ZSSK objednala další Pantery, využila opci. Oproti roku 2021 zdražily o 15 %
Elektrické jednotky Panter pro Žilinský a Trenčínský kraj. Foto: ZSSK
Objednávka počítá s dodáním šesti jednotek.
Objednávka počítá s dodáním šesti jednotek.
Jakože je to sice zdražení o méně než o celkovou inflaci za 3 roky, ale stejně k čemu tam ty opce vůbec jsou zahrnuty, když jim stejnak objednavatel vždy zpravidla kývne na zdražení (i když by vlastně nemusel)?
Vždy se nezdražuje. Až poslední tři? roky. A to už ta inflace ale byla markatní….
Opce jsou proto aby se dalo dokoupit konkretní zboží, služba. A nemuselo se dělát VŘ na dalších pár kusu.
Realně je potřeba x vozů, ale finance na to nejsou. Dále to dava představu potenciálnímu dodavateli o možné velikosti zakazky atd…..
Je na objednateli, aby si spočetl, zda dosype dnes 15 % za vlak a dostane šest dalších souprav do stávající série s relativně příznivým termínem dodání.
Nebo to může zamítnout a bude se znovu soutěžit, což bude trvat déle, stejně to bude dražší, a navíc u šestikusové série potenciálně cena naroste ještě víc.
Je ten Flirt v obdobné konfiguraci vážně o tolik dražší?
je horší
Těžko říct. Musíme se podívat, kdo v nedávné době nakupoval Flirty pro 3 kV/25 kV v obdobné kapacitě a počtu kusů. Pak můžeme srovnat.
Slovinci
169 mil Euro za 21x 4 voz EMU, 21x 3voz.DMU 10x 3voz EMU.
4 mil Euro za ks průměr. Ale ted nevím zda je to cena z roku 2019, když olce seuplatnila 2022…
Ako dlho sa budeme vyhovárať na zvýšenie cien kvôli Covidu?
Ještě tak 20 30 let…..
A kto sa vyhovára na covid? Je tam zahrnutá aj kríza na Ukrajine, ktorá objektívne veci predražuje.
Za všechno může Putin a Kovid (a Babiš) a už jsem párkrát slyšel že za všechno může Fiala 😀
Tak Fiala neví kde je sever.
Tak jasně, každý hospodský kecal by to uměl líp a místo angličtiny stačí zaharutist hatmatilku nauč se česky *** emerickej. …
Že to byla francouzština, to už budoucí ministr zahraničí poznat umět nemusí.
Dokud nepřijde cowid II.
Súčasný Covid je 2-ka, ale už v nejakej 27.verzii, takže čakáme na 3ku alebo niečo celkom nové.
vedel by tu niekto prepočítať cenu za sedačku, a tiež aj neznalému vysvetliť, prečo ZSSK nejde cestou interpanterov?
Předchozí jednotky by měly mít 343 míst k sezení. V přepočtu na sedačku by to tedy mělo dělat 28 350 €. Původní smlouva byla na „regiopantery“, takže i v rámci opce se musí jednat o stejný typ.
Další věc je, že Škodovka modernizovaný interpanter ani nevyvinula a nové jednotky na 200 km/h by se od stávajících měly výrazněji lišit.
Nasazuje vlastně ZSSK Pantery na rychlíky či osobáky/spěšňáky?
ooo, víme něco víc o těch dvoustovkách?
Zadejte do Google: Škoda 22 Ev.
Nic…
bez mezery 22Ev jinak to přeměřuje na trolejbus….
Došel jsem až semka:
Vasúti és Tömegközlekedési járművek adatbázisa es kép galéria
phototrans.hu
https://phototrans.hu › …
·
Přeložit tuto stránku
WDB9044631P815602, 1998, 2018, 2012, 2018, KWI M202 (?-2004) KWI 22EV (2004-2005) … DP Plzeň, DP Praha, Drögmöller, Druma, DT Bălți … Škoda, SKV, SLM, Slovbus …
Asi jen tolik, že s nimi počítá regiojet do tendru. Ale Škoda ještě nic nepředstavila, ne?
Tak je dodá o pár let později, on ise kaštani nepo…, žluťák nemusí plnit. V Praze od GVD na jedné lince nevyjede vůbec a na druhé subdodávka starých motoráků od Arrivy. No hlavně, že vyhráli o pár malých korun (snad 2) na km. A zatím nikdo o žádné sankci nic neříká…
Do Prahy je objednaná PESA ne? A i kdyby to nestihli, tak tragicky bych to neviděl. Jednu linku pokryje Arriva s motorákama a druhou linku ČD se syslografama (nebo čímkoliv co někde vyhrabou).
RegioJet ten určitě😁😁😁😁😁😁😁😁
v podstate len na osobné vlaky, aj keď teraz je výnimka a v rámci výluky medzi Žarnovicou a Novou Baňou jazdia ako pokračujúci rýchlik
Urpín od Novej Bane cez Zvolen do Banskej Bystrice. Asi si na to pýtali výnimku cez Jaspers, lebo v rámci prjoektu EU by mali jazdiť len v regionálnej doprave, čo ale v podstate je aj splnené, len kategória vlaku tomu neodpovedá…
Pretože by InterPanter nemal žiadne opodstatnenie, nakoľko tie jednotky jazdia v regionálnej doprave a preto, že by mohol byť problém s čerpaním dotácii z EÚ pri takej konfigurácii.
… mohol by byť problém s čerpaním dotácií ….
Je zvláštne že iné krajiny tento problém nemajú a vedia si vyjednať dotácie na všeličo……
Samozrejme, každá krajina je iná od tej druhej. Poliaci to zvládli aj na rýchlovlaky.
Nevznikla na Slovensku kategorie vlaku RR právě kvůli dotacím na regionální dopravu?
ano
Není to spíš o tom že na regionální vlaky už dotace vyjednaná byla, zatimco na rychlíky by museli vyjednat jinou a tahle by propadla?
A kdyby potřebovali víc rychlíkových jednotek tak by snad dokoupili další kusy k těm 4 2-patrovým stadlerum. Tam snad mají taky nějakou opici.
Neviem či majú opciu, ale až dokončia rekonštrukciu okolo Novej Bane, hodilo by sa tam 6 súprav KISS, aby bol zabezpečený hodinový takt……
Nie nehodili – jazdili by poloprázdne…
Myslel som vlaky BB – BA, okrem toho sa dajú kúpiť aj kratšie súpravy. Navyše až sa zrušia prestupy, mierne to bude rýchlejšie.
Ľudia privítajú nízkopodlažné súpravy a automatmi na občerstvenie a WiFi…..
Tam budu stačiť práve tie krátke Pantery.
Na rýchliky do BB?
ZSSK potrebovala peniaze na nákup jednotiek pre regionálky, lebo to čo vypravovala bolo v katastrofálnom stave. Výhodou bolo, že nebol problém prefinancovať takéto projekty či už z Kohézneho fondu alebo Europskeho fondu regionálneho rozvoja. Ešte stále sú nové vozy potrebné, len zdroje sú obmedzené. No vždy sa nejaké malé zdroje nájdu, tak to potom riešia cez opcie. Stadlerov sa kúpilo 5, aby celkové náklady na ich nákup boli pod 75 miliónov eur. Nad túto sumu musí projekt schváliť Európska Komisia. Nákup ďalších Stadlerov je nereálny, keďže nie sú zdroje. Eurofondy na železnice sú minuté. Ešte zostáva cca 200 miliónov na… Číst vice »
Kissy ZSSK sú len 4.
Protože by byli v modré barvě.
Interpanter je odvozenína z RegioPanteru menší počet dveří, jiné sedáčky a uspořadaní interieru a z toho plynoucí lichý počet vozů.
InterPanter je spíše obchodní označení.
Tak podel čísel je to stejna řada strojů.
Interpantery jsou 660, regiopantery buď 640 nebo 650, na Slovensku jsou pouze regiopantery a to buď 661 nebo 660, interpantery na Slovensku žádnou číselnou řadu přidělenou nemají
660 je přední řidicí vůz, 661 je zadní řidici vůz…..
Aha. To na slovensku mate jinak. Pardon chybka….
Na Slovensku je čtyřvozová jednotka např. 660.001+201+101+801, zatímco třívozová 661.001+101+801.
Žádné řídící vozy. Když už tak čelní vozy, ale jak u slovenských regií, tak u českých interů se jedná o lokomotivy. Žádný panter nemá řídící vůz.
A žádný panter nemá ani lokomotivu. Všechno jsou (elektrické) motorové vozy, krajní s kabinou strojvedoucího. U čtyřvozovek je jeden vůz nehnací.
660 je štvorvozový, 661 je trojvozový, so zberačom je 660/661 800, bez zberača je 660/661 000
Číselné řady mezi CZ a SK jsou odlišné.
Ale hlavně do toho nepleťme obchodní značky, protože tam je to komplikované:
– RegioPanter má registrovaná Škoda Vagonka, takže teoreticky se může používat u všech dopravců. Neděje se tak; u ZSSK se používá pouze „Panter“.
– InterPanter má jako slovní značku registrovanou Škodovka a jako logo ČD.
Toto je rozdíl oproti ostatním „šelmám“, kde jsou držitelem značek České dráhy. Proto např. 814.5 pro Železnici Desná nemohla mít název RegioNova.
GR Peter Helexa pred pár dňami pre Denník N povedal, že ZSSK chce do budúcna ísť cestou ucelených súprav v diaľkovej doprave, ale bez ďalšieho upresnenia. Najprv na to ale chcú napasovať projekt na eurofondy. S touto zákazkou to nemá zmysel dávať do súvislosti – tu akurát dočerpajú opciu na šesť súprav konkrétneho typu, bez možnosti väčších úprav. On navyše ten InterPanter nie je úplne ideálne na vyslovene diaľkové vlaky. Je to fajn práve na linky typu R13/R19, kde je vysoká úseková frekvencia a väčšina ľudí cestuje pár zastávok – vlastne taký REx, ostatne ako KISSy, ktoré časom majú jazdiť… Číst vice »
Chceli by kúpiť RailJety.
Bolo by pekné niečo také mať, lenže peniaze sú veľký problém.
Eurofondy na ne nedostanú. A ani by eurofondy nepostačovali.
Chceli to skúsiť cez štátny rozpočet, ale MF SR im peniaze tiež nedá. Tie náklady by boli príliš veľké, pričom štátny rozpočet tlačí topánka niekde inde.
https://www.mfsr.sk/files/sk/financie/hodnota-za-peniaze/hodnotenia-investicnych-projektov/doprava/hodnotenie-zssk-vozidla-dialkovu-dopravu.pdf
Otázka „Off Topic“: Načo ZSSK a Leo (v SR) znovu zaviedli kategóriu „Zr“, keď už raz bola pochovaná?
No je to des, ale ja si to vysvetľujem tak, že tie 3 či 4 páry Zr vlakov zaviedli preto, že od BB do Brezna to ide ako Os aby to bolo v hodinovom takte s osobákmi na toto ramene. Potom to pokračuje ako bývalý REX cez Červenú Skalu, Dedinky, Mlynky až po Nálepkovo a tam sa to zasa napasuje do hodinového taktu Os vlakov Nálepkovo – Margecany. Takže vlastne taký mačkopes. A teda niekto múdry usúdil, že to nie je už ani REX ale ani Os, nuž tak zavedeieme dávno pochovanú kategóriu Zr. Tak som sa tešil, že konečne… Číst vice »
Mne sa zdá, ze Helexa mienil skôr InterJety, ale kde chce na ne nájsť peniaze, je pre mňa záhadou …
Na Expresy by boli najvhodnejšie Twindexxy od Bombardieru v osemvozňovej verzii. Dva vozne 1. triedy, bistro, vozeň druhej triedy / detský kútik, tichý vozeň 2. triedy a tri ďalšie vozne 2. triedy. Nie je problém ich vyrobiť 3kV/16kV/25kV, sú nízkopodlažné, takže aj starší ľudia by ich využívali intenzívne….
Jediný problém sú peniaze, ale tie chýbajú na železniciach všade…..
Na Považanoch budú jazdiť už od 15.12. ako rýchlik, ale len tie po Púchov, čiže každý druhý (zatiaľ). REXy do Trenčína sú od nevéhom GVD zrušené a všetky vlaky pôjdu ako R 7XX Považan s tým ,že každý druhý pôjde do Žiliny (klasická súprava) a tie ostatné (KISSy) budú končiť v Púchove.