dkv_obrazok

Zpoždění dva měsíce, ale o 37 % levněji. SŽ na druhý pokus vybrala firmu na opravu trati podél Nisy

Instalace nového mostu v Chrastavě na trati do Hrádku nad Nisou. Jde o součást modernizace stanic Chrastava a Hrádek nad Nisou. Foto: Pavel Švestka s. r. o.Instalace nového mostu v Chrastavě na trati do Hrádku nad Nisou. Jde o součást modernizace stanic Chrastava a Hrádek nad Nisou. Foto: Pavel Švestka s. r. o.

Vlaky se na trať z Liberce do Žitavy mají vrátit 27. listopadu.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza135

Jako někdo, kdo žil prvních dvacet let v Hrádku nad Nisou, beru tuhle modernizaci jako naprosto parádní. Jsem rád, že se jí redakce věnuje. A jsem taky rád, že nakonec bude více společensky přínosná, než se očekávalo. Od Liberce až po Žitavu se nejezdí a modernizuje se celý úsek v plné délce, nehledě na státní hranice. Na trati budou konečně moderní nádraží, starej železniční viadukt ve městě (místní ramusák) se nahrazuje betonovou konstrukcí a teď další novinka, z Hrádku až ke státním hranicím se pojede 120 km/h až do Žitavy. Tohle projednat, realizovat a zkooridovat na mezistátní úrovni považuji za… Číst vice »

Luboš

To bude fakt délka z Hrádku do Žitavy, co se pojede 120. To se čas na cestu k nám do Varnsdorfu zkrátí minimálně o 3 minuty.
O dvojkolejce a elektrizaci si můžete tak maximálně nechat zdát.
No a jestli budou ta nová nádraží modernizovaná tak kvalitně, jako proběhla modernizace ve Varnsdorfu tak není o co stát.

František

Že by se konečně i z trojzemí začalo i do zahraničí jezdit rychleji s vidinou výrazného zrychlení Praha/Kolín – Mladá Boleslav – Liberec by mohlo jít například o altrnativní pomalejší spojení do Berlína přes zapomenutou, ale ožívající slovanskou Lužici. Nakonec takové spojení Salzburg – Linz – České Budějovice – Praha – Liberec – Chotbus – Berlin – Rostock/Stralsund by mohlo být docela zajímavý pokus.

Luboš

Víte jak vypadá železnice mezi Zittau a Cottbus? Asi ne.
Ona totiž vede také částečně po polském území a víme jaké problémy byly s těmi 3km peážní trati mezi Hrádkem a Zittau.
Navíc vede (minimálně po Görlitz) poměrně obtížným terénem (úzká údolí a řeka Lužická Nisa)
Jedině reálné z Liberce na Berlín je Liberec-Zittau-Dresden- Berlin, je ovšem otázka, co by Němci říkali na další provoz (od Liberce) na už tak přetížené trati mezi Drážďany a Berlínem.

Marťas

Bohužel jsem tam jel jen asi třikrát a mnógo lět tamú nazád, takže neznám tamní prostorové podmínky, ovšem zcela laicky, co vychytávám za šumy z kyberprostoru, by úseku z Liberce na hranice velmi slušela dvojkolejka a dráty (byť nikde kolem nejsou… ovšem první vlaštovka…)

Jiří Šrámek

Drážní těleso bylo připraveno na druhou kolej. Většinu trasy je to ještě vidět, ale v jakém je stavu, to netuším.

Os5600

Obávám se že minimálně viadukty nevyhovují průjezdnému profilu UIC-GC, především pak s možností osové vzdálenosti mezi kolejemi nejméně 4 metry.

Luboš

A co by asi tak v Zittau dělali s dalším provozem od Liberce (dvoukolejka a dráty). Nahoru na sever vede stejně málo průjezdná jednokolejná trať na Cottbus a posílat další provoz na Dresden na přetíženou trať na Berlín by se Němcům asi taky nelíbilo. Nevím, proč si každý představuje, že v bývalém východoněmeckém pohraničí jsou tratě ve výrazně lepším stavu než v českém pohraničí. Berlín na tuhle část Německa myslí asi tak jako Praha na Šluknovský výběžek.

Kikous

To zpoždění na stavbě v Chrastavě bych kvůli špatnému technickému stavu mostu pochopil, ale i v Hrádku nabírá stavba zpoždění a přitom žádná taková překážka jako v Chrastavě, tam není.