Zpoždění přes půl roku. Práce na opravě mostu přes Labe v Roudnici se výrazně protáhnou

Oprava Špindlerova mostu v Roudnici nad Labem. Foto: Město Roudnice nad LabemOprava Špindlerova mostu v Roudnici nad Labem. Foto: Město Roudnice nad Labem

Hotovo má být až na podzim příštího roku, stavba výrazně podraží.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vortata

Je to strašná otrava iy objíždky. Nevyhovuje mi jízda přes most ve Štětí ani přes most v Litoměřicích. Zkouším to tedy přes Mělník.

Jaroslav Smola

Nikdo nečekal níc jiného a to není konec každý čekal tak o rok

Zbyněk

Škoda že se před opravou historického mostu nestihl postavit obchvat s novým mostem. Výrazně teď chybí.

Tomáš Fuk

Bude to sice dražší,ale zase to bude trvat déle!

N.N.

Pokud při opravě našli další závady, tak přece dává smysl je opravit, nevykašlat se na ně.

Radek

chápete, co jste napsal na nesmysl? četl jste vůbec důvody pro prodloužení a prodražení?

Petr

Jejda, přibudou sběrače na zemi o hákovnice.

M 474 003

Škoda, že ta trať na druhé straně vede tak daleko od řeky. Kdyby vedla pod mostem, mohla by tam být taky hákovnice. Bylo by veselo na obou stranách.

Petr Šimral

Tak kolik sběračů ještě utrhneme o hákovnice?

qěcy

Probíhají nějaká jednání dopravců se SŽ, aby SŽ konečně začala využívat uzivatelsky přívětivější řešení? Fakt nevidím sebemenší důvod trvat na neustálých stahovackach a hákovnicích. SŽ umí být v mnoha ohledech moderní a pokroková, ale v mnoha ohledech projektuje předpotopní řešení, jako kdyby žádná zpětná vazba neexistovala.

Petr Frýdlant

Od začátku jich je už 14. Já myslím, že těch 30 bude.

Jarda79

Tak to záleží, jak budete / budou šikovní strojvedoucí.
Vím že mě tu strojvedoucí sežerou, ale je to nejznámější stahovačka v republice, je tu už opravdu dlouho, značená je také dobře, výpravčí vám zavolá, co chce strojvedoucí ještě víc, pomocníka pro otočení knoflíkem?
Myslím si že pokud není technická závada HV, tak by se strojvedoucí mohli zkusit soustředit a stáhnout.
A to se opravdu nerad SŽ zastávám.

Tomáš Záruba

Já se právě nejvíc těším na to, až se přestane volat.

Petr Šimral

A teď si představte, že všechno popisované proběhlo, i samotný strojvedoucí obsloužil stažení sběrače půl kilometru před stahovačkou a přesto tam byl sběrač utržen…

qěcy

Co víc si přát? Aby kvůli stavbám nad tratí neexistovaly stahovačky ani vypinačky. Aby tam SŽ postavila dřevěný tunel a trolej nechala pod napětím. A jde to. V Rakousku běžně.

N.N.

Bezchybné lidi nenajdete. Není to tak dávno, co SŽ doposunovala až do cesty rychlíku.

Asi by bylo lepší vymyslet takové řešení, které omezí lidské chyby a jejich následky.

55p

Výtoň bude to samé.
Škoda, že Kupka nebyl dost odvážný.

qěcy

Třeba dostanou dopravu na starost autisti. To bude sranda.

Jan Tichavský

Kulturu chtějí, tak uvidíme jak s tou památkou naloží Oto Klempíř.

Alibaba

Teď aby byly odvážný ti, co to budou posuzovat a při třídění nahází celou konstrukci Výtoňského mostu do šrotu.

N.N.

Což povede k tomu, že se vymění 100 % materiálu a zůstanou všecky problémy staré konstrukce. Jen to bude mnohem dražší než konstrukce nová.

Alibaba

Všechny ne, nebude tam materiál s prošlou životností.
Taky by se ten most mohlo podařit postavit trochu širší a únosnější, jak tu spousta lidí požaduje repliku, tak tady na té bez starého materiálu by se dalo trochu zapracovat.

Ale jinak máte pravdu.

N.N.

I ta únava mateiálu přijde dřív, než u konstrukce nadimenzované s patřičnou rezervou. Před 125 léty to nestavěli pro 22,5 tuny na nápravu.
Dle Kryšpína: Řada 387 -> třetí číslice + 10 = nápravový tlak 17 tun.

Alibaba

Tak únava určitě přijde.
Tady je nejvíc únavově namáhaná prvková mostovka (která i v minulosti se zesilovala), dostává nejvíc zatěžovacích cyklů, takže pokud by se to mohlo nadimenzovat nově (a hodně toho posvařovat), tak by tahle část (která není pro panoramata ani vidět), mohla být nadimenzovaná dostatečně. Horší to bude s teoretickým požadavkem na zachování tvarů(profilů) příček v příhradovině, to bude prasečina.
Ale těch 100 let to zase vydrží.

P.S.: Stále doufám, že památkáře po rozebrání mostu odborníci pošlou do míst, kde záda ztrácejí slušný název a postaví novou tříkolejnou konstrukci.

SYN

Celkem souhlasím, AKORÁT jeden problém by nezůstal – nevhodný materiál s únavovými trhlinami… to by se přecejen vyřešilo. Takže „návrat“ řekněme o 20 let zpátky…

Jirka z CB

Kupka se zmohl akorát na to se prezentovat jako ten kdo vidí ČR jako kosmickou velmoc, to jak mu sluší indiánský kostým a tričko Pendolino. Nic víc.

Radek

Kupka byl odvážný, že vůbec něco rozhodl a nesnažil se to přehodit na novou vládu, jako to na Obraně dělal Metnar. aspoň začmpou ten most sundávat a nebude se čekat dalšího 1/2 roku na nového ministra…

Adam

Co mi to jenom