To bude ňákej vomyl. Jako že je to třeba odhad stárnutí obyvatelstva. Zvýšení počtu obyvatel nad 65 let by v krajním případě těch 23% hodit třeba mohlo. Což je ovšem pro slovenskou zadarmickou dopravu zásadní číslo.
Addams
4 hodin
Zase „slovenský štandard“: Ak Eurofondy nestihne minút‘ pôvodný adresát, tak je nakoniec aj ZSSK dobrá.
„Jina‘ ves (údržbové stredisko ZSSK) – jiny‘ pes (typ súpravy)“. Keď bude niektorý dopravca potrebovať súpravy na 1 435 mm, tak onedlho nájde na Slovensku všetky typy (okrem VR).😁
PeterK
5 hodin
Dámy a páni, mimochodom – ako je na tom škoda? Má vyvinutú takúto súpravu? Ako to vidíte? Zapoja sa do súťaže aj oni?
Pochybujem.
Hotový typ momentálne nemajú a pre takto malú zákazku to ani príliš nedáva zmysel. Škoda sa potrebuje sústrediť na tender EMU400 pre PID.
Daniel Jablonecký
5 hodin
Je smutné vidět, jak se na Slovensku všechno bagruje jednomu dopravci. Žádné soutěže, nic. Když srovnám spoje na trati Praha – Olomouc a Bratislava – Žilina, tak to jsou nebe a dudy.
Ne, to je čistě důsledek investičního vyhladovění.
Soutěže drhnou, tak se smlouva vždycky prodlužuje o rok, není žádná dlouhodobá jistota příjmu.
Do toho je politicky zastropované jízdné + velká část cestujících jezdí bezplatně, což žere značnou část plateb za ZDO. Takže ZSSK prakticky nemá investiční rozpočet a pytlíkuje to podle toho, na co je právě schopná napsat projekt do dotační výzvy.
Stadler „má navrch“ lebo tu už má zariadenú údržbu, co by musel Siemens alebo Pesa budovať „od nuly“.
Správna obálka v správnom vrecku však dokáže všeličo zmeniť.
Prihlási sa aj Plzeň?
Jedině spojit Slona a Pantera.
Nebo ty Push-Pullky co jezdí v okolí Ostravy, ale pohánět je motory s Pantera.
Ale moc vývoje a peněz pro řádově 2 až 4 soupravy. Nebo ty německé DB jednotky..
Vážně by mne zajímalo jak dosáhnou zvýšení počtu obyvatel Bratislavy o 23%.
A vážně by mne zajímalo kdo má zrovna kapacity na to vyrobit zrovna dvě jednotky.
Tohle je jedním slovem komedie.
To bude ňákej vomyl. Jako že je to třeba odhad stárnutí obyvatelstva. Zvýšení počtu obyvatel nad 65 let by v krajním případě těch 23% hodit třeba mohlo. Což je ovšem pro slovenskou zadarmickou dopravu zásadní číslo.
Zase „slovenský štandard“: Ak Eurofondy nestihne minút‘ pôvodný adresát, tak je nakoniec aj ZSSK dobrá.
„Jina‘ ves (údržbové stredisko ZSSK) – jiny‘ pes (typ súpravy)“. Keď bude niektorý dopravca potrebovať súpravy na 1 435 mm, tak onedlho nájde na Slovensku všetky typy (okrem VR).😁
Dámy a páni, mimochodom – ako je na tom škoda? Má vyvinutú takúto súpravu? Ako to vidíte? Zapoja sa do súťaže aj oni?
V prvej zapojení boli, tak možno sa zapoja aj do druhej.
Pochybujem.
Hotový typ momentálne nemajú a pre takto malú zákazku to ani príliš nedáva zmysel. Škoda sa potrebuje sústrediť na tender EMU400 pre PID.
Je smutné vidět, jak se na Slovensku všechno bagruje jednomu dopravci. Žádné soutěže, nic. Když srovnám spoje na trati Praha – Olomouc a Bratislava – Žilina, tak to jsou nebe a dudy.
Tak on tam jeden open access dopravce byl, ale experti dělali maximum pro to, aby ho vyštípali. Tak mají to, co mají.
ZSSK asi chce provozovat originální vozový park.
Ne, to je čistě důsledek investičního vyhladovění.
Soutěže drhnou, tak se smlouva vždycky prodlužuje o rok, není žádná dlouhodobá jistota příjmu.
Do toho je politicky zastropované jízdné + velká část cestujících jezdí bezplatně, což žere značnou část plateb za ZDO. Takže ZSSK prakticky nemá investiční rozpočet a pytlíkuje to podle toho, na co je právě schopná napsat projekt do dotační výzvy.
To je asi realita. Ale jak říká Murphyho zákon, aby to neskončilo 2ks Desiro HC jako doplněk ke Stadlerům.
Stadler „má navrch“ lebo tu už má zariadenú údržbu, co by musel Siemens alebo Pesa budovať „od nuly“.
Správna obálka v správnom vrecku však dokáže všeličo zmeniť.
Prihlási sa aj Plzeň?
Může Škodovka něco nabídnout?
Tak určitě se usilovně kreslí EMU400, nicméně nic hotového nemají a pochybuji, že by kvůli 2 ks chtěli rozjíždět výrobu a schvalovat nový typ.
Ale nepochybuj. V prvej súťaži ktorú vyhral KISS Škoda ponúkla dvojpodlažnú jednotku s jednopodlažnými hlavami.
Jedině spojit Slona a Pantera.
Nebo ty Push-Pullky co jezdí v okolí Ostravy, ale pohánět je motory s Pantera.
Ale moc vývoje a peněz pro řádově 2 až 4 soupravy. Nebo ty německé DB jednotky..
Pokud mají už KISSy, ať si koupí další. (A jsou vemena, že nemají od Stadlera opci a musí to soutěžit znovu)
Push-pull je jinak pitomost, spousta mrtvé váhy navrch, horší dynamika…
Souhlas, to tady v podcastu v říjnu loňského roku potvrdil i zástupce ODIS pan Aleš Stejskal.
Jednu výhodu má a to že jde relativně jednoduše vyměnit lokomotiva a není tak vázaný na určitý typ trakce. Ale to je asi tak vše no.