lot
Cestovní ruch Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Znovu a lépe: Správa železnic chystá velkou rekonstrukci nové haly hlavního nádraží v Praze

Boj s viry, pražské hlavní nádraží. Pramen: Správa železnic
Boj s viry, pražské hlavní nádraží. Pramen: Správa železnic
Novou odbavovací halu pražského hlavního nádraží je potřeba po pár letech znovu kompletně opravit.

Byla to v dubnu 2011 velká sláva, když prezidenti České republiky a Itálie Václav Klaus a Giorgio Napolitano po velké rekonstrukci slavnostně otevřeli odbavovací halu pražského hlavního nádraží. Rekonstrukci za zhruba 800 milionů zajistila na základě smlouvy s Českými drahami italská společnost Grandi Stazioni.

Po devíti letech je situace naprosto odlišná. V roce 2016 převzala nádraží Správa železniční dopravní cesty (dnes Správa železnic) a na podzim se musely Grandi Stazioni poroučet, neboť nestihly rekonstrukci celého areálu včas. Z třicetiletého pronájmu tak nebylo nic. A podle Správy železnic se dnes ukazuje, že celá tehdejší rekonstrukce postrádala potřebnou kvalitu a rekonstrukce se bude opakovat.

„Řada prvků i instalovaných technologií je velmi velmi podceněná vzhledem k vytíženosti nádraží. Příkladem jsou například i některé součásti eskalátorů. Některé technické prvky už v době instalace nebyly nejmodernější, čímž mám na mysli zejména veškerou vzduchotechniku. Že je nedostatečná, cítí každý v parných letních měsících. Musíme to tedy udělat z gruntu znovu,“ řekl deníku Zdopravy.cz generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Největší bolestí je podle něj střecha, kterou zatéká. Tu bude proto třeba vyřešit jako první, práce ale oddalují nevyjasněné majetkové vztahy a magistrála nad horní halou. „Budeme to dělat v takovém stylu, aby to nebylo na deset patnáct let, nýbrž tak, jak se stavby mají dělat: na desítky let,“ doplnil Svoboda k chystané rekonstrukci, která by měla vypuknout v roce 2023. Náklady ještě vyčísleny nejsou.

Další informace přinese deník Zdopravy.cz v pondělí ve velkém rozhovoru s generálním ředitelem Správy železnic. Rozhovor se bude týkat nádraží a jejich budoucnosti.

Do haly pražského hlavního nádraží dlouhodobě zatéká. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Do haly pražského hlavního nádraží dlouhodobě zatéká.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Odebírat
Upozornit na
guest
119 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vendelin

Tak hlavně, aby si bylo kam sednout, když se čeká na zobrazení vlaku na pragotronu. Ale podle zkušenosti z Brna, kde vytrhali poslední mista k sednutí, to dopadne tak, že těch pár míst taky zruší. A to hlášení by tam mohli taky zlepšit. V tom hukotu čekajících cestujících je prd slyšet.

Leinad

Musí běžet akustický smog.
„Pro informace o řazení koukněte na ceduli“. Čísla vlaku („Os8752 má 60 minut zpoždění“ u sbahnu je jistě lepší, než „první S9 do Strančic jede za 10 minut“)

Vlastimil Kocurek

No vidíte, to bylo mínusů, a už je to tady, ani vstupní hala nevyhovuje. Nebyla předělaná podlaha, vlastně skoro vůbec nic, neustále tam straší ta červená, pár skleněných obchodů to nezachrání.
Navíc je tam zcela nedostatečné osvětlení. Toho si asi ještě zase nevšimli, bude to další překvapení za deset let. Celá ta plocha působí stále dojmem doby, kdy to bylo postavené. A ta doba stála za prd.

Vojta

Se vzhledem interiéru bych osobně nehýbal, naopak se mi velmi líbí. Pouze by potřeboval pořádně opravit. S čím mám naopak velký problém je ta vnější tvář toho terminálu, která by potřebovala přestavbu. Minimálně zrušit ta točitá schodiště a nahradit je eskalátory, což je prý v plánu.
S trochou nadsázky, myslím, že červený strop je rozhodně hezčí než zábradlí v odstínu drážní modři nebo boudička Antivandal

Vlastimil Kocurek

Zajímavý postřeh, já prostě kolem hoho exteriéru projdu, a on na mně nijak nepůsobí, docela se mi líbí, ale mně hned padnou do oka ti bezdomovci -jakoby součást exteriéru :):).
Víte co, dobře stejně už nedostanou miliardy na změnu interiéru, tak alespoň bych se moc přimlouval za změnu osvětlení, tzn. modré denní LED světlo. A jak říkáte, všechno do posledního detailu opravené a čisté.

Xaver

Pokud vím, tak ten interiér musel být do značné míry zachován coby duševní vlastnictví architektů.

Jiří Kocurek

Nevyřešené majetkové poměry… mezi Správou žel. a kým?
Není to náhodou binec z doby výstavby magistrály, kdy do toho majitel pozemku neměl co kecat?

Marcel Pánek

Pane Kocurku, tipuji Vás na odborníka, mohl by jste mi upřímně odpovědět? 🙂 Proč mají v Čechách všichni strojvedoucí jakýchkoliv jednotek zakryta, neviditelná pracovní místa? Různé hadry, neprůhledné okna, zástěny do kabiny? Proč nemůže vidět zákazník strojvedouciho při výkonu práce. U řezníka taky chcete vidět, z čeho vám maso namele, ne? 🙂

Martin

Že by kvůli bezpečnosti??? Ty budeš asi taky expert….

Marcel Pánek

Bezpečnost, ekonomika provozu a lidské zdroje…..estetika

Démon

Blbost, ta hala je v pohodě, opravte střechu. Zase potřebujete utratit peníze?

Marcel Pánek

Teď jsem to tu chtěl vyzvracet. Přesně. Bože, kde ti daňoví utratnici berou všude nápady? Sereme v roce 2020 při jízdě na koleje ale hlavní má svou stavební divizi.

Lovosičan

Na netu lze dohledat články z doby těsně po uzavření smlouvy se špageťáky, včetně diskuzí. Varovné hlasy v nich byly ihned ukřičeny nejrůznějšími Trondy. 😉

Lemmy

Když ony ty „varovné hlasy“ jsou pitomci, kteří jsou negativní k čemukoliv, co přesahuje jejich mentální horizont…

Jarka

No ty budeš asi světák s velkým přehledem! Smlouva s Italy byl velkej tunel!

Marcel Pánek

Typu, já jsem to říkal?

Miloš

Asi by stálo k zamyšlení, jestli asi již pátá rekonstrukce v řadě má vůbec smysl!!!
Hlavní nádraží je nyní v rekonstrukci trvale asi více jak 15let!!!!
A dalších 10let to tedy bude..
Opravdu lituji cestující a zaměstnance!!
Ve Vídni se nadraží zavřelo a stavělo nové!!!
U nás budem vyhazovat 25let peníze za nekomfortní nádraží, nesplňující současné požadavky na odbavení cestujících.

jakub (easydrink)

v současné době probíhá rekonstrukce, která se cestujících prakticky nijak nedotýká, a tak je to už hodně dlouho

Vlastimil Kocurek

To si jen myslíte, stále se to dotýká.
Vídeň to udělala skvěle.

Lemmy

A tohle je přesně případ „varovného hlasu“, o kterém mluvím… :))) Jasně, všechno špatně a bambulové z různých provozních pozic na dráze vědí všechno líp…

Lovosičan

Možná byste mohl jít pomoci Šípovi s výstavbou MagLevu na Letiště Ruzyně…třeba dokážete, že to dokážete. ..za dalších třicet let.

Zdrasa

Hlavně aby se zachoval architektonický výraz celé nové haly a nepřišli s nějakou razantní modernizací, jak je to poměrně oblíbené u interiérů z 70. let bez ohledu na jejich kvalitu. Ta poslední byla k tomuhle poměrně citlivá, tak jestli je technicky odfláknutá a chce to nějaké změny v koncepci prostor, tak rozhodně ať rekonstruují, ale citlivě. Upřímně neznám žádné designově podobné haly.

Lemmy

Ono jestli by nebylo nejlepší celou halu i s magistrálou ubourat a nechat tam to nádraží a Vrchlického sady… Ale pokud se ve článku mluví hlavně o zanedbaných izolacích a vzduchotechnice, tak bych nečekal významné zásahy do interiéru…

Peeetr

Že italsky spravenou střechou při velkých deštích zatéká to je ještě dobrý, horší by bylo kdyby padla jako jeden jejich hlavní most.

Původní Pražák

Aby spadnul český most, to by se v žádném případě stát nemohlo, že?

jakub (easydrink)

Tady spadl nějaký most?

Pe.tr

Ital ho alespoň postavil . Tady spadl dřív než stál .

Jaroslav

Tak třeba jeden případ – Trojský most pro pěší.

Vnější pozorovatel

To by jeden blil Milane

Tomáš Záruba

Hlavně by to chtělo prosvětlit. Škoda že asi nepůjde upravit dispozice, ty „zastrčené“ pokladny jsou nepěkná věc.

Urban Transport Lover

Ty „zastrčené pokladny“ vůbec nejsou potřeba – máš přece mobil…
Namísto toho bych tam nechal udělat kantýnu – typově takovou jako je například v Globusu – aby se tam dalo dobře a dosytosti najíst..
Fastfoody už tam jsou, bagety taky, restaurace taky – kantýna stéle ještě ne…

Frantisek

Dvě předražené hospody, z nichž jedna už skončila. Baget a obchodů s jídlem jak naděláno, ceny většinou s nádražní přirážkou. Tak nevím, jestli primárním problémem občerstvení je nedostatek provozoven. A dále spousta krámů, kam většina lidí jen nahlédne a jde dál. To už ty pokladny mají na nádraží větší smysl, jakkoli dost lidí má dnes potřebu být permanentně připoután k telefonu. 🙂

Urban Transport Lover

Franta – evidentně nepochopil, co jsem napsal… ach jo… – sdělením komentu bylo to, že namísto placení mezd zbytečných úředníků prodávajících jízdenky by bylo lepší zřídit kantýnu s dobrým jídlem. – „máš přece mobil“ – každý se dovtípí, že je tím myšleno nákup jízdenek online z webu ČD nebo apky Můj vlak, huuuu…. – „Dvě předražené hospody“ – ty dvě řetězcové hospody co tam jsou (Potrefená Husa a Šalanda) mají běžné ceny jako všude jinde.. Navíc Šalandy jsou známé tím, že se v nich opravdu dobře vaří.. – „Baget a obchodů s jídlen jak naděláno“ slovy jeden fastfood (Burger King)… Číst vice »

jakub (easydrink)

tak pak řekni své babičce důchodkyni, ať si koupí lístek přes mobil 😀

ušatá

Nejde jen o babičku, ale i o zcela normální lidi, kteří ty mobily ve své podstatě nepotřebují, nebaví je ani nezajímají. Jako koníček možná zajímavé, ale pro život to nesmí být nutnost.

pkajetan

Urbane – počkej až budeš mít z tloušťky šedej zíkal … a nevejdeš se do auta, a budeš bez mobilu 😀

Urban Transport Lover

Kajetánku:
– Urban není příjmení – to ti mělo dojít – jedná se o urban transport – a já jsem jeho lover
– pro případy bez mobilu by měl bejt připravenej běžnej dotykovej automat na karty – stejně jako je to standartbě na nádražích v sousedních státech nebo jako je to v metru..

KarelF

Lovere lovere prostě pochop jsou cestující kteří si jízdenku koupí u pokladny dále jsou cestující kteří si jí koupí u pokladny a k tomu potřebují třebas i poradit a pak jsou jízdenky které přes mobil koupit bohužel nejdou (mnoho mezinárodních) nebo jdou a je vám prodána kravina. Například si zkuste koupit přes mobil jízdenku Praha – Poprad do lůžkového vozu 2 Kupé De luxe Double pro 2 dospělé 1 s in 25 druhý bez karty a 1 dítě 10 let a druhé dítě 2 roky. Na čem si nabijete ústa? Prozradím vám systém vám vystaví dítě 3 roky bezplatně na… Číst vice »

KarelF

PS možná to funguje záleží jak tvůrci eshopu naložili s mým infem které jsem jim zaslal a celkem i komunikovali i se omluvili dokonce jsem za to dostal nějakou slevu a jestli opravili netuším snad ano. Ale právě s takovouto situací vám fakt mobil moc nepomůže právě ta pokladna splnila svůj účel. Nebo třebas autovlaky jsem musel na hlavní nádraží jít také objednat i zaplatit.

Jiří Kocurek

A proč tam mít Pragotron a na něm časy odjezdů, máš přece mobil, ne? Chtějí to platící zákazníci? Chtějí. Tak o co de.

PS: Mobil, který se nikdy nevybije. Takový ještě svět neviděl. 😛

Bob

Jinými slovy – dnes má mobil každý, tak proč by neměl mít mobil i provozovatel nádraží. Pěkný velký mobil, aby na něj všichni viděli, a klidně může být jednoúčelový.

Hojakar

Přesně tak…on dneska ještě nekdo kupuje lístek na nějaký pokladne? Proboha proč? Souhlas pokladny zrušit úplně,pro staromilce tam dát automaty a hotovo

Martin

Treba aby mel jistotu, ze si listek koupil na spravny vlak a spravny cas. Predstav si, ale jsou starsi lide, co se nenarodili s mobilem pred ksichtem…

PetrK

Pokud mohu vycházet z vlastních zkušeností, když jsem, bohužel, musel jít řešit problémy s IN Kartou právě do těchto míst, tak bych řekl, že pokladny jsou poměrně hojně využívány a to nejen, jak se někdo stále snaží vsugerovat, staršími cestujícími, ale i mnoho mladými, kteří prostě jedou vlakem jednou za rok a jdou si ten lístek koupit do pokladny, kde se rovnou doptají na informace o vlaku. Kromě tuzemských, nezapomínejme na zahraniční cestující, pro které může být taky nejjednodušší cestou k lístku návštěva pokladny, kde jim dokáží eventuálně poradit. Počet přepážek je možná přebytečný, určitě by se jich pár dalo… Číst vice »

dopravák

„Počet přepážek je možná přebytečný, určitě by se jich pár dalo nahradit automaty“ Byl jste tam někdy třeba v pátek, samozřejmě myslím v „době předkoronavirové“? Automaty samozřejmě ano, ale ne jimi pokladní přepážky nahradit, ale o ně doplnit, a ne ovšem v pokladní hale, ale na vhodnějších místech, aby do toho nesmyslného místa, kde by opravdu byla vhodnější nějaká kantina než osobní pokladny, cestující vůbec nemuseli zacházet (= odbočovat z přímých cest na peróny) jen kvůli nákupu jízdních dokladů. Ale přesně tohle o nesmyslném umístění osobních pokladen se řešilo v různých debatách už před mnoha roky – a kolik hloupých… Číst vice »

KarelF

Jak píšu výše například mezinárodní jízdenky, autovlak nebo situace kdy eshop prostě něco pokazí nebo jak jsem popsal výše něco neumí. A zrovna na hlavním ty fronty které tam jsou nejsou jen o staromilcích a šotouších jak se tu hanlivě píše. Občas i znalý mobilu potřebuje poradit a ještě mimochodem občas ta rada může docela ušetřit na jízdném i oproti mobilu. Některé pokladní umí nakombinovat neuvěřitelné věci kde výsledná cena je nižší než na eshopu. Když přítelkyně dojížděla z Moravy převážně SC tak jsme jízdenky na další Pátek kupovali už v Pátek a s IN50 nám tam pokladní kouzlili ceny… Číst vice »

px50pha

Za mě je to spíš nekoncepční nebo úplně chybějící údržba!!! si asi v SŽ myslí, že když to postavili Italové a je to „jen“ 9 let, že to vydrží stovky let. Omyl! zcela chybí průběžná rekonstrukce a údržba a jako příklad postačí podívat se na na Bulhara a zdejší podchod pod tratí. po x letech očistili podchod od sprejerů, ale zbytek zdi pod admi.budovou (často zakrytá velkoplošnou reklamou) je nezajímá a další údržba neproběhla (čištění), osvětlení tam nefunguje (v porovnáním s podjezdem v Libni), všude samé plakáty a odpadky. pro někoho detail a zbytečnost, pro mě jeden důkaz toho, jak… Číst vice »

Kubrt

Tak ale nepořádek nesouvisí se špatně provedenou střechou (například). Čímž samozřejmě neříkám, že nepořádek je OK…

Zesp

Nejde o neporadek, ale totalni nereseni jakekoliv udrzby. Neni to jen tam, podivejte se na jakekoliv zmodernizovane nadrazi na koridoru ci jinde. Po ukonceniinvesticni akce uz objekt prestane zajimat. Pak i maly problem, napr. ucpany okap po letech vyusti opet ve velkou investici. Bohuzel se tak dejenaprosto vsude…

Marek

Je to přesně tak, zcela souhlasím. Kdo má oči, ten to vidí. Po rekonstrukci nástupišť na olomouckém nádraží se na 5. peróně při dešti řítila voda prostředkem střechy ve tvaru V až do podchodu. Jemně jsem na to upozornil. „Je to v reklamaci, pane! Bude se to řešit!“ Uběhly asi 3 roky a voda teče dál…

KarelF

Když píšete o té libni nenechte se splést běžte se podívat na ten most pro pěší co je součástí toho nadjezdu o kterém píšete na straně blíže k harfě, z východu z podchodu před halou se dáte doprava a tam jsou schody na mostek pro pěší. Na vzdálené straně rozbité schody asfalt pamatuje dobu kdy to stavěli. A to co tam dokáží nejen bezdomovci jak pod schody tak nahoře je fakt hnus. To, že se nikdo o to nestará jsem zjistil při 2 pokusech to tudy projít s odstupem několika měsíců s mým synem, aby jsme nepřebíhali 5 pruh dole.… Číst vice »

Anonymus

Co je to za blbost? Co tam ted chteji opravovat? Postavte radeji nove koridory, zvyste rychlosti vlaku a postavte bezpecnejsi prejezdy tam,kde se zelegnice krizi s auty. Hlavni nadrszi je uplne v pohode a az se otevre pruchod na Zizkov pristi leto, bude to skvele nadrazi.

Pepa

Jeden přívalový déšť a pomalu zakopávate o kbelíky s vodou. Takovy stav deset let po rekonstrukci je opravdu žalostný..

Martin

No, tam mam spis obavu, ze to chce resit strechu, a na ni je velke parkoviste a magistrala…

Jiří Kocurek

Jinde příšou, že to teklo už při prvním dešti. Jen nevím, co je lepší. Jestli střecha, která teče až po pěti letech, nebo střecha, která byla už udělaná jako tekoucí.

Človek

Rovnou by tam mohli postavit čekárnu a nějaký foodcourt.. Nechápu jak to tam může chybět

Martin

Nadrazi by vubec mela pripominat viceucelove OC s prostory pro cestujici…

Urban Transport Lover

Takhle se to nově posledních zhruba 10 let staví v Polsku (Krakow, Lodž, a mnoho dalších ) – anebo opravdu excelentně rekonstruuje (Wroclaw)

Pezos

Stejně tak v Německu nebo Rakousku.

Frantisek

Hehe, primárně obchoďák a vedlejší funkce nádraží. Tak hlavně, aby se tam ty vlaky nakonec úplně neztratily. Dovolil bych si trvat spíše na prostorech pro cestující s přidruženými obchody a službami, přeci jen, jsme doufám ještě především na nádraží. Čekárna, no, pokud bude dostatečně prostorná, přitom útulná, k tomu dobře větraná a nepůjde o vydýchaný kamrlík, by byla dobrá, stejně jako obyčejná jídelna (nebo tedy žrádelní dvůr, je-li libo toho označení), proč ne. Ale nerad bych se jednou při cestě na vlak prodíral uličkami obchoďáku.

Urban Transport Lover

Právě naopak – cestující preferuje mít všecko na jednom místě těsně předtím než skákne na vlak. V městském prostředí už se to pochopilo a nad každou stanicí metra se staví obchodní centrum nebo obchodně administrativní centrum. Historickým potvrzením správnosti je i to, že už před rokem 1989 se při výstavbě koncového úseku trasy metra B na Jihozápadním Městě naprojektoval výstup z metra rovnou do/těsně před několikapatrové obchodní středisko – některá z nich stojí dodnes (Luka, Lužiny), zbouraly se Nové Butovice ale 200M od protějšího výlezu se postavilo OC Galerie Butovice, Hůrka – tam je u nové výstavby supermarket a uliční… Číst vice »

none

Kolik lidi si na nadrazi kupuje boty?

ušatá

Kolik by si je ale kupovalo? Jak to zjistíte? Nabídka dělá poptávku.

Bob

Pokud si chci koupit nějaké zboží, třeba boty, tak si často vyberu tu prodejnu, která je dobře dopravně dostupná, ideálně na místě, přes které bych stejně jel nebo šel.

ušatá

Jenže cestující rád ušetří čas, když si může na jednom místě nakoupit, co potřebuje a hned se dostat i na dopravní prostředek a nechodit nakupovat znovu po příjezdu do cíle.. To by mělo být samozřejmostí. Na nádraží má být min. pošta, služby, potraviny, drobné zboží, drogerie apod. Pak i cestujících přibude.

dopravák

Občerstvení (za přijatelné ceny !!!) a potraviny rozhodně ano, i základní drogerie a drobné zboží, samozřejmě i květinářství a menší knihkupectví a klidně třeba i výroba klíčů, to vše se hodí i cestujícím, ale různé drahé „hadrárny“ a prodejny předražených (protože rádoby „značkových“) tenisek a bačkor, ty jednoznačně přímo do prostor pro cestující nepatří – ať jsou klidně třeba někde nahoře v nadstavbě těch prostor, aby je měli blízko ti, jimž se to náhodou právě hodí, ale aby se pletly v cestě těm, kdo spěchají na své vlaky (a s tím i ti, kdo tam jen zevlují a stejně nic… Číst vice »

Bob

Tenisky, bačkory ale i všelijaké oblečení, deštníky, tašky atd. zrovna taky patří mezi věci, které mohou cestující urgentně poptávat. Stejně tak elektronika: vzpomínám si, jak mi v Třeboni o víkendu odešla paměťovka do foťáku a zaboha jsem tam nikde nemohl sehnat novou. Když se mi rozpadne bota nebo protrhne batoh, taky to musím řešit okamžitě. Nebo si koupit papuče, když jedu na chatu nebo na návštěvu. Dokoupit trička, fusekle a větrovku. Atd.

Jiří Kocurek

V Bernu to mají takhle: https://www.sbb.ch/de/bahnhof-services/am-bahnhof/bahnhoefe/bahnhof-bern.html

Dole je schema, lze přepnout mezi zobrazením zevnitř a z venku. Autobusové nádraží je na střeše vlakového. Jednoduché, účelné, šetří to místo. Inu, nemáme Alpy.

none

Mne tam chybi lavicky a schody. Umim porad jeste chodit.

Bob

Na chození snad lavičku nepotřebujete. 🙂

Jouda

A čemu se kdo diví ? Když tady nikdo za nic neručí ?? To se pak nelze divit že kvalita nekde chybí, když si každý poslední stavbyvedoucí z ušetřeného materiálu postaví pět deset domů „bokem“. Místo 25 ky izolace dáme jen patnáctku, na kari sítě místo šestky drátu čtyřku, stavebnímu dozoru dvě tři kilča kapsička, pak to zalejeme rychle betonem a ono to tu záruku vydrží. A po záruce už na mě nemají.A to se ještě uvidí, jaký danajský dar budou za pár let ty všechny modernizace ať už tratí, nebo budov, které teď běží nesmyslným tempem. To jsem zvědavej,… Číst vice »

tondovo

A co na to technický dozor investora?

Pietro

Střechu chápu.. ale ten zbytek? Mám tušení že za výměnou technologie se skrývá touha skrz spřátelené firmy proprojektovat a prostavět pár míčů a navrch někam umístit kilometry zábradlí, protože se nám ti cestující neorganizovaně a chaoticky pohybují po hale. Ještě by mohli někam spadnout. Hlavní architekt, který projektoval halu již nežije, rekonstrukce byla pod taktovkou arch. Kotase. Tak hlavně, aby si Srbské železnice neprosadili „kreativce“ od Sudopu.

KarelF

Nějak jsem nepochopil co mají Srbské železnice společného s Pražským hlavním nádražím? Srbové to budou rekonstruovat nebo si to pronajímat?

Bob

Jak bych vám to jen ve zkratce vysvětlil? 🙂

a8n

Ve zkratce ŽS?

Vašek

Co čekat od Italů? Hlavně, aby se nesoudili. Moc podobných soudů nevyhráváme.

SaulGoodman

Pokud se nepletu, ze čtyř žalob podaných Grandi Stazioni jsou již tři pravomocně rozhodnuté a vždy uspěla Správa železnic/ČD. Zbývá už snad jen spor o 210 milionů údajně vložených do rekonstrukce (Italové původně chtěli přes 700, Správa železnic jako uznatelné náklady zaplatila asi 500).

Tonik

„cítí každý v parních letních měsících“ parní jsou lokomotivy, měsíce jsou parné.

Pavel

Profesionalni deformace 😆 Primhurte oko 😉

Urban Transport Lover

To nejde! Tohle se opravdu nedá odpustit!!
Je to neznalost vlastního jazyka…
Navíc o sobě tvrdí, že je to novinář – takže by to měl tuplem vědět…

Anonym ze severu

Zkuste si tu profesi několik let vykonávat a pak něco pište… Není to tak lehké, jak si myslíte, nějaký čas jsem dělal v redakci, tak vím, o čem je řeč.

Jenda-71

Nezlobte se, ale tohle opravdu tahá oči.

Urban Transport Lover

Anonym:
Základ je, že musíš umět gramatiku! Přes to vlak nejede!
Tady u tohohle populárně informativního webu je to Ctrl C a Ctrl V z tiskových zpráv i s obsahovejma nepřesnostma a nějaká krátká omáčka k tomu.
Dobře se to čte před spanim.
Ale nesmíš to brát smrtelně vážně

Bob

Rozdíl mezi slovy parní a parný není ani tak záležitost gramatiky, jako spíš lexikologie, potažmo sémantiky.

Jiří Kocurek

O tiskařském šotkovi jste slyšel? Automatické oblevy občas provedou ledacos.

Ketchup1970

Říká autor “milovník městské dopravy” s přezdívkou v angličtině.. to je až ironické….

KarelF

A když tam v parném dnu přijede parní lokomotiva ?

XXXD

No mohli by vyměnit i současnou dlažbu, minimálně mě se zdá docela odporná.

Majkl

Ta je v pohodě

David

To asi těžko. Je to součást celého architektonického řešení nové haly.

Martin

Ano, dokonce se meli predelavat i vsupy do metra, ale nebylo to povoleno…

Honza

Na rozhovor se moc tesim, rozhovory mam rad. P.S. Off – Topic : CD prijalo na pozici strojvedouci dva byvale piloty B737, kteri uz jezdi. Pry na zkouskach byli perfektni. Dale u vlakosu jezdi nove i byvale letusky a stewardi, protoze letecka preprava sla do kopru. S tema ex pilotama, ale i letuskama by me moc a moc zajimal rozhovor 😉

Kandelábr

Ty piloti jsou hodně vycepovaný v dodržování různých předpisů, to je dobrý předpoklad a bezpečnost provozu taky mají z letecké dopravy na prvním místě.

Rusnak Bojek

k čemu jim je vycepované dodržování předpisů, když jim pak na přejezd vjede kamion 🙁

Leinad

Pískáček a maximální povolená rychlost by u Golčova Jeníkova neuškodily 😀

Paja

K tomu aby neprojížděli klacky.

Tomáš

K čemu? Kdyby všichni účastníci provozu dodržovali předpisy, nařízení, značky, návěstidla atd. tak by tam ten kamión nebyl. Asi jsem hodně naivní, ale věřím v osvětu a poučení.
O.T. dobrá je teď reklama na Radiožurnálu. Škoda jen, že ty největší řidičské prasata tuhle relaci neposlouchají.

Milion plus

Tak kdo by poslouchal radiožurnál 😂😂

Pezos

Přibližně 900 tisíc lidí denně? 😉 (Zdroj: Radioprojekt III-IV. Q.2019)

Jiří Dembovský

Vyřešit to jako v Rusku zvedacím blokem s kusem vozovky a neprojede tam ani tank.

Jiří Kocurek

Dovolím si oponovat. Projde ledacos!
https://www.youtube.com/watch?v=rbCQCAzM9o8

KarelF

Tak ten pobavil ač si nabil ukázkově držku, nejsem škodolibý a ani nepřející, ale to prostě nešlo se začít nesmát.

Pezos

Myslíte „agresivita zabíjí“ od ČAP?

Jiří Kocurek

Kdyby všichni účastníci provozu dodržovali předpisy, tak by se nestalo, že by někdo zapomněl propojit brzdu mezi tažným a taženým vozidlem a následně boural.

Taky by se nestalo, že dispčer vezme vlak na přivolávačku a nezavře před ním přejezd. Takže to fíra to zasekne, zastaví na přejezdu a teprve potom spadnou závory.

Pro nechápavé: Člověk dělá chyby, dokonce i nádražák.

A pak jsou tady technické závady, viz přejezd na Bystřičce a hořící tahač.

ABC

no co plnej kotel a přítáhnout k sobě 🙂

Martin

Jojo, blbe se pak hleda knipl aby se mu vyhnul…

Kubrt

A nemaj v hlavě řezanku.

Jiří Kocurek

Umí se učit a zvládají hodně informací. Předletová příprava je neustálý trénink.

Jan

Pokud budou trvat na důsledném dodržování předpisů tak snad ani nevyjedou.

KarelF

Akorát to pro ty piloty musí být strašně, ale strašně pomalý. Tedy pokud jezdí jen po CZ a SK.

Rusnak Bojek

Těch pár pilotů prý vzali i jiní dopravci

Označník

Jakože nějací piloti nastoupili koncem jara do zacviku k ČD a nejenže si užívají IX. platovou třídu a letmo onanii, ale začátkem října už mají i po zkouškách? Tak na takový rozhovor se fakt těším.

Lukáš

Tak já nastoupil v říjnu (soukromý dopravce) a v květnu už jsem jezdil sám. A jsou i rychlejší.

Ketchup1970

Jsou tací , kteří na PC v simulátoru jezdili už jako puberťáci. A on pult perše je slušně nasimulovaný, grafika je dobrá… tratě taky ujdou.

Označník

Ano, někde jsou i rychlejší a navíc ještě nemusí umět moc dobře česky. Reálie u Času Dost jsou ale poněkud jiné.

Ketchup1970

Mne taky

Koro

O tech pilotech jsem slysel. Jedna baba povidala ze jakmile se zacne letat, maji dohodnuto bez sankce odejit zpet