ZSSK si objednala další Pantery od Škody pro provoz na východě Slovenska

Jednotka 661 na východě Slovenska. Foto: ZSSKJednotka 661 na východě Slovenska. Foto: ZSSK

Oproti první generaci dojde k mírným úpravám jednotek, nově budou mít například automat na občerstvení.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vtvt

Tak uvidíme jestli ŽSSK dokoupí dalších 6 čtyřvagonových Regiopanterů, na které si sjednaly opci.

Sjednaná cena (cca 0,62 milionu za sedačku) je docela slušná

Jednosystémové čtyřvagonové MoraviaPantery pro JMK vyšly na 0,58 milionu/sedačku při objednávce 31 ks

Dvousystémové třívagonové RegioPantery pro ČD při objednávce 60 kusů vyšly na cca 0,67 milionu za sedačku

Chada

A co místa na stání? Ty se nepočítají?

Vtvt

Tak je spočítejte.Nechám Vám prostor.

Okoloiduci

Tieto putovné výstavky ZSSK ma fakt dojímajú.

Vypíše sútaž na jednotky, ktoré majú jazdiť v rámci Žilinského kraja. Potom keď ich dostane, tak si vybaví povolenie a jazdí s nimi všade možne len so zámerom, aby sa tvárili strašne moderne.

Žiadne rozumné obehy, žiadne rozumné zálohy, žiadne rozumné rozdelenie jednotiek. Len treba svoje jednotky ukázať po celom Slovensku.

A potom sa človek čuduje, že prečo keď má ZSSK 20 RegioPanterov, tak na Os z Čadce do Žiliny stále vidí rozpadajúce sa Bčka a 163 hodnú tak ako HKV pre železničný historický klub.

Michal Tvrdý

A to si k tomu ešte pripočítajme to kocúrkovo, kde sa prerába celá stanica v ZA, uvoľnia sa hektáre pozemkov a tak sa THU vybuduje vo Vrútkach … to nevymyslíš, to je ŽSR (ZSSK) …

Adam

Ale na dobu, kdy začínal provoz ř.840 to stejně nemá. Tehdy byl tuším šesti denní oběh, v rámci kterého se delfíni projeli od Čadce přes Lučenec až po Medzilaborce…

Michal Tvrdy

Mám obavy že ani nové jednotky vzhľadom na katastrofálny stav infraštruktúry príliš kvalitu cestovania nezvýšia. A to nehovorím o tom že smer ČNT je fakt vyťažený.

Ic540

Určitě dobrá zpráva. Držím palce a přeji.

Ještě by si měli doobjednat do Žilinského určitě.
Mají to našponované s oběhy.
A něco málo k doladění na osobce by bylo ještě třeba.
Kéž by se tak stalo…

Samo

Automat na občerstvenie? Na osobákoch? Do Čiernej nad Tisou? Good luck. To je nesmierna pitomosť ešte aj na pomery ZSSK.

ICE_Laco

Tak súprava bude jazdiť z ČnT až do Prešova. To sú viac ako dve hodiny jazdy. Aspoň sa cestujúci bude môcť občerstviť….

M M

ZSSK pořád nepřišla na to, že na takové vzdálenosti není Os úplně vhodná vrstva

Granja

Z hlediska účelnosti oběhů jednotek ano. Těch přímých cestujících z jednoho konce na druhý tam moc nebude. V Košicích je výrazný lom frekvence.

M M

Nemyslím do Prešova, i jen do těch Košic je to na osobák příliš daleko

Tomáš

Tak to ty Slováky lituju.

Karl vB.

Přijde na to, jaká vozidla tyto nové jednotky nahradí.
Předpokládám, že dojde ke zlepšení, nejen pro cestující, ale i pro provozovatele.

Doktor Trychtýř

Třívozové Siemens Desiro ML má 4

Doktor Trychtýř

Hnací podvozky. Tornáda také 4. Tři na čtyřvozovou jednotku není zase taková hitparáda.

Bert

4 mají i Moravie v JMK (předtím jsem si mylně myslel, že mají také 3). ZSSK holt chtěly ušetřit, ale vydávat to za výhodu mi také přijde zvláštní.

Micky

Já jsem to pochopil tak, že chtěli jednotky pouze se 2 hnacími podvozky, ale kvuli zimě objednali se 3 hnacími podvozky.

Liposh

To je přece ta pointa, Škoda má s těmi 4 hnacími napravami pro JMK kolosální problemy, oni to ve zkratce nedokážou vyrobit, takže proto to ZSSK ani nemůže objednat

Tom_Matoo

Jako, ze by jeden hnany podvozek navic byl takovy problem? Sorry, ale neverim.

liposh

No bylo tu řečeno že JMK Moravie mají kvůli tomu jednomu podvozku navíc svá trafa tak hlučná, že je drážní úřad nepustí na koleje.

Dušan

Ano, to je pravda, ale to jsou čtyřvozovky pro JMK, kde je pouze jedno trafo, kdežto tady jsou ty trafa z výroby 2, čili i kdyby se přidal další hnací podvozek a výkon byl místo 6 x 340 kW = 2 040 kW, nově 8 x 340 kW = 2 720 kW, tak by to pořád bylo nejspíš v pohodě, protože by tam byly 2 trafa a ne pouze jedno.

liposh

A proč teda Moravie s výkonem 8×340 nemají dvě trafa?

Dušan

Cena.

Doktor Trychtýř

Tím hůř, jen čtvrtina. Dokonce i 810 má 50% podvozků hnacích 🙂

Granja

Když by i u něj stačilo jen 25 proc., že jo……..

ICE_Laco

Hmm, týchto jednotiek by mohla ZSSK zakúpiť ešte aspoň 20 kusov. Hodili by sa na trate ako Komárno – Nové Zámky, Nové Zámky – Levice (- Zvolen), Galanta – Trnava a Liptovský Mikuláš – Poprad

Patrik

Trnava – Galanta už zabezpečujú 🙂 aj Trnava-Senica

Kubrt

Nějak se v tom ztrácím. Když se kupovaly první slovenské 660+661 (oněch 25 kusů), psalo se, že jsou financované z prostředků EU s určením pro Žilinský a Trenčínský kraj. Teď vozy z „žilinské“ dodávky vyskytují i v Trnavském a Košickém/Prešovském kraji. Jak je to možné? Nebo se podmínka už netýkala opčních souprav, a ty jsou „dotačneně volné“? Díky.

Mates

ZSSK si vybavila povolenie. Určenie je rovnaké, regionálna doprava.

Romino

A kto im ho dal? Jaspers? Tiež ma prekvapilo že tie Žilinské behajú od nového GVD na trati Galanta-Trnava-Senica. Viem že aj v Košiciach ale to sa tvarilo, že sú tam len dočasne na zácvik rušnovodičov keďže v 2023 príde tých 9 ks z OPII 2014-2020.

Mates

Myslím že áno. V každom prípade to nerobia na partizánsky spôsob, majú to povolené od poskytovateľa dotácie. Či cez Jaspers, alebo inú inštitúciu teraz presne neviem.

ICE_Laco

OK, to som nejako prehliadol. Ale tých 20 jednotiek by zabezpečilo výrazne lepšiu dopravu aj na ostatných tratiach ktoré som menoval….

Granja

A také Košice – Moldava nad Bodvou mesto. Co tam bude jezdit až se elektrizace dokončí?

Romino

Presne tieto pantery

Granja

Děkuji za informaci.