ZSSK vrací do provozu více komerčních vlaků IC mezi Bratislavou a Košicemi

Lokomotiva Siemens Vectron 383.110 v polepu připomínající Evropský rok železnice. Foto: Matúš Vavrek / ZSSKLokomotiva Siemens Vectron 383.110 v polepu připomínající Evropský rok železnice. Foto: Matúš Vavrek / ZSSK

Do provozu se vrací i spojení Vídeň – Košice.

Zpět na článek
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Dvouhodinový takt na hlavní (a vlastně jediné) pořádné trase na Slovensku je fakt blbý. Na druhou stranu tu zřejmě (?) nejsou zákazníci. Časová vzdálenost Košic a Bratislavy 5:50 (průměrná rychlost cca 75 km/h) není na běžné jednodenní dojíždění na meetingy či na pivo jak známe z relací Ostrava či Brno – Praha. I když si myslím, že města po cestě by ty zákazníky po částech trasy daly.

Tomáš

Tí zákazníci sú.. Ono stačí, aby vlaky R 6xx nejazdili v dvojhodinovom takte s 9-11 vozňami, ale trebárs v hodinovom takte s 5-7 vozňami. Každopádne ako MDaV SR objedná, tak sa jazdí. 😉

Pezos

Klidně by stačilo to proložit rychlou dvouhodinovkou se zastávkami Trnava – Trenčín – Žilina – Poprad – Kysak (kvůli Prešovu). Jenže na Slovensku bohužel co není courák, to je „nadvlak“.

Twix

Tak pro cestu z Bratislavy do Košic dejme tomu, ale jde spíš o to že všechna velká města mezi Žilinou a Popradem, navěšená na té hlavní trati, mají jen dvouhodinový interval. Tam by lidi rádi jezdili různé úseky, ale když je tak málo spojů…

Lachim

Zajímalo by mě kdy (jestli vůbec) ČD vrátí spoje pendolin co na konci ledna zrušili.

Miroslav Zikmund

Jestli máte s občany Ukrajiny problém, pošlete jistému pánovi do Kyjeva dotaz, proč v zárodku neuhasil požár založený jistým pánem z Moskvy …. nemuseli umírat lidé, nemusela se devastovat Ukrajina … ten kdo mohl uhasit požár založený jiným a neučinil tak, ač mohl má za následky požáru stejnou odpovědnost ….

Josef

Pane Zikmund vy určitě máte radu. Sem s ní.
Nebo li když vám soused za plotem začne pálit trávu a na vaše nesmělé připomínky nebere ohled, budete si potom také brát za vaši vinu, že vám shořel zahradní domek protože jste mu to přece měl uhasit … a neučinil?

nowas

Jo, měl se rovnou vzdát.

Jiří Kocurek

To že vás sousedův pes po nocích štve tím, že štěká se dá řešit i jinak než tím, že mu do okna hodíte cihlu a potom molotov. Pořád to bude žhářství. A vůbec není podíl viny na sousedovi ani v případě, že by toho psa dopravdy měl a pes nebyl smyšlený.

M M

Otřesné. To je jako by u nás mezi Brnem a Prahou jezdily doteď jenom rychlíky a teď do toho s velkou slávou přidali čtyři páry expresů. Železnice na Slovensku je velká katastrofa.

Daniel Jablonecký

S tím je možno souhlasit. Mít mezi dvěma největšími městy pouhý dvouhodinový takt rychlíků mi přijde šílené.

Pezos

Nejhorší na tom je, že to není jen neschopností lidí u kormidla, ale obecné myšlení slovenských plánovačů, které tlačí i do další generace. Už před léty jsem četl nějaké diplomové práce na téma „návrh integrovaného taktového JŘ pro Slovensko“. Všechny vycházely z premisy, že hodinovka je nadstandard, který si zaslouží jen S-Bahn u Bratislavy, jinak jen ve špičce PD.

Georg

takhle, jakkoliv je zssk banda kretenu, tak rychliky a ic mezi bratislavou a kosicemi je jedine, co na slovensku relativne slusne funguje.
soupravy (vetsiny nebo snad i vsech) tech rychliku jsou stejne jako ic – spajzak, klimatizovane vozy atd., takze ted jen zvysili frekvenci.

Matěj

To je pravda, prohlém je ten takt.

Daniel Jablonecký

Prosím zdržte se vulgarit. Nevim jak v Opavě, ale obecně je „prdel“ vulgární slovo.

Daniel Jablonecký

Úsek Považská Bystrica – Púchov na žilinském uzlu? Jak je tohle myšleno? Púchov je součástí uzlu Žilina?

Josef

Do dobytčáků s nimi. Že? Opaváku! Zřejmě ti Ukrajinec už poněkolikáte zasedl místo v Pendolínu a ty si chudáku musel stát na WC. Nebylo jiné řešení.

Thomas

Ale vsak IC Kosice BA Vieden uz jazdi aj teraz.

M@trixX

Ano, 44 a 45 jazdia skoro cely cas. velmi zle je napisany ten clanok.

rozinka

No to teda jeden pár IC mezi dvěma největšími městy. To u nás mezi Prahou a Brnem jezdilo víc párů EC už před 30 lety.

M@trixX

Z dopravneho hladiska je to zufalstvo, o to pokoj. Ale tak to mame za Danka a za jeho vystvanie regiojetu…

Leinad

Podle mě není fér takhle měnit podmínky.
Pokud nechceme situace, kdy štiplistek nachytá opravdového uprchlíka, pošle na něj exekutora, a uprchlík se dostane do neřešitelné situace.
Měli to vyhlásit rovnou 1) Uprchlíci (mají azyl) 2) Ne „vlak vyšší kategorie“

Lukáš Chytil

Problém je, že z Polska jezdí hlavně vlaky EC, neb tam nic jiného nejede.

asdfsadfasd

Od začátku války jsem jel pendolínem několikrát a ani jednou jsem se nesetkal, že by někdo zabral zakoupené místo platícímu cestujícímu.

Jiří Kocurek

Tak dlouho s tím šachovali, až jim došel čas. Teď nemají nic.