Zpoždění 7 let, téměř třikrát vyšší náklady. Nové nádraží ve Stuttgartu má otevřít příští rok
Podoba nového nádraží Stuttgart 21. Foto: Deutsche Bahn

Otevření nového nádraží výrazně zkrátí jízdní doby.
Otevření nového nádraží výrazně zkrátí jízdní doby.
Jen pro srovnání. Ta cena je vyšší než mají stát dva jaderné bloky v Dukovanech.
No vida – v Brně má být za cca 3 miliardy € jen nové nádraží, na povrchu, na rovině, bez tunelů a bohužel i bez přesmyků. Pak že neumíme utrácet 🙂
V Brně dávali politici Stuttgart za vzor, že je to také město, které si přesouvá své hlavní nádraží a že Brno půjde stejnou cestou. Ovšem, když se ukázalo, že Stuttgart bude mít nové nádraží v centru na stejném místě jako to staré a pod zemí, najednou čeští politici na Stuttgart zapomněli.
Mne tých 12 mld EUR aj tak nepríde nejak veľa, resp tak primerane vzhľadom na parametre danej stavby. Ani veľa ani málo. Tie 4 miliardy pôsobia dnes naozaj komicky.
Nic jako německá efektivnost už dávno neexistuje, mám na starosti německou pobočku jedné nejmenované firmy a někdy si člověk u německých zaměstnanců fakt klepe na čelo. Schopnost jakékoliv improvizace, v oboru, který to vyžaduje, nulová. Jinak označení S21 je taky skvělé, kdo neví, doporučuji se podívat, co tohle označení nese v Kambodži.
Němci a Rakušané nikdy improvizovat neuměli, když na něco není muster, tak se stojí, dokud se k tomu nějaký muster nenajde.
Nutnost improvizace je důsledkem neschopnosti plánovat…
Patří to do výkladní skříně nepovedených projektů Německa. Společně s berlínským letištěm. Ale vypadá to dobře, a nakonec to asi bude i fungovat.
Vývoj odhadu nákladů na „S21“ od 7.11.1995, kdy byla uzavřena rámcová dohoda (4,893 mld. DM/ 2,5 mld. €) až do letoška ukazuje tento graf: https://de.statista.com/statistik/daten/studie/197034/umfrage/schaetzung-der-kosten-von-stuttgart-21-durch-die-deutsche-bahn/ O zaplacení účtu vícenákladů se DB chtěla dělit s dalšími účastníky rámcové dohody: – spolkovou vládou, – zemskou BW vládou, – regionálním svazem Stuttgart, – městem Stuttgart – letištěm Stuttgart. Soud to ale loni zamítl, DB, jako developer, by měla nést navýšení nákladů sama. DB se odvolala, ale do konečného rozhodnutí soudu platí dosavadní rozhodnutí. Pro kontext, jak je to s příslovečnou německou přesností v reálu: – Labská filharmonie Hamburk: počáteční rozpočet 77 mil.€ a… Číst vice »
Z německých DB Netz, které se přejmenovaly na DB InfraGo, bych nedělal jiné závěry než je to, že úřad jako úřad, jsou si podobné. Ten Německý je větší.
Jo, ale mají to… u nás mi jen všichni píšou že VRT na letiště je větší sci-fi než automatické spřáhlo a nebo autonomní vlak.
Ano, budou mít nádraží s nižší kapacitou, než jakou mělo to staré. Geniální projekt.
Kolik na VRT vlaků na to staré by přijelo z Ulmu?
Nicméně půjde o průjezdné koleje, na rozdíl od nynějších kusých.
Takže lze zkrátit pobyty tranzitujících vlaků + zvýšit počet vlaků jedoucích „skrz“.
Jinak srov. s Vídní Hbf. a 12 nástupištními hranami, kdy původní Südbf. měl v obou svých částech více nástupištních hran, ale vzájemně neprůjezdné.
Jak byste definoval „kapacitu nadrazi“?
Proč se taková podzemní stanice neudělá pod brněnským hlavákem místo stehování jinam? Brání tomu něco?
Pouhá drobnost, finanční náklady.
V Praze se o tom uvažuje vážně a v mnohem větším rozsahu.
Pokud v Praze zvládneme ‚metro S‘ jen se 7mi letým zpožděním, tak si budeme moci gratulovat.
Těch 7 zpoždění let nabrali po začátku stavby.
Kdepak, jen odpor radnice.
Smutný doklad, že jinde může být někdy výrazně hůř.
Po přepočtu na koruny je to šílený rozpočet …
No on takový přesun hlaváku v Brně … vsadím se že pid 100 mld Kč to nebude
https://zdopravy.cz/nejdrazsi-zeleznicni-zakazka-v-historii-miri-do-dalsi-faze-trat-na-letiste-chteji-postavit-tri-konsorcia-242758/
109mld za nic moc trať na letiště vs kolik toho zvládli Němci za ani ne trojnásobek…
Tak jsou to partnerská města a v utrácení za sporné stavby se mohou vzájemně inspirovat.
To je pravda. Ale s tím rozdílem, že VRT na hlavní nádraží v Brně není ani v plánu.