 milionu platících, 30 milionů zdarma.
Růst počtu spojů odpovídá růstu počtu platících cestujících a růstu vlakokilometrů.
Napadá mně, nejezdějí tam vlakem když se chtějí oahřát?
Ať se klidně ohřejí, pokud si zaplatí jízdenku. Důvody jízdy vlakem mohou být různé. Ale ať se ve vlaku chovají slušně!
DOPAS – přihlásí se jim odborník na všechno pan KOPAS?
To je Kotas. 😃
Kotas je expert jen na dopravní stavby a možná některé dopravní prostředky. A tím to asi hasne. Ale Kopas existuje taky, jmenuje se celým jménem Mikuláš Kopas a je opravdu expertem na mnohem více věcí, než Patrik. 🙂
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10313292626-obcan-kopas/21056226688/
Problémem dlouhodobě chudých, bez ohledu na odstín pleti, je, že neumí cestovat veřejnou dopravou. Nikdo je to nenaučil. Pro ně je například cesta z Ústí do Prahy za práci větší problém, než pro nás zorganizovat cestu kolem zeměkoule. Vyznat se v jízdních řádech, pochopit navazující spojení … a pak si na nádraží vyslechnou, že „vlak odjíždí ze třetího nástupiště, služebně koleje osmé, sever“ a končí. Už tolikrát jsem viděl chudé jak se dohadují na refýži u jízdního řádu kam co a kdy vlastně jede. A pak vznikají legendy o tom, jak chudí jezdí pro sociální dávky taxíkem. Divíte se? V… Číst vice »
A ten problem je v majetku nebo inteligenci?
Ani v jednom. Je prostě nikdo nenaučil praktické schopnosti potřebné pro život.
otázkou je, zda pokud by měli dost rozumu, by stále byli chudí…..
Však oni tyto schopnosti k životu nepotřebují.
To by ale v prvé řadě museli chtít se něco učit.
Majetek a inteligence jsou značné míry v korelaci.
To zdaleka neplati – staci se podivat treba na IQ a majetek ucitelu a rezniku.
Teď jsem vás asi nepochopil. Nemyslíte náhodou dobu před 35 lety? Řezník dnes je lukrativní povolání, kde získáte nějaký majetek?
Ano, řezník, co podniká a zaměstnává další lidi, ten možná ano, ale to už je podnikatel. Ten už nemůže být hloupý.
K nam do hospody chodej bouraci masa, Berou kolem 40 mesicne a dalsich 10 si ziskaj prodejem „prebytku“. delaj od peti do cca 10, v 11 uz tocej rundy a ve dve odchazej nasrot domu.
Práce bourače masa zahrnuje i porážku jatečných zvířat. To kdybyste dělal, budete taky notorik. Na to musí být nátura.
Ale pikaču. Myslíte že třeba v Globusu kde maj vlastní řeznictví maj i vlastní porážku? Tam jim můžou vozit půlky prasat nebo krav a ty se teprve bouraj.
Aha, a při tomto stylu života nashromáždí nějaký majetek? O tom jsem totiž mluvil. Inteligence nesouvisí jen se schopností peníze vydělat, ale i rozumně užít.
A vy jste teda hospodský a nebo hospodský povaleč, že to tak víte?
Nedostatek asistentů ve školách.
Povolání učitele zaručuje IQ nad 120, zatímco řezníkovi stačí 85. Chudák učitel s IQ120 musí zůstat na zákaldní škole a rozhodně si nemůže založit firmu se 150 zaměstannci.
A změnit obor a tím společenskou třídu je nemožné, o to už se Aj Tak nějaký ten ředitel zeměkoule postará. Žádný učitel nikdy přece nebude programátorem. Ikdyby učil informatiku! Změna společenské třídy je nepřípustná!
To by mě zajímalo, jaký IQ měly ty učitelky, co táhly děcka kolem stažených závor před pár dny…
A nebo jinak… „kdo umí ten uní (řezník), kdo neumí, ten učí“. Nelze samozřejmě házet všechny do jednoho pytle, ale že těch, kteří tomuto pořekadlu vyhovují je hromada, tak to je.
Proč studovat jízdní řády když existuje idos a mobil ty generace chudých mají skoro všichni a na wifi si zajdou do obchoďáku.
Nejde o studium tabelárního JŘ, ale o „pouhou“ schopnost na tom webu najít to, co potřebuju. leckomu připadá v době googlu banální „cokoliv“ zjistit, ale ono to tak není. Řada lidí má problém ten „dotaz“ do googlu vůbec smysluplně zformulovat.
Proto oceňuji snahu státu zajistit aby všechny děti chodily do školy.
Někdy ta snaha bývá marná. Znal jsem snědého týpka, který sice uměl trochu slabikovat (o skutečném čtení se nedalo mluvit), neznal hodiny, jízdní řád byl pro něj jako pro mě nápis v thajštině, trojčlenka pro něj byla neřešitelným problémem, psací písmena taktéž. Ovšem dokázal ukrást sedmičkového bavoráka a přitom vyřadit z provozu jeho satelitní zabezpečení. K téhle dovednosti však nepřišel ve škole. Další, tentokrát bílý týpek, propadal snad ze všech předmětů, ale znalosti chemie potřebné k výrobě fetu měl na úrovni vysokoškoláka. Ve škole se učí spousta věcí dokonale odtržených od života, ale ne, jak si najít vlakový spoj, jak… Číst vice »
No já tedy nevím jak dnes, ale za mé školní docházky jsme se myslím k hledání v jízdních řádech myslím dostali také…
Tak řada lidí má problém připojit se k WiFi routeru. Mám to z první ruky a můžu říci že počítačová negramotnost je větší než si většina lidí myslí nebo připouští.
A vy si myslíte, že v této sociální skupině lidi umí použíat idos? Nezájem, možná ani neví, že to existuje. Kdo jim to měl říct?
Učitel v základní škole, místo toho který lumírovec ojel kterou ruchovkyni a co o tom napsali.
(Jiná věc, kdyby se na základních školách učilo něco smysluplného, jestli by byla nějaká docházka)
Kdyby nežil na severu a nebyl dokonale v obraze, málem byste mě tím svým sluníčkářstvím rozplakal. 😂
Kdyz si dokazali zjistit, na co „maji narok“, zvladnou i verejnou dopravu. Ja jim verim.
Oni si to nezjistili sami. I ty nároky jim někdo poradil.
Ano poradil, jistě bezúplatně …
Já chápu ,že tato problematika je složitá ,jen něco co zde popisujete mě není zcela jasné.Jednou jsem také upadl na hubu a bral cca 4 měsíce socku 3410kč a za to si člověk při neznalosti cestování může dovolit vzít auto jak píšete?Nebo jsou různé druhy socek podle ksichtu?Jinak něco naučit takovéhle obyvatele se snažili již komančové a je to pořád hovno platné ,vybydlené byty a pod.Jinak popisujete Ústí n L ,tam je to opravdu složité min 1 krát za hodinu přímý vlak bez zastavení vždy o 22 minutě a jsou tam celé 3 nástupiště ,kde z prvního to nikdy nepojede(do… Číst vice »
Dej šanci…šance se jim dává už 750 let. Výsledek známe. Rákosové minoritě stačila jen jedna šance a v průběhu padesáti let jí dokonale využila.
„ZSSK zaměstná pod Tatrami asistenty vlakvedoucího. Budou mírnit napětí“.
No budou mírnit napětí z 3Kv = na 1,5Kv = A kdyby někde bylo 25kV ~ tak na 15kV ~
Taky mě tenhle výklad napadl. Akorát nevím, jakou budou mít životnost, když je přimontují k tomu pantografu.
Víte kolik by jich muselo být zapojeno do série? 😃
230 V uzemnik k topení. To se jich za ruku drželo 10. Byli to studenti elektro. Takže cirka 25 voltů na osobu. To se do toho vlaku asi nevejdou.
Ale tam žádné napětí není. Na té trati se jezdí na naftu. 🙂 Mírné napětí (1,5 kV) je jen na TEŽ a trochu větší v Popradu.
Co je prosím generační chudoba?
Dědičná chudoba; kdo se narodí v cikánské osadě, má to dost těžké se vyšvihnout někam výš – a to trvá už stovky let. On je to ale problém i v majoritní populaci; v ČR (a Slovensko na tom nebude lépe) je sociální status dětí více ovlivněn postavením rodičů, než v západoevropeských zemích. Neboli „prostupnost mezi sociálními třídami“ je u nás nižší.
Tak svetovi genetici tvrdi, ze 80% osobnosti tvori geny a 20% vychova, takze na sidlisti Lunik se asi novej Hawking nenajde, i kdyby chodil od tri let na Sorbonu.
Můžu poprosit na nějakou studii světového genetika, která toto tvrdí?
Nicméně; nejde o to, aby na Luníku IX vyrůstali špičkoví fyzici, ale aby ty děti, kterým se přihodilo se tam narodit, dostaly vůbec šanci se někam posunout. A opakuju, to vůbec není problém jen romské populace, ale i „bílých“.
Cerpam napriklad z praci Stevena Pinkera nebo Jamese D. Watsona.
Psal jste něco o geneticích. Steven Pinker je psycholog. James Watson původně vystudoval zoologii, ale tak ona se tehdy asi genetika ani nikde studovat nedala. Ale spíš než za genetika bych si ho možná dovolil označit za molekulárního biologa, byť jistý překryv těchto oborů tu přeci jenom je… Ale vzhledem k tomu, že se podílel na objevu struktury DNA a pak později i na Projektu lidského genomu, tak Vám ho uznám… 🙂
To je hezký a patrně i pravda. Jenže, co byste navrhoval? Přidělit diplom jako součást nepodmíněného příjmu? Losovat o něj? Zavést dělnické, černošské, cikánské kádry? Nic z toho nefunguje. Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí, říkaly naše babičky.
O tom jsem četl (speciálně u vzdělání, že děti vysokoškoláků mají mnohem větší pravděpodobnost vystudovat vysokou školu než ostatní děti), ale nepochopil jsem proč je u nás ta „replikace vzděláni“ větší než jinde v Evropě, když VŠ jsou zadarmo a celkově sociální nerovnost je u nás jedna z nejmenších v Evropě. Přeci nejsme Indie s kastami. To jako fakt jsou geny, jak to tvrdí Aj Tak?
Ne, rodinné zázemí. To, že se rodiče zajímají o prospěch svých dětí ve škole, že se jim věnují.
Pokud se zkrizi IQ 80 s IQ 80, potomek bude mit IQ nad 100 s pravdepodobnosti nizsi, nez 1%, takze i pokud ho adoptuje par ucitelu, na vejsku mu to nepomuze.
Nemusíte být od přírody génius, abyste mohl pracovat a uživil se.
To samozrejme, ale tohle vlakno je o vysokoskolskem vzdelani.
Úplná pravda! Jenže to by nesměl existovat (a) sociální stát a jeho dávky. Tahle „pomoc chudým, znevýhodněným a spol.“ už se postará o zničení charakteru raz dva.
Tak to bych si dovolil oponovat. Můj otec budiž mu země lehka říkával, že v každém dítěti je potenciál a pokud jej rozvijite a dítěti se věnujete tak to dítě lze posunout dál než byli jeho rodiče. Praktikovali jsme na dceru a učení ji dnes jde téměř samo od sebe. K ničemu není nucena když přinese 3, 4, 5 prostě ji řekneme ať sluší opravit. Prostě no stres no problem.
Ani to vzdělání zadarmo zdaleka zadarmo není ani po finanční stránce, o otázce úsilí, motivace, příkladu a pomoci i opačných vlivů okolí, vhodného domácího zázemí a vzdálenosti do školy nemluvě.
Navíc mezi lidmi bez vzdělkání je poměrně rozšířený narativ, že vzdělání je stejně k ničemu, učí se tam jen zbytečné věci apod. I v případě, že pracují, tak nadávají na managory, co zase vymysleli nějakou ptákovinu, hlavně, že mají 4 vysoké školy apod. (samožřejmě bychom našli spoustu příkladu, kdy je vedení nekompetentní, ale většinou to tak není)
Geny i výchova mají svůj vliv; jestli to bude 8:2 jak píše AjTak, nebo 5:5 nebo 2:8 bude dost záležet na metodice, jakou se to pokusíme zjistit. Nicméně asi se shodneme, že vliv mají oba faktory. Zbytek je spíš na debatu u piva. Já i moje manželka (věko oba cca 40) jsme oba ve svých rodinách prvními VŠ (a nemáme andragogiku na UJEP) a (teď to bude znít nabubřele) „daří se nám dobře“. Takže jakoby popíráme tu neprostupnost. Ale když se koukám kolem sebe, třeba na spolužáky našich dětí, známé atd, tak ten „sociální determinismus“ vidim dost reálně. A zase… Číst vice »
Tohle je ale dane tim, ze v generaci nasich rodicu nebylo VS vzdelani jen o inteligenci, ale i o politicke uvedomelosti. Jsem podobnej pripad.
Je fakt, že na VŠ chodilo pár % z ročníku, dnes to aspoň zkusí pár desítek procent a k Bc z nějaké té teorie veřejné správy se dopracuje leckdo.
Podobně to v minulosti bylo s maturitou. Po válce měl maturitu jen někdo, před revoluci mělo maturitu hodně (existence vyučení s maturitou) a dnes má maturitu skoro každej. I když se státní maturitou se zvýšil počet těch co maturitu nedokážou získat.
U humanitních oborů (práva apod.) asi jo, ale na technických oborech fakt nikdo politiku neřešil. To byste fakt musel být vyloženě protirežimně aktivní, aby vás tam nevzali. Průměrnému člověku stačilo prostě mít prospěch a udělat přijímačky. Ovšem pravda, ty příjímačky byly těžší než dnes, ale to už je jiné téma.
Důležitejší než přijímačky jsou závěrečky, zkoušky z konkrétních předmětů.
Dejme tomu, že přijímačky někoho odfiltrují, ale ne každého.
Ano, levej jak turecká šavle. VŠ vzdělání, dopoledne v hospodě a lidem by bral majetky, že si dovolili mít pole.
Čímž narážím na základní filosofickou otázku doby. Studovaný filozof se nejčastěji ptá: „S kečupem nebo s hořčicí?“
No jo, tohle všechno nějak chápu. Když chtěly děti na gympl, tak jsme je byli schopni na přijímačky připravit tak, aby se tam dostaly. Ale vůli, píli ani motivaci dětem dát nedokážu, to v sobě musí najít samy. Co jsme ale se ženou nebyli schopni vyluštit, proč je u nás „replikace vzdělání“ větší než v západní Evropě. Všechny ty argumenty, co se v tomto vlákně objevily, přeci platí tam stejně jako tady. Snad jediné, co nás napadlo jako odlišnost, mohl být přístup rodičů za minulého režimu podle hesla: „To, co se naučíš, to ti ani komunisti neseberou.“
Hlavně je to nezájem nevzdelanych o vzdělání jejich dětí.
Na tyhle lidi( z velké částli voliče jisté nejmenované „ludové strany“) stejně žádný pozitivní přístup s asistenty nepomůže, nicméně představa je to hezká…
To jako že Cikáni volej Kotlety, které je chtějí poslat do koncentráků?
On asi myslí Kotlebovy hlídky, které na této trase jezdily (viz můj dřívější příspěvek), nicméně ti se chovali slušně a měli platnou jízdenku, takže je nešlo vykázat ven.
Romská populace podporuje spíš opoziční strany, především Za ľudí od Andreje Kisku.
A nestacilo by k vlaku pripojit pro generacne chude dva vagony-dobytcaky?
Spíše na trati zavést 3. třídu.
Je to paradox. Třetí třída se zrušila, aby se zase mohlo zavádět 1+, Premium a podobné.
Teda já to nepamatuju, ale prý se naopak ve vlacích zrušila první třída a zbylé dvě se posunuly výše. Tak to teď možná má být návrat ke kořenům, ale nikdo už to asi nepřečísluje zpátky.
Oni ji tam zavedou sami (pokud nevznikne rovnou čtvrtá). 💪🏽
To by zavánělo apartheidem,ty dobytčáky se ještě hodí,až jednoho mlhavého a mrazivého rána zmizí na trati do Kežmarku asistenti i s delfíny.
Ano, stačilo, ale jedině s automatickým spřáhlem, protože řada 840 jiné spřáhlo nemá.
Teď ještě znormalizovat odbavení v TEŽ na něco civilizovaného a už to tam bude vypadat skoro normálně.
Jo, ve vlaku může jezdit policajt a tyhle figuranty poslat do TEŽ dělat štíplístky. Výsledek na obou frontách výrazně větší…
Znalost romštiny ? Aby potom Tě vlakvedoucím rozuměli i obyčejní cestující.
velmi kreativní využití newspeaku. vzal jsem si pop-corn a počkám, až to tady objeví čtenáři novinek a hard-core šotoušci…
Shodou okolností to byla jedna z tratí, kde se poprvé vyskytly tzv. Kotlebovy hlídky. Členové ĽSNS tam dohlíželi na pořádek v zelených tričkách (oficiální barva jejich strany). Vykázat z vlaku je nebylo možné, protože měli platné jízdenky (oficiálně jeli jako cestující).
Doplním, že slovenský nejvyšší soud Kotlebovu stranu nerozpustil, strana je tedy nadále legální. Proto nelze postihovat ani zelená trička nebo logo ĽSNS.
Abych to shrnul – je ale rozhodně lepší, když to řeší dopravce, než politická strana, která se na problémech pokouší získat body.
Je v pořádku, když se politická strana na problému „pokouší získat body“. To je přece princip politiky.
I kdybyste s tou stranou celkově nesympatizoval, musíte uznat, že to vytváří na ostatní strany tlak ten problém řešit.
Já neposuzuji, co je v pořádku a co není. Já říkám, co je lepší – a lepší je, když problémy ve vlaku řeší dopravce než členové politické strany. Máte problémy s porozuměním textu. ĽSNS je poměrně kontroverzní strana, především kvůli pozitivnímu postoji některých jejích členů k válečnému Slovenskému štátu a negativnímu postoji k SNP. Ovšem co se týče jejího politického programu, tak ten je akorát logickou reakcí na problémy, které svírají především slovenský venkov a které neřešily předchozí vlády – ať už s nepřizpůsobivými, nezaměstnaností nebo nedostatečnými investicemi do infrastruktury. Kotleba před volbami např. slibuje dokončení dálnice z Bratislavy do… Číst vice »
Tak nikdo vám tolik nedá co Kotleba slíbí, na billboardech má třeba zestatněni strategických podniků a zlevnění vody a elektřiny.
Strategické podniky ve vlastnictví státu, to je legitimní politický program. I v takové Francii ve druhé polovině 20. století tomu tak bylo.
Francii, národně socialistické Německo a jiné socialistické režimy dávat jako doklad legitimity nějakého přístupu, to je dobrý vtip.
Tady je cítit, že na pozadí diskuse se chce dát rovnítko mezi Kotlebovy hlídky a někdejší Hlinkovy gardisty. Ale to je blbost a demagogie! HG byli zločinci, např. byli aktivní při chytání a přípravě deportací Židů do KL jenom proto, že ti lidé byli „nežádoucí rasy“ ; zatímco Kotlebovy hlídky chtějí pořádek ve vlaku pro slušné, platící cestující, když na to nestačí dopravce sám. A kdo v tom chce hledat a najít politiku, prosím nech sa ľubi, politika je (když ji tam chcete najít) třeba i ve splachovadle na WC
Legitimní politický program pro nějaký fašistický stát?
Tak nevím jestli jim nejde primárně o zajištění pořádku ve veřejné dopravě než o body.
Jednání ĽSNS v tomto ohledu nese znaky politické kampaně. Jinak by nehlídkovali v zelených tričkách s logem ĽSNS.
Tak pokud budou kotlebovci mluvit romsky a budou dlouhodobě nezaměstnaní, mohou se přihlásit do toho programu. Splnit tu druhou podmínku pro mnoho z nich nebude problém, s tou znalostí romštiny by to byl větší oříšek, ale třeba by jim vládní zmocněnec domluvil studijní pobyt v některé osadě.
Tak mě napadá, že bych na projekt Dej šanci přispěl částkou 1488 Kč. 😂
Příspěvek v této výši byl rafinovanou kampaní. Tím, že se tím v současné době zabývají vyšetřovatelé a je to medializováno, Kotleba může prohlásit, že je šikanovaný, protože souvislost se skrytou propagací nacismu nelze věrohodně prokázat – chybí důkazy.
Ve výsledku akorát Kotlebovi porostou preference, stejně jako rostou preference Babišovi – známe jeho výroky, že trestní stíhání je kampaň a účelovka. ĽSNS se zdatně učí i od české politické scény, dokonce Kotlebova strana má kancelář v Praze, poblíž nádraží na Smíchově.
Ještě abych to upřesnil – dle mého názoru ĽSNS skutečně poslala tuto částku na charitu (ale ne v korunách, nýbrž v eurech), aby se o ní psalo, a to jakkoliv. V tom spočívá ta rafinovanost kampaně.
Párkrát jsem tam jel a toto je opravdu dobrý nápad.
Já si myslím, že u nás by Ministerstvo dopravy mělo zřídit funkci asistent cestujícího.
Neříkejte dvakrát. Naše ministerstvo dopravy má zajímavý výklad lecčehos. Aktuálně třeba ústavy a zákoníku práce v případě svého exšéfa….
U nás se používá české synonymum slova asistent, a sice průvodčí.
Jo ták. DOPAS je tedy vlastně dobrovolný průvodčí.