Zpoždění pět let. V Sydney vyjely nové vlaky Hyundai, startu předcházely stávky i rozšiřování tunelů
První vlak Mariyung s cestujícími v běžném provozu. Foto: Transport NSW
Finální razítko k provozu dostaly vlaky po stížnostech odborářů na bezpečnost až na konci listopadu.
Jednou mer, trikrat rez 😄 objednat vlaky a az potom zjistit, ze se nevejdou do tunelu a k nastupisti je celkem majstrstych.
Neposmíval bych se. 2x EMU 400 se nevejde k peronům z Prahy do Kolína a v Chuchli je jistý tunel…
U nás to problém není, je to ošetřeno v předpisech, vlakový doprovod projde vozy, které se nevejdou k nástupišti a upozorní cestující, aby si přešli do předních. Děje se tak pravidelně třeba na zast Děčín-Přípeř nebo v minulosti u rychlíků do Tanvaldu na některých zast. za Železným Brodem. Stejně tak na koridoru do Poříčan při výlukách, kdy vlak staví u provizorního nástupiště na nulté.
Nechápu proč Sydney nevolilo takto jednoduché řešení…
Nejsou v tom sami, ve Francii si objednali vlaky, co jim frézovaly nástupiště z boku 🙂
Tím to rozhodně neobhajuju, je to fail (na obou místech).
Nebyl stejny problém i ve Španělsku? nebo někde jinde?
Byl.
Ano, ve Španělsku taky.
Švýcaři při zprovoznění Gotthardského úpatního tunelu zjistili, že profil tunelu je příliš malý a expres, který dojíždí pomalý nákladní, stlačuje vzduch mezi nimi natolik, že nedosáhne traťové rychlosti. Místo 250 km/h tak jezdí 200 km/h, 230 km/h jen při zpoždění. I mistr tesař.
Ještě že to z toho vzduchu neudělá takový špunt, že by ho to na konci tunelu přetlačilo vzad….
Frantici by taky mohli vyprávět…
Když tak koukám na polohu dveří a oken, nedá mi se nezeptat.
Ty vlaky jsou bezbariérové pouze v prostoru dveří a do oddílů pro cestující se musí vždy po schodech?
Tady je ta souprava rozkreslená:
https://nsw-transport.net/nif/
A pohled do toho „přístupného“ oddílu: https://en.wikipedia.org/wiki/New_South_Wales_D_set#/media/File:InnoTrans_2024,_Berlin_(P1200269).jpg
Mají tam nástupiště 1050 a 1200 mm vysoká, takže ano, do spodního patra po schodech, sedí se tam pod úrovní peronu.
https://www.transport.nsw.gov.au/sites/default/files/media/documents/2017/Exhibit%203%20-%20RC%20Train%20Performance%20Specification%20-%20Version%2018%20at%2017%20Jan%202011%20%28incl%20full%20appendices%29.pdf
4.4 Stations and Platforms
The stations on the Sydney Metropolitan Network have two nominal platform heights, 1065 mm and 1200
mm.
To by mohlo jezdit jako metro v Praze 😀
Tak tenhle návod k nouzové evakuaci je prostě majstrštych a divím se, že to někdo schválil do provozu:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c4/Driver%27s_cab_of_NSW_TrainLink_D-set_Mariyung_train_at_Springwood.jpg
(fotka jde dost zvětšit)
To mají britové na některých jednotkách také. Je to dané průjezdným profilem některých tunelů.
Myslím, že Zlámalíkovi nejde o nouzový východ v čele, který se skutečně používá leckde, ale konkrétně o návod k jeho použití 🙂
Dveře nad podvozkem, dolů i nahoru to bude po schodech… známe např. z Německa ne? Tam kde mají vyšší nástupní hranu…
To „kyklopí“ světlo na čele je asi jediné, co opravdu osvětluje, zvláštní v dnešní době. Zbytek jen denní svícení.