Zostřené kontroly na dálnicích tento týden odhalily 1200 aut bez známky
Elektronické viněty kontroluje mobilní automat. Pramen: MDČR
Podle celníků přistupují motoristé k novému systému "poněkud benevolentně"
Podle celníků přistupují motoristé k novému systému "poněkud benevolentně"
Mám postiženého syne, který má průkaz ZTP, tudíž jezdím po dálnici bez známky.
V drtivé většině jízd jezdíme celá rodina i s ním, tak to není problém. Občas ale člověk jede sám (po dálnici mezi exitem Uhříněves a Chodov), zde je tedy docela na bednu myslet na to, že to buď musím objet, nebo si koupit desetidenku kvůli těm pár kilometrům…
Bylo by jednodušší, kdyby byla ta ZTP udělána na konkrétní auto s tím, že pokud jiné auto veze postiženého, tak ten se vždy prokáže ZTP průkazem, který má u sebe.
Přišlo by mi to daleko jednodušší a efektivnější.
Je to celé jeden velký nesmysl a vidím v tom akorát zakázku, na které se chtěl někdo vlivný napakovat a ještě si k tomu nechat zadní vrátka. Všechno jde řešit – i ZTP, i přetížené kamiony i neplatící poláky, jen se musí chtít a ne hledat proč nejde tohle a onohle. Kamera na mýtných branách už je, tak jen dostavět automatické váhy na 20 strategických místech (jen na hranicích nestačí) a do roka je ta investice na pokutách zpátky a konečně přetížené kamiony přestanou ničit naše silnice a neplatiči automaticky dostanou obsílku, že neměli uhrazený dálniční poplatek. ZTP se prostě… Číst vice »
Neplatiči by měli platit 10x víc (než je poplatek) , aby si uvědomili , jak je jejich chování nezodpovědné k ostatním slušným lidem ! Hned by stoupla disciplína a bylo by víc peněz na údržbu silnic.
Takže v tom případě, stejně jako Burešova partička, souhlasíte s tím že jízda bez dálniční známky je to, co nejvíc ohrožuje bezpečnost provozu. Proti tomu jízda stovkou přes obec není vůbec nic.
Pleteš jablka s hruškama a nejvíc ohrožující jsou šneci, co jedou 110km/h v levym pruhu a ostaní pruhy neznají a že jich v česku je, mraky ,,,
Daleko více je těch co se věší 2m za auto co jede vlevo 138 protože vpravo jedou kamiony. Dávají přitom janě najevo že chtějí jet 160. Zřejmě si myslí že to auto před nimi jede 110….
Já jezdím be známky už nejméně 5 let, pravidelně, a policie mě ještě nechytila ani jednou! Si to spočítejte: Denně použije dálnici řekněme milion osobních aut, z toho řekněme padesát tisíc neplatí, oni jich zastaví v průměru jen sto denně. Šance, že zastaví zrovna mě, je mizivá. Vezměte si, že po identifikaci Vašeho neplatícího auta Vás musí hlídka doprovodit na nejbližší vhodné místo k zastavení, pak to s Vámi sepsat… takže jedna hlídka nezvládne odchytit více než tři auta za hodinu. A průměrná pokuta vychází 750 Kč, zatímco známka stojí 1200. Takže i kdyby mě jednou ročně vyhmátli, tak se… Číst vice »
Kde nebo jaká známka je za 1200? Tady někdo plácá bludy…
To když si ji naposledy koupil…
A nesmíme zapomínat na to, že pokuta se nemusí platit na místě a ústní jednání v orgáně o předtupku neproběhne protože Bureš a Hami zakázali opouštět bydliště a neodkladné jednání toto fakt není.
Já myslel, že stojí 1500 a to už se oplatí jezdit, ikdyž budete chycen 2x 🙂
A jeden by čekal, že se policie věnuje především dodržování proticovidích opatření a vono ne. Řeší se ten nejzávažnější dopravní přestupek, kterým se výborně plní státní kasa, narozdíl od toho když někdo ve stovce v obci přejede babičku na přechodu.
zkuste rozlisovat … neni policie, jako policie.
Jako že tu jsou ještě Hamiho lidový milice?
Jako že když je covid, nebudou cajti řešit vraždy nebo krádeže?
A co když auto změní RZ? Časové zpoplatnění se týká vozidla, ne jeho registrační značky.
chápu, že celníci nejsou filologové, ale: benevolentně znamená doslova „s dobrou vůlí“. benevolentní (shovívaví) tu tedy můžou být leda samotní celníci. řidiči svou jízdou na černo naopak žádnou dobrou vůli neprojevili. když už něco, tak laxnost/nedbalost. případně, jak by asi řekla většina lidí, se na to prostě vy—–.
Při nějakých 2000-3000 kontrolách měsíčně se fakt bude vyplácet jezdit bez známky. Ale nějak jsem nepochopil ten systém. Pokud to už kontrolují kamerami, tak proč to jde ještě přes hlídky? Prostě poslat složenku a hotovo, lidi použít spíš na kontrolu jízdy kamionů.
Třeba kvůli vyloučení chybných pokut, kdy je ve vozidle osoba mající nárok na bezplatné užití dálnice
jj, je to zase kočkopes. Vozy ZTP mají mít v systému výjimku vázanou na RZ. Proč by neměl platit zdravý člověk jen proto, že třeba veze babičku?
A co když osoba ZTP se nechá vézt pokaždé někým jiným? Hmmm?
Tak ten pokaždé někdo jiný jistě známku má, protože nejezdí vždy pouze s touto jednou osobou. Občas jezdí také sám nebo s někým jiným.
Můj příklad : v roce 1998 jsem vezl na Slovensko staršího pána na návštěvu jeho kamaráda . Pán měl modrý průkaz nahrazující dálniční nálepku . Já si tehdy kupoval tak max tu měsíční . Chtěl jsem ji koupit ale můj pasažér mne zastavil , že jedeme grátis . Takže je tu taková možnost .
Za mě by bylo taky lepší mít to vázané na RZ. Pokud je řidič ZTP, má nějaké zvýhodnění, třeba včetně té slevy za dálnice. Pokud ho vozí někdo jiný tak asi nevyužívá své auto jen k převozu vozíčkářů, takže by platit měl. Pokud se někdo živí přepravou invalidů, tak ať to má oficiálně na to svoje auto. Nakonec ty výjimky dělají víc škody než užitku. Ideální by samozřejmě bylo platit podle míry používání, tedy strhávalo by se „jízdné“ jako při pípání kartou v MHD s tím, že to bude zastropované měsíčním maximem. Ale to je asi moc „smart“ systém.
a není to jeho věc jak ho jinak používá?
A co když na to ostatní použití nepotřebuje jezdit po dálnici?
Měli by platit všichni, i ve veřejné dopravě
Systém strhávání „jízdného“ už dávno existuje. Jmenuje se mýto. A jestli, jste někdy byl s autem v Itálii, Francii, Chorvatsku, Bělorusku atd. tak rychle zjistíte, že se Vám pomalu nevyplatí, ani po jedné cestě po dálnici oproti ceně kupónů (vinět)
Zase vymýšlení tisíců variant blbostí. Úplně nejjednoduší samozřejmě je, aby ti se ZTP dostali o něco větší dávky než dostávají už teď, a mohli si dovolit zaplatit jízdu v autě se zaplaceným mýtným.
Platí ta výhoda napříč celou Evropou, včetné parkování . Evropský průkaz . Proto má na sobě ty hvězdičky v kruhu .
jedním z uváděných důvodů bylo to, že systém zatím neumí rozpoznat, že daný člověk zrovna platit nemusí (převoz ztp třeba). Doufám že to co nejdřív vyřeší, minimálně na Slovensku a Maďarsku to jde, navíc pak je bez zaplacení minimum řidičů, když se bez kontroly nedá nikam pořádně dostat.
Na Slovensku má ZTP možnost bezplatné roční dálniční známky na jednu RZ a ta je v systému.
ale u nás může být ZTP vezen libovolným autem (bez známky)
Protože to zákon neumožňuje. Kamery jsou na 32 místech a přesto Vás za ní musí zkontrolovat hlídka, pro případ že třeba vezete ZTP.
Což se v době elektronických známek nedá nikde předhlásit…
2000 jich chytli, počet zkontrolovanejch neuváděj, ale bude mnohonásobně větší.
protože to není sprdel
Což je naprosto správně, že to není sprdel.
Sprdel je jen na maštění kapsy příslušné obce.
To není o dokazování, že se přestupek stal.
Zastavení na místě už je lepší level. Máš známku, nemáš, máš nárok jet bez, nemáš.
Pokud by to pustili do přestupkového, tak by každý vezl svého oblíbeného ZTP na zadním sedadle, sorry jako, že ho nemáte na kameře, váš boj…
Protože na některých dálnicích mají třeba jen jednu kameru, která známky kontroluje…
Ono tu složenku poslat nejde, nedovoluje to současná legislativa – vítej v ČR. Oni jen vidí, kdo tu známku nemá, ale pokud ho nezastaví, nejde ho nijak postihnout.
Protoze se zde (vyjimecne) zatim neprosadil Velky bratr, na rozdil od mereni rychlosti. Ale dockejte casu..