Zpoždění pro rychlejší silnici do Frýdlantského výběžku. Úřad musí řešit odvolání obce

Estakáda přes říčku Jeřice. Foto: ŘSDEstakáda přes říčku Jeřice. Foto: ŘSD

ŘSD posunulo termín zahájení o rok.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joseph

Vychytralost a sobectví. Každopádně NIMBY je u nás v kurzu!

jinbrz

Nechápu, když proběhlo řízení EIA, tak to stěžovatelé nevěděli? To řízení je především o vlivu stavby na ŽP.

Jana

Tvrdí to od začátku, ne až teď

V. P.

BOHUŽEL ODKAZ NA ODVOLÁNÍ SE OBCE NOVÁ VES NENÍ DOSTUPNÝ. DĚKUJI ZA NÁPRAVU!!!!!

Petr

Standardní sobecká reakce. Typícké NIMBY!
Nejenže navržené přemostění údolí Jeřice jde prakticky mimo obec a bezprostředně bude vidět z několika domů, ale navíc se údolní nivy rušivě nedotkne. Zřejmě současná šílená doprava, která vede právě údolím Jeřice a přítoku Fojtky, „nejcennějšímu krajinnému prostoru“ prospívá více.
Snaha o doplnění mostu o sjezd přímo do miniaturní obce je už přímo v rozporu se snahou, aby se přemostění údolí krajiny dotklo co nejméně. Navíc z dopravního hlediska už žádný obecný přínos nepřináší. Buď jde o nějaký individuální osobní zájem nebo jen o snahu stavbu něčím dalším zkomplikovat.

David

Ne že bych souhlasil s námitkami, ale v rozporu to není, ten sjezd jde vyřešit právě tím že namísto msotu bude klesání a stoupání a dole bude křižovatka.

SYN

Hm, a kolik to stoupání vyjde? Ta silnice je jednička, tam norma nějaké extra krkolomnosti nepřipouští…

SYN

Ale to je přece jasná logika, „my ten most nechcem a proč vlastně z něj není sjezd k nám?“

Luboš

Tak to stopněte, než si to místní vyříkají mezi sebou. Jestli hustý provoz nebo plevel.

Vladimír Lukeš

Zase budeme chránit nějaké „žabičky“, ale co lidi v Mníšku. Budou stále dýchat ty stovky aut a bát se přejít silnici? Jděte se “ žabičkami“ někam. Však víte kam.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Zvířata > lidi. Change my mind

trafopajka

Dnes ráno jsem cestou do auta, která trvá asi deset vteřin, potkal mloka skvrnitého a skokana hnědého. Můžeme tu žít společně, jak řidiči, tak žabičky, tak proč si to kazit. Někam jděte vy.

David

Vždy se nikdo kvůli žabičkam neodvolává, jde jim o výhled a rychlou dopravu.

Dasa

Taky nechápu, že žabičky a broučci mají přednost před lidským životem.

Petr David

Tak dejte auto do šrotu a zůstanou na živu všichni.

Petr David

„Jděte se “ žabičkami“ někam.“
Nebo raději:
Jděre s auty někam.

Nose Peak

No vida, úspory už se rýsují. Já bych ten lont pokrokem neobtěžoval. Ať si tam žijou podle svýho. A za svoje.

Gryf

Trasa by byla ještě ok, ale chybí mi na ní alespoň dva tunely. Také sjezd na starou silnici by se imho neměl řešit skrze KO v Albrechticích, ale dole pod nimi a hned za ním by mohl začínat krásný tunel až před Dětřichov..

David

A ještě kruháče, ne?

Martin

Neudělali tunel, ale zato mají v sedle kruháč 😁. Opravdu by si obyvatelé výběžku nezasloužili lepší trasu tunelem, nehledě na výhodu, že odpadne zimní údržba ?

SYN

Odpadne zimní, přibude celoroční (ventilace, osvětlení, bezpečnostní systém, kamery…)

Pavel Pešat

Oproti zimní údržbě kopce je ta údržba tunelu procházka růžovým sadem.

Petr

to Gryf: Zřejmě jen ironie.
Pokud ne, tak doplňte ten druhý tunel (asi od KS do NS?)
Kdyby na to byly peníze, tak by byl nejlepší tunel od Krásné Studánky až do Dětřichova. Zmizely by sněhové kalamity v Albrechtickém sedle.
Jenže to je jen utopie a zase by se našli odpůrci jako vždycky.

Gryf

Hlavně o tunelové variantě se hovořilo už před x lety, přitom se naposledy tahle varianta vůbec neřešila.. a stejně jako v případě Albrechtic, i od Hejnické dává smysl tunel hlavně kvůli strmému terénu.

Valy

Tunel(y) je čistá utopie. Ekonomické náklady na výstavbu (vyšší miliardy) a zejména na provoz (desítky mil/rok) jsou neopodstatněné. Legislativa požaduje, aby v přípravné fázi projektu, kdy prognóza na následujících 15 let ukazuje, že intenzita dopravy přesáhne 10tis vozidel za den, byl v době, kdy je tato hodnota překročena, k dispozici tunel s dvěma tunelovými troubami pro jednosměrný provoz. Dle posledního sčítání dosahují aktuální intenzity 8tis/den. Paralela s připravovanou I/35 Ohrazenice-Úlibice, kdy Turnov požadoval dlouhou tunelovou variantu obchvatu města (byla velmi rychle shozena ze stolu). Roční náklady na provoz tunelu byly vyčíslené na vyšší desítky mil Kč / rok. Otázka je,… Číst vice »

Frýdlantský výběžek

Takže raději vynaložíme jednorázově méně financí na zbytečně nedokonalou investici, aby pak provoz stál společnost mnohem víc každý rok?
Tunel pod sedlem by uspořil nejen množství prostředků na nákladnou zimní údržbu, ale i vliv dopravy na životní prostředí díky kratšímu stoupání do menší nadmořské výšky by byl výrazně menší – a nemusí to přece nutně být dlouhý „úpatní“ tunel, protože ty nepříznivé zimní podmínky přece nezasahují extrémně i nižší partie.
A pokud jde o náklady, co třeba ušetřít právě za kritizovaný most?