Zprovoznění dálnice D4 se blíží. Soukromý investor posílil flotilu údržby
Stavba dálnice D4, září 2024. Pramen: Via Salis
Zázemí bude mít Via Salis Operations v novém Středisku správy a údržby dálnice, které vzniklo v sousedství dálnice D4 u křižovatky Lety.
Strakonice a Písek míří do Evropy, aspoň z jedné strany…
Ale hrozně je bolej nohy.
Strakonicím bude pěkný kus chybět
Tak ať už to zrovna prodloužejí přes Strakonice do Pasova a na Mnichov.
Taky nechápu, že se s tímhle vůbec nepočítá…
ono by se počítalo kdyby každý neřval že to nechce za barákem a skrz nationalpark….
Celý ten projekt, rychlost, atd se mi líbí. Negativum spratřuji v tom, že D4 byla taková ta relativně klidná dálnice s minimem nákladní dopravy. Asi se dá počítat s velkým nárustem intenzit z jihu Evropy…
Což bude problém hlavně v blízkosti Prahy. Někde stále zůstaly zastávky autobusů a je tam pár velmi krátkých připojovacích a odbočovacích pruhů. To nejde úplně bezpečně s větší intenzitou těžších vozidel.
Neviděl bych nárůst kamionů „z jihu Evropy“ až tak kriticky, protože 130 km úsek mezi německou A3 a českou D4 dál tvoří pouhé silnice 1. třídy.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&rc=93kyZxQtHI9fzGzx8mR1&rs=osm&rs=coor&ri=1171173026&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B93l3AxQtDU93wAsk9l9eF3Ii999eY02xRiJa9ez1vxSDW79f4TXxSk3m9fVIVxTY5b9fiMwx8SJ7lwMkA09fwRKx8g9a&rut=1&x=13.5127256&y=49.0693398&z=9
No já to myslel spíš směrem od Budějic (dokud nebude dokončena D3)
No bude to stačit, už dnes je na D0 i II/114 a II/118 „trochu“ plno.
Rychlost stavby mi přijde stejná jako jinde.
Podle mapy v článku je jako dálnice D4 označen i kus silnice I/20. To mi přijde jako matoucí. V mém okolí jsem zaznamenal informace, že od nového roku má být zpoplatněn i úsek od Nové Hospody po Písek. Vzhledem k tomu, že se tam dělali místa pro nouzová zastavení, tyto spekulace ještě posílily. Bude tedy tento úsek zpoplatněn (mně osobně to přijde jako nesmysl už z té podstaty, že to není silnice č. 4)?
*dělala místa. Samozřejmě.
tak ona mapa není jen o D4, ale o celém úseku, o který se budou starat, jako trošku matoucí to je, protože i vysvětlivky uvádí jako D4. Ale tato silnice zůstává I/20, pro osobní auta bez poplatku ( bez známky).
Jako celkem slušná výbava. Celé to bude zajímavé sledovat s trochu i porovnat stát vs. soukromník…
Spíš bych chtěl vidět tu fakturu za to :D.
Bojím se, že ve výsledku na tom stát prodělá kalhoty…
Ta částka jakožto roční platba za dostupnost je už několik let předem daná a zahrnuje všechny tyto činnosti, s tím že se platba bude snižovat o sankce které vyplynou z nesjízdnosti či omezení provozu, motivace koncesionáře je aby takových dnů s omezením bylo co nejméně a tedy i postupné rekonstrukce co nejrychlejší a sankce co nejnižší…