Jakákoliv diskriminace a omezování zakázané, slovenské dráhy se tímhle pouští na dost tenký led, to kdyby někdo zkusil tady, to by asi nedopadlo dobře, nezbylo by než je klepnout přes prsty. Železniční doprava je veřejná služba která je hrazena z veřejných prostředků a nesmí být tímto způsobem zneužívána k vnucovani digitálních služeb apod.
Kde žijete? I u nás jsou případy, kdy je nákup na pokladně dražší. Třeba DP Plzeň si za takové transakce účtuje 10 korun v případě, že stejnou věc můžete vyřídit sám třeba přes eshop.
I třeba přes Nokii108 nebo podobné telefony. Za to si čd, když to ještě umožňovaly účtovali nějaký velký servisní poplatek, takže se služba teleticket nijak moc neujala.
Mně se aplikace Ideme vlakom líbí. Můžu si v Čechách koupit místenku na slovenský vlak. Výhrady mám k tomu, že si nemůžu ke své režjce v určitém úseku dokoupit příplatek do 1. třídy.
Já to taky někdy kombinuju když jedu na slovensko, u čd koupim místenku a na zssk koupim lístek (ten je většině případů levnější než u čd), někdy naopak, podle momentálních cen.
No hlavně od ZSSK to vychází levnějc než od ČD. I na československý vlak. Aspoň přes jejich web, aplikaci neznám.
Samostatnou místenku jsem nekupoval, ale když jsem kupoval naposledy jízdenku do Tater, tak Benešov – Tatranská Lomnica bylo za €23 z toho 2€ byla za místenku (dostal jsem ji zvlášť). ČD na svých stránkách tehdy nabízely jen Praha-Poprad od 535 korun, celou trasu nedovedly prodat (a bylo celkem výhodné mít to dohromady, kdyby zase do kolejí skočila nějaká ta bartošová).
Bartošová do kolejí neskočila, Bartošová se po kolejích procházela.
Traman
5 dny
Diktatorsky pristup po vzoru komunisticke Ciny s cilem sebrat zakaznikum moznosti vybreru a anonymity.
Prinuti chude lidi online a za par let pozaviraji vsechny pokladny.
Ovce s mobilama to budou slepe podporovat a nakonec budou vsichni nezamestnani.
3 eura = cca 75,- Kč. Plus cena jizdenky. To je ekvivalent cca 3 litrů benzinu, na to se dá dojet několik desítek kilometrů. Dle typu auta ale 40 – 50 km určitě. Čili na kratší vzdálenost nebude mít smysl platit 3 eura přirážku a pokud pojede více lidí/skupina lidí tak než platit 3 eura za každéh, může se vyplatit jiný druh dopravy/slozit se na benzín, objednat si Bolt nebo nejakou jinou podobnou službu. apod. Na to pozo. Aby nakonec nedosáhli přesného opaku toho co původně zamýšleli
Studenti mobily maji a seniori maji vyjimku z prirazky.
Peter Sabol
5 dny
Súhlasím s komentárom Michala nižšie, chcelo by to viac predajných automatov ako alternatívu. To by boli spokojní aj ľudia bez smartfónu alebo tí, ktorí si nemôžu dopredu kúpiť lístok cez internet a zároveň by sme ušetrili na personále. Čím nechcem povedať, by personál pri okienku hlavne na väčších staniciach nemal byť, ono aj taká rada od človeka je často lepšia a zrozumiteľnejšia ako info v apke. Zavádzanie poplatku za nákup na pokladni považujem za nezmyselný, je to neodôvodnené naháňanie peňazí do kasy železničnej spoločnosti.
V mém kraji (MSK) to jde i bez smartfonu nebo prodejního automatu na nádraží. Používám pro nakup jízdenky regionální kartu ODIS (platí v Moravskoslezském i Zlínském kraji). Ve vlaku na terminálu pípnu start a cíl, jízdenka se nahraje na kartu a je hotovo. A jízdenka je levnější, než je základní sazba při platbě hotově nebo bankovní kartou na pokladně.
Na automat by měly být snazší tarify, třeba tarifikace jen podle času. Ale když nemáte tarifní systém, na který je potřeba aspoň PhD, tak to neni správná železnice
Takže byste tarifní systém zjednodušil tak, že byste přidal tarifikaci podle času? A je vám jasný, že by tu pak nějakej Lojza začal kňučet jak ho modrý gumy okrádaj, protože pro něj je výhodnější kilometrickej tarif?
Mně je to sice dost jedno, u pokladny/průvodčího jsem nekupoval nic (co by nešlo koupit jinak) už asi 10 let a ten slovenskej železniční skanzen těch pár eur navíc nevytrhne, ale je vždycky zábava tyhle diskuze číst.
Tak proč mi pokladní pravidelně při platbě v hotovosti tvrdí, že při platbě kartou to budu mít levnější?
Obyčejná jednorázová jízdenka pro dospělého, bez slev, cca 40 km na regionální trati.
Nebo DUK. Tam je při platbě kartou sleva 10%. Mimochodem celkem zajímavá motivace pro cestující a zároveň tolik řidičů nemůže krást.
Jirka z CB
5 dny
Super, snad se toho nechytnou i …. ehm tady. Kolikrát kupovat jízdenku přes Můj vlak nebo podobnou apku je za trest a kasa je v obsazene stanici poslední možnost.
Hmm ani bych nezpočítal kolikrát už aplikace v podání modrých gum odmítla spolupráci –
Na všechno blblifon…. děsim se, až bez něj nebo nějaké aplikace se nedostanu ani na záchod.
Mimochodem, jsme stále více nuceni ho používat, ale že včera jsem dostal od majitelky v práci ( na Valentýna 😄)JESO když jsem se dovolil juknout na mobil ohledně notifikace hladiny glykémie dcery. Bylo asi v pořádku.
Problém je, že mnoho věcí co chtějí přes mobil potřebuje hodně lidí tak jednou do roka, podobně jako datovou schránku, nebo karty do hypermarketu. Takže hledání co, proč a jak a ještě spousty aplikací a hesel si musí zapamatovat občan, takže jediný prospěch má ten kdo má být přes apky oslovován. Většinou jsou to v mnoha věcech jednosměrky kam se člověk na „dveře“ nedotluče. Oni k vám ale ano a snadno. A ve finále si podvodníci nalepí falešnou čtecí nálepku pro mobil jako třeba na parkovacích automatech, nebo se pokazí „CD romy“ či je někde porucha na síti nebo čtečce… Číst vice »
Pres appku MujVlak občas jízdenku koupím, zvláště když je potřeba rychle reagovat (storno do 15 minut před odjezdem, to špičková výsada českých dopravců). Jinak nejčastěji nakupuji přes web na počítači. Mimochodem webové stránky jak ČD, tak ZSSK jsou na velmi dobré úrovni a nákup jízdenky tam zvládne opravdu každy, kdo umí číst a psát.
Webster
5 dny
Když procházím nádražím, tak se vždycky divím, proč tolik mladých lidí stojí frontu u pokladny a kupuje si papírové lístky! Proboha proč v roce 2025 a ještě s místenkou zdarma ve skvěle fungující aplikaci. To je nějak ze zvyku nebo mají zablokovaný účet od exekutora? Kupování jízdenky od průvodčího za mince je pak ještě další level. Nechápu to.. Nezdražoval bych nákupy na pokladně, ale slevu pro elektronické jízdenky bych zavedl hned.
Zkontrolujte si, jestli má appka povolenej přístup k datům i mimo wifi. Lidi si často povypínali první poslední, aby “ušetřili za data”; teď maj dávno tarif bez limitu, a nastavení furt stejný…
Ani s ČD ani se ZSSK (ani OeBB, TI, italo) jsem nikdy problémy s placením neměl. Jediný problémový je flixbus, který už ani nezkouším a buď jdu rovnou na autobusák (tam je to s nějakým větším servisním poplatkem, jako 39 místo 9 korun, ale dost se to mění, někdy je to přes internet bez poplatku někdy 49 korun a na pokladnách pak příslušně víc) nebo něco od flixů se dá koupit přes IDOS.
Mnozí potřebuji vlak tak 2 x do roka a zakoupit u pokladny na lokálku vyjde jednodušeji a rychleji než studovat co a jak na PC či mobillu.
Byť zrovna já kupuji na dlouhé tratě pouze na letiště a tak musím na PC kvůli rezervaci. Naštěstí zrovna tohle je z PC snadné, včetně případného storna. Spíše mi vadí, že při poměrně častém přistání po 23 hodině už nestihnu žádný vlak a ponocný v obci Praha zavírá hl. nádr. a první vlak z obce jede až kolem páté hodiny ráno. Takže spát 5 hodin jak bezdomovec na studené železné lavičce na letišti.
Škoda, že po kovidu neobnovili ten noční rozjezd. Je to tak dvakrát do roka, co by se mi vlak ve 2:30 hodil (zkracoval tu čtyřhodinovou pauzu jen na 2 hodiny), když jsem s ním párkrát jel, rozhodně nejel prázdný.
Ne, není to výhodnější. Mobilní telefon není zadarmo. Musite se si ho koupit a používáním podobných on line služeb si ho opotrebovavate. Musíte ho nabíjet. Baterie má zivotnost určitý počet nabijecich cyklů. Elektřina není zadarmo. Mobilní připojení take není zadarmo. Někdy může stát i docela hodně. Nekde napr. v odlehlé stanici s WiFi počítat nemůžete apod. Musíte splňovat určité systémové požadavky, upgradovat, obměnovat mobil aby jste měl aktuální systém na kterém budou fungovat on line služby a starat se jeho zabezpečení. Ne, není to levnější ani výhodnější. Je to přesně naopak. S obyčejnou papírovou jizdenkou togle všechno odpadá
V apce ZSSK se da platit jednotlive za kazdy nakup kartou nebo ze zakaznickeho konta, na ktere si posles (nebo kdokoliv) penize predem – kredit, coz je praktictejsi.
jsou mladý, nemaj účet, rodiče jim dávaj cash. Nevim proč se všemu tak divíte a pomalu ty mladý máte za neschopáky.
Jiří Voseček
5 dny
No, ja když čtu rozhořčenou diskuzi, tak jsem si vzpomněl na zavádění poplatku za doručení zboží na prodejnu v Alze tak 7 let zpátky. Dnes už to tak mají všichni.
Žádný monopol neměli (jak je zde zmiňovaný monopol SK drah) dneska po tom pes nestekne a nikdo to neřeší, protože to má nějaký důvod.
Tohle má taky důvod – kupte si lístek on-line ať neplatime drahé a neproduktivní pokladní. A kecy o 80 letych důchodcich – pro ně ten poplatek není.
To o co jde vy dinosauři. Nechcete kupovat lístky třeba za pazourky?
– ten poplatek na prodejně se týká všech a ne jen těch, co nemají Smartphone
– Alza je jeden z mnoha prodejců, ne monopolní železniční dopravce ZSSK
– v předposledním odstavci si druhou větou protiřečíte s první – tak buď není vhodné platit neproduktivní pokladní (O. K., souhlas), anebo není vhodné, aby důchodci poplatek za „prodej bezplatné jízdenky“ (sic!) neplatili
A úplně pomíjíte ten prodej jízdenek průvodčími (ti jsou ve vlaku tak jako tak, že?) nebo další alternativy (zdravím do JMK).
** A co se týče „převzetí na výdejně = mají to tak všichni“ – je-li řeč o KMENOVÉ prodejně, tak určitě nemáte pravdu. Nakupoval jsem v posledních pár letech i na některých menších e-shopech, které patřily nějaké firmě, která má např. jen několik prodejen (nicméně vzdálenějších mému bydlišti, takže jsem potřeboval zaslání) a v případě osobního odběru tam žádný poplatek nebyl.
Pardon: doplňuji na: těch, kteří k cestování potřebují i takovou flexibilitu, že nemají možnost řešit pořízení jízdenky ve chvíli, kdy jsou u počítače.
No, nemají to tak všichni. Jen za poslední měsíc jsem vyzvedával zboží v Mironetu, TS Bohemii, KV elektru, u Kosmase, u Knihobota… Všechno na pobočce a všechno s bezplatným vyzvednutím.
Ale řeší. U CZC jsem tou dobou přestal nakupovat (CZC je dnes víceméně minulost). Když nakupuju v Alze, tak jen v jatkách, kam doručujou zadarmo, až nebudou ani tam, tak nebudu. Ve spoustě obchodů jsem kvůli tomu nenakoupil. Nakupuju v Mironetu, který tento poplatek nemá a má rychlejší odbavení než alza a většinou i nižší ceny. A je to blbých 29 korun (nebo teda tak to bylo v době jeho zavedení), ale prostě psychologie pracuje. A vím jistě, že nejsem jediný, kdo to řeší.
Aleš
5 dny
Dobrá šikana, cestující přijde včas k pokladně a ještě mu za to seberou euro navíc…
Žiaci obťažujú študentov, pacienti doktorov…
To je absurdné a smiešne.
Však na to tí ľudia sú. O žiadnom obťažovaní nemôže byť reči.
Ak sa rozhodla ZSSK, že to spoplatní, tak ok, zákazníci to buď akceptujú alebo sa zariadia inak. Ale to ako to spravili a vykomunikovali je jak u debilov.
Bob
5 dny
To by měli zavést i v ČR, kde jsou vlaky plné neplatících cestujících spoléhající na to, že průvodčí nepřijde nebo jen projde kolem s otázkou „přistoupili?“.
“Přistoupili?” jim zakázali používat už tak před 20 lety. Vždycky jsem si říkal, kdo tuhle frázi vymyslel. Než jsem jel poprvé rakouským vlakem. Přišel štiplístek a zahlaholil “Zugestiegen?” 🙂
Já jak slyším někoho mluvit o 72 pohlavích tak je mi hned jasný že ten člověk má sám se sebou nějakej problém.
Matfyzák
5 dny
Takze pokud jedu z A do B, kde svuj listek predam kamaradovi a ten pojede z B do C, misto druhe nastupni sazby (za 2 samostatne listky) ted budu muset platit poplatek 1 euro, protoze listky s e-shopu jsou na jmeno?
Substrát je kreatívny – ak je lístok zľavnený, tak je presne pre konkrétneho človeka, ale kreatívci boli schopní lístok „posunúť“ kamarátovi, susedovi, bratovi, …
Pri ITD (Internetovy Tarifny Doklad = doklad zakoupeny na internetu) to tak je.
Papirova z pokladny s prirazkou je anonymni – pokud je zlevnena, tak ani ta ne.
Všichni opakuji všichni bez rozdílu na něčem podvádějí nebo šidí. Jinak to bohužel nejde, to je prostě taková kultura tady. S poctivostí nejdřív poj. Smutné
Jaaa
5 dny
“Nákup za 0” je opravdu eufemismus hodný této doby.
ZSSK – „Seniorov od 62 rokov prepravíme so 100 % zľavou z cestovného, stačí sa registrovať.
Vo vlaku sa preukážete cestovným lístok (okrem vlakov samoobslužného výpravného systému) a preukazom vydaným pri registrácii. Ak máte preukaz bez fotografie, preukážete sa okrem neho aj preukazom totožnosti.“
Ono stačilo prísť s úplne novou tarifou. S navýšením regulovaného cestovného, ktoré by reflektovalo nejaké % inflácie za tie roky. A potom pri novej sadzbe by stačilo udeliť povedzme 10-15% zľavu pre tých, ktorí by doklady zakúpili online. Samozrejme to by sa tie doklady v prvom rade museli dať zakúpiť aj online však. Doplatky do 1. triedy do dnešného dňa neviete kúpiť online, jedine pri pokladni (chvalabohu aj po novom to bude patriť medzi výnimky), pričom retardovanú povinnú rezerváciu v jednotke tu máme už pomaly 4 roky. O nákupe jednotlivých medzinárodných dokladov, to je čisté trápenie. Mimo appky druhého dopravcu… Číst vice »
Kupoval som cez apku lístky BA-Linz bez problému. 1.trieda za 16 eur. Cez obb by to stalo 70 eur.
Povinná rezervácia v 1. triede je super v plných vlakoch. Nikdy som nemal problém s kúpou cez apku.
„rychlíku Žilina – Zvolen“. Dobrá história. Až na ten jeden priamy vlak v minulom grafikone, ktorý už itak tiež padol za obeť 1h taktu vlakov Bratislava – Košice. Také vlaky ako Žilina – Zvolen tu už nebudú😃
Tak je otázkou, jestli by to kromě smartphone nemělo jít i premium sms. (Vlastně spíš ne, ručně vypsat jméno stanice je o překlepy, x pásem ids by bylo proti paragrafu jedna)
Rozhodně mít webové rozhraní, jednoduchý html/css web zobrazí i tlačítkový mobil a taky to půjde na počítači.
Ešte sa dá kúpiť aj cez tablet / notebook / PC s internetom, ale výsledok si treba priniesť vytlačený na papieri do vlaku alebo kúpiť v tlačidlovom mobile SMS lístok.
Sova
6 dny
Poplatek i v případě nástupu ve stanici bez pokladny je obyčejná zlodějina. Zneužívají monopolního postavení a dělají si ze zákazníků neplacený personál. Podobně jako některé obchody, které se snaží na sílu protlačovat samoobslužné pokladny a zdražovat zboží zákazníkům, kteří si odmítnou stáhnout jejich šmírovací aplikaci. Dobrá ukázka toho, že technologie lidem nemusí jen sloužit, ale dají se taky snadno zneužívat.
M8m okolo sebe poměrně dost lidí s věkem 80+, dokonce 90+, tedy o víc jak čtvrtstoletí starších než já a světe div se nové technologie ovládají včetně chytrých telefonů, dokonce ho měli mnozí dřív než já, nedělejte, prosím, ze seniorů hlupáky. Chce to jen chtít.
S dotazem na využívání mobilních služeb se setkávám i v rámci pracovní náplně a ze zkušenosti můžu říct, že toto platí jen pro část seniorů.
Navíc jedna věc je, když ten který senior dle uvážení této věci může a nemusí využít (a v součtu je to jedno) vs. když je situace, kdy jinou možnost nemá, anebo by mu byla přidána přirážka (což ale tedy nebude, takže k „jízdence zdarma“ žádný poplatek, zato u ne-seniora, který zaplatí byť nejdražší plné jízdné, tak ještě k tomu přirážka…).
ZSSK: Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100 % zľavou, ľudovo povedané zadarmo.
ZSSK: Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100 % zľavou, ľudovo povedané zadarmo.
Za 30-40 let budou technologie, které jako starý člověk nebudete zvládat. Pak vám nějaký Daniel Jablonecký řekne: „To jsou kydy todleto. Máte fobii z technologií? Zvykejte si. Bude toho víc a bude to všude.“
Pro starýho, přesněji, nemocnýho (ono to dost souvisí) člověka začíná být smartphone otázka života a smrti. Rezervace u lékařů, výsledky krevních testů, očkování (co covid, vzpomínáte?), ověřování dostupnosti léků v lékárně…a to ještě digitalizace zdravotnictví pořádně ani nezačala…
Jak říkám, jsme na začátku. Jestli si myslíte, že to bez té placky “už nějak doklepete”, vymlouvat Vám to nebudu. Dost možná ano, doklepete, ale budete se potýkat s celou řadou potíží. Úplně zbytečně.
Před 20 lety jsem měl Nokiu 6630. Mělo to foťák, prohlížeč, e-mail, a nahrál jsem si tam ještě navigaci, ICQ a DOOMa. V zásadě to, krom NFC plateb a Youtube, umělo to, co dnešní telefony, akorát se to používalo hůř a 3G sítě byly pomalý, drahý a připojení mizerný.
Takže z mýho pohledu se věci zjednodušujou a zlepšujou. Jestli napřesrok někdo vestaví chytrofon do brejlí a budem věci vyřizovat v rozšířené realitě, bude to ještě lepší…
Konkrétně při očkování na Covid jsem smartphone ještě nevlastnil a žádný problém nebyl, objednal jsem se na webu a poslali mi SMS na tlačítkový telefon. S těmi ostatními věcmi naštěstí nemám příliš velkou zkušenost, ale také mi přijde divné, že by to nebylo webové a vyžadovalo to smartphone. eRecept myslím jde poslat taky mailem a SMS, smartphone netřeba. Osobně mám názor, že mít přístup k počítači se standardním webovým prohlížečem a k e-mailu je něco, co se dnes může vyžadovat; mít aplikaci na smartphone by ale v žádném případě povinné být nemělo. Myslím si to zejména z politického důvodu –… Číst vice »
O nie veľa rokov bude všetko riešené cez AI. Na úrade, železničnej stanici atď prídeš ku „krabičke“ a povieš, čo chceš, tá sa bude pýtať (hlasom) na ďalšie informácie až pokým z teba nedostane všetko, čo potrebuje vedieť pre splnenie požiadavky. Platba biometricky.
Apple síce menej, ale Google spolupracuje s Políciou a súdmi v EÚ a poskytuje im dáta. Otázka je, či je to správne aj v polodiktatúrach ako Slovensko, Maďarsko a pod.
Souhlasím. Já bych byl pro tři cenové hladiny:
1) sleva = eshop
2) Normální cena = na pokladně. U průvodčího ze stanice bez pokladny a bez automatu.
3) příplatek = u průvodčího ze stanice s pokladnou.
Akorát že pro ně není nic jednoduššího, než cenu s přirážkou prohlásit za normální a dát „slevu“ ve výši přirážky tomu, kdo jim půjde na ruku s jimi preferovaným způsobem platby.
Priklad: Teraz, pokladňa:
lístok 4 € + poplatok 1 €
Po „zmene“: pokladňa:
lístok 5 €, mimo pokladne „zľava“ 1 €.
Aký bude rozdiel voči súčasnosti?
Dom
6 dny
Jako sorry, ale co to je už fakt za pí*ovinu zdražovat služby jen proto, že se rozhodnu to zrovna koupit osobně? Dopravci, kina, banky. Kde to jsme? Proč bych si sakra měl připlácet několik DESÍTEK korun navíc kvůli něčemu tak stupidnímu? Tak to už všichni ty pokladny můžou zrušit a vys*at se na to rovnou, ne? Když se je snaží všechny dostat na online nákupy. Tyvado, fakt bych chtěl někdy vidět ty hlavy, co tyhle rozhodnutí dělají. Ještě, že tu nemáme důležitější věci na práci!
O důvod víc tyhlety evidentně bezcenné zaměstnance za přepážkou zrušit a nahradit je rovnou automaty, kde se budou lístky kupovat za stejnou cenu. 🙂 Tomu zaměstnanci žádné peníze navíc, které já jako zákazník naopak navíc zaplatím, nepůjdou. Zkuste do toho trochu zapojit hlavu, což?
No tak spis je to obracene. Jinymi slovy rikaji – rostou nam naklady. A nez abysme zdrazili vsem, tak budeme motivovat lidi k tomu, aby se chovali tak, ze nam ty naklady tolik neporostou. A budeme je motivovat poplatkem. Coz teda je asi ta nejhorsi motivace co do zakaznicke spokojenosti, ale nejlepsi co do kratkodobych vysledku.
Protože tan člověk, co prodává lístky na kase, taky bere mzdu. A tu mu svým nákupem platíme. Buď všichni, ve formě dražšího jízdného, nebo jako na Slovensku, zdražením pro lidi bez smartfounu, zato s alobalovou čepičkou na hlavě…
Zkuste se zamyslet nad tou debilovinou, co jste právě napsal. Ten člověk, co prodává lístky, tam bere mzdu celou dobu. A fungovalo to desítky let. Fakt nevidím důvod, proč si já jako zákazník musím doplácet tak vysoké procento navíc, jen kvůli zaměstnanci, kterému tyhlety peníze stejně propláceny navíc nebudou, bude brát úplně stejnou mzdu. Chápeme se?
To isté robia banky. Hotovosť + zamestnanec = poplatok.
Šalina na Špilas
6 dny
Přijdou i JMKbijci zde do diskuse? Já jen, že v JMK se stále dá koupit v trafice univerzální lístek za stejnou cenu a dokonce v hotovosti, a jaká to stejně byla diskuze, že je to katastrofa.
V omezené míře okolo Bratislavy a Žiliny, a pak v nějaké formě na východě a nově kolem Banské Bystrice. Jen Bratislava myslím ty IDS doklady umí i online.
To bude muset jít pořád za shodnou cenu s tarifem bez jakékoliv přirážky, protože každý subjekt má ze zákona povinnost umožnit platbu v hotovosti. Jakmile by JMK jízdenky „z trafiky“ zcela zrušil nebo na ně zavedl příplatek, tak by začal porušovat zákony ČR.
Ty jízdenky JMK nezruší, zruší je trafikanti, až se jim to nebude vyplácet ani jako doplněk. Teď se prsej po dědinách starostové, jak budou lístky pro svoje občany prodávat na obci. To je celkem sympatický přístup; během roku – dvou uvidíme, jak reálnej problém to ve skutečnosti je…
V devadesátkách to byl super kanál na distribuci pašovaného tabáku. 🙂 Pak provozovatelné jen s důchodci, co tam sedí za 50 Kč/hod, dneska už ani to ne…
Mmch. když jste u toho, tak u cigaret (s pevnou cenou dle kolku) je také limitovaná obchodní přirážka mezi velkoobchodní cenou (za kterou ta trafika apod, nakoupí) a kolkovou prodejní cenou.
Stačí tomu neříkat „příplatek za odbavení na pokladně“, ale „sleva za odbavení online“ a rázem to má jinou konotaci.
Kdo potřebuje při nákupu jízdenky slyšet vlídné slovo, může si připlatit za lidskou obsluhu. Kdo si zvládne jízdenku koupit sám, uspoří sobě i dopravci.
problém je že oni potrebujú peniaze, ktoré im MD nechce cez zvýšenie tarify už od roku 2011!!!! dovoliť a tiež politické cestovné „vlaky zdarmo“. Takže toto je spôsob ako sa dostať k dodatočným tržbám a súčasne vytvoriť tlak na cestujúceho, ak chce ísť lacnejšie, tak cez internet, inak si priplatí. A samozjreme má to aj efekt na postupné zatváranie pokladní a tým úspore na mzdách, čo sú najvyššie náklady v každej firme…
Ne. Ona tedy zatím neumí ani vystavit jednu jízdenku pro víc osob nebo místenky pro víc lidí, když jeden cestující je dítě.
Taky když z libovolného důvodu selže platba, zahodí to celý košík a vrátí se na úplný začátek.
Jo a jízdenky zakoupené přes web nejsou v aplikaci vidět, i když je člověk přihlášen stejným ZSSK ID, což trošku neguje jeho funkci.
Mne lístky kúpené cez web v aplikácii zobrazuje a to ani pri konkrétnych lístkoch ZSSK ID nezadávam, iba meno (vyžaduje sa iba pri bezplatnej preprave). Stačí, že sa na webe prihlásim do konta
presne tak. Už je to lepšie, ale stále má problém napr. z Google pay, to neprebhne ani za svet a najnovšie mi nechce dobiť kredti, má problém s kartou, pritom je tam uložená a všade bežne platím. Sú momenty, že chcem hodiť mobil o zem aj keď ten za to nemôže…
Michal M
6 dny
Tohle udělaly železnice na západě, ale zároveň mají všude možně automaty, aspoň na kartu… to na SK není.
Slovenské železnice tak dále potvrzují svůj charakter zdarma atrakce pro seniory…
Najvýhodnejšie cestovné od ZSSK je elektronické, ekologické a ekonomické:
https://www.zssk.sk/aktuality/najvyhodnejsie-cestovne-od-zssk-je-elektronicke-ekologicke-a-ekonomicke/
Jakákoliv diskriminace a omezování zakázané, slovenské dráhy se tímhle pouští na dost tenký led, to kdyby někdo zkusil tady, to by asi nedopadlo dobře, nezbylo by než je klepnout přes prsty. Železniční doprava je veřejná služba která je hrazena z veřejných prostředků a nesmí být tímto způsobem zneužívána k vnucovani digitálních služeb apod.
Kde žijete? I u nás jsou případy, kdy je nákup na pokladně dražší. Třeba DP Plzeň si za takové transakce účtuje 10 korun v případě, že stejnou věc můžete vyřídit sám třeba přes eshop.
Napadne mi hned ODIS a nie je to tak prvy rok.
Důchodců se to netýká, tak buďte v klidu.
3 eura za nákup jízdenky ve vlaku bez ohledu na to zda se jedná o stanici s otevřenou či uzavřenou pokladnou. Slovákům přeskočilo.
Jizdenka se da pres mobil koupit na 99% plochy Slovenska.
I třeba přes Nokii108 nebo podobné telefony. Za to si čd, když to ještě umožňovaly účtovali nějaký velký servisní poplatek, takže se služba teleticket nijak moc neujala.
Vzdy sa da poslat SMS listok, ten je platny 60 minut a stoji 2 eura, nie je to viazane na SK mobilne cislo.
Nejdrive jeblo objednavatelum dopravy s Akutrolejema,tedka ZSSK s timhle,me zajima kam az to vygraduje
*Zavedeme D3 na koridorech*
Jak se budou dát kupovat jízdní doklady z/do hraničních bodů, u kterých, pokud vím, momentálně není možný nákup na e-shopu?
u průvodčího s přirážkou 3 eura
Mně se aplikace Ideme vlakom líbí. Můžu si v Čechách koupit místenku na slovenský vlak. Výhrady mám k tomu, že si nemůžu ke své režjce v určitém úseku dokoupit příplatek do 1. třídy.
Já to taky někdy kombinuju když jedu na slovensko, u čd koupim místenku a na zssk koupim lístek (ten je většině případů levnější než u čd), někdy naopak, podle momentálních cen.
No hlavně od ZSSK to vychází levnějc než od ČD. I na československý vlak. Aspoň přes jejich web, aplikaci neznám.
Samostatnou místenku jsem nekupoval, ale když jsem kupoval naposledy jízdenku do Tater, tak Benešov – Tatranská Lomnica bylo za €23 z toho 2€ byla za místenku (dostal jsem ji zvlášť). ČD na svých stránkách tehdy nabízely jen Praha-Poprad od 535 korun, celou trasu nedovedly prodat (a bylo celkem výhodné mít to dohromady, kdyby zase do kolejí skočila nějaká ta bartošová).
Bartošová do kolejí neskočila, Bartošová se po kolejích procházela.
Diktatorsky pristup po vzoru komunisticke Ciny s cilem sebrat zakaznikum moznosti vybreru a anonymity.
Prinuti chude lidi online a za par let pozaviraji vsechny pokladny.
Ovce s mobilama to budou slepe podporovat a nakonec budou vsichni nezamestnani.
Nevím jak na Slovensku, ale v Česku už teď ve většině stanic není pokladna. Takže žádná změna
Nicméně tam kde pokladna není, dá se jízdenka koupit ve vlaku bez přirážky.
Jenom do 14.3.2025 – na Slovensku.
Mě kdyby řekla o 3 eura tak tahám za záchrannou brzdu a vystupuju.
Pak te budou honit policajti a dostanes k uhrade i rodne cislo babicky.
3 eura = cca 75,- Kč. Plus cena jizdenky. To je ekvivalent cca 3 litrů benzinu, na to se dá dojet několik desítek kilometrů. Dle typu auta ale 40 – 50 km určitě. Čili na kratší vzdálenost nebude mít smysl platit 3 eura přirážku a pokud pojede více lidí/skupina lidí tak než platit 3 eura za každéh, může se vyplatit jiný druh dopravy/slozit se na benzín, objednat si Bolt nebo nejakou jinou podobnou službu. apod. Na to pozo. Aby nakonec nedosáhli přesného opaku toho co původně zamýšleli
~ 85% substratu mobil ma, jenom je linych ho pouzivat k nakupu jizdenek.
Ano ano, chtít po seniorech se 100% slevou poplatek jedno euro by bylo politicky neprozíravé…
Jsem zvědavej, kdy tohle podkuřování důchodcům skončí…
Dali seniorům a studentům 100% slevu ale na opravy kolejí už jaksi nezbývá. Někde se ty peníze vybrat musí.
Studenti mobily maji a seniori maji vyjimku z prirazky.
Súhlasím s komentárom Michala nižšie, chcelo by to viac predajných automatov ako alternatívu. To by boli spokojní aj ľudia bez smartfónu alebo tí, ktorí si nemôžu dopredu kúpiť lístok cez internet a zároveň by sme ušetrili na personále. Čím nechcem povedať, by personál pri okienku hlavne na väčších staniciach nemal byť, ono aj taká rada od človeka je často lepšia a zrozumiteľnejšia ako info v apke. Zavádzanie poplatku za nákup na pokladni považujem za nezmyselný, je to neodôvodnené naháňanie peňazí do kasy železničnej spoločnosti.
V mém kraji (MSK) to jde i bez smartfonu nebo prodejního automatu na nádraží. Používám pro nakup jízdenky regionální kartu ODIS (platí v Moravskoslezském i Zlínském kraji). Ve vlaku na terminálu pípnu start a cíl, jízdenka se nahraje na kartu a je hotovo. A jízdenka je levnější, než je základní sazba při platbě hotově nebo bankovní kartou na pokladně.
Na automat by měly být snazší tarify, třeba tarifikace jen podle času. Ale když nemáte tarifní systém, na který je potřeba aspoň PhD, tak to neni správná železnice
Takže byste tarifní systém zjednodušil tak, že byste přidal tarifikaci podle času? A je vám jasný, že by tu pak nějakej Lojza začal kňučet jak ho modrý gumy okrádaj, protože pro něj je výhodnější kilometrickej tarif?
Vzdycky se najde nejakej rejpal.
Mně je to sice dost jedno, u pokladny/průvodčího jsem nekupoval nic (co by nešlo koupit jinak) už asi 10 let a ten slovenskej železniční skanzen těch pár eur navíc nevytrhne, ale je vždycky zábava tyhle diskuze číst.
Jen doufám že se nezapvede v ČR.
Už dávno zavedené je.
Koupě anonymní jízdenky na pokladně ČD na nádraží je při platbě v hotovosti s příplatkem.
Naprostá hovadina. Jezdím často vlakem a nic takového není. Jste normální?
To zas bude nějaká mentální gymnastika jakože v eshopu si lze koupit nějaký akční jízdenky, který se na pokladně neprodávaj.
Je, kupoval som lístok v pokladni Brno hl. nádraží, z Brna do Bratislavy a platil som extra 50 korún.
A mohl byste nám říct, kolik přesně jste platil?
Pravděpodobně má na mysli servisní poplatek za prodej včasné jízdenky Evropa na pokladně. Tam je skutečně poplatek 50 Kč.
Tak proč mi pokladní pravidelně při platbě v hotovosti tvrdí, že při platbě kartou to budu mít levnější?
Obyčejná jednorázová jízdenka pro dospělého, bez slev, cca 40 km na regionální trati.
V jakém tarifu?
To zní jako ODIS
Nebo DUK. Tam je při platbě kartou sleva 10%. Mimochodem celkem zajímavá motivace pro cestující a zároveň tolik řidičů nemůže krást.
Super, snad se toho nechytnou i …. ehm tady. Kolikrát kupovat jízdenku přes Můj vlak nebo podobnou apku je za trest a kasa je v obsazene stanici poslední možnost.
Hmm ani bych nezpočítal kolikrát už aplikace v podání modrých gum odmítla spolupráci –
Na všechno blblifon…. děsim se, až bez něj nebo nějaké aplikace se nedostanu ani na záchod.
Mimochodem, jsme stále více nuceni ho používat, ale že včera jsem dostal od majitelky v práci ( na Valentýna 😄)JESO když jsem se dovolil juknout na mobil ohledně notifikace hladiny glykémie dcery. Bylo asi v pořádku.
Problém je, že mnoho věcí co chtějí přes mobil potřebuje hodně lidí tak jednou do roka, podobně jako datovou schránku, nebo karty do hypermarketu. Takže hledání co, proč a jak a ještě spousty aplikací a hesel si musí zapamatovat občan, takže jediný prospěch má ten kdo má být přes apky oslovován. Většinou jsou to v mnoha věcech jednosměrky kam se člověk na „dveře“ nedotluče. Oni k vám ale ano a snadno. A ve finále si podvodníci nalepí falešnou čtecí nálepku pro mobil jako třeba na parkovacích automatech, nebo se pokazí „CD romy“ či je někde porucha na síti nebo čtečce… Číst vice »
jinak než přes Můj vlak nekupuii. Nevím jak vám slouží gramotnost s aplikacemi, ale docela nám to funguje a podle znamének reakcí je nás takových víc.
Pres appku MujVlak občas jízdenku koupím, zvláště když je potřeba rychle reagovat (storno do 15 minut před odjezdem, to špičková výsada českých dopravců). Jinak nejčastěji nakupuji přes web na počítači. Mimochodem webové stránky jak ČD, tak ZSSK jsou na velmi dobré úrovni a nákup jízdenky tam zvládne opravdu každy, kdo umí číst a psát.
Když procházím nádražím, tak se vždycky divím, proč tolik mladých lidí stojí frontu u pokladny a kupuje si papírové lístky! Proboha proč v roce 2025 a ještě s místenkou zdarma ve skvěle fungující aplikaci. To je nějak ze zvyku nebo mají zablokovaný účet od exekutora? Kupování jízdenky od průvodčího za mince je pak ještě další level. Nechápu to.. Nezdražoval bych nákupy na pokladně, ale slevu pro elektronické jízdenky bych zavedl hned.
Vážně skvěle fungující😄, kolikrát je problém zaplatit jízdenku přes Můj vlak, povětšinou začne hlásit, že není připojení, i když vše ostatní jde.
To si ešte asi nevidel appku ZSSK 🤣
Kedysi s ňou bol horor, ale teraz už je celkom použiteľná i keď malé muchy má stále.
Zkontrolujte si, jestli má appka povolenej přístup k datům i mimo wifi. Lidi si často povypínali první poslední, aby “ušetřili za data”; teď maj dávno tarif bez limitu, a nastavení furt stejný…
Nikdy se mi nic takového nestalo a kupuju tam jízdenky celkem často. Vždy absolutně bez problémů. Tady bude spíš problém mezi mobilem a židlí.
Tak to se mi nikdy za těch x let používání ještě nestalo. Jen jestli jste si ten problém nevymyslel a nebo máte špatně nastavená data pro aplikace.
Ani s ČD ani se ZSSK (ani OeBB, TI, italo) jsem nikdy problémy s placením neměl. Jediný problémový je flixbus, který už ani nezkouším a buď jdu rovnou na autobusák (tam je to s nějakým větším servisním poplatkem, jako 39 místo 9 korun, ale dost se to mění, někdy je to přes internet bez poplatku někdy 49 korun a na pokladnách pak příslušně víc) nebo něco od flixů se dá koupit přes IDOS.
Mnozí potřebuji vlak tak 2 x do roka a zakoupit u pokladny na lokálku vyjde jednodušeji a rychleji než studovat co a jak na PC či mobillu.
Byť zrovna já kupuji na dlouhé tratě pouze na letiště a tak musím na PC kvůli rezervaci. Naštěstí zrovna tohle je z PC snadné, včetně případného storna. Spíše mi vadí, že při poměrně častém přistání po 23 hodině už nestihnu žádný vlak a ponocný v obci Praha zavírá hl. nádr. a první vlak z obce jede až kolem páté hodiny ráno. Takže spát 5 hodin jak bezdomovec na studené železné lavičce na letišti.
Tady jsem měl na mysli spíš pátek/neděle a evidentně pravidelné cestující se zavazadlem. Ten noční přílet do Prahy doporučuji řešit hotelem.
Můžete využít dobrodiní nočních linek MHD 😉
Myslis, ze je lepsi spat na lavicce v Sherwoodu a nechat se tam okrast nebo zariznout?
Škoda, že po kovidu neobnovili ten noční rozjezd. Je to tak dvakrát do roka, co by se mi vlak ve 2:30 hodil (zkracoval tu čtyřhodinovou pauzu jen na 2 hodiny), když jsem s ním párkrát jel, rozhodně nejel prázdný.
Každý svého štěstí strůjce.
Ne, není to výhodnější. Mobilní telefon není zadarmo. Musite se si ho koupit a používáním podobných on line služeb si ho opotrebovavate. Musíte ho nabíjet. Baterie má zivotnost určitý počet nabijecich cyklů. Elektřina není zadarmo. Mobilní připojení take není zadarmo. Někdy může stát i docela hodně. Nekde napr. v odlehlé stanici s WiFi počítat nemůžete apod. Musíte splňovat určité systémové požadavky, upgradovat, obměnovat mobil aby jste měl aktuální systém na kterém budou fungovat on line služby a starat se jeho zabezpečení. Ne, není to levnější ani výhodnější. Je to přesně naopak. S obyčejnou papírovou jizdenkou togle všechno odpadá
Mě už dvakrát nepustila banka. Ale to na eshopu i na pokladně. Ve vlaku jsem nechal průvodčí poslední hotovost, sleva 10 korun, a jel jsem…
Kdyz nepusti banka, je to problem zeleznice ? Stezuj si v bance.
Zivot neni zadarmo – treba jist, pit, spat, pracovat.😁
V apce ZSSK se da platit jednotlive za kazdy nakup kartou nebo ze zakaznickeho konta, na ktere si posles (nebo kdokoliv) penize predem – kredit, coz je praktictejsi.
jsou mladý, nemaj účet, rodiče jim dávaj cash. Nevim proč se všemu tak divíte a pomalu ty mladý máte za neschopáky.
No, ja když čtu rozhořčenou diskuzi, tak jsem si vzpomněl na zavádění poplatku za doručení zboží na prodejnu v Alze tak 7 let zpátky. Dnes už to tak mají všichni.
Žádný monopol neměli (jak je zde zmiňovaný monopol SK drah) dneska po tom pes nestekne a nikdo to neřeší, protože to má nějaký důvod.
Tohle má taky důvod – kupte si lístek on-line ať neplatime drahé a neproduktivní pokladní. A kecy o 80 letych důchodcich – pro ně ten poplatek není.
To o co jde vy dinosauři. Nechcete kupovat lístky třeba za pazourky?
Celkem dost si protiřečíte:
– ten poplatek na prodejně se týká všech a ne jen těch, co nemají Smartphone
– Alza je jeden z mnoha prodejců, ne monopolní železniční dopravce ZSSK
– v předposledním odstavci si druhou větou protiřečíte s první – tak buď není vhodné platit neproduktivní pokladní (O. K., souhlas), anebo není vhodné, aby důchodci poplatek za „prodej bezplatné jízdenky“ (sic!) neplatili
A úplně pomíjíte ten prodej jízdenek průvodčími (ti jsou ve vlaku tak jako tak, že?) nebo další alternativy (zdravím do JMK).
** A co se týče „převzetí na výdejně = mají to tak všichni“ – je-li řeč o KMENOVÉ prodejně, tak určitě nemáte pravdu. Nakupoval jsem v posledních pár letech i na některých menších e-shopech, které patřily nějaké firmě, která má např. jen několik prodejen (nicméně vzdálenějších mému bydlišti, takže jsem potřeboval zaslání) a v případě osobního odběru tam žádný poplatek nebyl.
> ten poplatek na prodejně se týká všech a ne jen těch, co nemají Smartphone
To nejde koupit normálně přes web?
Pardon: doplňuji na: těch, kteří k cestování potřebují i takovou flexibilitu, že nemají možnost řešit pořízení jízdenky ve chvíli, kdy jsou u počítače.
Na to je aplikace v mobilu. 99% jizdenek kupuji v mobilu cestou na nadrazi.
No, nemají to tak všichni. Jen za poslední měsíc jsem vyzvedával zboží v Mironetu, TS Bohemii, KV elektru, u Kosmase, u Knihobota… Všechno na pobočce a všechno s bezplatným vyzvednutím.
Tam to mas zapocitano v cene zbozi.
Jednou jsem vlaku s koupenou jizdenkou v ruce nedočkal. A ta drahá a neproduktivní pokladní mi vrátila peníze.
Jednou jsem seděl ve vlaku, který měl tříhodinovou sekeru. A pomocí aplikace MujVlak jsem dostal jízdné zpět.
Pokladni ma resit mene rutinni operace: mezinarodni jizdenky, digitalne negramotne duchodce, vraceni jizdneho, prukazy, atd.
Ale řeší. U CZC jsem tou dobou přestal nakupovat (CZC je dnes víceméně minulost). Když nakupuju v Alze, tak jen v jatkách, kam doručujou zadarmo, až nebudou ani tam, tak nebudu. Ve spoustě obchodů jsem kvůli tomu nenakoupil. Nakupuju v Mironetu, který tento poplatek nemá a má rychlejší odbavení než alza a většinou i nižší ceny. A je to blbých 29 korun (nebo teda tak to bylo v době jeho zavedení), ale prostě psychologie pracuje. A vím jistě, že nejsem jediný, kdo to řeší.
Dobrá šikana, cestující přijde včas k pokladně a ještě mu za to seberou euro navíc…
Ať si halusky a cucoriedky delaji co chtějí, hlavně at nam to netahaji sem.
Cestujici si ma koupit jizdenku cestou na nadrazi v mobilu a ne obtezovat pokladni s malichernou rutonou.
Žiaci obťažujú študentov, pacienti doktorov…
To je absurdné a smiešne.
Však na to tí ľudia sú. O žiadnom obťažovaní nemôže byť reči.
Ak sa rozhodla ZSSK, že to spoplatní, tak ok, zákazníci to buď akceptujú alebo sa zariadia inak. Ale to ako to spravili a vykomunikovali je jak u debilov.
To by měli zavést i v ČR, kde jsou vlaky plné neplatících cestujících spoléhající na to, že průvodčí nepřijde nebo jen projde kolem s otázkou „přistoupili?“.
Asi jezdíte nějakým nočním flakendrákem.
“Přistoupili?” jim zakázali používat už tak před 20 lety. Vždycky jsem si říkal, kdo tuhle frázi vymyslel. Než jsem jel poprvé rakouským vlakem. Přišel štiplístek a zahlaholil “Zugestiegen?” 🙂
Co je špatného na tom „přistoupil prosím“?
Jo takhle, ono je to diskriminačně jen v mužském rodu a to nevyhovuje hyperkorektní společnosti 72 pohlaví…
A to si ještě představte, že ve vlacích maj genderově neutrální toalety!
Já jak slyším někoho mluvit o 72 pohlavích tak je mi hned jasný že ten člověk má sám se sebou nějakej problém.
Takze pokud jedu z A do B, kde svuj listek predam kamaradovi a ten pojede z B do C, misto druhe nastupni sazby (za 2 samostatne listky) ted budu muset platit poplatek 1 euro, protoze listky s e-shopu jsou na jmeno?
Takže podvádite!!
SPP ZSSK jsem nečetl, ale vážně tam je jednorázová jízdenka na ksicht/jméno?
Už dlhšiu dobu som nešiel, ale bolo. Dokonca v minulosti to kontrolovali proti občianskemu preukazu (doteraz nechápem tejto bizarností)
Substrát je kreatívny – ak je lístok zľavnený, tak je presne pre konkrétneho človeka, ale kreatívci boli schopní lístok „posunúť“ kamarátovi, susedovi, bratovi, …
Pri ITD (Internetovy Tarifny Doklad = doklad zakoupeny na internetu) to tak je.
Papirova z pokladny s prirazkou je anonymni – pokud je zlevnena, tak ani ta ne.
Všichni opakuji všichni bez rozdílu na něčem podvádějí nebo šidí. Jinak to bohužel nejde, to je prostě taková kultura tady. S poctivostí nejdřív poj. Smutné
“Nákup za 0” je opravdu eufemismus hodný této doby.
Všichni občané EU nad 62 let mají na Slovensku jízdu ve vlacích, vyjma tuším kromě expresů, zdarma, musí si ale koupit lístek za 0 EUR.
ZSSK – „Seniorov od 62 rokov prepravíme so 100 % zľavou z cestovného, stačí sa registrovať.
Vo vlaku sa preukážete cestovným lístok (okrem vlakov samoobslužného výpravného systému) a preukazom vydaným pri registrácii. Ak máte preukaz bez fotografie, preukážete sa okrem neho aj preukazom totožnosti.“
Tisknout jízdenku za 0 je častejší, svého času se to dělalo i u ČD. Když je potřeba spočítat a vykázat tomu, kdo to plati.
Nulový lístek si musíte „koupit“ pro dítě do 6 let. Naštěstí je to bez přirážky i z obsazené stanice.
ZSSK ma blblou aplikace, v misto opravy davaji priplatek. Za to ze aplikace ZSSK nefunguje podle ZSSK zodpovedny je cestujici…
Stačí si přečíst arogantní odpovědi na jejich FB profilu a máte to potvrzeno.
Aplikace presla nejakym vyvojem. Neni uz tak hrozna jako kdysi. Kdy jsi ji pouzil naposled ? Jaky byl problem ?
Neni dokonala, ale pouzivatelna je.
Vždyť ta jejich aplikace je hrozná.
Web taky.
A horsi je uz snad jen aplikace bratislavske MHD.
Mně ta IDS BK appka přijde celkem OK, ale já su zocelené Poseidonem 🙂
Kravina: kupujem celodenný lístok pre BA, načo musím zadávať nástupnú zastávku?
Web ZSSK nepouzivam – mam apku v mobile.
Apku pre MHD (IDS BK) pouzivam tiez – ma svoje muchy, ale uz som si zvykol.
To je záměr, od vlády dostali příkaz vytáhnout z cestujících více peněz, slovenský rozpočet je ve velkých problémech.
Je vcelku jasný, kam to směřuje. Cestování grátis pro voličskou základnu SMERu zrušit nejde, tak se budou rušit vlaky…
Tá aplikácia vyzerá ako práca študenta strednej školy.
UX a UI niekde z roku 2013, kopa informácií chýba, celé je to neprehľadné a bolestivé.
Neni dokonala, ale pouzivatelna je.
Ono stačilo prísť s úplne novou tarifou. S navýšením regulovaného cestovného, ktoré by reflektovalo nejaké % inflácie za tie roky. A potom pri novej sadzbe by stačilo udeliť povedzme 10-15% zľavu pre tých, ktorí by doklady zakúpili online. Samozrejme to by sa tie doklady v prvom rade museli dať zakúpiť aj online však. Doplatky do 1. triedy do dnešného dňa neviete kúpiť online, jedine pri pokladni (chvalabohu aj po novom to bude patriť medzi výnimky), pričom retardovanú povinnú rezerváciu v jednotke tu máme už pomaly 4 roky. O nákupe jednotlivých medzinárodných dokladov, to je čisté trápenie. Mimo appky druhého dopravcu… Číst vice »
Kupoval som cez apku lístky BA-Linz bez problému. 1.trieda za 16 eur. Cez obb by to stalo 70 eur.
Povinná rezervácia v 1. triede je super v plných vlakoch. Nikdy som nemal problém s kúpou cez apku.
Spomenul som si, cez apku som kupoval vnútroštátne lístky, cez stránku zssk medzinárodné. Stále teda online z mobilu.
Cestovné sa nezvyšovalo od roku 2011 a súhlas na to nedá ministerstvo dopravy.
Prečo si myslíš, že to MD neodsúhlasí ? Myslím si (nemám dôkaz), že to už súhlas MD má.
a co cizinci ? Ta jejich apka je multijazyková ?
Anglicky to umí. Což nevím v jaké míře jde říct o obluze kas na slovenskejch nádražích…
Vzpomínám na vlakvedoucí rychlíku Žilina-Zvolen, které se cizinec anglicky ptal, zda má vystoupit na zastávce Zvolen-mesto.
Zamyslela se, vytáhla jízdní řád a prstem mu ukázala: „Pikolo stejšn. Grande stejšn.“
„rychlíku Žilina – Zvolen“. Dobrá história. Až na ten jeden priamy vlak v minulom grafikone, ktorý už itak tiež padol za obeť 1h taktu vlakov Bratislava – Košice. Také vlaky ako Žilina – Zvolen tu už nebudú😃
Ježiši….
Za tie almužny, ktoré ZSSK ponúka, veľké nároky mať nemôže a to ešte pohŕda niektorými záujemcami.
Mě se taky ve Španělsku nikdo neptal u automatu, jestli to zvládnu si koupit jízdenku.
Taky jsme hledal v aplikaci SNCF češtinu, a co myslíte? Měl ho tam? Neměl
Porovnávať češtinu a angličtinu asi nie je veľmi múdre…
Na pokladně bych to chápal.
Ve vlaku jedině při přítomnosti automatů atd.
Trestat někoho za to, že nemá Smartphone? 🙁
(P. S. Já ho nemám a senior nejsem)
zrovna seniori majú vlaky zadarmo
Ale musite si povinně koupit jízdenku za 0 EUR. P. S. Na Tatranských železnicích tato povinnost neplatí. Tam nasednete a jedete.
Tak je otázkou, jestli by to kromě smartphone nemělo jít i premium sms. (Vlastně spíš ne, ručně vypsat jméno stanice je o překlepy, x pásem ids by bylo proti paragrafu jedna)
Rozhodně mít webové rozhraní, jednoduchý html/css web zobrazí i tlačítkový mobil a taky to půjde na počítači.
ZSSK predáva časové SMS lístky (dokonca sa dajú kúpiť aj zo zahraničného čísla), ale platia iba na Os vlaky https://www.zssk.sk/zlavy-cestovne/sms-listok-na-vlak/
Ešte sa dá kúpiť aj cez tablet / notebook / PC s internetom, ale výsledok si treba priniesť vytlačený na papieri do vlaku alebo kúpiť v tlačidlovom mobile SMS lístok.
Poplatek i v případě nástupu ve stanici bez pokladny je obyčejná zlodějina. Zneužívají monopolního postavení a dělají si ze zákazníků neplacený personál. Podobně jako některé obchody, které se snaží na sílu protlačovat samoobslužné pokladny a zdražovat zboží zákazníkům, kteří si odmítnou stáhnout jejich šmírovací aplikaci. Dobrá ukázka toho, že technologie lidem nemusí jen sloužit, ale dají se taky snadno zneužívat.
To jsou kydy todleto. Máte fobii z technologií? Zvykejte si. Bude toho víc a bude to všude.
Zatím nemám, ale důvodů k tomu začíná být čím dál víc. Zeptejte se znovu za půl roku…
Mnozí z diskutujících zde mají třeba i staré rodiče. Chtěl bych Vás pane v dnešní době v 80+ vidět …
Stáří není otázkou věku, ale mentality (ochoty se učit nové věci).
Nebo zdraví, že…
Mám kolem sebe lidi 80+. Ti zdraví to celkem dávaj, ti s demencí řešej problémy úplně, ale úplně jinýho kalibru. Nebo teda spíš jejich okolí, že jo…
Zřejmě Vám nebude víc než 20, že hlásáte tato „moudra“. No tak si počkejte, až budete mít 80.
A co myslíte, že byste viděl? Však déčka budou jezdit dál zadarmo a poplatek se jich netýká.
M8m okolo sebe poměrně dost lidí s věkem 80+, dokonce 90+, tedy o víc jak čtvrtstoletí starších než já a světe div se nové technologie ovládají včetně chytrých telefonů, dokonce ho měli mnozí dřív než já, nedělejte, prosím, ze seniorů hlupáky. Chce to jen chtít.
S dotazem na využívání mobilních služeb se setkávám i v rámci pracovní náplně a ze zkušenosti můžu říct, že toto platí jen pro část seniorů.
Navíc jedna věc je, když ten který senior dle uvážení této věci může a nemusí využít (a v součtu je to jedno) vs. když je situace, kdy jinou možnost nemá, anebo by mu byla přidána přirážka (což ale tedy nebude, takže k „jízdence zdarma“ žádný poplatek, zato u ne-seniora, který zaplatí byť nejdražší plné jízdné, tak ještě k tomu přirážka…).
ZSSK: Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100 % zľavou, ľudovo povedané zadarmo.
ZSSK: Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100 % zľavou, ľudovo povedané zadarmo.
Za 30-40 let budou technologie, které jako starý člověk nebudete zvládat. Pak vám nějaký Daniel Jablonecký řekne: „To jsou kydy todleto. Máte fobii z technologií? Zvykejte si. Bude toho víc a bude to všude.“
Pro starýho, přesněji, nemocnýho (ono to dost souvisí) člověka začíná být smartphone otázka života a smrti. Rezervace u lékařů, výsledky krevních testů, očkování (co covid, vzpomínáte?), ověřování dostupnosti léků v lékárně…a to ještě digitalizace zdravotnictví pořádně ani nezačala…
Rezervace/výsledky = lze telefonicky. Totéž případně i dostupnost léků v lékárně (a volně prodejné se dají pořídit e-shopem, i kdyby z počítače/ntb).
Očkování = ta registrační mašinérie byla jen při covidu; na ostatní lze taky telefonicky a individuálně. A i při covidu šlo přes počítač.
Jak říkám, jsme na začátku. Jestli si myslíte, že to bez té placky “už nějak doklepete”, vymlouvat Vám to nebudu. Dost možná ano, doklepete, ale budete se potýkat s celou řadou potíží. Úplně zbytečně.
Taky je možné, že za 10 – 20 let už zase bude tahle technologie „out“, protože přijde ještě něco úplně jiného.
Stejně jako jsou mezitím „out“ jiná zařízení, která před např. 20 lety byla značně „in“.
Před 20 lety jsem měl Nokiu 6630. Mělo to foťák, prohlížeč, e-mail, a nahrál jsem si tam ještě navigaci, ICQ a DOOMa. V zásadě to, krom NFC plateb a Youtube, umělo to, co dnešní telefony, akorát se to používalo hůř a 3G sítě byly pomalý, drahý a připojení mizerný.
Takže z mýho pohledu se věci zjednodušujou a zlepšujou. Jestli napřesrok někdo vestaví chytrofon do brejlí a budem věci vyřizovat v rozšířené realitě, bude to ještě lepší…
Konkrétně při očkování na Covid jsem smartphone ještě nevlastnil a žádný problém nebyl, objednal jsem se na webu a poslali mi SMS na tlačítkový telefon. S těmi ostatními věcmi naštěstí nemám příliš velkou zkušenost, ale také mi přijde divné, že by to nebylo webové a vyžadovalo to smartphone. eRecept myslím jde poslat taky mailem a SMS, smartphone netřeba. Osobně mám názor, že mít přístup k počítači se standardním webovým prohlížečem a k e-mailu je něco, co se dnes může vyžadovat; mít aplikaci na smartphone by ale v žádném případě povinné být nemělo. Myslím si to zejména z politického důvodu –… Číst vice »
Proč pořád argumentujete starejma lidma, když se jich to vůbec netýká?
O nie veľa rokov bude všetko riešené cez AI. Na úrade, železničnej stanici atď prídeš ku „krabičke“ a povieš, čo chceš, tá sa bude pýtať (hlasom) na ďalšie informácie až pokým z teba nedostane všetko, čo potrebuje vedieť pre splnenie požiadavky. Platba biometricky.
To není fóbie z technologií, ale nesouhlas se sběrem dat a vytvářením diskriminace podle sociálního kreditu.
Mala by to riešiť GDPR.
Od příznivců čínského způsobu totality dostanete čočku.
To není čínský způsob totality. Tam totalitu řídí stát. V případě západních smartphonů jsou státy nekompetentní a totalitu řídí Google a Apple :-).
Apple síce menej, ale Google spolupracuje s Políciou a súdmi v EÚ a poskytuje im dáta. Otázka je, či je to správne aj v polodiktatúrach ako Slovensko, Maďarsko a pod.
Souhlasím. Já bych byl pro tři cenové hladiny:
1) sleva = eshop
2) Normální cena = na pokladně. U průvodčího ze stanice bez pokladny a bez automatu.
3) příplatek = u průvodčího ze stanice s pokladnou.
Akorát že pro ně není nic jednoduššího, než cenu s přirážkou prohlásit za normální a dát „slevu“ ve výši přirážky tomu, kdo jim půjde na ruku s jimi preferovaným způsobem platby.
Však to je to samý co teď, jen jste to jinak pojmenoval…
Rozdíl je v tom, že základní/ceníková cena v mém popisu je při nákupu na kase/v automatu..Není poplatek za nákup.
Priklad: Teraz, pokladňa:
lístok 4 € + poplatok 1 €
Po „zmene“: pokladňa:
lístok 5 €, mimo pokladne „zľava“ 1 €.
Aký bude rozdiel voči súčasnosti?
Jako sorry, ale co to je už fakt za pí*ovinu zdražovat služby jen proto, že se rozhodnu to zrovna koupit osobně? Dopravci, kina, banky. Kde to jsme? Proč bych si sakra měl připlácet několik DESÍTEK korun navíc kvůli něčemu tak stupidnímu? Tak to už všichni ty pokladny můžou zrušit a vys*at se na to rovnou, ne? Když se je snaží všechny dostat na online nákupy. Tyvado, fakt bych chtěl někdy vidět ty hlavy, co tyhle rozhodnutí dělají. Ještě, že tu nemáme důležitější věci na práci!
On vás někdo nutí s pistolí u hlavy službu využívat ? Zákazník není ten, kdo určuje smluvní podmínky nebo cenu za službu.
U dotované/veřejně objednávané služby tomu IMHO je poněkud jinak.
Zejména když tato je dotována mj. pro určité pozitivní externality.
Nenutí mě to využívat.
Ale s pistolí u hlavy mě to nutí přes daně a dotace platit.
Štát = balík služieb platený občanmi.
Nájdi si iný, ktorý ti bude vyhovovať.
O důvod víc tyhlety evidentně bezcenné zaměstnance za přepážkou zrušit a nahradit je rovnou automaty, kde se budou lístky kupovat za stejnou cenu. 🙂 Tomu zaměstnanci žádné peníze navíc, které já jako zákazník naopak navíc zaplatím, nepůjdou. Zkuste do toho trochu zapojit hlavu, což?
No tak spis je to obracene. Jinymi slovy rikaji – rostou nam naklady. A nez abysme zdrazili vsem, tak budeme motivovat lidi k tomu, aby se chovali tak, ze nam ty naklady tolik neporostou. A budeme je motivovat poplatkem. Coz teda je asi ta nejhorsi motivace co do zakaznicke spokojenosti, ale nejlepsi co do kratkodobych vysledku.
Dopravci, který provozuje zákaznické call centrum na čísle se zvýšenou tarifikací, je nějaká spokojenost víte kde.
Zákaznické call centrum dopravce? K čemu je taková věc dobrá?
Se zeptejte jich, proč v každé druhé odpovědi zmiňují, že máte volat na toto číslo.
Keď odídu zákazníci – výrazne klesnú tržby a dopravca časť zamestnancov vyhodí (ako kedysi aj mňa, i keď som nebol vinníkom).
Protože tan člověk, co prodává lístky na kase, taky bere mzdu. A tu mu svým nákupem platíme. Buď všichni, ve formě dražšího jízdného, nebo jako na Slovensku, zdražením pro lidi bez smartfounu, zato s alobalovou čepičkou na hlavě…
Když vidím jak lidé s alobalovou čepičkou úspěšně šíří svoje názory na sítích, tak bych je rozhodně neřadil do skupiny lidí s tlačítkovým mobilem.
Protože internet je přece anonymní, zatímco přes smartphone vás sledujou ještírci. Co sledujou, přímo ovládaj!
Môžeš ho mať nepretržite iba doma a chodiť bez neho – nikto nezistí kde si (okrem: doma).
Nějak vám do toho nepasuje to bezplatné vydávání nulových jízdenek pro seniory u pokladny.
P. S. V článku není nic o tom, že se zpoplatnění týká někoho s nesmyslnou alobalovou čepičkou.
Zkuste se zamyslet nad tou debilovinou, co jste právě napsal. Ten člověk, co prodává lístky, tam bere mzdu celou dobu. A fungovalo to desítky let. Fakt nevidím důvod, proč si já jako zákazník musím doplácet tak vysoké procento navíc, jen kvůli zaměstnanci, kterému tyhlety peníze stejně propláceny navíc nebudou, bude brát úplně stejnou mzdu. Chápeme se?
Já ty doby pamatuju. Staré dobré časy ČSD. Ještěže už je to za nama…
Je plat pokladničky v r. 1985 a v r. 2025 rovnaký?
Protože to fyzické prodávání jízdenek stojí peníze a ty budete muset zaplatit, za ten luxus.
Doufám, že tohle je jen ironická odpověď, protože pokud ne, tak vás asi úplně minul point nejen mého komentu, ale článku jako takévoho.
To isté robia banky. Hotovosť + zamestnanec = poplatok.
Přijdou i JMKbijci zde do diskuse? Já jen, že v JMK se stále dá koupit v trafice univerzální lístek za stejnou cenu a dokonce v hotovosti, a jaká to stejně byla diskuze, že je to katastrofa.
Případně dost lidí může mít IDS jízdenku z autobusu, nevím jak moc něco takového hrozí na Slovensku… 🙂
V omezené míře okolo Bratislavy a Žiliny, a pak v nějaké formě na východě a nově kolem Banské Bystrice. Jen Bratislava myslím ty IDS doklady umí i online.
Tých miest je viac: Pozri apku Ubian.
To bude muset jít pořád za shodnou cenu s tarifem bez jakékoliv přirážky, protože každý subjekt má ze zákona povinnost umožnit platbu v hotovosti. Jakmile by JMK jízdenky „z trafiky“ zcela zrušil nebo na ně zavedl příplatek, tak by začal porušovat zákony ČR.
Ty jízdenky JMK nezruší, zruší je trafikanti, až se jim to nebude vyplácet ani jako doplněk. Teď se prsej po dědinách starostové, jak budou lístky pro svoje občany prodávat na obci. To je celkem sympatický přístup; během roku – dvou uvidíme, jak reálnej problém to ve skutečnosti je…
Co vlastně je v roce 2025 pro trafikanty „nedoplňkem“, tzn. hlavním předmětem prodeje?
Denní tisk? (srov. s polemikou k tomuto článku, že „Smartphone – mj. s možností číst weby médií – má každý ne-senior“?), nebo něco jiného?
Zpráva skoro 20 let stará:
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/trafi20080104.html
A týkající se výhradně Prahy.
Nicméně zajímá mě aktuální stav a ten hlavní předmět prodeje v trafikách.
Aktuální stav je takový, že trafik brutálně ubylo…
V devadesátkách to byl super kanál na distribuci pašovaného tabáku. 🙂 Pak provozovatelné jen s důchodci, co tam sedí za 50 Kč/hod, dneska už ani to ne…
Objemem peněz bude většina za cigarety, nepodceňoval bych chlast. (Dobrá marže).
Noviny asi už ne, spíš časopisy, hlavní zákaznická skupina důchodci…
Mmch. když jste u toho, tak u cigaret (s pevnou cenou dle kolku) je také limitovaná obchodní přirážka mezi velkoobchodní cenou (za kterou ta trafika apod, nakoupí) a kolkovou prodejní cenou.
Vysoké marže v trafikach sú aj na značkové napoje: Coca-Cola & spol. + Pepsi & spol.
To si jen myslíte.
Stačí tomu neříkat „příplatek za odbavení na pokladně“, ale „sleva za odbavení online“ a rázem to má jinou konotaci.
Kdo potřebuje při nákupu jízdenky slyšet vlídné slovo, může si připlatit za lidskou obsluhu. Kdo si zvládne jízdenku koupit sám, uspoří sobě i dopravci.
Tak, tak. Zeleznice je tu od toho aby mě dovezla z bodu A do bodu B. Vykecavat se můžeme v hospodě.
Aj v krčme máš za vykecávanie „príplatok“ (cena piva v hypermarkete vs. v krčme).
Souhlasím s tou konotací. Takhle je to v podstatě skryté zdražení. A vlastně nebál bych se nazvat podvodem, když někdo platí víc než katalogovou cenu.
Je to naopak nejlepší průprava na kupování letenek Ryanair z Košic do Bratislavy…
Tak občas mám pocit, ako keby hlavným stratégom ZSSK bol sám pán O’Leary 🙂
vlakom: 24 €, lietadlom: 80 €.
Zanedbateľný rozdiel.😁😁😁
Je to v Prepravnom poriadku (katalógu).
Celkem agreaivní motivace. Líbí se mi spíše motivovat lidi cukrem než bičem – např místenkou zdarma jako u nás
+ bodama, za které se dá docela reálně dosáhnout na 25% slevu…
Klidně kombinací – třeba sleva 0.5€ + místenka zdarma při nákupu přes eshop…
Pri cene 1000kc za lístok nedostanem ani 30b takze na medzinárodné lístky sa to skoro vôbec neoplatí.
problém je že oni potrebujú peniaze, ktoré im MD nechce cez zvýšenie tarify už od roku 2011!!!! dovoliť a tiež politické cestovné „vlaky zdarmo“. Takže toto je spôsob ako sa dostať k dodatočným tržbám a súčasne vytvoriť tlak na cestujúceho, ak chce ísť lacnejšie, tak cez internet, inak si priplatí. A samozjreme má to aj efekt na postupné zatváranie pokladní a tým úspore na mzdách, čo sú najvyššie náklady v každej firme…
Jinak než agresivně to lidi nenaučíte.
To je taky zajímavá „motivace“ – vázat lidi na konkrétní spoj z mnoha.
Pri cene nad 10€ za lístok je miestenka zdarma.
Priklad: Teraz, pokladňa:
lístok 4 € + poplatok 1 €
Po „zmene“: pokladňa:
lístok 5 €, mimo pokladne „zľava“ 1 €.
Aký bude rozdiel voči súčasnosti?
Umí ta jejich úžasná aplikace už konečně prodávat jízdenky na zpožděné vlaky? O jízdenkách, co se nedají koupit jinde než na pokladně, ani nemluvě.
Ne. Ona tedy zatím neumí ani vystavit jednu jízdenku pro víc osob nebo místenky pro víc lidí, když jeden cestující je dítě.
Taky když z libovolného důvodu selže platba, zahodí to celý košík a vrátí se na úplný začátek.
Jo a jízdenky zakoupené přes web nejsou v aplikaci vidět, i když je člověk přihlášen stejným ZSSK ID, což trošku neguje jeho funkci.
Mne lístky kúpené cez web v aplikácii zobrazuje a to ani pri konkrétnych lístkoch ZSSK ID nezadávam, iba meno (vyžaduje sa iba pri bezplatnej preprave). Stačí, že sa na webe prihlásim do konta
Aplikácia časom „zmúdrela“. Kedysi bola naozaj len pre silné nervy. Menšie muchy stále má.
presne tak. Už je to lepšie, ale stále má problém napr. z Google pay, to neprebhne ani za svet a najnovšie mi nechce dobiť kredti, má problém s kartou, pritom je tam uložená a všade bežne platím. Sú momenty, že chcem hodiť mobil o zem aj keď ten za to nemôže…
Tohle udělaly železnice na západě, ale zároveň mají všude možně automaty, aspoň na kartu… to na SK není.
Slovenské železnice tak dále potvrzují svůj charakter zdarma atrakce pro seniory…
Súčasný slovenský diktátor urobil z celej krajiny „atrakciu pre seniorov“ – každý iný – občan i firma (kto môže) emigruje alebo skočí pod vlak.
No… Český způsob mi přijde o dost lepší. Chtít 3 eura za nákup ve vlaku že stanice bez obsluhy mi přijde jako zlodějina.
Taky by mohli chtít 200 € za odbavení ve vlaku
Český způsob je že si nekoupím jízdenku a dělám že nepůjde průvodčí/nevšimne si mě?
Přesně tak to funguje.
… alebo substrát bude korumpovat‘ sprievodcov.