Zpoždění přes půl roku. Práce na opravě mostu přes Labe v Roudnici se výrazně protáhnou
Oprava Špindlerova mostu v Roudnici nad Labem. Foto: Město Roudnice nad Labem

Hotovo má být až na podzim příštího roku, stavba výrazně podraží.
Je to strašná otrava iy objíždky. Nevyhovuje mi jízda přes most ve Štětí ani přes most v Litoměřicích. Zkouším to tedy přes Mělník.
Nikdo nečekal níc jiného a to není konec každý čekal tak o rok
Škoda že se před opravou historického mostu nestihl postavit obchvat s novým mostem. Výrazně teď chybí.
Bude to sice dražší,ale zase to bude trvat déle!
Pokud při opravě našli další závady, tak přece dává smysl je opravit, nevykašlat se na ně.
chápete, co jste napsal na nesmysl? četl jste vůbec důvody pro prodloužení a prodražení?
Jejda, přibudou sběrače na zemi o hákovnice.
Škoda, že ta trať na druhé straně vede tak daleko od řeky. Kdyby vedla pod mostem, mohla by tam být taky hákovnice. Bylo by veselo na obou stranách.
Tak kolik sběračů ještě utrhneme o hákovnice?
Probíhají nějaká jednání dopravců se SŽ, aby SŽ konečně začala využívat uzivatelsky přívětivější řešení? Fakt nevidím sebemenší důvod trvat na neustálých stahovackach a hákovnicích. SŽ umí být v mnoha ohledech moderní a pokroková, ale v mnoha ohledech projektuje předpotopní řešení, jako kdyby žádná zpětná vazba neexistovala.
Od začátku jich je už 14. Já myslím, že těch 30 bude.
Tak to záleží, jak budete / budou šikovní strojvedoucí.
Vím že mě tu strojvedoucí sežerou, ale je to nejznámější stahovačka v republice, je tu už opravdu dlouho, značená je také dobře, výpravčí vám zavolá, co chce strojvedoucí ještě víc, pomocníka pro otočení knoflíkem?
Myslím si že pokud není technická závada HV, tak by se strojvedoucí mohli zkusit soustředit a stáhnout.
A to se opravdu nerad SŽ zastávám.
Já se právě nejvíc těším na to, až se přestane volat.
A teď si představte, že všechno popisované proběhlo, i samotný strojvedoucí obsloužil stažení sběrače půl kilometru před stahovačkou a přesto tam byl sběrač utržen…
Co víc si přát? Aby kvůli stavbám nad tratí neexistovaly stahovačky ani vypinačky. Aby tam SŽ postavila dřevěný tunel a trolej nechala pod napětím. A jde to. V Rakousku běžně.
Bezchybné lidi nenajdete. Není to tak dávno, co SŽ doposunovala až do cesty rychlíku.
Asi by bylo lepší vymyslet takové řešení, které omezí lidské chyby a jejich následky.
Výtoň bude to samé.
Škoda, že Kupka nebyl dost odvážný.
Třeba dostanou dopravu na starost autisti. To bude sranda.
Kulturu chtějí, tak uvidíme jak s tou památkou naloží Oto Klempíř.
Teď aby byly odvážný ti, co to budou posuzovat a při třídění nahází celou konstrukci Výtoňského mostu do šrotu.
Což povede k tomu, že se vymění 100 % materiálu a zůstanou všecky problémy staré konstrukce. Jen to bude mnohem dražší než konstrukce nová.
Všechny ne, nebude tam materiál s prošlou životností.
Taky by se ten most mohlo podařit postavit trochu širší a únosnější, jak tu spousta lidí požaduje repliku, tak tady na té bez starého materiálu by se dalo trochu zapracovat.
Ale jinak máte pravdu.
I ta únava mateiálu přijde dřív, než u konstrukce nadimenzované s patřičnou rezervou. Před 125 léty to nestavěli pro 22,5 tuny na nápravu.
Dle Kryšpína: Řada 387 -> třetí číslice + 10 = nápravový tlak 17 tun.
Tak únava určitě přijde.
Tady je nejvíc únavově namáhaná prvková mostovka (která i v minulosti se zesilovala), dostává nejvíc zatěžovacích cyklů, takže pokud by se to mohlo nadimenzovat nově (a hodně toho posvařovat), tak by tahle část (která není pro panoramata ani vidět), mohla být nadimenzovaná dostatečně. Horší to bude s teoretickým požadavkem na zachování tvarů(profilů) příček v příhradovině, to bude prasečina.
Ale těch 100 let to zase vydrží.
P.S.: Stále doufám, že památkáře po rozebrání mostu odborníci pošlou do míst, kde záda ztrácejí slušný název a postaví novou tříkolejnou konstrukci.
Celkem souhlasím, AKORÁT jeden problém by nezůstal – nevhodný materiál s únavovými trhlinami… to by se přecejen vyřešilo. Takže „návrat“ řekněme o 20 let zpátky…
Kupka se zmohl akorát na to se prezentovat jako ten kdo vidí ČR jako kosmickou velmoc, to jak mu sluší indiánský kostým a tričko Pendolino. Nic víc.
Kupka byl odvážný, že vůbec něco rozhodl a nesnažil se to přehodit na novou vládu, jako to na Obraně dělal Metnar. aspoň začmpou ten most sundávat a nebude se čekat dalšího 1/2 roku na nového ministra…
Co mi to jenom