Zprovoznění dálnice D4 se blíží. Soukromý investor posílil flotilu údržby
Stavba dálnice D4, září 2024. Pramen: Via Salis

Zázemí bude mít Via Salis Operations v novém Středisku správy a údržby dálnice, které vzniklo v sousedství dálnice D4 u křižovatky Lety.
Paráda
Dobrý večer,beru zrychlení v dostupnosti Prahy,ale bohužel jaksi pokulhává kvalita vozovky.Míst si řidič připadá jako by jel po lepší polní cestě jak je vozovka nerovná a přenáší se to na vozidlo.I některé dvojkové komunikace jsou rovnější než tato dálnice.
Je jedna z nejstarších, ale zaplaťpánbů za ní..
Asi jste to špatně pochopil, řeč byla o nově vybudovaných úsecích.
Souhlasím s vámi, kvalita povrchu je místy doslova mizerná a „skokanský můstek“ za tunelem na Nové Hospodě (směr Písek), to je vážně masakr. Zhruba 1-2 centimetrový rozdíl v napojených svrchnících je na nové dálnici dle mě nepřijatelný šlendrián, takhle vám auto neskáče ani na mostních dilatacích. Jsem zvědavý, jak to bude na těchto místech vypadat po roce provozu. Tipuji tam díru jako hrom.
Když už jsme u Nové Hospody,tak stačí pokračovat na Písek a u Chlaponic vozovka hrozná.Před opravou stávajících úseků byla silnice rovnější (hladší)než nyní.A kdo tvrdí,že je vše OK,tak stačí když si přizná vibrace od vozovky do volantu.
Už je znám nějaký termín, kdy bude nový úsek D4 otevřen?
20.12.2024 to mají otevírat.
Mělo by to být 18.12.2024.
Takže 17.12.2024
Mohu se znalých zeptat?
Opravdu na tom novém úseku bude několikrát usekove měření na 130kmh?
a druhá otázka:
Když jsem tam jel, byla každých (neberte mě za slovo) 500m až 1km ta informační proměnlivá cedule..z jakého důvodu jich tam je, za mě zbytečně, tolik? někdo si chtel nahrabat kapsu nebo to má reálný zaklad?
na klasické dálniční síti jich tolik za sebou není.
Díky znalcům za odpovědi 😉
Ano. Měřit se bude na 6 místech, 3+3 v každém směru.
Nahrabat kapsu určitě ne. Máte pravdu v tom, že řízení dopravy pomocí proměnného dopravního značení je ve světě mnohem používanější než u nás, kde máte informační tabula každých 10 minut jízdy, plus před tunely a na příjezdu do Prahy. A tak zde na novém úseku se osadil funkční systém, který je schopen nejenom informovat, ale opravdu řídit.
Díky,
tak snad to bude fungovat a bude to dodržováno🙏🏻👍
Tak ať už to zrovna prodloužejí přes Strakonice do Pasova a na Mnichov.
Taky nechápu, že se s tímhle vůbec nepočítá…
ono by se počítalo kdyby každý neřval že to nechce za barákem a skrz nationalpark….
Pro přírodu a Šumava/Bavorský les je to jedině dobře…. úplně postačí, když se to za Strakonicemi postupně modernizuje v lepších parametrech tak, aby z toho byla solidní silnice 1. třídy….
Prodlouzeni no chybí druhy obchvat Strakonic, pak je studie nadjezdu trati ve Strunkovicich nad Volynkou, Dále několik variant obchvatu Volyně, tak se uvazuje bud udelat celou trasu udolím nebo zlešické zatáčky nahradit tunelem. Dále na to má navázat obchvat Čkyně udolim okolo Dolan u Čkyně.
přes národní park? Naprosto neprůchodné
Nejde o to přes, ale pod. Bohužel naše tunelářství je znám= ve světě, ale u nás je to sprosté slovo. Viz rychlost stavby Berounského tunelu.
Strakonicím bude pěkný kus chybět
Možná blbej dotaz, ale proč? Neuvažovalo se tam někdy aspoň o střídavém třípruhu?
Bohužel asi menší doprava a málo se Strakonice a okolní obce snaží tlačit. Takže prodloužení D4 na Strakonice ani střídavý třípruh není v plánu.
Ale hrozně je bolej nohy.
Celý ten projekt, rychlost, atd se mi líbí. Negativum spratřuji v tom, že D4 byla taková ta relativně klidná dálnice s minimem nákladní dopravy. Asi se dá počítat s velkým nárustem intenzit z jihu Evropy…
Což bude problém hlavně v blízkosti Prahy. Někde stále zůstaly zastávky autobusů a je tam pár velmi krátkých připojovacích a odbočovacích pruhů. To nejde úplně bezpečně s větší intenzitou těžších vozidel.
Tam od Jíloviště (místo, kde je oficiální začátek dálnice) až někam k Voznicim by mělo být na celém 15km úseku max. tak 100kmh. Kromě většího provozu a těch bus zastávek jsou tam i čerpací stanice, které v podstatě nemají připojovací a odbočovací pruhy. D4 navíc není ani oplocená. Parametry připomínají spíše rychlostní silnici.
V tom případě by neměla být hlavně ani placená a vyjmuté km dle procent snížit cenu dálniční známky.
Jn, ty zastávky veřejné dopravy na dálnici to je slušný bizárek.
jojo, to je daň za hvězdicové uspořádání dálniční sítě. Praha je spojena se zbytkem světa, ale zbytek světa (kde žije 90% obyvatel a nachází se v něm většina průmyslového potenciálu tohoto státečku), už bohužel mezi sebou propojen není popř. bídně 🙂
Neviděl bych nárůst kamionů „z jihu Evropy“ až tak kriticky, protože 130 km úsek mezi německou A3 a českou D4 dál tvoří pouhé silnice 1. třídy.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&rc=93kyZxQtHI9fzGzx8mR1&rs=osm&rs=coor&ri=1171173026&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B93l3AxQtDU93wAsk9l9eF3Ii999eY02xRiJa9ez1vxSDW79f4TXxSk3m9fVIVxTY5b9fiMwx8SJ7lwMkA09fwRKx8g9a&rut=1&x=13.5127256&y=49.0693398&z=9
No já to myslel spíš směrem od Budějic (dokud nebude dokončena D3)
No bude to stačit, už dnes je na D0 i II/114 a II/118 „trochu“ plno.
Rychlost stavby mi přijde stejná jako jinde.
Fakt by mě zajímalo, za co ty mínusy…
Za tři roky 32 km úplně nové dálnice + oprava 10 km původní dálnice mi na české poměry přijde dobrý výkon.
D0 511 (12,5 km tří proudé dálnice) – 36 měsíců. D11 Trutnov – st. hr. (21,5 km v horském prostředí, 2 tunely) – 42 měsíců. Stavba D4 formou PPP se v rychlosti stavby nijak zásadně neodlišuje od staveb realizovaných ŘSD.
No ono když se v těchto Vnitřních Sudetech nic dlouhá léta nestavělo, je to považované za velmi rychlé. Před pár minutami se tu byl podívat i současný MD, který této oblasti sliboval rozsáhlou výstavbu infrastruktury, již když kandidoval na kraj před čtyřmi lety. No potmě toho moc neuvidí, ale byl přes den na Vojně, tak asi obhlížel i finiš.
Vnitřní Sudety, to je co????
Pan Petr měl zřejmě na mysli vnitřní periferie.
Vzhledem k tomu, že oba typy území mají dost podobné znaky, tak mu to možná, nechtíc, splynulo do jednoho názvu.
https://www.lidovky.cz/nazory/petracek-kdyz-se-rekne-vnitrni-sudety-stat-chce-podporit-udrzeni-zivota-na-periferiich.A200209_172516_ln_nazory_rkj
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/stredocesky-kraj-je-prestizni-volebni-trofej-uvnitr-je-ale-zaroven-mimoradne_2409020500_jgr
https://www.ods.cz/clanek/19840-v-opakovani-koalice-s-ano-neverim-do-voleb-jdu-s-ambici-vyhrat
Aha, zajímavé, D8 okolo Prackovic, D3 okolo Č.Budějovic, tříleté skluzy nebo ještě více.
Ze staveb ŘSD selektivně uvádíte jen ty úseky, které se vám hodí k argumentaci.
Kolok mostu, ze se muselo na te d4 podtavit?
40
Podle mapy v článku je jako dálnice D4 označen i kus silnice I/20. To mi přijde jako matoucí. V mém okolí jsem zaznamenal informace, že od nového roku má být zpoplatněn i úsek od Nové Hospody po Písek. Vzhledem k tomu, že se tam dělali místa pro nouzová zastavení, tyto spekulace ještě posílily. Bude tedy tento úsek zpoplatněn (mně osobně to přijde jako nesmysl už z té podstaty, že to není silnice č. 4)?
*dělala místa. Samozřejmě.
tak ona mapa není jen o D4, ale o celém úseku, o který se budou starat, jako trošku matoucí to je, protože i vysvětlivky uvádí jako D4. Ale tato silnice zůstává I/20, pro osobní auta bez poplatku ( bez známky).
Když to má dálniřní charakter, mělo by se to zpoplatnit.
jenže už to, že se jedná o silnici 20, která vede jinak a jinam než D4, tak je to blbost…
Prostě bude zpoplatněn. Má to dálniční parametry.
Jako celkem slušná výbava. Celé to bude zajímavé sledovat s trochu i porovnat stát vs. soukromník…
Spíš bych chtěl vidět tu fakturu za to :D.
Bojím se, že ve výsledku na tom stát prodělá kalhoty…
Ta částka jakožto roční platba za dostupnost je už několik let předem daná a zahrnuje všechny tyto činnosti, s tím že se platba bude snižovat o sankce které vyplynou z nesjízdnosti či omezení provozu, motivace koncesionáře je aby takových dnů s omezením bylo co nejméně a tedy i postupné rekonstrukce co nejrychlejší a sankce co nejnižší…
No ale není nic nového, snad než se začne stavět, tak je uzavřena smlouva.
Je rozdíl od vašeho domácího hospodaření a od hospodaření státu po dobu 25 let. Náš HDP by po 10-20 letech měl být úplně jinde. Pokud ne, tak nepůjde jen o tuto dálnici, ale takřka o naši existenci. V té době už bychom měli být výrobci např. čipů v Rožnově, atd.
Má-li problém řešení, které se dá zajistit penězi, nejedná se o problém, nýbrž o pouhé náklady.