Zpoždění pro Vysokovskou spojku a rychlejší spojení do Náchoda. SŽ zrušila velkou projekční zakázku
Stanice Náchod dostala nové zabezpečovací zařízení. Autor: SŽDC

Oficiálním důvodem je překročení odhadované ceny.
Oficiálním důvodem je překročení odhadované ceny.
Dotaz pro znalejší:
Limitní cenu překročila nabídka Sudop Brno, Valbek a AFRY CZ a ta tím automaticky vypadla. Pokud pak zbyla v soutěži jen jedna nabídka, tak 40 % váhu kvality odborného týmu už není s čím porovnávat, tudíž v dané situaci je to irelevantní podmínka.
Co nesplnila nabídka od Sagasty za 204 milionů Kč (limit 215 milionů Kč), že nevyhrála? Jak může být oficiální důvod zrušení soutěže překročení ceny, když ta od Sagasty ji nepřekročila? Není to např. tím, že zůstal jen 1 uchazeč? Nebo v čem je tzv. zakopaný pes?
Příležitost dořešit ještě ten oblouk ve Skalici…
Zajímalo by mě jestli ta levnější nabídka „limit“ splňovala… to by pak bylo dvojnásobně pikantní kdyby vybrali tu co limit nesplňuje (tedy nerealizovatelnou) a pak kvůli vysoké ceně zrušili…
Pro všechny, kdo tady v diskusích volají po tom, aby se nesoutěžilo jen na cenu: tady je hezký příklad, jak je to ošemetné.
Co přesně je „kvalita odborného týmu“? Chápu, že SŽ si to v kritériích nějak definovala jako zkušenosti / počet realizací, ale vypovídá to skutečně o tom, že jsou to lepší projektanti? Říká to něco o tom, zda navrhnou efektivní projekt nebo progresivnější stavební technologie? Ne, nic z toho.
Základní předpoklady na odbornost se dají pevně určit v podmínkách, a pak už opravdu stačí soutěžit na kvantitativní ukazatele, tj. primárně cenu.
Novou soutěž už tedy vyhraje ta správná projekční skupina?
Určitě rychlejší řešení než soudy.
To by tak hrálo, aby vyhrála nějaká Sagasta…. Prvně si SŽ zlikviduje konkurenci a pak se diví, že se jim nevlezou do tabulek. Ale klid, zakázku hezký nakrájí jak salám a pak už jim vyhrají ti správní. Dělat vše v rychlejším a efektivnějším módu design and build by bylo pro SŽ utopií…
Zřejmě si na SŽ řekli, že náchodští dostali dopravních staveb už dost. Byť tedy silničních: D11 do Jaroměře, obchvat Jaroměře, rozestavěný obchvat Náchoda, obchvat Malého Poříčí. Tak se rozhodli se železnicí naopak přibrzdit.
A na co tunel , když stačí počkat na Petrovickou spojku.🙂
Petrovická spojka dává menší úsporu času.
Je tam rozdíl asi 10 minut.
Delší o zhruba 10km a v úseku Třebechovice – Nové Město vedoucí územím nikoho. Přes Jaroměř jsou lidnatější obce a po cestě jsou větší a turisticky oblíbenější cíle.
Tady jde hlavně o kvalitní, rychlou dopravu pro Náchod, Hronov a celé Broumovslo.
A já myslel počkat na vrt.
Ta nebude. Jelikož se nákladním dopravcům zdálo, že bude snižovat kapacitu odklonové trasy Velký Osek – Choceň.
Samo sž přiznává, ze většina projektu a studií je jen na oko. Veřejně se píše jen tohle.
Co to meleš?
Nejsem sž, jen cituji určite lidi z vedení. Ale chápu, ze určitý lidi, šotouši mající svou modlu chtějí slyšet úplně něco jiného. A víš co je na tom nejlepší? Ze do realizace je tak daleko, ze se toho nikdo z nás nedočká.
Necituješ nikoho, jen šíříš nějaké vlastní výmysly.
Ano, stejně jako fakt, ze vedle se staví dálnice a celá draha už dnes je na upozaděna. To jsou fakta. Asi se s tím budeš muset smířit a nevztekat se po netu.
Dráha je upozaděna, proto dostala letos v lednu příprava Vysokovské spojky zelenou, dokonce s příběhem o tom, že je součástí VRT, aby to lépe prošlo?
https://zdopravy.cz/hradec-nachod-za-pul-hodiny-dalsi-posun-v-modernizaci-trati-do-polska-sz-soutezi-projektanty-232333/
Tzn ten tunel bude jednokolejný?
Jednokolejka bez přeložek a součást RSS… Je to lepší než normální stav, jen je škoda, že se to nedělá trochu velkolepěji.
Dva jednokolejné tunely vedle sebe najdete nejen u Plzně. Kdyby jedna trouba v budoucnu nestačila provouzu, tak se dá vedle postavit druhá (jako u Blanska).
U Blanska byl tunel dvoukolejný, jen jeho profil nevyhovoval pro dvě koleje s trakčním vedením. Proto se vyrazil vedle nový a původní se po opravě zjednokolejnil. Trochu jiná historie 😉.
Jen by mě zajímalo jak to bude s evakuačním opatřením v tomto tunelu. Často druhý tunel slouží jako evakuační, jinak se musí razit evakuační tunel apod. Tedy cena za dva tunely by nemusela být o tolik vyšší.
U tunelů s malým nadložím (kam patří i Vysokov) je levnější řešit evakuaci schodištěm na povrch.
Takže ten závěr je blbost.
Ten příklad mě za účel ukázat, že to jde: Vedle provozovaného tunelu postavit ještě jednu tunelovou troubu. U Blanska je už od pohledu zřejmé, který je nový.
Historii znám, ale tento účel ji není potřeba zdůrazňovat.
Velkorysejším řešením by bylo spíše tunel delší než dvoukolejný. S vyústěním poblíž Náchod zast. A upravit oblouky směrem k České Skalici.
Víc bohužel soudruh Sosna nedovolil…
Mohli to udělat rovnou s minimální rychlostí 200 km/h a nebo těch 160 aby byla alespoň minimální a ne maximální
Jo. Osobní zastávkové a nákladní vlaky přesunout na silnice, trať jen pro osobní dálkové, ještě nejlépe se stanicemi v polích, ať se nezdržujeme. Co na tom, že to většinu problémů s dopravou nevyřeší, možná právě naopak… Pokud někdy tímto směrem VRT, tak lépe samostatně, ne bastlením stávajících tratí.
Jelikož bude jednokolejný a pro smíšený provoz, tak je těch 160 km/h tak akorát, zastávky pro osobní vlak v něm nebudou, takže se dá říct, že v něm bude rovnoběžný grafikon pro maximální propustnost.
A to jako čekají že s novou soutěží najednou z vakua vykrystalizuje někdo nový kdo to udělá levněji? Občas je potřeba holt brát i dražší produkt když jiný není. A socioekonomické škody vzniklé dalším odkladem bydou zajisté vyšší než těch pár ušetřených mega za projektanta,
Asi hrozilo že to Sagasta napadne u ÚHOSu kvůli té odbornosti. Prostě se to vypíše znovu s větším horním limitem. Jinak těch projekčních práci se teď dělá tolik, že mi tu spíše chybí nějaká nová pobočka od zahraniční konkurence. Ta by v našem rybníčku pomohla jako sůl… Viz. strach z Budimexu na D11 Jaroměř – Trutnov.
AFRY CZ je pobočka velké zahraniční společnosti. Je relativně nová, před třemi lety je Pepkové Vyskočové považovali za garážovku, protože o nich nikdy neslyšeli. … v referencích mají Gotthard.
Problem AFRY CZ je nyni ten,ze tam prakticky nemaji lidi,jelikoz SUDOP vetsinu pretahl do sveho startupu jmenem Vectorama. Krome AFRY CZ zde pusobi ze zahranici jeste MottMacDonald. Dalsi zahranicni firmy se nehrnou,jelikoz nejsou lidi, a je tezke tu prorazit.
A zapomnel jsem na EGIS,ale ten dela jen plnohodnotne VRT a spis diky referencim,nez ze by tam byl velky tym. Je tam par lidi.
To je furt dokola. Drátujeme, zrychlujeme a výsledek 0. Někdy mi to přijde jako propaganda sž, jako že se snaží něco dělat..
Vždyť oni konají… Akorát musí navýšit strop.
To je stejné, jako s údržbou a zrychlování, kdy raději omezíme provoz a zastavování, než hledání způsobu, jak tratě zrychlit.
A nejhorší jsou trpaslíci. Ty potvory vlezou všude.
Radši zrušit a znova, než se 2 až 3 roky soudit. První řešení je rychlejší.
Výsledek 0? To bude jistě velmi expertní zhodnocení vyžadující dva až tři Braníky.