ZSSK učí cestující kupovat jízdenky online. Nákup na pokladně či ve vlaku se prodraží až o tři eura

Poplatek se nebude týkat seniorů.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) od 15. března změní přístup k prodeji jízdenek. Aby dosáhla co nejvyšších prodejů přes on-line distribuční kanály, zavede nově servisní poplatek za nákup na pokladně (1 euro) a ve vlaku (3 eura).
„Již více než 45 % našich zákazníků nakupuje jízdenky online. Zavedením poplatků za servis chceme tento trend posílit a rozšířit využívání digitálních služeb pro co největší okruh cestujících,“ uvedl Peter Helexa, generální ředitel ZSSK. Poplatek se nebude týkat seniorů, kteří si kupují jízdenky se 100 % slevou.
ZSSK prodávají online jízdenky přes svůj e-shop nebo mobilní aplikace Ideme vlakom. Poplatek podle ZSSK reflektuje rozdílné náklady na jednotlivé prodejní kanály. Firma současně spouští osvětovou kampaň, která má cestujícím ukázat výhody nákupu jízdenek on-line.
Za nákup jízdenky ve vlaku bude firma účtovat 3 eura bez ohledu na to, zda jde o nástup ve stanici s otevřenou či zavřenou pokladnou. Poplatek za nákup na pokladně nebo ve vlaku se nebude týkat ani zdravotně postižených nebo nákupu místenek a dalších produktů.