ŽSR modernizují další část koridoru pod Tatrami na 160 km/h
Lokomotiva řady 361 ZSSK ve stanici Vydrník. Foto: Trainspotter LGs / Flickr.com
Slovenské železnice počítají se zrychlením dalších úseku na trati Žilina - Košice.
Sú nejaké plány, ako bude trať zrekonštruovaná v Spišskej? Nič som nenašiel, chcel by som vedieť, či sa bude robiť preložka trate.
A o ETCS ani zmínka ? Chápu, asi jsou Slováci v tomto podstatně rozumnější a ne jak u nás, kdy to chceme nacpat už i pomalu do kde jaké lokálky.
Když se o něčem 35 let ví, že je potřeba to zavést, ale stále to zavedeno není, tak to zrovna o rozumu nesvědčí 🤷🏻♂️
Navíc ho už pěknou dobu používají při 160 km/h na BaŽi, na rozdíl od nás.
Blava-Žilina ETCS Level 1, Žilina-Košice ETCS Level 2.Po dokončení celého ramene.
Takže 2050+.
Vy jste buď troll nebo uplnej Jouda.
Krom té modernizace, která podle mě trvá nějak dlouho, by to chtělo přidat spoje mezi Žilinou a Popradem. Místo intervalu 120min by se klidně uživil interval 60min. Vlaky mívají 10-12 vagónů ale jsou neskutečně nacpané . A že máte místenku je jedno, protože se ke svému místu ani nedostanete
Vsak tam jazdia IC SC RJ
Interval 60 minut by se v pohodě uživil pro všechny ty rychlíkové stanice. Na východě by možná stálo za to směřovat ty přidané spoje do Prešova.
Tam su tie Rka pretazene iba v Piatky a Nedele.
Ale na páteř jezdící v 2hod taktu se blbě navazuje ostatní doprava. Je vlastně dvakrát méně stanic než při 1h taktu, kde se rychlíky křižují. Nyní vidíme, co se chystá. Bude přetočená osa symetrie u rychlíků že sudé celé na lichou celou a něco se naváže lépe a něco hůře. A takhle to můžeme střídat každý rok.
Ideálne by bolo, keby vznikol „špeciálny“ hodinový takt s tým že každú nepárnu hodinu by odchádzal vlak z BA do Košíc a každú párnu hodinu by zasa odchádzal vlak do Prešova. Plus ešte ideálnejšie by bolo, keby sa zakúpili 8-dielne súpravy TWINDEXX Express od Bombardieru. Len by ich bolo potrebných asi tak 12 kusov. Hneď by doprava vyzerala lepšie. A časom sa snáď zrekonštruuje aj trať ZA – KE.
Ale to je len taký sen….
Kvôli Žiline sa skracovali súpravy max do 10 vozov.
V navrhu GVD 2022/2023 se pocita s hodinovym taktem.
nepočíta. V úseku Žilina – Košice učite nie, pozrite si návrh GVD. Mení sa ale koncepcia, všetky Tatrany 6XX sa mena na Expresy a vynechajú 4 stanice na Považí od Bratislavy po Žilinu a jednu na východe (Margecyn), čím sa ušetrí 25 min času a to tam nie sú ešte zrejme zarátane aj efekty z dokončenej trati okolo Považskej a pri Svite na 160. 2-hodinový takt od Žiliny do Košíc je ale doplnený o piatkové spoje a v nedeľu späť + spoje SC, RJ a Leo. Zatiaľ to stačí, ono ten tak každú hodinu musí niekto objedať a aj zaplatiť… Číst vice »
Akorat si soudruzi nevsimli, ze jim jaksi utikaji o hodinu pripoje z CR.V Blave na Ex3 a pak v Puchove na Ex2, to je asi nejaky renonc?
A 160 bude jenom z kopca, nebo i do kopca?
Z kopce a jen když půjde elektřina
Není tam chyba? 990 dnů – nechybí tam nula, když vidím, že úsek Žilina – Vrútky dělají snad už 10 let a pořád není hotovo, Okolo Svitu také už snad 2 roky a dle tempa to ještě nějaký pátek potrvá. 🙂
Tam chýbajú aj dve nuly…. 🙂
Modernizace uzla Žilina se zacala v lednu 2021 a je naplanovana na 48 mesicu.
neni to zilina vrutky, tunely strecno az vrutky se opravovalo tak pred peti lety (nebyla to koridorizace) a to co se dela ted je takova rozplizlejsi zilina.
To mají na mysli Uherské dny 🤣
Nevíte někdo, zda tu max. rychlost 160 bude mít ten úsek celý nebo jen jeho část?
Jen jeho část..není to V = 160 km/h, ale modernizace „do 160 km/h“.
Okrem obluku v Poprade bude mat cely usek 160 Km/h, ved sa tam bude stavat tunel aj mosty.
Proč ne rovnou 200? Ptám se, bo jsem na této trati byl nejdál v liptovském mikuláši
Podmínky terénu a sousedství tratě s národními parky a parky EU významu natura 200,nic víc ani mene
To je znytecna poznamka. Stat chce na stavbe predevsim usetrit, nikde 200 km/h neplanuji, ani na tech jihoslovenskych tranzitnich tratich, kde by to melo mnohem vetsi opravneni.
Snad plánují 200 km/h na trati Bratislava – Kúty, nebo ne?
Neni to zbytecna poznamka o 200 km se par let spatky uvazovalo…. a u investic se pres utvar EHP musi posoudit eko rentabilita.. a take nemas pravdu 200 km v priprave je
Na úseku Žilina – Košice tá ekonomika nevychádza na 160 hlavne na hornatých úsekoch. Tá hybnosť nie je taká, je nás málo, oproti ČR, takže nielenže cez UHP by to neprešlo dnes, ale ono to už na mnohých úsekoch, hlavne pod Tatrami, ekonomicky nevyšlo pre Jaspers a teda EU fondy. Ten úsek od Lučvinej cez Svit, Poprad, Vydrník, Spišskú Novú Ves po Markušovce ešte ako tak vyjde, nie je tam až toľko toho, nejaké preložky ako teraz pri Lučivnej v poli a jedna estakáda. A teda ešte tam žije aj dosť ľudí na Spiši, takže to ako tak dáva ekonomický… Číst vice »
mezi Štrbou a Popradem se ta preložka už pěkně rýsuje, tak jen tak dále
timhle tempem do roku 2100 🙂
Neměl být pod Štrbou tunel?
To je až na západ od Svitu, tam se zatím nic neděje. Ale je kolem toho štrbského tunelu nějaké podezřelé ticho.
a to ticho prelozte do odpovedi „ne“ 🙂
Tunel bol plánovaný aj s preložkou stanice Štrba, ktorá sa mala presunúť do úrovne Śtrba zastávka a pôvodná trať z (Tatranskej) Štrby do novej stanice Štrba sa mala potiahnuť zubačko/električka. No ale to sa tak skoro nestane, nakoľko projet neprešiel cez Jaspers (EU) a nevyšla ekonomika. Od Štrby po Liptovský Hrádok sa plánovalo niekoľko tunelov (podľa mňa absolútne zbytočne), stačilo mierne upraviť trať v tom lese okolo Východnej na 120-140 max a bolo by vybavené. No ale zasa sa projektovali vdzušné zámky, ako inak…
Viac tu:
https://www.reming.sk/zsr-modernizacia-zeleznicnej-trate-zilina–kosice-usek-trate-liptovsky-mikulas–poprad-tatry-mimo-a36-56
Tunel sa robiť nebude, momentálne je v posuzovaní EIA variant miernejši, viac info v aktuálnej správe o hodnotení činnosti:
https://www.minzp.sk/uradna-tabula/eia/32593-2022-modernizacia-zeleznicnej-trate-zilina-kosice-usek-trate-liptovsky-mikulas-poprad-tatry-mimo-2-3-4-etapa.html