Zprovoznění téměř hotové D49 do Fryštáku opět ohroženo. Chystá se nový proces EIA
Stavba D49 Hulín - Fryšták, stav červenec 2024

Platnost toho původního skončila v prosinci 2021, upozornili ekologové.
Platnost toho původního skončila v prosinci 2021, upozornili ekologové.
kazdy tady nadava na spolky, ale nemel by hnev jit spis za tim, kdo tohle spravuje na strane RSD? proc si takovouhle vec nepohlida? vzdyt to bije do oci
Toto hnutí už způsobilo v ČR horší přímou ztrátu než snad i Rusko. Vrbětice stály kolem 1 mld a toto hnutí již způsobilo ztráty oddalováním dálnic a omezením ekonomiky z toho plynoucí ve výši snad desítek miliard. To je tragické, to nejsou už ani ekoteroristé ale byroteroristé. Takže Děti Země jsou teroristické hnutí, které efektivně paralyzuje funkčnost byrokratických procesů a na nich závisejí infrastruktury potřebnou i pro obranu země a nikdo je už dekády není schopný zavřít jako zločince nejtěžšího zrna. To je rozpad státu v přímém přenosu.
Za me toto rozhodnuti MS v Praze je strasidelny precedens. Delat naprosto novou EIA na celou stavbu muze byt precedensem a primym ohrozenim D0136 Rikovice – Prerov.
To vypada, ze to opravdu nedopadne dobre a nedivil bych se, kdyby Patrik neco chystal i tam.
Nepůjde teď ta EIA udělat rychleji? Nestačí se teď jen podívat na ta stáda různých zvířat, který stojí kolem dálnice a neví jak ji přejít?
Zvířata už mají podchodu hotové a zbytek je oplocen.
Tady to fakt není už normální. Mělo by se začít škrtat v příslušných zákonech a to velkou černou fixou.
Miroslav Patrik = zamítnuto‼️‼️‼️
Teda, za mně když soud (v dosavadní historii stavby už několikrát) vydáva předběžné opatření zákaz stavby, tak by se o tu dobu mělo automaticky prodlužovat EIA a stavební povolení…
Tak rovnou toho využít a dálnici protáhnout papírově a stavebně až za Slušovice.
Podstata problému je, že ŘSD nechalo propadnout a neaktualizovalo některá stanoviska. Spolky to využili a soud ani jinak rozhodnout nemohl. Ministerstvo je pak vázáno rozhodnutím soudu. Za tohle může pouze ŘSD a jeho neschopnost mít papíry v pořádku! Stačilo pouze aktualizovat již vydaná stanoviska a Patrik by neměl šanci. Jelikož ryba smrdí od hlavy, zamená to Mátl z kola ven, ředitel úseku výstavby z kola ven, tedy pro začátek.
Je ti jasné, hloupý člověče, že s tímto průšvihem nemá Mátl naprosto nic společného?
Skutečně je MD vázáno rozhodnutím soudu? Soud sice může vydat rozsudek, ale je na moci výkonné (vládě) plnění rozsudku vymáhat. Pokud moc výkonná plněnǐ rozsudku vymáhat nebude, tak takový rozsudek pak jako by neexistoval.
Říkala Marcela Marušková, nebo někdo jiný z vašeho pavilonu?
ta bývalá šéfová z ŘSD ty problémy tenkrát ventilovala (až byla odejita). Mj. zmínila, za jak mizerné peníze tam ty úředníky platí – z toho lze odvodit i kvalitu jejich úřednického díla…. Tj. to EIA papírově nestihli apod….
Patrik prohlásil že D49 je dle něj zbytečná dálnice a udělá vše pro to aby se nepostavila. Jen se drží svého závazku.
Ale ona se už postavila, alespoň ta část k Fryštáku
Po 20 letech od zahájení stavby a stále se po ní nejezdí. Dostavba do Slušovic kdo ví kdy. Z Vizovic planována jako střídavý třípruh, možná někdy = nikdy.
Takže vlastně čtvrtým rokem černá stavba….
Další právní expert s pilinama v lebkovně.
Kdo to na MD rozhodl? Chceme jména!
Mě by spíš zajímalo, kdy se zprovozní sjezd na Třebětice
Souhlasím, když se dálnice otevírala, čekal jsem, že automaticky bude i tento sjezd a pak jel kamsi do říti k Martinicím a musel se vracet.
že takhle úpěnlivě se nesnažili zadržet stavbu cyklostezky místo trati do H. Slavkova…..Kde byli všichni ti ochranáři ?? ?
Zkuste jet po 2 hodině přes Fryšták .
Kdy už stavební firma přizná že nestíhá a přestane se ohánět Dětmi země
Viděl jste tu dálnici? Krom toho sjezdu už jen stačí přestřihnout pásku.
Pokud stavba byla zahájena, ale nebyla dokončena – záleží na výkladu konkrétní situace: 1. Pokud je stavba prováděna v souladu se závazným stanoviskem a jeho podmínky jsou dodržovány, obvykle není nutné opakovat proces EIA, i když jeho formální platnost skončila. 2. Pokud ale dojde k přerušení stavby, změně záměru, změně vlivů na životní prostředí nebo závažné změně okolností, může příslušný úřad rozhodnout, že je třeba EIA zopakovat (tzv. zjišťovací řízení nebo nová EIA). 3. Rozhodující orgán je příslušný je krajský úřad nebo Ministerstvo životního prostředí – v závislosti na typu záměru. Ti mohou vydat závěr, zda je nutný nový proces… Číst vice »
Toto už je úplná absurdita: ta dálnice de facto stojí a ono stejně budou prudit jen aby prudili. Kafka by se divil.
Tady je ale vina na straně státu, několikrát potvrzená soudy. Ani stát si nemůže dělat co che, a to je dobře.
Přesně, ať si to stát vyžere.
„Státu“, resp. jeho zodpovědných zástupců, se to nijak nedotkne. Vyžerou si to řidiči a obyvatelé obcí v okolí nové dálnice.
Přičemž stát=daňový poplatníci.
Vy budete dobrá ženský pohlavní or.án.
Ta dálnice už je postavená a budete pořád hájit toho mužského pohlavního or.ana z brna co možná ani neví co je život bez auta.
Všichni se diví že státní úřady se vašima namitkama zabývají když vyšlo najevo podvod nějakého blázna co tam vypustil křečky aby dálnice nevznikla. Po úspěšném zprovoznění by měl někdo zažalovat spolek z brna kvůli ušlemu zisku kvůli objížďce přes Zlín.
Ano brno se píše s velkým písmenem,ale nikdo neví kde je a navíc je tam Patrik.
Není v tom jen Hnutí Duha, ale i organizace z Otrokovic…
Jestli to nejsou nějací pomatenci co jedí kořínky svoje děti nenechají očkovat a učí je doma.
Celá tato anabáze je jen a jenom procházkou po legislativní neschopnosti českého státu. Nezlobme se na siroty země a jim podobné – jenom využívají, tak jako každý, hlouposti zákonů. Když se zruší stavební povolení a tím propadne platná EIA – to je problém zákona a nic jiného. A další problém je v tom, že ministerstvo neumí na tyhle věci reagovat a okamžitě dávat návrhy na úpravu zákonů. Lenost, neschopnost a neaktivismus státních úředníků pak připravuje možnost se odvolávat a procedurálně škodit. Už se těším na sté výročí zahájení výstavby dálnic v této zemi.
píšete , že využívají možnost , ale jaký je jejich cíl ? Myslíte si , že tu skoro hotovou dálnici někdo rozbagruje a naveze tam hlínu s křečkem ?
Cíle mají 3. 1) Škodit, 2) škodit, 3) škodit.
Komedie o fragmentu D49 pokračuje. 19 km se staví jen 20 let, zatím 🤣
To se nemůže stát nikde na světě. Jestli to tak půjde dál, do konce tisíciletí to nedokončí. Soudce, který to posuzuje patří mezi děti země?
Cili ted budeme v nejhorsim pripade defakto do konce dekady jezdit kolem v podstate hotove dalnice, bez moznosti ji realne a smysluplne vyuzit.
kdysi nekdo rekl, nebo napsal, ze D49 bude nejdrazsi a nejdelsi bruslarskou drahou v Evrope. A je to tady.
Tak aspoň by tam mohli pustit na ten rok právě bruslaře a cyklisty
To opravdu ještě nikoho nenapadlo zrušit časové omezení? Vždyť to ani nedává smysl. 🙁
Ještě jsem zapomněl dopsat, že nesnáším ekoteroristy už někdy od osmdesátých let, kdy desítky let blokovali část obchvatu Mnichova, protože tam prý někdo někdy viděl nějakého ptáka. Samozřejmě dalších mnoho let se to řešilo a nikdy ho tam už nikdy neviděl. Reálné ekologické škody byly obrovské tak jako vždy a všude kam strčí nos zelená hlava.
No to víte, za ty desítky let od získání EIA do začátku stavby vznikne v okolí cenný prales, lidé si v okolí postaví rodinné domky, obec nové biotopy…
Příroda není jen o pralese joudo..
Se uklidněte … myslím že pan kolega uvedl prales jako takový exemplární příklad změny podmínek v krajině. Příklad je to možná ne úplně pravděpodobný, přesto kdo chce tak rozumí
Ještě par let a do oblasti se vrátí vlci a medvědi a můžou začít znova.
Příroda se s oteplováním hodně mění…ty průzkumy se dělaly minimálně před deseti lety, pokud EIA platila do roku 2021
Problém je, že pro původní stavební povolení byl rok platnosti EIA dostačující. Když EIA propadne během stavebního řízení, tak se nic neděje. Prostě byl platné na začátku a to stačí. V tuto chvíli ale se musí udělat nové řízení, což je problém. Nechápu, proč platnost EIA nemůže být dostačující i nadále. Asi kvůli úplně novému stavebnímu řízení. Jen by mě zajímalo, jestli na těch 11 objektů bude vůbec EIA potřeba.
Výsledkem může být nové zjišťovací řízení, které bude konstatovat, že EIA potřeba není, protože 11 objektů nemůže mít horší dopad na životní prostředí než zbytek dálnice.
Třeba tam znova vypustili nějaké křečky. Navíc se tam objevil bílý létající had.
to není žádný had, ale pes Falco, zjistil, že ten náš Nekonečný příběh je lepší tak migruje
Tak mě napadá, jestli by se EIA neměla opakovat pro všechny stavby každých dejme tomu 10 let. Podmínky se mění, co když někde začne bujet nějaká vzácná rostlinka vznikne oprávněná obava, že by ji léta stojící silnice mohla ohrožovat. O zvířátkách nemluvě .. no jen se podívejte na ta jejich očička …
Buď záměr nebo totální neschopnost úredníků. Za obojí by měl někdo dostat padaka. Ono, kam pak od Fryštáku… ? Ani jedna z komunikací na to nemá kapacity, ten provoz zvládat a obce na trase za Slušovice. Ten úsek měl byt jako jeden stavební objekt a ne ta parodie…
Plně souhlasím, a pokud si to vybavuji správně byl to dokonce jednen z bodů, na které si hnutí Duha stěžovalo:)
Je velmi zvláštní, že žádného novináře nikdy nenapadlo, čím se tito eko.…….. živí?!?! Pan Miroslav Patrik, který zastupuje spolek Dětí země, vlastní ještě pět dalších těchto pseudoeko-organizací, které celkem za rok od státu inkasují několik stovek tisíc na „dotacích“!! A pak je tu jeho „odborná“ činnost pro vysoké školy (zejména státní!!!), která mu vynese (jemu konkrétně) nikoli dalších stovek tisíc ročně. Čili, tohoto/tyto eko……… si vlastně platíme ze svých daní!!!! Vše je dohledatelné ve veřejných registrech…
Pokud má „pod sebou“ alespoň pár trochu schopných právníků, tak to zas až takový odvar nebude. Nebo vy si myslíte, že to všechno dělá sám? Trochu mi připomínáte žvanily, kteří vždy jen zírají na tržby a už ignorují náklady. Pár set tisíc ročně je průměrná roční hrubá mzda pro jednoho zaměstnance.
A co? I kdy z toho on sám neměl ani korunu a žil jen z pocitu moci, že může škodit… tak je systémově naprosto špatně, že stát tuhle pátou kolonu sám financuje z daní všech lidí, kterým tyhle skupiny škodí.
No jo, jenže těch pár set tisíc musí někdo vybrat na daních a daly by se použít jinde a snad i lépe.
Tito lidé (i když se mi to píše těžko) by měli být na státním blacklistu.
Hele, já chápu, že podobné nápady zní jako strašně „cool and easy“ řešení .. ale fakt se občas zkuste zamyslet do hloubky, co by zavedení podobného právního principu zavedlo.
Tak trošku čína a naše padesátý léta… Děkuji, nechci.
Trošku odbočím z tématu. Pokud někdo vychvaluje Polsko v rychlosti dopravních staveb, tak by si měl ověřit, kdo do hohoto řízení, tam v Polsku může kecat. Vím co píši. U nás vyvlastnění pozemku je na několik soudů a mnoho let.Tam to jde šmahem. Tečka.
Co je špatného na tom, odstřihnout tento typ lidí od dotačních peněz???
Naivko, mnohé nevládky státní dotace nepotřebují, podporují je drobní dárci a posílají jim miliony Kč.
takže odstřihnout je od státu není problém
Čím asi? „Ekologickým“ poradenstvím. Patrik je jen tvář pro veřejnost. Za ním je tým právníků a lidí co přesně ví co dělají. A pro blaho přírody či lidí to rozhodně není. Byť se něčím takovým vždy zaštiťují .
A ty jsi odborník na přírodu, že to můžeš posoudit? Asi těžko, tak mlč a zalez!
není za ním žádnej tým právníku, podává odvolání v nejpozdější možný termín, často prázdné, často špatně vyplněné, ale škodí, který právník obšlehne jiné odvolání a podá to k soudu, to by byl právník k ničemu a nikde by se neuživil
Vlastní nevládní organizaci? Směšné , nepleť si s Babišem a jeho hnutím ANO..
Cili, kdi nesouhlasi s Patrikem, je pro Babise.
Argumentatio ad babisum.
Koukám, že na mapách se relativně čerstvě objevilo trasování D49 mezi Fryštákem a Slušovicemi. Je škoda, že se to nestavělo zaráz s řešeným úsekem, aby vznikl použitelný obchvat Zlína.
na mapách je to už dlouho dlouho.
Díky, je možné, že jsem si toho jen nevšiml:)
Je na tom zajímavé,že na stavbě této dálnice se několik let hledají chyby a napadají veškerá rozhodnutí.A stavby jiných dálnic veselé pokračují dál bez připomínek.Asi má na tom někdo eminentní zájem.
Jo? A nebude to spíš tím, že tam evidentně chyby jsou, když to ty spolky napadají? To je zas názor.
Mě by spíš zajímalo, jestli se jedná o nějaké chyby procesní, nebo se skutečně řeší věci, které významně mohou pomoci ochraně přírody.
Zdrtoj příjmu těchto parazitujících spolků je nekonečný.Po tom co celé roky torpédovali zejména D1 u Přerova si našli nový objekt zájmu a na dašlí roky se budou živit D49.
To už není ani k pláči… když si vzpomenu, že stavět začali ještě v době, kdy jsem byl svobodný… Teď budeme mít 15 let od svatby a pořád se můžu jen dívat, když jedu okolo…
Tak aspoň to manželství vyšlo…
Tak za prvni vyznamny milnik uspesnosti manzelstvi je povazovano dovedeni potomku k dospelosti. Cilo 20 let.
Tak mně to vůbec nevadí, jezdím po staré silnici a ta mně bude stačit i nadále.
Tak to je fajn, že ti nevadí, že koukáš na stavbu za pár miliard, co leží ladem. Mě to tedy vadí, páč to jde i z mých daní.
Chyba není ve stavbě ale v zákonech které dovolí obstrukce a šikanu spolku který s ekologii nemá nic společného. Je evidentní že DZ žijí z úplatu které tajné dostávají za to že něco nenapadnou
Chyba je v tom, že stát nedokáže dodržovat své vlastní zákony. Jak má běžný člověk projít stavebním řízením, když to zjevně nedokáže ani samo ministerstvo?
pokud nevymyšlíte kraviny, tak mám stavební povolení za 6 měsíců
Jako ano, ale jak často běžný člověk staví dálnici? Asi to není úplně srovnatelné…
Jméno když si stavělo kozí chlívek, tak na to dělalo EIA.
Pokud pro vaše tvrzení máte důkazy, měl byste konat 🙂
Nechápu že tyhle teroristy už dávno nezavřeli
Děsivé zrůdy opět v akci a tohle je ukázka jejich teroru který jim stále prochází a ubližuje to řidičů i lidem co tam bydlí i přírodě a ukazuje to že jim jde jen o úplatky a své zájmy
Husty.
Nevite nekdo, kde Deti Zeme berou penize na fungovani? Musi to byt dost narocna prace vsechno detailne studovat a hledat chyby.
Jako obecne je vlastne super, ze nekdo uredniky takhle kontroluje, skoda, ze jejich zamer je ciste sikanozni.
Mimo jiné Ministerstvo životního prostředí. Řešilo se to opakovaně, je to dohledatelné v registru smluv
Ano, oficiálně… Z lásky to nedělá a pro stát i firmy je lepší, se s ním „domluvit“.
https://www.hlidacstatu.cz/dotace/hledat?Q=ico%3A+00505919
Takze za 22 let 180 tisic na dotacich. Z toho se da zaplatit pravnik na tyden, max dva.
Hele fakt na tyhle věci musí upozorňovat edkologové? Platnost EIA je dost zásadní pro jakoukoliv podobnou stavbu…
Mimo jiné v minulosti Ministerstvo životního prostředí – myslím mezi 20-40miliony ročně.
Čímž se opět ukazuje, že „myslet znamená hovno vědět“.
Nevidím důvod, aby Ministerstvo životního prostředí dotovalo takové spolky jako jsou Děti Země. Pokud by se měly dotovat spolky zabývající se ochranou životního prostředí, tak třeba takové, které se starají o provoz soukromých přírodních rezervací, ochranou ptactva před provozem větrníku, zveřejňovanim informací návštěvníkům přírodních lokalit o místní chráněné flore a faune apod. A financování by se týkalo konkrétní činnosti.
Hele a co si třeba na Hlídači státu najít, na co Děti Země (je to více subjektů) najít na co ty dotace dostali, než tu zase po Wagnerovsku objevovat kolo?
Tak od nějakého laika do tedy sedí, MŽP má na to skutečné odborníky, aby to posoudili. Navíc studie od nevládek vycházejí o dost levněji než od firem..
Takže chránit ptactvo před provozem větrníků to jo, a jak někdo sáhne na posvátnou krávu stavby dálnic (a silnic obecně), tak jde ochrana stranou … (?!!!)
stačí se na něj podívat. Mireček je takovej odpornej člověk, řekl bych, že chudák, co má komplexy a otravuje ostatní, až chcípne, tak bude v ČR velká oslava a nikdo si na něj nikdy nevzpomene
Vzpomene. S úlevou…
V nevládkách mnozí členové odpracují stovky hodin ročně zdarma joudo. To ti nic neříká, co?
Zalez do ďury a hledej křečky,hady,ryby ať můžete zase někde šikanovat.
Došly Vám argumenty a tak se uchylujete ie slovní agresi …(?!!!)
Čistě podle účetní závěrky mají rozpočet cca 450 tisíc. To je v podstatě nic.
Tak jsem zvědav, kolik se tu objeví zastánců nemilosrdného bourání černých staveb.
Sousedovic garáž je mnohým trnem v oku, ale po na černo postavené dálnici by se rádi projeli.
Hlavní trasa ale není součástí těch nepovolených stavebních objektů.
A je ta trasa bez těch objektů k něčemu?
Zmíněné stavební objekty byly stavěny s platným stavebním povolením, takže je to trochu něco jiného než stavba něčeho zcela načerno jako ta hypotetická sousedova garáž.
A nevím, proč by se něco mělo bourat – o dalším osudu stavby nerozhodují anonymní troubové z diskuse, ale úřady a soudy.
Dálnice stojí a nemá platné stavební povolení, tedy je to černá stavba.
Nějak v tom zákone nemůžu pojem „černá stavba“ najít, člověče. Ale je tam třeba:
Oddíl 2, § 254 odst. (2): Stavbu provedenou na základě povolení podle tohoto zákona, které bylo zrušeno, stavební úřad povolí novým rozhodnutím v opakovaném řízení v případě, že povinný splní podmínky pro jeho vydání.
Takže důvod k bourání čehokoliv zatím opravdu nevidím, tak se asi hoď do klidu a namísto práva se věnuj třeba sběru sezonních plodin.
Tak si najděte pojem „černá stavba“.
No ten se obávám, že v tom zákonu není. Dostupný advokát termín vykládá takto: „Černá stavba je taková, která vznikla bez potřebného povolení nebo v rozporu s ním.“
(https://dostupnyadvokat.cz/blog/cerna-stavba#co-je-cerna-stavba-a)
No a to není tenhle případ, protože ty stavební objekty vznikaly na základě platného stavebního povolení.
Takže si už ten svůj kolovrátek o černé stavbě strč za klobouk.
Sousedova garáž není veřejně prospěšná stavba.
Sousedova garáž není veřejně prospěšná stavba, a je potřeba neustále škodit.Všechny tyhle škoďiče, je potřba nastěhovat k silnicím, které jsou přetížené. Také by nejspíš pomohlo kdyby se měli v okolí Těch silnic pohybovat, žít podnikat.
Ano, ať se ti, co podporují vystavbu dálnic a silnic k takové silnici nastěhují, nebo ať se přestěhují blíže k cíli svých častých cest a nemusí furt dojíždět.
To je relativní. To, že auto nestojí na ulici a v zimě každé ráno nevrčí pod okny, než se zahřeje, je určitě veřejnosti prospěšné.
bylo by lepší, kdyby jsi raději nic nepsal. Myšlení nebude tvoje nejsilnější vlastnost.
Ty se napřed nauč psát česky, pak se vyjadřuj k ostatním.
dík, když máš v hlavně nasráno, je nejlepší upozorňovat na češtinu, nech se sterilizovat, aby jsi se nemohl množit potrate