„Zrychlovač“ dopravních staveb prošel hospodářským výborem, usnadní vyvlastnění
Výstavba silnice I/14 mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Foto: Jan Sůra
Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny dnes schválil jeden z klíčových zákonů, který má státu usnadnit výstavbu nejdůležitějších dopravních staveb. Zákon 416
Nejlepším urychlovačem přípravy staveb by bylo kladivo ma úředníky stavebních úřadů v podobě důsledného vymáhání správních lhůt a úhrady způsobených škod.
Ono by stačilo, aby stavbu někdo dobře placený dobře naplánoval. A ne stavěl salámovou metodou ve stylu, až dojdeme k plotu toho zemědělce, on už ustoupí…
Dlouhodobá zkušenost je taková, že by to fakt nestačilo. Vždycky se na trase najde někdo, kdo bude proti nebo tu stavbu bude chtít pod různýma záminkami torpédovat. Navíc dálnici není možné stavět jako železnici kdysi, že se obloukem vyhne tomu, kdo s ní má problém.
Pavle,
myslím si, že tohle posoudit nemůžeme. Prostě proto, že se tu ještě nikdo a nikdy nepokusil stavbu pořádně naplánovat. Staví se téměř výhradně stylem – to se nějak udělá, podplatí, ošidí. Navíc se staví především těmi místy, kde si předem zakoupí pozemky určití ne právě málo informovaní…
Klasickým příkladem je D8 – naprosto všichni moc dobře předem věděli, že je cíleně trasa dálnice vedena nestabilními místy, přesto se tudy dálnice postavila. Proč asi? Na tom sesuvu samozřejmě leckdo docela dost vydělal – a předem si tuto „investici“ dobře naplánoval.
Smutné, další a další omezování svobod jedince, hlavně že, v salámové metodě většina bude tleskat… Ta menšina co ji to negativně potká, má prostě smůlu, v národě, kde sousedovi chcípnul pes je důvod k radosti…
Bohužel je to tak, jenom nevím co s tím, jestli odejít a nechat to tu aby se to tu požralo vyhnilo, pobilo a byl klid, nebo s tím zkusit něco nějak dělat.
Prosazení liniové stavby, která ulehči život tisícům na úkor jednotlivce jako omezení svobody jedince fakt neberu. Podobný právní systém mají v řadě západních zemí, které nepovažujeme za méně demokratické.
No, když přesun kamionů ze silnice na dálnici vydávají za státní zájem, zatímco koleje dále likvidují, nějak nevím, co si o tom myslet. Jen doufám, že není státním zájmem maximalizace dopravy se všemi negativy…
Nezlobte se na mě, ale mj. podstatou demokracie je to, že většina přehlasuje menšinu. Pokud chcete demokracii, musíte přijmout i tento základní princip jejího fungování!
Souhlasím. Navíc by mně moc zajímal postup, když dotčený vlastník uspěje u soudu a vyvlastnění nebude uznáno za legální. Kdo zaplatí ty vynaložené náklady a způsobené škody ?
TO – princip demokracie není jen absolutní zvůle většiny, ale také respektování práv menšiny. Jinak je to diktatura.
A blokovat všechny stavby – viz děti země, to není diktatura?
To – se tady demokraticky rozhodnem, že zlikvidujeme nějakou tu nepohodlnou menšinu, A. Hitler to měl stejně, dle práva židi páchali vlastně sebevraždy. Je úplně jedno v čem se ta organizovaná menšina co vládne, dohodne omezit zbytek. Nespokojenost lidí vyplývá ve světě z toho, že chtějí větší svobody a práva na úkor státu, ale nevědomky „z zdánlivě dobrých úmyslů“ se svobody snižují a proto nespokojenost roste. Každá „dobrá regulace“ 😀 má opačný efekt, zbraň je mít alepspoň ekonomické základy, neboť ekonomická věda je velmi často kontraintuitivní, co se zdá je jen sen…
Souhlas. Bohužel je jednodušší vymýšlet takovéto paskvily, než nastavit dobře řádný vyvlastňovací proces a následně jej dodržovat.
Tak už konečně …
Co konečně? Myslíte ten Ťokův paskvil, co nemá s německým Zákonem o liniových stavbách vůbec nic společného, což je vše po kupě pěkně tady: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10782831463-nedej-se-plus/218562248410006-budeme-mit-liniovy-zakon
Konečně můžeme krajinu pořádně zaplácat a zneprůchodnit. 🙂 Z extrému do extrému…