Zpoždění pět let. V Sydney vyjely nové vlaky Hyundai, startu předcházely stávky i rozšiřování tunelů

První vlak Mariyung s cestujícími v běžném provozu. Foto: Transport NSWPrvní vlak Mariyung s cestujícími v běžném provozu. Foto: Transport NSW

Finální razítko k provozu dostaly vlaky po stížnostech odborářů na bezpečnost až na konci listopadu.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Jednou mer, trikrat rez 😄 objednat vlaky a az potom zjistit, ze se nevejdou do tunelu a k nastupisti je celkem majstrstych.

Jiří Kocurek

Neposmíval bych se. 2x EMU 400 se nevejde k peronům z Prahy do Kolína a v Chuchli je jistý tunel…

Most

U nás to problém není, je to ošetřeno v předpisech, vlakový doprovod projde vozy, které se nevejdou k nástupišti a upozorní cestující, aby si přešli do předních. Děje se tak pravidelně třeba na zast Děčín-Přípeř nebo v minulosti u rychlíků do Tanvaldu na některých zast. za Železným Brodem. Stejně tak na koridoru do Poříčan při výlukách, kdy vlak staví u provizorního nástupiště na nulté.

SYN

Nechápu proč Sydney nevolilo takto jednoduché řešení…

mgr.pavel

Nejsou v tom sami, ve Francii si objednali vlaky, co jim frézovaly nástupiště z boku 🙂

Tím to rozhodně neobhajuju, je to fail (na obou místech).

Permonik

Nebyl stejny problém i ve Španělsku? nebo někde jinde?

Zlámalík

Byl.

Jiří Kocurek

Ano, ve Španělsku taky.

Švýcaři při zprovoznění Gotthardského úpatního tunelu zjistili, že profil tunelu je příliš malý a expres, který dojíždí pomalý nákladní, stlačuje vzduch mezi nimi natolik, že nedosáhne traťové rychlosti. Místo 250 km/h tak jezdí 200 km/h, 230 km/h jen při zpoždění. I mistr tesař.

Jan Sova

Ještě že to z toho vzduchu neudělá takový špunt, že by ho to na konci tunelu přetlačilo vzad….

David

Frantici by taky mohli vyprávět…

Petr Šimral

Když tak koukám na polohu dveří a oken, nedá mi se nezeptat.

Ty vlaky jsou bezbariérové pouze v prostoru dveří a do oddílů pro cestující se musí vždy po schodech?

Kubrt

Tady je ta souprava rozkreslená:
https://nsw-transport.net/nif/

Kubrt
Jiří Kocurek

Mají tam nástupiště 1050 a 1200 mm vysoká, takže ano, do spodního patra po schodech, sedí se tam pod úrovní peronu.

https://www.transport.nsw.gov.au/sites/default/files/media/documents/2017/Exhibit%203%20-%20RC%20Train%20Performance%20Specification%20-%20Version%2018%20at%2017%20Jan%202011%20%28incl%20full%20appendices%29.pdf

4.4 Stations and Platforms
The stations on the Sydney Metropolitan Network have two nominal platform heights, 1065 mm and 1200
mm.

OpenTTD-master

To by mohlo jezdit jako metro v Praze 😀

Zlámalík

Tak tenhle návod k nouzové evakuaci je prostě majstrštych a divím se, že to někdo schválil do provozu:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c4/Driver%27s_cab_of_NSW_TrainLink_D-set_Mariyung_train_at_Springwood.jpg
(fotka jde dost zvětšit)

martin749

To mají britové na některých jednotkách také. Je to dané průjezdným profilem některých tunelů.

Kubrt

Myslím, že Zlámalíkovi nejde o nouzový východ v čele, který se skutečně používá leckde, ale konkrétně o návod k jeho použití 🙂

SYN

Dveře nad podvozkem, dolů i nahoru to bude po schodech… známe např. z Německa ne? Tam kde mají vyšší nástupní hranu…

Jan Sova

To „kyklopí“ světlo na čele je asi jediné, co opravdu osvětluje, zvláštní v dnešní době. Zbytek jen denní svícení.