ZSSK představila náhradu za gorily, ani týden před novým jízdním řádem neprodává všechny lístky
Lokomotiva Siemens Vectron pro ZSSK. Foto: ZSSK
Do konce roku dopravce zařadí do provozu 5 nových lokomotiv.
Do konce roku dopravce zařadí do provozu 5 nových lokomotiv.
Vidím dobře za oknem že už se jedná o sw F? 🤔
Za modernizaci vozového parku všech dopravců jsem rád…ale na straně druhé mě trochu mrzí ta čím dál větší unifikace. Časy, kdy každý státní dopravce měl jinak vypadající lokomotivy a člověk se těšil, co dalšího dorazí, jsou pryč. Teď už to bude vždycky jen Vectron 🙂
A čo by si si tak predstavoval aby sa objavilo v čele vlakov? Griffin, ktorý nie je u nás ani v Česku, ani v Maďarsku a v Rakúsku schválený? Problémový Traxx? Neexistujúca mašina od Škody? Prípadne čo by si navrhol?
Myslete si, co chcete. Ale zkuste se pod svůj názor příště podepsat celým jménem.
Té nové 193.025 se povedlo dnes a v sobotu zastavit v Pezinku pod stahovačkou 😂😂
Chudák fíra, co mu ta mašina vyvedla za naschvály.
Nenaviazala spojenie s ETCS a odpráskla ho. Tam je neutrálne pole vyriešené úplne naprd a takto do dopadlo. Ob deň ten istý vlak, tá istá mašina.
Tam je myslim L1, ktora radio nepotrebuje, alebo sa nieco zmenilo? Co presne nenadviazala?
Ostatní dopravci v Evropě jízdenky na nový jízdní řád standardně prodávají již několik týdnů či měsíců. Dříve začali prodávat jízdenky i v Rusku, ke kterému se mentálně upíná většina členů současné slovenské vlády.
Strašne sa mi páči táto veta. A to už keď v Rusku začali predávať lístky skôr, tak to je na zaplakanie. No, má sa čo ZSK od súdruhov učiť 🙂
Ty vyjmenované relace nám mají zdůraznit proč nejezdit vlakem do Horních Uher? Ptám se pro kamaráda. Kromě krátkýho kousku Zlín střed – Otrokovice máme všude koridor.
Ale tak co se durdíte? Věci se pravými jmény pojmenovávat musí, pokud se chce dosáhnout zlepšení. A že bude Babišák za rok tady zase vládnout? Ano, a my na něj budeme plivat co si zaslouží. A stejně tak na všechny ty pomatené důchodce a Husákovy děti, co si myslí, že jim vrátí mládí a co ho volili!
To máte těžké, když mu váš favorit úspěšně dělá grátis volební kampaň. .-)
1. Fiala není můj favorit. ODS je stále strana devadesátkové mafie, která jako rakovina vysává tento stát už 35 let.
2. Je to tragéd. Od politologa bych očekával, že se v tom marasmu vyzná.
Pán ráčí být příznivce národní fronty a stran v ní sdružených, tvz. dřívbylolíp?
Myslíte bolševiků v různých kabátech? To jsem myslel, že je snad z textu dost jasné, že ne.
Tak tohle si myslíte o lidech, co mají jiný názor, než vy? Co vám vaši předci udělali tak hrozného?
Já chápu, že pojmenovat hloupost hloupostí se dneska, kdy má každý “právo na názor”, moc nenosí.
Ale dokud je Babišova strategie průhledná jak letní rosa (jenom kopíruje Trumpa jak to jde, od červenejch kšiltovek až po sliby chudejm a cpaní koblih), tak prostě ti, co mu na to stále znova a znova skáčou, ať už z vlastní informační negramotnosti nebo z jakýchkoliv “pocitů” (na které hraje), jsou jednoduše buď zmatení, nebo hloupí.
Ani, je to neuctivé, zvláště ke starší generaci (včetně mých rodičů), ale tady se láme chleba.
Sorry jako, ale třeba já jsem starší než Husákovy děti (ale v důchodu ještě nějakou dobu nebudu) a toho mafiánského přivandrovalce nesnáším a nekoupím si od něj ani rohlík!
Je to komentár, nie tlačová správa a tak by to malo byť aj označené, ale inak s obsahom úplne súhlasím. 🙂
„Dříve začali prodávat jízdenky i v Rusku, ke kterému se mentálně upíná většina členů současné slovenské vlády.“
Tak tohle je zatím nejvtipnější hláška, co jsem na tomto serveru kdy četl. 🙂
Me by zajimalo, zda v Rusku take maji neco jako grafikon (pravidelne zmeny jizdnich radu 2krat za rok), protoze pokud ne (a zmeny se implementuji ad-hoc jak to jde), vubec neni prekvapive, ze se jizdenky uz prodavaji (a ani se neprestavaly prodavat).
Pokud je to jako na Ukrajině, tak bych řekl, že tam platí pravidlo dostupnosti jízdenek x dní předem (například 45 dnů), s čímž se počítá i při změnách jízdních řádů. Jakkoli to může vypadat, že tam vládne pevnou rukou car a vše je rok od roku stabilní, tak jistě i v tom Rusku se nějaké změny dějí, už jen kvůli nedostatkovým náhradním dílům, přeměně průmyslu na válečný, naopak útlum jiných provozů z důvodu nedostatku lidí, kteří odešli na frontu z jistých regionů a našlo by se toho určitě víc.
Jako pobavilo to, dal jsem +1, ale tohle je prostě bulvární komentář, který na odborné médium nepatří. Pokud novinář přidává nad rámec zpráv svůj komentář, měl by tak být jasně označen.
Já tam tedy vidím jen fakta:-)
V tomto tisíciletí koupili i dvě 381.
Kúpiť 2 rušne za 32 rokov – to dokáže asi iba Slovensko.
ešte kúpili 2 742-ky od ČD
ŽSR, ZSSK a všechen kokotismus omlouvám se na Slovensku a je jedno o co či koho jde přebíjí zpráva že Kysučanovi ujede o 3 minuty připoj v Žilině u prvního spoje 7:26. Odjezd Kriváně 7:23….😱 Doteď co by člověk který se narodil v Československu. Strávil první půl rok v Michalovcích a zbytek pak v Bratislavě Vajnorech na vojně za komárů. Jsem tak držel buď hubu nebo mlčel…. Ale kurňa toto….? Po zrušení Ecelsiora příjezd do Žiliny v 6:30 a bezproblémové pripoje všude nastalo období temna kdy příjezd do Žiliny a přípoje byl několik let v 8:30 absolutně k ničemu… Teď… Číst vice »
Když tak měli uspíšt první spoj.
A žárověn opzdit poslední spoj.
Panebože doprava po železnici se stává nepoužitelnou na celý rok…
To prostě nevymyslíš…
Takoví lidé a raději nenapíšu co mám na srdci….
Neboť by mě blokli a plným právem..
.😱😱😱😰😰😰
To je v pohodě … Kysučanovi stejně ujíždí přípoj v Žilině pravidelně, naprosto se na to nedá spolehnout. Vyjde to tak jednou ze čtyř jízd.
Dávám palec nahoru neboť jsem samozřejmě obeznámen…
Jinými slovy letité problémy které se mají znásobit… katastrofa…
Není nic zrůdnejšího v Evropě….😱
Tohle je ještě pohoda, větší zábava na Slovensku začíná, když se dostanete mimo hlavní železniční koridor.
Všelék na všecky železniční problémy?
Zrušit kraje a zakázat silniční dopravu!
Už sa dá v pohode kupiť. teraz som si kupoval na 31.12. aj s miestenkou.
Kritika je o tom, ze nepredávajú na VŠETKY vlaky.
Stav slovenských železníc (a teraz tým myslím dopravcu ZSSK i správcu infraštruktúry ŽSR) pekne vystihuje akékoľvek nedeľné popoludnie na Hlavnej stanici v Bratislave: 1.) škaredá, ale hlavne kapacitne nepostačujúca budova pre cestujúcich, veľkosťou vhodná tak pre okresné mesto; 2.) úzke peróny, nástupištia v oblúku – napr. pri výprave rýchliku Urpín z nástupištia 2, koľaje 2 môže poverený zamestnanec len dúfať, že všetci čo sa tlačia na peróne čakajú na Metropolitan, čo príde na 4. koľaj a nikto už nebude chcieť nastúpiť na Urpín za chrbtom sprievodcu / vlakvedúceho; 3.) jediný legálny bezbariérový prístup na nástupištia je vždy jediným výťahom, v… Číst vice »
Asi by ŽSR měly poslat někoho do Česka na stáž.
My tady totiž máme specialistu na rekonstrukci výpravních budov.
3) Úrovňový přechod na východním konci nástupišť není bezbariérový (pochopitelně s doprovodem pověřené osoby)? Neznám moc nádraží, kde by byl zálohovaný bezbariérový přístup.
„jediný legálny bezbariérový prístup na nástupištia je vždy jediným výťahom“ – ak nefunguje, tak musí cestujúci požiadať oprávneného pracovníka železnice (ŽSR, ZSSK, RJ, LE) o zabezpečenie presunu po prechode. Samozrejme je nutné prísť v „primeranom predstihu“ pred odchodom vlaku.
Zmeškané vlaky? To sú aké? Také , čo zmeškali cestujúcich?
Už je tomu tak že hneď po správcovi infraštruktúry je pre ZSSK najväčším nepriateľom web a ticketing. A to az do obludných rozmerov, absolútny nonsens. Obzvlášť vtipná čerstvá situácia sa mi s ticketingom stála pri nákupe lístka DE-Slovensko cez Prahu s nočným vlakom Slovakia v čase sviatkov. Nemci tento euronight ani nemajú v systéme takže s ním ani nevyhľadá spoje, a ČD síce lístok predajú ale keďže nie sú východzou ani cieľovou destináciou tak tam buchnú globálny taríf ktorý je asi 4x drahší než ten istý spoj v ponuke Európa express. Človeku tak neostáva nič iné než meditovať vlastnú smrteľnosť… Číst vice »
A ÖBB nic, když je to Nightjet? I když u nich to asi bude stát podobně jako u ČD.
jednak to nightjet to nie je a jednak by som zase očakával globálny tarif..
Očakávaš zle, ÖBB tam vedia predať normálne ponuky keďže je to nightjet partner (inak globálna tarifa znamená niečo iné než to ako ten výraz používaš).
rád sa v tom nechám poučiť, keď som sa cez ten listok pozrel tak vyrobilo cenu cez zakladne jizdne NRT, je medzi tým a globálnym tarifom nejaký rozdiel?
1. Mne ÖBB ponúka na EN Bratislava – Berlin Sparschiene, kľudne napr. aj na dnes večer za 99€ na triple lôžku (vs StandardTicket za 199€).
2. Globálna tarifa (resp. globálna cena) je všeobecný výraz pre cenovú ponuku obsahujúcu aj cestovné aj rezerváciu.
Jak je to vlastně na Slovensku s ETCS?
Bratislava – Žilina – Level 1, Žilina – Čadca Level 2, Bratislava – Kúty bude po dokončenej modernizácii Level 2, detto od Žiliny na Košice. Časom pribudnú ďalšie trate.
Národný plán implementácie TSI CCS určuje vybudovanie ETCS L2: ZA-KE-Čierna nad Tisou, aj BA uzol, do roku 2030. Do 2040 BA-Štúrovo, BA-Komárno, Kúty-Trnava. Všade už len L2.
s benefity nebo bez?
Áno, L2 Baseline 3. V materiáli sa uvádza priamo ZA-KE, BA-Kúty- hranica ČR. Ďalšie trate sú písané iba L2 bez špecifikácie. Tipujem že všade dajú Baseline 3, keď to už cvaká EU.
BA – ZA tedy L1 nafurt? 🙂
Do příští modernizace.
Keď bude vo zvyšku EU L5, tak tam možno dáme L2.😁😁😁
Zostáva L1. Nepochopím prečo to nedajú na L2, idu dať 60 miliónov € na úsek BA-Leopoldov iba na úpravu L1.
Z materiálu:
Prebiehala príprava modernizácie už nainštalovaných zariadení ETCS v úrovni 1 (L1) na trati č. 125 A (zvýšenie priepustnosti na úseku Bratislava-Rača – Leopoldov, resp. zmena základnej špecifikácie a verzie z Baseline 2, SRS 2.2.2 na Baseline 2, SRS 2.3.0d na úseku Bratislava-Rača (mimo) – Nové Mesto nad Váhom (mimo)).
Protože L2 vyžaduje datovou centralizaci do RBC = tahání kabelů od PZZ, IXL, TZZ, SZZ atd. Třeba v ČR je to tak, že když se dělá DOZ, tak se využije toho, že DOZ v ČR tu centralizaci funkčně potřebuje, takže RBC ji pak jen využívá. Kdežto na Sovensku, kde jsou SIMISy W – jak by to tam bylo s kabelizací hm ? Je to připravené nebo ne ? Jako 60 mil. € nené zase tak moc na posouvání a přidávání nových balíz v rámci stávající instalace.
PZZ vynechaj. Počítalo sa s cenou 30 mil.€ Siemens to spraví za 60 mil.€ GSM-R tam funguje s hlasom aj s prenosom dát.
ZA-KE-CnT nie je viazane na dokoncenie modernizacie koridoru?
L2 sa dá skĺbiť aj so starým zabezpečením. Predpis Z1 od nového roku ráta s prevádzkou ETCS L2 aj na Auto Bloku.
Z čoho chcú financovať hrbatú?
Z peňazí.