Obrazem: Španělské dráhy Renfe převzaly první rychlovlaky Avril, Talgo je dodalo o tři roky později
První jednotky vyjedou v květnu do běžného provozu.
Španělský státní železniční dopravce Renfe převzal od výrobce Talgo první nové vysokorychlostní jednotky Avril. Dodávka má zpoždění přes tři roky. Nové jednotky mají zvládnout jízdu po různých rozchodech. V pravidelném provozu se objeví v příštích týdnech.
Přebírání prvních jednotek oznámilo Renfe v tiskové zprávě. Nové vlaky mají za sebou již přes 300 tisíc kilometrů zkušebních jízd po celé síti španělských vysokorychlostních tratích. „Přes 200 našich zaměstnanců nyní pracuje na nasazení těchto vlaků do běžného provozu,“ uvedlo Renfe.
Nové jednotky mají kapacitu až 581 cestujících. Jsou dvanáctivozové, měří 200 metrů a kompletně nízkopodlažní bez jediného schodu uvnitř.
Renfe chce nové jednotky nasadit například na trať z Barcelony do Paříže. Už nyní je ale jasné, že kvůli problémům s povolením k provozu ve Francii nové vlaky nevyjedou dříve než na konci roku.
Renfe zatím převzalo deset jednotek, postupně jich zařadí do provozu ještě dvacet. Objevit se mají také na tratích z Madridu na sever země. Firma zahájí prodej jízdenek 18. 5. , k zahájení provozu má dojít 21. 5. Výrobce dostal zatím penále 166 milionů eur za zpoždění.
Vlaky jsou stavěné na oba rozchody, které ve Španělsku jsou: široký u konvenčních tratí na 1 668 mm, vysokorychlostní tratě jsou postaveny na standardní šířku 1 435 mm. Souprava je vybavena zařízením, které umožní rychlou změnu rozchodu. Podle výrobce to umožní propojit Madrid s dalšími městy na severu země, kde jsou dosud jen širokorozchodné koleje. Jezdit mohou rychlostí až 360 km/h.