ZSSK chystá velkou soutěž na bateriové vlaky, vypíše ji v řádu dvou týdnů
Bateriová jednotka 691.2 (BEMU) Regiopanter dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Veřovice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý![Bateriová jednotka 691.2 (BEMU) Regiopanter dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Veřovice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/01/IMG_2736.jpeg)
![Bateriová jednotka 691.2 (BEMU) Regiopanter dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Veřovice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/01/IMG_2736.jpeg)
Slovenský dopravce ZSSK bude poptávat desítky bateriových jednotek.
Rajec – OK. Nitra?! Tam měly být dráty nejpozději včera! Dobře, ve slovenské realitě asi nějaké dočasné řešení, ale mluvit v tomto případě o troleji jako o něčem zjevně nereálném… je trochu mimo (uvidíme tedy, co přesně skutečně pan Bednárik řekl). Ale ta Skalica, to je snad jen nějaká legrace. Chápu, že tu jezdí motorák, ale pokud se to chce řešit bezemisně, tak těch 8 km troleje je snad jednoznačná záležitost ve srovnání s dražšími bateriemi v provozu i čistě z finančního hlediska, o možnosti třeba odstranit přestupy v Kútech nemluvě (to by pak baterkových vozidel muselo být hodně). Leda… Číst vice »
keby neboli verejne obstaravania na slovensku zbytocne dlhe a keby sa dodrziavali terminy pri stavbach tak by davala zmysel tak elektrifikacia.zial opak je pravdou.
To nemá s verejnými obstarávaniami ani dodržiavaním lehôt výstavby nič spoločné.
Žiadna elektrifikácia sa nepripravuje.
Možno v budúcnosti sa pustia do trate BA – Komárno. To je tiež na dlho, nemajú ani EIA.
V ktorej budúcnosti?
Najbližších 500 rokov sa tam nebude robiť nič….
Podľa vyjadrení riaditeľa ŽSR sa pripravuje/ alebo už robí na štúdii elektrifikácia a moderniácia Leopoldov – Nitra – Šurany… A tam ich tlačí čas, lebo ak chcú zachovať spoj po roku (asi) 2028 BA – Nové Mesto – Nitra tak musia mať ETCS – a to dunihlavy nemajú a asi mať nebudú…
Do 2028 tam určite nebude spravená elektrifikácia.
nezvysi sa dojazd ak sa spoja dve 2clankove jednotky do 1 supravy?
Ne nezvýší
Ano zvýší, ale tak zanedbatelně že se udává nezvýší.
Jako že díky menšímu odporu vzduchu na 1 jednotku? To snad ani není měřitelné, ne?
Meřitelné to kupodivu je. Ve vyšších rychlostech obzvlášť.
A koupí jednu nebo dvě jednotky? Popřípadě bude tam i opce na třetí jednotku?
Nebo jednu s opcí na 79 (něco jako když modernizovali Bmeer).
Tak zrovna Skalica, Rajec i nitra jsou trtě, kde by ta elektrizace dávala smysl.
Třeba chtějí deelektrifikovat Kúty Holíč, pak to smysl dává.
Přijde mi jako nesmysl kupovat bateriové jednotky na tratě, kde se budou moct nabíjet jen během obratu v koncové stanici (zrovna ten Rajec). Když přijede zpožděný, tak bude čekat na nabití a zpožděný zas odjede?
Žilina – Rajec je 21 km, takže bez potřeby dobíjení v Rajci. Smysl to tedy má, ovšem za podmínky, že to bude zoběhováno přes Žilinu průjezdně do nějakého dalšího směru, aby se to dobíjelo za jízdy. Pak nebude potřeba stavět zbytečnou dobíjecí infrastrukturu v Rajci a nechávat neefektivně trčet vozidlo v Žilině kvůli nabíjení.
Třeba linka Rajec – Trstená. Úplně to vidím 😁
Technický je to komplikovane. Pretože v Kralovanoch by vlak musel meniť smer jazdy a nestihol by sa dobiť. Skôr by mi dávalo zmysel na linkách ako trstená kralovany poprad alebo kosice Prešov Bardejov, pripadne Prešov Lipany stará Ľubovňa
Tam se nedá jet přímo od Vrútek na Dolný Kubín?
Dá, ale nějak se to nevyužívá.
Myslím, že se dá jen jako posun.
To by musela byť úvrať a posun v Kraľovianoch. To Rajec Dolný Kubín by bolo bez zmeny smeru.
Kolko je to z Kraľovian do Trstenej? Nápad by to nebol zlý, ale muselo by sa nabíjať aj v Trstenej
Daleko to není, jenom trať je v tristním stavu. Dokud tam neudělají pořádnou rekonstrukci která zkrátí jízdní čas na polovinu, tak to nemá cenu.
To se rozumí samo sebou. 30 minut stačí. A pak je to pěkně z kopce až do Kralovan.
Ak by boli na MinDop normálni, tak by sa zatrolejovala aj Žilina Rajec a aspoň trocha zmodernizovala. Úroveň dopravy by stúpla rádovo nahor…..