Zrušíme hřiště, bude více místa pro auta. Pardubice se pochlubily vylepšením parkovacího domu

Stavba parkovacího domu v Pardubicích, stav v září 2024. Foto: Pardubice.euStavba parkovacího domu v Pardubicích, stav v září 2024. Foto: Pardubice.eu

Hrací plocha by podle města byla příliš drahá.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek Beran

Po přečtení článku nechápu tu neuvěřitelnou částku za jedno perkovací místo???? Pokud budu hodně optimista jedná se o 10m2?? 7000kc za metr čtvereční?? To si dělá někdo legraci??? Komu šly peníze do kapsy??? Šílené, NEUVĚŘITELNÉ. To nestojí ani rodinný dům.. Nebo dostanu vysvětlení? Děkuji

J.Š.Hájek

No upřímně – v centru Pardubic začíná být nějak nadměrné množství parkovacích domů. Za divadlem, za domem hudby a teď u zimního stadionu a všechno kousek od sebe do 200 m. Za tím divadlem zrovna přeplněno není. Čerstvě otevřený parkovací dům za domem hudby, tedy prakticky v úplném centru, oceňuji. Jakákoliv na nutná návštěva v centru byl doteď skoro neřešitelný problém z hlediska parkování. Ano, běžně se parkuje v ulici Na Hrádku a tam také pravidelně vydělává Městská policie. V článku citovaný parkovací dům u stadionu byl také potřeba. Kromě klasických hokejových zápasů se Pardubice zmohli i na jistou úroveň… Číst vice »

M.Z.

Vsak pan Dedek tam vyhrezne halu pro 22000 divaku (nejvetsi na svete) za “vlastni” penize, ktere se jako vzdy vyberou z dotaci a verejnych rozpoctu… …pomnikari zpropadeni…

Alibaba

Ta hala má být na kraji města u sídliště Cihelna.

Alibaba

Most u stadionu se opravuje.
Most na severovýchodě staví ŘSD a město to moc neurychlí.
Jediný most na ulici k.Bartoše (most k nádraží) je teď v kompetenci, ale myslím, že se čeká na ukončení oprav mostu u stadionu.

Josef Trögl

Tedy priorita jsou auta. Ne sport ani udržitelnost. Smutné.

hroch.obojzivelny

Já bych byl rád, kdyby se pojem udržitelnosti vrátil ke svému původnímu významu. Udržitelnost nemá znamenat zelené svazáctví, ale schopnost zachovat si svou hodnotu v čase.

A zrovna zelené střechy, fasády a zastávky v poslední době prokázaly, že jsou s tou udržitelností hodně na štíru. Ostatně některé informace byly publikovány i zde…

Bobik

Takže jestli to chápu správně, aby se ten stadion nějak uživil, je potřeba na něj dostat lidi. Protože ty lidi jezdí ze všech možných i nemožných míst, je nereálné a nákladné snažit se je tam dostat nějakou veřejnou dopravou. Takže přijedou autem a pokud se jim přijet autem nějakým způsobem zakáže, tak nepřijedou vůbec. A protože není dobré, aby ta auta zacpávala široké okolí, jeví se jako nejrozumnější stavba nějakého parkovacího domu. Samozřejmostí je v takovém případě očekávat, že je-li to jen trochu možné, pak z důvodu efektivity a snížení nákladů se na střeše bude moci parkovat a ne hrát… Číst vice »

none

Solární panel může být stále. V létě vyrobí i zastíní.

Jan

Město Pardubice mi dává příležitost se za něj stydět ve zdejších článcích téměř každý měsíc…

geras

A kdyby vyšel článek s nadpisem „Pardubice mají stále jen jeden parkovací dům“, taky byste se styděl ? Tento parkovací dům byl podmínkou kolaudace přilehlého stadionu.

Jan

V mém příspěvku vůbec nejde parkovací dům ale o dlouhodobý způsob hospodaření Pardubic s veřejnými prostředky…

geras

A konkrétně?

Alibaba

A je opravdu notné parkovací domy stavět v centru? proč se třeba nepostavil někde na konečné MHD? Když teda chtějí lidi do centra, tak nemusí jet nutně autem.

geras

Jak v diskusi uvádím na jiných místech, tento parkivací dům je podmínkou kolaudace stadionu.

Alibaba

A opravdu musel bát navržen ten most v centru i pro tu kolaudaci?

218

Což je taky smutný,že máme tak blbě nastavená pravidla, že to parkoviště postavit musíme,i když ten stadion v klidu funguje bez něj

Ingot

A pak jsou jen od města slyšet výmluvy, že nemají peníze na slibovaný parkovací dům v ulici K Vápence, kde by to, světě div se, mělo dokonce smysl postavit, jako záchytné parkoviště, které ve městě chybí. Ne ve věčně ucpaném centru…

geras

Tento parkovací dům byl podmínkou pro kolaudaci stadionu. Proto stojí tam, kde stojí.

Kebab

To je docela zásadní informace, kterou bych čekal přímo v článku. Na rozdíl třeba od přepočtu ceny za jedno místo.

Ingot

To nerozporuji. Ale to nevylučuje to, co jsem napsal.

Gunduľ neubiješ

Země pro budoucnost? 🤣

Radek

A není to málo, Antone Pavloviči? Anebo možná ještě lépe slovy Polívky z Pelíšku – a bude to stačit, myslíš?

Alibaba

Tomu se říká podpora veřejné dopravy a eliminace zbytečných cest do centra města, omezování zácp.

A takhle si tu v Pardubicích žijem.

(celý je to ironie, kdyby to někdo nepochopil)

JIM

Jak hřiště, tak i parkoviště je dotování záliby a koníčku občanům, nejde o ekonomicky výnosnou činnost. S tím, že parkoviště zabere více plochy, na který by se právě mohla provozovat ta ekonomicky výnosná činnost.

martin749

Dotování parkování je akorát dotování vytváření problémů v dopravě. Ostatně ten parkovací dům dopravní situaci v centru zhorší. Jen přiláká další auta do už tak ucpaného centra města.

Radek

No jo a přesto budeme dál slepě věřit politikům, kteří nám budou nalhávat, že řešení rovnováhy mezi nabídkou a poptávkou je zrovna v parkování (nikde jinde) ve vybudování dostatečného množství stání a následně jejich nabízení veřejnosti buďto rovnou zdarma nebo výrazně pod cenou. A i jinak normálně uvažující lidé jsou ochotni tomuto věřit.

mgr.pavel

Kolik míst tam bude pro cyklisty, prosím?

mgr.pavel

Já ten dotaz myslel vážně.

Kolik parkovacích míst volně a kolik v parkovacích domech je v rovinatých Pardubicích pro kola a kolik pro auta? Odpovídá to modal splitu? Nebo se i zde z veřejných peněz více podporuje jeden konkrétní mod dopravy..?

218

Požadovat místa pro kola v parkovacím domě je trochu jako chtít kapli v bordelu..
Nicméně celá ta stavba je nesmysl (navíc hned za rohem se postavil další) a nechci vidět,jak to v Sukovce bude vypadat..stačilo,když při povodnich hlásili,ať lidí nejezdí autem a hned byla v centru taková zácpa,že trolejbus jel Masarykáče k zimaku 15 minut..

Alibaba

Sice jste ten dotaz myslel vážně, ale jako pardubickýmu cyklistovi mě je parkovací dům pro plechovky ukradený a ani bych nechápal potřebu míst pro kola v něm.

Jako cyklista potřebuji místa u sportovních zařízení, obchodů, úřadů, železničních stanic, a cpát kolo do veřejného parkovacího domu by mě nenapadlo, a ani by mě to nenapadlo jako návštěvníka Pardubic, který přijel na kole.
To že se podporují hlavně točvolanti, to s váma souhlasím.

Martas

No právě že městská (když točvolanti, pumpičko) v Pardubicích stojí za ***. Loni vylezu na nádraží a žádný bus ani trolejbus do centra nee, nebo oblikou za hodinu. Gratuluji!

geras

Ale ne. Startuji IDOS, je neděle .. 7:00 23, 07:08 9, 7:10 7, 7:11 8, 07:16 3 .. mám pokračovat?

Alibaba

Nějak nechápu, kdy (datum a čas) jste přijel do Pardubic a hodinu do centra (= zastávky okolo Třídy míru) nic nejelo? To jste přijel někdy o půlnoci, kdy jezdí noční doprava obklikou?

Michal Bartoníček

Sice souhlasím, ale mně jako cyklistovi jsou parkovací místa v tomto domě k ničemu. Užívejte si tu výhodu, že jako řidič nemusíte odstavit auto v podobném objektu a pak dojít do svého cíle, ale kolo můžete nechat ve stojanu přímo přede dveřmi cíle. Cyklistům tak odpadá jedna část tohoto přepravního procesu. 🙂

Zbyněk

Pro celodenní odstavení kola se hodí úschovna s omezeným přístupem (na klíč, čip). A v rámci parkovacího domu jsou hluché, jinak nevyužitelné prostory třeba pod rampou do vyšších pater. Tak proč to nevzužít, když už PD stojí ty peníze co stojí a má negativní dopady na okolí, tak může mít i jeden pozitivní. 🙂

Alibaba

Pokud by bylo vhodné až nutné kolo uzamknout, tak bych využil služeb cyklověže na nádraží.

Michal Bartoníček

Ano, to máte pravdu. Nic menšího než kolo se do těchto prostor nevejde.
Ale v našem malém bytě máme kola pověšená na zdi. Nerad nechávám něco takového tak dlouho bez dozoru.

218

V Pardubicích se zásadně nejezdí na kole,které má cenu krást 🙃

Zbynek

Coz bude mit sve priciny. A dusledky.

Co si tak vsimam lidi okolo sebe, chodi po meste pekne a ciste obleceni, i kdyz by nemuseli, bydli v peknych domech, i kdyz by mohli bydlwt i v holobyte a jezdi peknymi, velkymi auty, i kdyz by na jezdeni po meste stacil trabant.

Alibaba

Příčiny jsou historické, proste setrvačnost. Já jezdím po Pardubicích s takovýmto kolem už cca 40 let. A kolo se krade dobře, na rozdíl od oblečení, bytu a auta.

Slepý blázen

Hele, to je taková kravina, každé zbytečné parkoviště. Největší prasárna je nahrazovat takové plochy parkingem.

Náhodný Kolemjdoucí

Podpora individuální automobilové dopravy je jedním z témat, kde v Česku panuje celkem široká politická shoda.
Faktem je, že to hřiště na střeše parkoviště asi nebylo zrovna praktické řešení a ani na procházky zelení by tam nikdo moc nechodil.

mgr.pavel

To, že je na něčem široká politická shoda, to ještě neznamená, že je to něco rozumného, prospěšného či smysluplného.

V Rusku je široká politická shoda na válce na Ukrajině. V Rakousku nebo Německu je politická shoda na zákazu jaderných elektráren. Ve Francii zase na směšně nízkém věku odchodu do důchodu. V Brně je zase až podezřelá politická shoda na odsunu nádraží, i přes vůli cestujících.

Situaci v Pardubicích neznám, je možné, že ten parkovací dům je potřeba. Ale pozor na arugmenty „politici se na tom shodnou, tak to musí být správné“. Nemusí.

mgr.pavel

To je jedna strana z mnoha z těch co jsou proti jádru.

Nevím jak se Svobodní změnili od Haidera, ale tento p.. ehm, populista, tento populista v 2002 inicioval referendum proti Temelínu. Kdožeto v těch volbách vyhraje..?

geras

POtřeba je, byla to podmínka kolaudace fotbalového stadionu.

Radek

Vy si koukám dokážete obhájit ledasco. Třeba zelené střechy se primárně nebudují kvůli procházkám, ale kvůli adaptaci na klimatickou změnu – zadržují vodu + se tak nerozpalují a neakumulují teplo. Vzpomeňte si na to, až budou další povodně, vedra či sucho.

Náhodný Kolemjdoucí

Osobně tohle považuji spíš za greenwashing.

Radek

Aby ne, nečekal jsem, že si nasypete popel na hlavu a napíšete -“ hm, takhle v nějaké větší komplexnosti jsem nad tím nepřemýšlel, máte pravdu, existují i jiné veřejné zájmy než parkování“. Ale jak říkám, vzpomeňte si na to při příštích výše zmiňovaných událostech – i vy za ně nesete mj těmito názory zodpovědnost. A vzpomeňte si na to i za 20 let až se Vás Vaše děti zeptají, co jste dělal, když jste něco dělat mohl. A vy jim řeknete – odmítal jsem zelené střechy jako nepraktické a prosazoval jsem maximalizaci parkování. Good luck.

Náhodný Kolemjdoucí

Pokud hodláte spoléhat při povodních jako ty letošní na pár zelených střech, tak pak „good luck“ i Vám.

Radek

Nic takového jsem taky ale nenapsal, že jo. Problémy jsou často zkrátka mnohem komplexnější, než aby je zázračně vyřešilo jediné opatření. Obzvlášť tak komplexní problémy, jak třeba změna klimatu a vodní cyklus. Nevěřte v černobílá řešení. Jinak já samozřejmě doufám, že pravdu máte vy a já se mýlím, že cestou k zářivé budoucnosti opravdu je stavět co nejvíce parkovacích stání a kašlat na nesmysly jako zelené střechy či dětská hřiště. A můžete být v klidu, tento Váš názor zjevně ve společnosti převažuje. Jen Vám říkám, nesete pak i tu zodpovědnost. Tak za nás za oba doufám, že Vaše vidění světa… Číst vice »