ZSSK začala shánět další vectrony, místo nákupu si je pronajme
ZSSK poprvé vyjely s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: ZSSK
Kromě patnácti lokomotiv je součástí i opce na dalších 15 hnacích vozidel.
Kromě patnácti lokomotiv je součástí i opce na dalších 15 hnacích vozidel.
„pro pro pronájem“? Nechybí tam ještě 2 nebo 3 „pro“?
To se slovák teda probral brzo. Pěkně mu začíná téct do bot. Vyhradní provoz ETCS v L2 v ČR zarohem, razítko a provoz 361.1 s ETCS v nedohlednu, na území ČR pořad pouze Switch Off a ze stávajících 10 Vectronů nejezdí v ČR na L2 ani jeden. 8 z 10 jsou navíc archaické verze C, která s nejnovější verzí ETCS v ČR ani není kompatibilní a Siemens sám prohlásil, že verze C chce do konce roku zrušit. To aby slováci začali ty softwary konečně přehrávat, protože těch prvních 5 kusů do prosince tu tragédii asi moc nespasí. Dobré ráno ZSSK.… Číst vice »
V pohodě. Na ČR nasadí všechny 383.1 a vnitro si odvozí s tím zbytkem.
Vůbec bych se nezlobil. Nejlepší 361 v ČR je žádná 361 v ČR. Ať si tam ty krumply nechá a sem posílá podstatně vhodnější stroje. 😀 🙂
Ano, Vectrona za Vectrona.
Kromě Vectronů mají ještě dvě 381.
pojízdné?
Víceméně ano.
tedy občas.
1. 381 je u ZSSK pouze v regionalni dopravě
2. Pokud se nepletu, tak 381 šli z výroby pouze s ETCS L1, nejsem sice na ETCS dosti znalý, ale už disi bylo řečeno, že L1 by na L2 byli nekompatibilní, když tak někdo znalejší doplní, případně vyvrátí 🙂
ZSSK má poměrně krátkou dobu na dodání prvních lokomotiv: prvních pět má být dodáno do prosince letošního roku, dalších pět rok později, posledních pět do 10.12. 2026.
—
Tak to se na Slovensku probudily brzo. Vzhledem k tomu že na tratích vídám poslední dobou spoustu Vectronů (když nepočítám ty v osobním vlastnictví) od různých leasingových společností, si myslím že kdo mohl tak už si ty stroje s předstihem pronajal či předem zarezervoval. Poptávka po moderních lokomotivách (v tomto případě Vectrona) totiž rapidně roste, jelikož ty starší stroje se už blíží k hranici své životnosti a bez výkonů nejsou zisky.
Rozdil mezi CR a SK je obrovsky…
kdo muze z SK utika….
Ďakujem za hodnotný príspevok k prenájmu Vectronov pre ZSSK. Nadviažem na vášho génia rovnako k vecihttps://www.paneurouni.com/blog/porucha-osobnosti/
Jako pochopit se to da. Naznacil jen, ze zeleznice zaostava stejne jako jine veci. Tak se neurazejte a pripuste si fakt, ze ze Slovenska se stava orient a ze si tu kulicku valite uz tricet let.
Jak jako, Vectron? Když se někdo přihlásí s Traxxem, proč by neměl vyhrát, když bude levnější?
Protože zakázka je na pronájem Vectronů. Stačí si přečíst zadávací dokumentaci.
No to já vím, ale jak je možné vypsat zakázku na konkrétní model od konkrétního výrobce? Proč to slovenský ÚOHS nezarazí?
Proč by měl někdo nějaké firmě nařizovat co si má pronajmout/koupit? Slovensko má již 10 vectronů, tudíž má na to proškolený personál (jak strojvedoucí, tak údržbu). Proč by teď měl přijít ÚOHS a říct koupíte si traxy aby bylo zase nutné všechny lidi na to přeškolovat? Slovensko už vectrony očividně jsou s nimi spokojeni proto chtějí další.
nějaké firmě … je-li hlavním akcionářem stát, tak může už z toho titulu, že je hlavním akcionářem.
1) Slovensko ich nemá. ZSSK si ich prenajíma do roku 2027. Či dôjde k odkupu je otázne, keďže v zmluve nič také nie je. 2) ZSSK je vo vlastníctve štátu. Z toho dôvodu sa musí riadiť Zákonom o verejnom obstarávaní. Okrem iného v spomínanom zákone je odsek: Technické požiadavky sa nesmú odvolávať na konkrétneho výrobcu, výrobný postup, obchodné označenie, patent, typ, oblasť alebo miesto pôvodu alebo výroby, ak by tým dochádzalo k znevýhodneniu alebo k vylúčeniu určitých záujemcov alebo tovarov, ak si to nevyžaduje predmet zákazky. Takýto odkaz možno použiť len vtedy, ak nemožno opísať predmet zákazky podľa odseku 2… Číst vice »
A to je problém vypsat výběrové řízení v roce 2026 na provozování 10 let starých lokomotiv na dalších 10 let?
Je.
a kde prosím?
VO oficiálne nie je vyhlásené na konkrétny model od konkrétneho výrobcu. V súťažných podkladoch sa píše: „Pokiaľ sú v súťažných podkladoch, v technických správach, vo Výkresoch / Projektovej dokumentácii / Výkaze výmer alebo v inej dokumentácii poskytnutej obstarávateľom uvedené konkrétne výrobky alebo konkrétny výrobca alebo konkrétne technické parametre, atď. podľa ustanovenia § 42 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, sú uvedené len ako referenčné a uchádzač môže ponúknuť popísané výrobky/zariadenia alebo ekvivalentné výrobky/zariadenia (s lepšími technickými parametrami ale len bez zníženia očakávanej životnosti, zvýšenia servisných nákladov a zhoršenia celkovej funkčnosti predmetu zákazky), ktorých typové označenie spolu s technickými parametrami uvedie… Číst vice »
Pak je to vpořádku. On už fakt, že obejdou více leasingových firem znamená soutež.
A soutěž proto, aby se zamezilo přímému zadání za přemrštěnou cenu mezi chlapci, co spolu mluví… protikorupční opatření.
Proč by to měl zarazit? Nejspíš proběhly nějaké tržní konzultace. A vůbec bych se nedivil, kdyby lokomotiva 6193.026 zůstala u ZSSK natrvalo, a že je víceméně rozhodnuto. Jde jen o to, aby VK nekazily ty nesprávné půjčovny a nemuselo se to celé rušit a opakovat.
Proč by měl? Nenakupují je, ale hledají toho, kdo jom je půjčí. Dodavatelů může být více.
Neviem ako to urobili, ale vypísali zakázku na Vectrony, Traxx nie je prípustný. Zrejme našli spôsob ako sa to dá.
A jak by asi tak Traxx MS3 zajížděl do Rakouska? Lítal by na Schwechat?
Stačí požadovat lok. s V max. 200 km/h.
Už má Traxx schválené ETCS L2 v Česku ?
“ZSSK má poměrně krátkou dobu na dodání prvních lokomotiv: prvních pět má být dodáno do prosince letošního roku“
Tak se mi zdá, že těm kdo vymysleli tuhle podmínku výběrového řízení, je už rovnou i známý “vítěz“.
Jestli jim ty lokomotivy chybí teď, tak by byla blbost čekat třeba 3 roky na levnější nabídku.
A úplně nejlepší by bylo trochu předvídat a plánovat, ne si v září vzpomenout, že v prosinci budu potřebovat nové lokomotivy. To něčím zavání.
To je pri ZSSK úplne bežné.
A ako vždy to zaváňa kšeftom.
A proč by to nemělo zavánět kšeftom? Vždycky se to tak dělalo.
Nebo je všechno tak, jak má být?
Ani to by neprekvapilo.
Avšak sú nejaké chýry, že od decembra majú posilniť linku Bratislava – Košice. Na to by práve potrebovali ďalších 5 Vectronov.
No a zvyšok obstarávaných Vectronov zabezpečí to, že v 2027 končí prenájom súčasných Vectronov.
Radšej by mali investovať do nákupu ucelených jednotiek Twindexx, ktoré by sa hodili na Expresy. Ušetrili by sa lokomotívy, človek potrebný na preprah a manipuláciu lokomotívy v koľajisku. Ale nadčasového uvažovania od ZSSK sa nedočkám asi nikdy…..
A Žosky nebudú mať čo žrať.
Twindexx? Proč ne rovnou ICE 4?
Rýchlosť 265km/h nikdy nebude využitá, v prípade spojenia dvoch jednotiek nemusia vojsť všade.
Twindexxy sú nízkopodlažné a ich maximálna rýchlosť bude dostačujúca na najbližších 50 rokov na trati BA – KE
Všetky relevantné leasingovky majú kotrakty so Siemesnom na desiatky vozidiel. Dodané môžu byť aj max 2 roky staré mašiny. V zásade to vie splniť hociktorá. Otázne je, či sa im bude páčiť tá podmienka odkupu.
Vítěz není známý, protože existuje hodně společností, které mohou nabídnout pronájem Vektronů.
A jistě tušíte, jak probíhalo VŘ na pronájem lokomotiv 383.101-110.