ZSSK mají další jednotky od ŽOS Vrútky, většinu zaplatí evropské dotace
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zařadila do provozu s cestujícími první nové dieselové jednotky 861 od ŽOS Vrútky. Objednáno jich má
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zařadila do provozu s cestujícími první nové dieselové jednotky 861 od ŽOS Vrútky. Objednáno jich má celkem 21.
ZSSK si od nich slibuje zlepšení kvality služeb, nasadí je hlavně v Banskobystrickém, Žilinském a Trenčínském kraji. Dopravce na nákup získal dotaci ve výši 74,8 milionu eur, ze svého zaplatí jen 2,2 milionu eur. Letos přebere firma postupně devět jednotek, dalších dvanáct příští rok.
ZSSK si objednala dvě verze: delší 861.0, kde jsou dva hnací vozy a jeden vložený a kratší verzi 861.1 bez vloženého vozu. Delší má kapacitu 171 míst na sezení a 120 na stání, kratší 115 na sezení a 80 na stání.
Jednotky jsou vybavené klimatizací, wifi připojením na internet, informačním systémem, kamerovým systémem i automatickým počítadlem cestujících. Mají 5 míst pro přepravu jízdního kol, což je o tři více než ve starším type jednotky 861. ŽOS Vrútky musela slovenským drahám slíbit provozuschopnost 95 %.
Vozidlo splňuje novější normy TSI, zejména v protipožární ochraně. Vozíčkáře čekají také nízkopodlažní toalety. „Věříme, že nová moderní jednotka bude přínosecm pro obyvatele a přispěje k dlouhodobému a trvale udržitelnému rozvoji regionů,“ řekl předseda představenstva ZSSK Filip Hlubocký.