Zpráva Drážní inspekce zabrala. Správa železnic začala řešit problémový přejezd v Olomouci
Nehoda na přejezdu v Olomouci. Foto: Drážní inspekce
Drážní inspekce doporučila instalaci závor již v roce 2018.
Drážní inspekce doporučila instalaci závor již v roce 2018.
#mynic
Proč „Záměr projektu“?
Proč ne rovnou projekt na osazení polovičních závor na silniční pruhy a k tomu požadovanou úpravu PZZ? To neví co na tom přejezdu mají dělat?
Mno bez projektu to nepůjde. Ale divím se, že to nesoutěží jako projekt s realizací v jedné zakázce.
Slušná reakční doba…
Nikdo tam neumřel, celkem v pohodě. Ale ve Studénce, to je reakce.
Rizikovost tohoto přejezdu spočívá i v jeho okolí. Billboardy a sloupy blokují výhled na světelné PZZ, závory jsou nezbytnost. V bakalářce jsem tohle místo na jaře zdokumentoval, s nebezpečným vlivem billboardů mi následně dal za pravdu dopravní inspektorát PČR. https://theses.cz/id/czvxws/
A někteří budou furt házet chybu na řidiče, ikdyž je tam blbě vidět a potvrdil to i Drážní úřad. M 474 003 by měl jít seřvat dopravní inspektorát PČR, že Dráha tomu rozumí líp než točvolanti, DÚ seřvat hned potom.
SZ něco udělat.. tak dávám to mu 40-60 let
Je s podivem, že vůbec na něco reagují, protože ni jsou doslova obrnění neakčností.
Je zde ale tramvajováí trolej. Nebo ten kousek přes přejezd pojedou tramvaje samospádem nebo nma baterie.
To je snad neřešitelný problém? Napadá mě hned několik způsobů jak se dá závora realizovat bez přerušení trolejí.
Poloviční závora není s trakčním vedením tramvaje v kolizi.
Vy jste to vážně nikdy neviděl? Délka břevna polozávory s rezervou mine trolejový vodič tramvaje nebo trolejbusu. Tuším v Německu (nebo Rakousku?) jsem před dávnými lety viděl břevno skládací se ze dvou.
Stačí, aby břevno přehradilo jízdní pruh na vozovce. Nemusí vůbec zasahovat do profilu tram trati.
Tramvaje tam mají omezení na 10 km/h a místní travajáci tu past znají.
https://mapy.cz/zakladni?l=1&pid=102463807&newest=0&yaw=2.943&fov=1.570&pitch=0.194&x=17.2590383&y=49.5860336&z=8
Ještě nějaký dotaz? Taky v Olomouci.
Můžou tam být polozávory. To se dokonce vážně rozebíralo a našla se výmluva, že jsou moc hlučné.
Hmm, že by přilehlý autoservis protestoval proti nadměrnému hluku z pohonu závor a proto ta instalace tak dlouho trvala? 😀
To je výmluva jak u blbejch na dvorku. Nejbližší barák s byty je od toho přejezdu vzdálenej ca. 80m a daleko větší hluk je z těch tisíců aut, který tam projíždí pod okny. A poloviční závory jen přes jízdní pruhy přece nemůžou kolidovat s trolejovým vedením. Když to funguje na podobném křížení na Švýcarském nábřeží, tak tady to snad nemůže být problém.
Na Švýcarském nábřeží v Olomouci je asi co? Dráha, trolej, tramvajová trať, závory. 🤦🏼♀️
Podívejte se jaké závory má samotný DPMO do vozovny v Koželužské pod trolejí:)
Tak ta tramvaj je ve středu a před křížením tam ještě nejsou panely, aby nešlo projíždět po kolejích. A balisety oddělující tram koleje od silnice. A na ten jeden pruh stačí krátká závora, tramvaj se tam zatím nesrazila.
A kdy se začnou řešit de Billové za volantem místo přejezdů?
Dopravní politika, která nerealizuje současný požadovaný bezpečnostní standard a neodstraňuje bezpečnostní rizika, je debilní.
Vykašlat se na nařízení drážního úřadu … je znakem vysoké, velmi vysoké inteligence, kterou řidičové nedokážou pochopit, ikdyby měli docenturu z matfyzu.
No to dopadá tak, když v uvozovkách vysoká inteligence nedá prachy na realizaci. Lidé na nižším stupni řízení s tím nic neudělají, bohužel. Můžou upozorňovat, ale to je tak vše a ještě za to dostanou poprc.
„nedá prachy na realizaci“
Doložit žádost o financování té akce, popřípadě o zařazení do rozpočtu?
To ano, ale stejně je otázkou, zda jsou podminky pro získání a odebrání řidičáků správné. Někdo má jízdu s komisařem ve městě s minimem víceproudovek (nepočítám odbočováky), někdo naopak ve městě s tramvají. Někdo se projede i po rychlostce/dálnici (aspoň nájezd na Jižní Spojku a hned zase sjíždět) někdo ne. Většina lidí se našprtá otázky na abcd test z paměti, někdo to dokáže aniž by si aspoň jednou přečetl zákon. Je hodně střelců jezdících se zákazem řízení – v Německu se dá řidičák odebrat i na měsíc a víc to funguje jako trest. Je trestné cestou z úspěšné zkoušky řídit,… Číst vice »
„Je trestné cestou z úspěšné zkoušky řídit“
Ano, tady vzniká státu veliká škoda! Vždyť přece není možné, aby si policista ověřil, zda dotyčný splňuje kvalifikaci. Záznam o provedení zkoušky se totiž doručuje na úřad poštou, elekronicky v reálném čase .. lze zabezpečit i mezibankovní převody peněz.
https://mapy.cz/s/hubojokode
Poraďte jim, jak mají vidět vlak přijíždějící zleva. Slovy jednoho zabezepečováka: Ta právní klička s blikající bílou se má ze zákona vymazat. Řidič se má rozhlídnout a dát přednost vlaku, ikdyž bliká bílá! Chtěl brát řidičáky, přesvědčen, že jeho názor je nadřazen zákonům.
Ale no tak. Rodič nemá povinnost se rozhlédnout, přečtěte si zákon. Řidič má povinnost se přesvědčit, zda se neblíží vlak. A to udělá i tím, že vidí blikající bílé světlo – zákon jasně říká, že není vjezd na přejezd zakázán, je-li vidět či slyšet blížící se drážní vozidlo ZA PODMÍNKY, ŽE ZÁROVEŇ bliká bílé světlo.
Neměl byste řidičák vrátit i Vy?
Ano, je to tak: § 28 (1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet. § 29 (1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd, a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení, c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory, d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, e) dává-li znamení… Číst vice »
Slovy jednoho zabezepečováka: ten bod d) se musí za středníkem vymazat!
Ale jako jo, seberte mi řidičák, protože zabezpečovák něco řekl, když jel vlak přes nezavřený přejezd.
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání;
toto neplatí: svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení.
Takže s blikající bílou mi zákon dovoluje vjet na přejezd, ikdyž se blíží vlak.
Ale ano, patřím rovnou popravit.
Proti **** točvolantům neexistuje žádné řešení.
Zakázat řidičům pracovat na dráze. Pak se nikdo nerozjede proti stůj.
A jak je budete řešit? S každým pojede policajt jako závozník? 🤦🏼♀️
Tenhle přejezd by si spíš zasloužil změnu na nadjezd. Ale jako dočasné řešení závory poslouží.
V tomhle případě budou závory trvalým řešením, protože v budoucnu, po výstavbě „Východní tangenty“ , bude intenzivní provoz na silnici I/46, jejíž je tento přejezd součástí, převeden na novou komunikaci mimo zástavbu a intenzita provozu v tomto místě se výrazně sníží.
To jsem rád, že všichni zarytí i nezarytí odpůrci a zpochybňovači závor v této lokalitě (ne)měli pravdu. 🤗😁
Tak nějak. By mě zajímalo, zda Drážní úřad považují za autoritu nebo je to pro ně „neotravujte“.
DI dává pouze doporučení drážnímu úřadu. Ale ten by pak mohl zasáhnout.
Možná jste nečel předchozí článek k tématu, cituji:
„Tehdy Drážní inspekce v závěrečné zprávě doporučila Drážnímu úřadu, aby Správě železnic nařídil instalaci závorových břeven. K tomu došlo, Správa železnic ale pokyn nerespektovala…“
https://zdopravy.cz/dozvuky-nehody-na-prejezdu-v-olomouci-sprava-zeleznic-ignorovala-doporuceni-drazni-inspekce-220580/
DÚ to již Správě nařídil.