Zpoždění dva měsíce. Správa železnic přiznala, že oprava trati podél Nisy potrvá déle
Modernizace stanice Chrastava. Foto: Skanska

Listopadové zprovoznění závisí na tom, zda se podaří během léta vybrat zhotovitele prosté rekonstrukce.
„Stále není ale jasné, proč záměr projektu na prostou rekonstrukci nedorazil na ministerstvo dříve, Liberecký kraj požadavek vznesl již v roce 2022. Zakázka spadá pod oblastní ředitelství v Hradci Králové.“
Poslední věta je odpověď tam je zakopaný pes, vedení OŘ Hradec Králové.
Taková malá technická. Povedlo se SŽ někdy něco udělat dříve než v termínu? Nekritizuji, jen se ptám. Zda ví někdo nějaký příklad.
Vzhledem k tomu, že ta peáž je v Polsku a nejde ani o majetek ČR nebo správu SŽ, nemohlo by se tam jet 120 km/h i bez (českého) zabezpečovače…?
Má se tam jet 120, 100 bude od hranice do Hrádku
pozor: ohlášená doba zpoždění se může kdykoliv změnit 😀
Dneska v noci se mi zdál sen, že sídlo Správy železnic bylo přeneseno z Prahy do Liberce. Následkem tohoto rozhodnutí došlo v krátké době k podstatnému posunu v technickém stavu tratí v celém kraji a trať Praha – Liberec s v.max 200 kmh. už fungovala. Na spojení Liberec – Choceň ve stejných parametrech se momentálně vyhlašovala soutěž. Pak zazvonil mobil… Já vím, pouhá fantasmagorie z vedra… 🙂
Já bych snil spíš o tom, že by si SŽDC vytvořila vlastní stavební jednotku. Ta by dokázala vytvořit potřebnou konkurenci pro stavební firmy, třeba pro případ, že se výběrové řízení někde zasekne, jako tady.
Stavební firma vedená SŽ, vedená jako zbytek SŽ a pružá konkurence. Pobavilo.
Jen to ne. O práci traťovek a jejich efektivitě by se dal napsat humoristický román…
Když vidíte v jakém stavu jsou mnohé středočeské tratě, tak bych si ten posun raději rozmyslel. 🙂
Které tratě? Z Lužné na konec světa?
No není to tak dlouho, co úsek Praha Beroun se rozpadal před očima a poruchy trakčního vedení byly na denním pořádku. A to fakt není lokálka do Jelimanovy Lhoty. A co teprve ten ohnilý evergreen přes Vltavu na téže trati….
Takovéhle sny snad radši ne…po 30 letech na zeleznici. To by byla už profi deformace
Malá Skála úplně to samé prý až do 28.9. jsou 14 dní ve skluzu
Sakra, jak špatně to ŘSD dělá, když D1 u Přerova nebo ten kousek u Olomouce stihne dřív?
Neměli by se naučit správně prodlužovat a prodražovat stavby?
D1 u Přerova si před zahájením stavby prošla tolika odklady a tak složitým povolovacím procesem, že by to vydalo na vysokoškolská skripta.
A překoná to léta diskuzí o spojení do Liberce, elektrice do Domažlic nebo přeložku přes Bezpráví? O tunelu do Berouna ani nic nenaznačuji a VRT se možná i dožiju 😉
Měl jsem na mysli odklady v průběhu povolovacího procesu, nikoliv odklady před jeho začátkem.
No ale když odklady před začátkem přidáte, tak máte ještě více odkladů 😉 Co teba úsek Dejvice – Veleslavín?
to je ale trochu jiného, tam to byla nová stavba. Tady je to jen OPRAVA trati 😉
Takže Liberec nebude mít rychlejší spojení do Prahy, ale do Berlína. Historicky to dává smysl.
Podobně budou CB mít dřív dálniční spojení do Lince, než do Prahy.
Berlín byl pro Liberec/Reichenberg hlavním městem snad jen necelých 7 let v historii. (Nebo se pletu?)
Praha mnohem déle (a Vídeň taky hodně dlouho).
Jenže prakticky celou druhou polovinu devatenáctého století a ve dvacátém století do roku 1945 vzhlíželi liberečtí (tehdy ale reichenberští) občané k Berlínu. Nikoliv k Praze a ani ne moc k Vídni.
Geograficky taky: Je to podél vody a po rovině.
Ještě teda musí němec dát dopořádku svůj kus trati z Žitavy do Zhořelce, podle Openrailwaymap je tam 60 km/h.
Kdo si ještě pamatuje na přímý spoj Connex (Lausitzbahn) z Liberce přes Berlín do Ostseebad Binz? 🙂 Jezdilo to krátce před 20 lety snad jen jednou týdně někdy ve 4 ráno, ale trať byla kvůli tomu v mapě označena silnou čarou, protože tam jezdil vlak kategorie Ex 🙂
Jo, a na palubě bylo kafe asi za 1,5 eura a nějaký sneky či co…
Jezdil i Interconnex Gera – Rostock, ten je taky v prachu dějin.