Zpoždění pro D35. Ministr poprvé přiznal, že dva úseky se začnou stavět až v roce 2026

Vizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSDVizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSD

Část z Opatovce do Mohelnice se stane druhou dálnicí na „leasing“.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans1934

Tak jenom potvrzení toho , co anoista Kolovrtník už cca rok hlásil do světa. Reálný termín se posunul minimálně o 2 roky a tunel Dětřichov budou stavět několik let .. Tam je obzvlášť složitý terén bez jiných silnic a stará důlní díla ..
Nevěřte 2-3 stavebním sezonam, nesmysl už teď .
Takže misto 2029 bude dokončení 2032-33.
A po otevření současných rozestavěných úseku už Svitavy – Mohelnice zas taková pohoda nebude.. Nárůst v trase I/35 a D35 je každý půlrok , jezdím to léta a stačí srovnat délku kolony před Litomyšlí..

rzc

Pokud si rekneme na rovinu, ze jedina vyhoda PPP je, ze se do rocnich vydaju uctuje jen splatka a ne cela cena stavby, tak musime dojit k zaveru absolutni nesmyslnosti tohoto zpusobu stavby.

Pavel

pochytejte všechny lemply, bezďáky a jinou verbež a nažeňte je makat 12h denně na stavbu. Pak to bude hotové mnohem dříve.

bydleni_fanousci.0t

Kolik mrtvých a zraněných bude kvůli špatně připravenému PPR?

Padre

Hlavně začnete připravovat rozšíření D11 od Prahy do Sedlic na třípruh.

Petr David

Jenom tři pruhy, není to málo? (ironie)

libor

mínusáři by si měli uvědomit, že opravdu ta D11 začne být víc a víc využívaná dálnice, nejen v souvislosti s dostavbou D11/S3, ale hlavě s dostavbou D35…

Lukáš Kníže

přesně tak

Slávek

Z technického hlediska je D11 připravená na rozšíření až na 8. km.

Radek

Tak,úřednictvo musí ukázat,že tam nejsou zbyteční a začít papírovat.

mlokXCM

To jsou vždycky výkřiky tohle 😁

Gejza

Jasná ukázka nekoncepční práce ministerstva. Rozpočet SFDI prostě není nafukovací a naplánované stavby jsou zcela mimo jeho možnosti. Pokud by byl rezort řízen odpovědně, udělala by se celostátní dopravní strategie, která by prioritizovala stavby. Resp. by se prostředky primárně alokovaly na stavby s nejvyššími přínosy. Ale místo toho se staví dálnice tam, kde by z hlediska intenzit provozu stačily lepší jedničky (D6, D3 jižně od Třebonína, D55), cpou se peníze do lokálek bez nákladní dopravy, které přepraví jen stovky cestujících denně, dávají se miliardy na velkorysé obravy nevyužitelných výpravních budov apod. A pak se stavba, která je verbální prioritou již… Číst vice »

Jura (jiny)

Takže navrhujete zastavit všechny stavby, než D0/D35 bude dostaveno? Tedy čekat 5 let než budou hotovy EIA/UP/SP a projekční práce? Nebo EIA/UP/SP/projekční práce u těchto staveb ignorovat a nahnat bagry na konec stávajích úseků a stavět hurá akcí?

Pokud jste si nevšiml, vláda má v programovém prohlášení vlády priority D0 a D35, ale když nemáte nezbytné povolení, tak nic nepostavíte.

Ondra

Ale oni povolení na D35 mají v kapse a stejně to o víc jak rok zdrží. Místo aby PPP udělali na méně prioritních úsecích a prioritní dálnice stavěli z rozpočtu SFDI.

libor

přesně, i kdyby se měli kvůli té D35 „zadlužit“ někde jinde, tak by měli zvolit nejrychlejší možný způsob, jak to postavit…

Avoda

A kdo jiný je za ta povolení zodpovědný, než ona vláda…?!

Jiří Kocurek

Úředníci na úřadech nejsou volení a ikdyž je vyměníte, tak ještě musíte vyměnit i legislativu. To se bez parlamentu neudělá…

Jiří Kocurek

… a pak je tady ještě jedna věc. Někdy to k soudu dojde a měnit soudce jak svaté na orloji, aby se se rozhodlo rychleji … není znakem právního státu.

Dálnice

V hypotetickem idealnim svete byste mozna mel pravdu. Ale priprava ruznych useku probiha ruzne rychle. Nekde to jde hladce a rychle, nekde je odpor a musi se vyjednavat, probihaji soudy apod. V tom pripade ale nema smysl cekat, necht se stavi to, co je vypapirovane. Zakladni dalnicni sit mela byt hotova pred ctvrtstoletim. Navic na nektere zdanlive mene frekventovane tahy se zacne natahovat doprava jak se bude blizit jejich dokonceni – typicky prave D3 a D55 jako severojizni tahy od Baltu k Stredomori. CR neni izolovany ostrov… Zeleznici nekomentuju, tento clanek se ji nijak netyka…

Dálnice

Nic tak drastickeho se nedeje, ten rok se da skousnout. Soucasna vlada podedila rozpoctovou nezodpovednost vlad predchozich, ktere v dobach konjunkutury (na ktere nemely zadnou zasluhu) rozhazovaly plnymi hrstmi a na rozloucenou jeste rozjely drasticke mandatorni zadluzovani. Plus navic se krati cas, kdy bude mozne cerpat z fondu EU. Takze musi premyslet, kde vzit prachy na budouci projekty a to asi bez PPP nepujde. P.S. pro absolventy Vysoke skoly zivota – resit to tisknutim penez nelze. Tedy lze ale je to cesta do pekel…

Nose Peak

Pro pořádek – hlavní síla dnešní vládní koalice si v dojemné shodě s tehdejší hlavní vládní stranou a jednou věčně opoziční stranou podřízla daňový příjem…

Pako

V té větě něco chybí nebo přebývá …

Jaaa

A co? Já to vidím jako korektní větu, akorát chybí čárky oddělující vloženou větu od hlavní…

Danny

Úplně off topic dotaz pro admina. Proč jsou u některých článků diskuze zavřené? Asi bych to pochopil u něčeho kontroverzního, kde hrozí vulgární „shitstorm“, ale třeba u článku o Siemensech pro Egypt? Jen mě to zajimá… děkuji.

stl

Kdyžtak mě opravte, jel jsem tuhle část jen dvakrát, ale až na Moravskou Třebovou vede trasa na východ od Svitav mimo obce, ne? Je to sice velký špunt, ale je jen jeden. Aspoň tam je nějaký předpoklad k plynulosti provozu oproti východočeské části, kde je dědina za každou zatáčkou a mezi Holicemi a Mýtem i mezi zatáčkami.

Otakar

Proto se hned za Mýtem jede na dálnici, kde je jen Stradouň. Doba, kdy člověk musel přes HK nebo Pardubice je naštěstí pryč.

Míření

Mezi Mýtem a Holicemi už dálnice jv zásadě je. Jinak mezi Mýtem a Mohelnici to s těmi obcemi není nijak strašný – Vysoké Mýto, Hrušová, Litomyšl, Moravská Třebová a Mohelnice. Všechny ostatní obce na původní trase mají už desítky let obchvaty

Pavel P.

Ano je to tak a navíc jsou tam i stoupací pruhy, takže až bude dálnice za Litomyšl, bude to už na pohodu. Ještě Globus Olomouc, ale ten se už taky staví.

Slosor

Obce tam sice nejsou, ale ten úsek je už teď každou zimu děravý jak ementál. A co teprve až dokončí D35 k Opatovci a značně se tam zvýší provoz. Tam se každý zpožděný rok hodně podepíše na kvalitě vozovky.

rrr-su

Jakmile se dělá sebemenší oprava a je tím pádem kyvadlový provoz jsou už teď neskutečné kolony. Pokud je možnost a 1 směr se odkloní na objízdnou trasu je místama zpoždění výrazně menší. Ale záleží to hodně na tom, o který úsek Svitavy – Moravská Třebová – Mohelnice zrovna jde.

Otakar

Nejenom, ty přidané kruháče na staré I/35 jsou také výživné. Stačí vidět kolony ve Svitavách (kde konečně udělali obchvat), co způsobují kruhové objezdy.

Jakmile se dálnice dostaví až ke Svitavám, tak stejně se to ucpe tam nebo v MT.

Kodl

Přiznali jen to, co už všichni dávno víme. Je to strašná škoda. Zapojení PPP dostavbu dálnice D35 zbytečně o minimálně tři roky zpozdí.

Jan

Pane ministře, přepracoval jste přepracovanou verzi? Ne, proč? Chceme ji přepracovat!

Roman J

Po dokončení všech ostatních úseku které se budují nebo v brzké době začnou budovat,bude tento chybějící úsek extrémně dopravně přetížený a také bohužel extrémně nebezpečný. Na „téměř“ dobudovanou D 35 se přesune ještě větší počet vozidel, v uvedeném „téměř“ prioritním úseku vznikne kapacitní špunt a z toho plynoucí kolizní situace. Odsunutí platby ( nastavění tohoto úseku z peněz státu) není nic jiného nežli zadlužování našich dětí ( to je přeci stále opakovaná mantra našich politiků k vládám předchozím 😊) a navíc hazard životy řidičů. Nevěřím že je PPP tak výhodné, maximálně teď neplatím ale potom zaplatím x krát více.

lvy

Ono to tak vypadá, ale v reálu to tak být nemusí.

V. F.

Je to vlastně velmi jednoduché – vzhledem k tomu, kolik dálnic se musí v co nejkratším čase dostavět, je zapojení PPP staveb nutné, aby se vše zvládlo zaplatit.
Možná se kvůli tomu bude muset nějaká PPP stavba odsunout o rok nebo dva, což je ale nic proti desítkám let, kdy už měli být hotové.
Důvod hledej v předchozích vládách, které dálnice nestavěli.

vlachjan

Konrétně se jedná zejména o vládu v níž zasedali pánové Bárta na dopravě a Kalousek na financích.

Otakar

Zase na druhou stranu před Bártou se dálnice stavěly za kolik? 1 mld/km? Teď jsme na 1/5 až 1/3 dle terénu?

Petr

Úsek Opatovec – Mohelnice je kromě kruháče u Moravské Třebové pohodová jednička bez obcí. Navíc z důvodu terénu je tento úsek 4x dražší na km než právě rozestavěné úseky na D35. Proto také se musí daný úsek řešit pomocí PPP. Za mne udělá více muziky 4x tolik kilometrů jinde než tento úsek.

Danny

Zadlužování dětí je to ať už formou PPP nebo klasicky přes rozpočet s ohledem na to, že se vybírá daleko méně, než se utrácí. Nicméně problémem je spíše to, kolik stát dává do sociálního státu a různých neefektivních opatření a ne to, že se investuje do infrastruktury.

rrr-su

PPP Svitavy – Mohelnice v tuto chvíli při takové rozestavěnosti Opatovice – Svitavy (co bude na konci letošního roku) vzhledem k nepřipravenosti PPP totální nesmysl.

Pako

Zrovna včera se tu řešil první kousíček VRT. Rok 2026 byl vystřelen úplně od boku jako naprosto nesplnitelný. SŽ totiž bez jakýchkoliv problémů běžně neplní své vlastní termíny o 10, 20, 30, 40 let. Zde je u ŘSD rok 2026 naprostá jistota. Asi tak k tomu „hroznému zpoždění“.

standa

jojo . stejně mají firmy vyčerpané kapacity. staví se jak o život, firmy nemají lidi. další zakázky na trh způsobí jen jejich zdražení. vůbec bych to nehrotil ten rok zpoždění.

FrenkyUL

Máme nadrženej Budimex

Frantisek X

Jestliže politicky dostaly přednost dálkové silnice před dálkovými železnicemi, je to přece zcela logické.

Brzda

No, je vidět, že je to priorita č. 1…..

Dusanh

Zcela upřímně – je nakonec jedno, jestli ta dálnice bude stát o rok dva později. Příprava jede, všechny zásadní předpoklady pro tuto stavbu byly splněny a nikde(?) už to nevázne na povoleních, žalobách apod. Zrovna úsek I/35 Svitavy-Mohelnice je (v porovnání s jinými dálnicí nahrazovanými úseky jiných silnic 1.třídy) relativně v pohodě, s výjimkou okraje M. Třebové vede mimo obce a na tu chvíli to ještě snese.
To samozřejmě neznamená, že mě zpoždění těší. „Kdyby to stálo už včera“, tak bych byl rozhodně spokojenější.

Daniel

Mohli začít alespon stavět tunel Dětřichov. Ten zabere nejvíce času a nevěřím, že ho zmáknou za 2-3 roky.

standa

jojo. mohly to udělat jak s tunelem Homole že?

FrenkyUL

No, ten bude asi nejdražší.

Jirka

Jezdím tam často, z toho důvodu mi to jedno není. Nicméně chápu, že lidem, kteří tam nejezdí to jedno je.

Brzda

Zcela upřímně, jedno to není. Jestli všichni (od ŘSD až po politickou reprezentaci) neustále označují D35 za prioritu, tak bych předpokládal, že se vykašlou na PPP a postaví to stát. Jak je v článku uvedeno, všechna povolení jsou a mohlo by se začít ještě letos (pravděpodobně tedy až někdy na podzim, po soutěži na zhotovitele). Naprosto zbytečně zahozené 2 roky. Nejde jen o samotnou D35, ale i připojení I/44 Mohelnice–Vlachov, které je na tuto stavbu navázáno….
PPP ať nechají jinam, kde to tak nehoří, tedy kde je papírová válka někde v počátcích, např. středočeská část D3….

Dusanh

Tak se podívejte na mapu připravenosti/rozestavěnosti D35 a potom zkuste nadávat, že D35 je malá priorita…
Pro srovnání – poslední úsek D1 kolem Přerova. Kolik let trvaly tahanice? 10 let? Tady se během necelých 10 let postaví a zprovozní 100km dálnice vč. tunelů.

Kanil83

Ikdyby .. když už všechno mají , mohl tam začít archeologicky průzkum už nyni .. investiční akce nepatrneho rozsahu .. což by taky ve finále mohlo v čase pomoci a s tím ze by mohli začít minimálně připravovat tunely , či mosty , to by taky mohlo urychlit .. jen by museli tu stavbu rozdělit na menší stavební bloky , tak jak to pak udělá vítěz soutěže ..

Adam BV

Bohužel stejně jako Nemaše je tohle naprosto zbytečné zpoždění, které bude navíc dražší…

vlachjan

Dovedu si představit, že rozhodnutí, které muselo ŘSD a ministerstvo udělat bylo, zda-li výstavbu oddálit o dva roky a financovat PPP a nebo odložit na výrazně delší dobu.

Otakar

Pokud by hrozil výrazný odklad u tohoto prioritního úseku, tak bych očekával, že upřednostní D35, před D6, D7, D3 na hranice nebo D55. Od toho to nazývají prioritní.