Zpožděné spoje mají v Pardubicích delší zelenou. Město spustilo preferenci MHD

Pardubice spustily preferenci MHD na křižovatkách. Foto: Magistrát města PardubicePardubice spustily preferenci MHD na křižovatkách. Foto: Magistrát města Pardubice

Každý řadič křižovatky nyní rozpozná přijíždějící vozidlo a porovná, zda má zpoždění.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bjorn

Gratuluji Pardubicím ke vstupu do 21. století. Teď ještě zbývá, aby někdo zjistil, že vyhrazený BUS pruh nemusí být pouze 40 metrový pás před semaforem.

ABCD

Je to užitečná věc. Jen tajně doufám, že to moc nestálo. Resp, že to stálo za to. Oni chodci, cyklisti, motoristi, taky teoreticky mohou přijít taky později, jen nemají ten síťový efekt a když bude dopravní zácpa velká, tak to buď nepomůže nebo to ucpe jinou část ulic/města.

Lukáš Kníže

Super krok! 👍

MHDDPMP

Jako řidič mohu říct, že to funguje skvěle. Opravdu to nijak neblokuje během špičky jiný provoz a většinou nám to podrží o pár sekund zelenou. Nejvíce na semaforech určených pouze pro přecházení. Ve večerních hodinách s nízkým provozem se stává, že ukončí ostatní fáze křižovatky a pustí rovnou autobus.

martin749

Nechci kazit radost, ale pokud si pamatuji z porady, tak semafory na přechodech nejsou do systému zapojené. Tam je jen minimální doba mezi dvěma zelenýma na přechodu. Takže se stačí trefit do ní a už se to tváří jako preference.
A to ostatní je díky dynamickému řízení, kdy se přeskakují prázdné směry a ne preference, protože minimální zpoždění pro aktivaci preference jsou 2 minuty, tedy díky způsobu jakým se zpoždění počítá (k následující zastávce) v reálu 4 minuty.

Leinad

Detekce nebo reálná preference?
V Praze je hodně semaforů seřízených na blokování provozu (Práčská x Hledíková zastaví autobus i při vypnutém semaforu Práčská x Švehlova, Opatovská x Chilská zastavuje bus odbočující doprava)

Škrpál

Některé SSZ mají implementovánu zpomalovací funkci a vozidlům jedoucím rychleji, než je rychlost v projektu nastavená jako optimální, nastavují signál stůj záměrně. Např. v Libušské ulici vás budou SSZ červeným světlem nutit ke zpomalení či zastavení, kdykoli prekročíte rychlost 40 km/h, přestože nejvyšší povolenou rychlostí je tam padesátka. Z té už vás tamní SSZ dokonce přinutí úplně zastavit. Chybou je, že DPP své řidiče o těchto zvláštnostech neinformuje a nechá je pálit naftu a ničit životní prostředí zbytečnými rozjezdy. Detekce vozidel pro požadavek na povolení určitého směru také nemá s preferencí nic společného. Preferenční systém musí dostat informaci o tom,… Číst vice »

Adam Ř

O optimální rychlosti vzhledem k semaforům nemá informovat DPP, nýbrž k tomu určená značka

Škrpál

Neexistuje žádná povinnost osazovat informativní dopravní značky. Naopak pro instituce o dopravním značení rozhodující existuje povinnost zajistit, aby dopravní značení bylo přehledné a srozumitelné. Pralesy dopravních značek ani jednu tuto podmínku nesplňují. Navíc má lidská mysl neustále se opakující informace ignorovat. V praxi se také ukázalo, že zpomalovací SSZ řidiče vycvičí a oni se tou optimální rychlostí jezdit naučí. Proto se v okolí zpomalovacích SSZ informativních značek Doporučená rychlost dočkáte jen zcela výjimečně.

vojtech.horacek

V Libušské ulici vás semafory tlačí k jízdě max. 40 km/h, protože celá délka Libušské ulice v úseku od zastávky Jalodvorská (z centra) až výjezd z kruhového objezdu na Kunratickou spojku, resp. až křižovatka s Rohanovskou ve staré Písnici je označen značkami Zóna 40 km/h. Tudíž padesátka tam vážně povolená není.

Škrpál

Omlouvám se, to jsem netušil. Když jsem ještě řídil, tak tam tato zóna nebyla a SSZ už na čtyřicítku nastavena byla.

Leinad

Ok, slovo „detekce“ jsem použil možná až příliš obecně.
Ani tak mi nešlo o to, jak semafor zjistí, že k němu jede autobus (od jiného systému vs vlastní detektor) ale hlavně o to, jak na to zareaguje. (Umožní mu průjezd rychlejší než kdyby tam nebyl)

Jan

Chápu to správně že jelikož spoje MHD mají v dopravní špičce zpoždění skoro pořád tak bude ještě mnohem těžší dostat se z vedlejších ulic na hlavní, kudy MHD především jezdí…

PvvS

Jenom když ta MHD pojede.

Filip Jirsák

Chápete to špatně. K tomu, abyste se z vedlejší dostal snadno na hlavní, slouží právě semafory. Preference MHD (přesnější by bylo „zmenšení znevýhodňování MHD“) znamená akorát to, že si na semaforu někdy postojíte o pár sekund déle.