regio-vlak

ZSSK shání další dvoupodlažní jednotky pro rychlíky Bratislava – Žilina

Jednotka Stadler KISS pro ZSSK. Foto: ZSSKJednotka Stadler KISS pro ZSSK. Foto: ZSSK

V soutěži poptává dvě jednotky s opcí na další dvě.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Hroch

Vážně by mne zajímalo jak dosáhnou zvýšení počtu obyvatel Bratislavy o 23%.

A vážně by mne zajímalo kdo má zrovna kapacity na to vyrobit zrovna dvě jednotky.

Tohle je jedním slovem komedie.

tarten

To bude ňákej vomyl. Jako že je to třeba odhad stárnutí obyvatelstva. Zvýšení počtu obyvatel nad 65 let by v krajním případě těch 23% hodit třeba mohlo. Což je ovšem pro slovenskou zadarmickou dopravu zásadní číslo.

Addams

Zase „slovenský štandard“: Ak Eurofondy nestihne minút‘ pôvodný adresát, tak je nakoniec aj ZSSK dobrá.
„Jina‘ ves (údržbové stredisko ZSSK) – jiny‘ pes (typ súpravy)“. Keď bude niektorý dopravca potrebovať súpravy na 1 435 mm, tak onedlho nájde na Slovensku všetky typy (okrem VR).😁

PeterK

Dámy a páni, mimochodom – ako je na tom škoda? Má vyvinutú takúto súpravu? Ako to vidíte? Zapoja sa do súťaže aj oni?

Mates

V prvej zapojení boli, tak možno sa zapoja aj do druhej.

Juraj

Pochybujem.
Hotový typ momentálne nemajú a pre takto malú zákazku to ani príliš nedáva zmysel. Škoda sa potrebuje sústrediť na tender EMU400 pre PID.

Daniel Jablonecký

Je smutné vidět, jak se na Slovensku všechno bagruje jednomu dopravci. Žádné soutěže, nic. Když srovnám spoje na trati Praha – Olomouc a Bratislava – Žilina, tak to jsou nebe a dudy.

Michal M

Tak on tam jeden open access dopravce byl, ale experti dělali maximum pro to, aby ho vyštípali. Tak mají to, co mají.

Doktor Trychtýř

ZSSK asi chce provozovat originální vozový park.

Juraj

Ne, to je čistě důsledek investičního vyhladovění.
Soutěže drhnou, tak se smlouva vždycky prodlužuje o rok, není žádná dlouhodobá jistota příjmu.

Do toho je politicky zastropované jízdné + velká část cestujících jezdí bezplatně, což žere značnou část plateb za ZDO. Takže ZSSK prakticky nemá investiční rozpočet a pytlíkuje to podle toho, na co je právě schopná napsat projekt do dotační výzvy.

Doktor Trychtýř

To je asi realita. Ale jak říká Murphyho zákon, aby to neskončilo 2ks Desiro HC jako doplněk ke Stadlerům.

Addams

Stadler „má navrch“ lebo tu už má zariadenú údržbu, co by musel Siemens alebo Pesa budovať „od nuly“.
Správna obálka v správnom vrecku však dokáže všeličo zmeniť.
Prihlási sa aj Plzeň?

dizgrafy

Může Škodovka něco nabídnout?

SaulGoodman

Tak určitě se usilovně kreslí EMU400, nicméně nic hotového nemají a pochybuji, že by kvůli 2 ks chtěli rozjíždět výrobu a schvalovat nový typ.

Mates

Ale nepochybuj. V prvej súťaži ktorú vyhral KISS Škoda ponúkla dvojpodlažnú jednotku s jednopodlažnými hlavami.

Petr

Jedině spojit Slona a Pantera.
Nebo ty Push-Pullky co jezdí v okolí Ostravy, ale pohánět je motory s Pantera.
Ale moc vývoje a peněz pro řádově 2 až 4 soupravy. Nebo ty německé DB jednotky..

Michal M

Pokud mají už KISSy, ať si koupí další. (A jsou vemena, že nemají od Stadlera opci a musí to soutěžit znovu)

Push-pull je jinak pitomost, spousta mrtvé váhy navrch, horší dynamika…

Karl vB.

Souhlas, to tady v podcastu v říjnu loňského roku potvrdil i zástupce ODIS pan Aleš Stejskal.

Lukyn

Jednu výhodu má a to že jde relativně jednoduše vyměnit lokomotiva a není tak vázaný na určitý typ trakce. Ale to je asi tak vše no.