ZSSK vrací do provozu více komerčních vlaků IC mezi Bratislavou a Košicemi
Lokomotiva Siemens Vectron 383.110 v polepu připomínající Evropský rok železnice. Foto: Matúš Vavrek / ZSSK
Do provozu se vrací i spojení Vídeň – Košice.
Dvouhodinový takt na hlavní (a vlastně jediné) pořádné trase na Slovensku je fakt blbý. Na druhou stranu tu zřejmě (?) nejsou zákazníci. Časová vzdálenost Košic a Bratislavy 5:50 (průměrná rychlost cca 75 km/h) není na běžné jednodenní dojíždění na meetingy či na pivo jak známe z relací Ostrava či Brno – Praha. I když si myslím, že města po cestě by ty zákazníky po částech trasy daly.
Tí zákazníci sú.. Ono stačí, aby vlaky R 6xx nejazdili v dvojhodinovom takte s 9-11 vozňami, ale trebárs v hodinovom takte s 5-7 vozňami. Každopádne ako MDaV SR objedná, tak sa jazdí. 😉
Klidně by stačilo to proložit rychlou dvouhodinovkou se zastávkami Trnava – Trenčín – Žilina – Poprad – Kysak (kvůli Prešovu). Jenže na Slovensku bohužel co není courák, to je „nadvlak“.
Tak pro cestu z Bratislavy do Košic dejme tomu, ale jde spíš o to že všechna velká města mezi Žilinou a Popradem, navěšená na té hlavní trati, mají jen dvouhodinový interval. Tam by lidi rádi jezdili různé úseky, ale když je tak málo spojů…
Zajímalo by mě kdy (jestli vůbec) ČD vrátí spoje pendolin co na konci ledna zrušili.
Jestli máte s občany Ukrajiny problém, pošlete jistému pánovi do Kyjeva dotaz, proč v zárodku neuhasil požár založený jistým pánem z Moskvy …. nemuseli umírat lidé, nemusela se devastovat Ukrajina … ten kdo mohl uhasit požár založený jiným a neučinil tak, ač mohl má za následky požáru stejnou odpovědnost ….
Pane Zikmund vy určitě máte radu. Sem s ní.
Nebo li když vám soused za plotem začne pálit trávu a na vaše nesmělé připomínky nebere ohled, budete si potom také brát za vaši vinu, že vám shořel zahradní domek protože jste mu to přece měl uhasit … a neučinil?
Jo, měl se rovnou vzdát.
To že vás sousedův pes po nocích štve tím, že štěká se dá řešit i jinak než tím, že mu do okna hodíte cihlu a potom molotov. Pořád to bude žhářství. A vůbec není podíl viny na sousedovi ani v případě, že by toho psa dopravdy měl a pes nebyl smyšlený.
Otřesné. To je jako by u nás mezi Brnem a Prahou jezdily doteď jenom rychlíky a teď do toho s velkou slávou přidali čtyři páry expresů. Železnice na Slovensku je velká katastrofa.
S tím je možno souhlasit. Mít mezi dvěma největšími městy pouhý dvouhodinový takt rychlíků mi přijde šílené.
Nejhorší na tom je, že to není jen neschopností lidí u kormidla, ale obecné myšlení slovenských plánovačů, které tlačí i do další generace. Už před léty jsem četl nějaké diplomové práce na téma „návrh integrovaného taktového JŘ pro Slovensko“. Všechny vycházely z premisy, že hodinovka je nadstandard, který si zaslouží jen S-Bahn u Bratislavy, jinak jen ve špičce PD.
takhle, jakkoliv je zssk banda kretenu, tak rychliky a ic mezi bratislavou a kosicemi je jedine, co na slovensku relativne slusne funguje.
soupravy (vetsiny nebo snad i vsech) tech rychliku jsou stejne jako ic – spajzak, klimatizovane vozy atd., takze ted jen zvysili frekvenci.
To je pravda, prohlém je ten takt.
Prosím zdržte se vulgarit. Nevim jak v Opavě, ale obecně je „prdel“ vulgární slovo.
Úsek Považská Bystrica – Púchov na žilinském uzlu? Jak je tohle myšleno? Púchov je součástí uzlu Žilina?
Do dobytčáků s nimi. Že? Opaváku! Zřejmě ti Ukrajinec už poněkolikáte zasedl místo v Pendolínu a ty si chudáku musel stát na WC. Nebylo jiné řešení.
Ale vsak IC Kosice BA Vieden uz jazdi aj teraz.
Ano, 44 a 45 jazdia skoro cely cas. velmi zle je napisany ten clanok.
No to teda jeden pár IC mezi dvěma největšími městy. To u nás mezi Prahou a Brnem jezdilo víc párů EC už před 30 lety.
Z dopravneho hladiska je to zufalstvo, o to pokoj. Ale tak to mame za Danka a za jeho vystvanie regiojetu…
Podle mě není fér takhle měnit podmínky.
Pokud nechceme situace, kdy štiplistek nachytá opravdového uprchlíka, pošle na něj exekutora, a uprchlík se dostane do neřešitelné situace.
Měli to vyhlásit rovnou 1) Uprchlíci (mají azyl) 2) Ne „vlak vyšší kategorie“
Problém je, že z Polska jezdí hlavně vlaky EC, neb tam nic jiného nejede.
Od začátku války jsem jel pendolínem několikrát a ani jednou jsem se nesetkal, že by někdo zabral zakoupené místo platícímu cestujícímu.
tudum tudum, Košice děkují ŠT:
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22876314/do-kosic-nove-elektricky-nepridu-eurofondy-prepadnu.html
Tak dlouho s tím šachovali, až jim došel čas. Teď nemají nic.