Má někdo představu kolik peněz tato akce může stát v nákladech jen na beton a potom v nákladech na kompletní vybourani a druhé položení?
Joker
1 rok
Někdo za to tzv. „přijde o hlavu.“ Nebo o prémie ?
Pbr
1 rok
Colas má na tu kvalitu docela pech.. Před pár lety (tuším že 2017) dělal silnici II/303 přes Pěkov, po roce ji předělával kvůli nekvalitnímu asfaltu… Je to asi pět let od opravy a ta silnice, kde se po necelém roce provozu měnil povrch vypadá jak kdyby jí bylo dvacet let… Všude zalité praskliny, místy záplaty.. stačí se podívat na streeview. Někde jsem dokonce zaslechl, že se to bude zase opravovat…
Jan z Rokycan
1 rok
Takže předpokládám chyba ve specifikaci. Místo třídy XD3 tam musela být nižší. U vozovek a betonových nosných konstrukcí nemá prakticky smysl sledovat jiné vlivy než XD (vliv chloridů) a XF (vliv mrazových cyklů).
V pořádku je to jen pokud to skutečně nebude mít vliv na termín zprovznění stavby. Pokud ano, mělo by ŘSD jednoznačně uplatnit smluvní pokutu z prodlení.
Docela důležitá otázka je jestli si ty rozbory objednala sama firma, nebo jestli je takto kontroluje zadavatel, a dále jestli jsou ty rozbory rutinní nebo jen namátkové…
Z odpovědí pak vyplyne zda by svou (dodavatelovu) chybu byla objevila firma sama, nebo jestli na to musel přijít zadavatel, a zda by se to stalo každopádně nebo to byla šťastná náhoda…
Jistěže každý může udělat chybu. Jde o ten postup díky němuž se na to přišlo.
Postup je standardní na všech stavbách. Zkoušky se provádí dle norem a TKP 6 (CB kryt) podle předem schváleného Kontrolního a zkušebního plánu. Odolnost pro vlivu CHRL se provádí na ztvrdlém betonu po 28 dnech po zhotovení zkušební krychle. A až poté se vlastně zjistí, že je něco s betonovou směsí v nepořádku.
Vždyť jo. Stala se chyba. Někde se i vlní silnice.
A i jinde se jistě staví pomaleji, dráž, ale zase nekvalitně.
Je to jen 2500 metrů. To je pár kubíků betonu. Prostě se stalo a přišlo se na to. Škoda, že ten výrobce betonu nemá svoji kontrolu.
Proto mě trochu nadzvedlo to „solidní jednání“. To se v tomhle množství nedělá průběžná kontrola kvality??
Hlavně že dneska musí mít ISO i uklízečka s koštetem.
Poraďte: Jak zjistit u betonu jeho chemickou odolnost po zatvrdnutí, jak dlouho potrvá taková průběžná zkouška?
Z čerstvě odebraného vzorku se dá odlít zkušební krychle a provést zkouška sednutí kužele. To je tak všechno, co stihnete během pokládání CB krytu.
Pokud jsem slyšel přímo ze stavby (na informace bylo embargo, takže nikdo nechtěl nic moc říkat), tak je to pochybení betonárky a jde to z jejich pojistky. Ale info je bez záruky.
Má někdo představu kolik peněz tato akce může stát v nákladech jen na beton a potom v nákladech na kompletní vybourani a druhé položení?
Někdo za to tzv. „přijde o hlavu.“ Nebo o prémie ?
Colas má na tu kvalitu docela pech.. Před pár lety (tuším že 2017) dělal silnici II/303 přes Pěkov, po roce ji předělával kvůli nekvalitnímu asfaltu… Je to asi pět let od opravy a ta silnice, kde se po necelém roce provozu měnil povrch vypadá jak kdyby jí bylo dvacet let… Všude zalité praskliny, místy záplaty.. stačí se podívat na streeview. Někde jsem dokonce zaslechl, že se to bude zase opravovat…
Takže předpokládám chyba ve specifikaci. Místo třídy XD3 tam musela být nižší. U vozovek a betonových nosných konstrukcí nemá prakticky smysl sledovat jiné vlivy než XD (vliv chloridů) a XF (vliv mrazových cyklů).
Vše má jistě „papírovou“ formu. Co je v projektu, co bylo objednáno, co bylo dodáno… Viník je tak lehce dohledatelný.
Beru. Co pokazili, to si opraví za svoje. Vcelku solidní jednání.
Ještě je pochval… Neměli to náhodou udělat rovnou dobře? A nebo je to u nás už takový zvyk, že se něco postaví a za rok se to předělá?
Stala se chyba, přišli na to, tak ji opravují. Nepředělává se to za rok – vy jeden bezchybný – opravuje se to ještě před uvedením do provozu.
Co byste dělal vy na na jejich místě, jak z pozice ŘSD, tak z pozice firmy? Ne, nepiště sem, že vám by se chyba stát nemohla.
V pořádku je to jen pokud to skutečně nebude mít vliv na termín zprovznění stavby. Pokud ano, mělo by ŘSD jednoznačně uplatnit smluvní pokutu z prodlení.
V tom se shodneme. Je z toho alespoň vidět, že mají nastavenou kontrolu kvality a ta se skutečně provádí.
Docela důležitá otázka je jestli si ty rozbory objednala sama firma, nebo jestli je takto kontroluje zadavatel, a dále jestli jsou ty rozbory rutinní nebo jen namátkové…
Z odpovědí pak vyplyne zda by svou (dodavatelovu) chybu byla objevila firma sama, nebo jestli na to musel přijít zadavatel, a zda by se to stalo každopádně nebo to byla šťastná náhoda…
Jistěže každý může udělat chybu. Jde o ten postup díky němuž se na to přišlo.
Postup je standardní na všech stavbách. Zkoušky se provádí dle norem a TKP 6 (CB kryt) podle předem schváleného Kontrolního a zkušebního plánu. Odolnost pro vlivu CHRL se provádí na ztvrdlém betonu po 28 dnech po zhotovení zkušební krychle. A až poté se vlastně zjistí, že je něco s betonovou směsí v nepořádku.
Chyby dělají ale jen lidé ve státních službách.
Colas nebo betonárna patří mezi státní služby?
Stejně tak to může být chyba na straně betonárky
Evidentně je. Oni ten beton jen nalili.
Ještě může být chyba u výrobce/dodavatele cementu. Klidně taková kravina jako že si spletli zásobník a naložili z jiného, jiný druh cementu.
Vždyť jo. Stala se chyba. Někde se i vlní silnice.
A i jinde se jistě staví pomaleji, dráž, ale zase nekvalitně.
Je to jen 2500 metrů. To je pár kubíků betonu. Prostě se stalo a přišlo se na to. Škoda, že ten výrobce betonu nemá svoji kontrolu.
myslím, že je to dost velký průšvih a ne „pár kubíků betonu“. Pokud má vrstva betonu tloušťku 20 cm, pak se na 2,5 km jedná o cca 6000 m3 betonu!
Proto mě trochu nadzvedlo to „solidní jednání“. To se v tomhle množství nedělá průběžná kontrola kvality??
Hlavně že dneska musí mít ISO i uklízečka s koštetem.
Evidentně dělá, když na to přišli.
Poraďte: Jak zjistit u betonu jeho chemickou odolnost po zatvrdnutí, jak dlouho potrvá taková průběžná zkouška?
Z čerstvě odebraného vzorku se dá odlít zkušební krychle a provést zkouška sednutí kužele. To je tak všechno, co stihnete během pokládání CB krytu.
Asi nemáte nejmenší potuchu, jak taková kontrola kvality probíhá.
Odolnost proti CHRL se dělá na zkušebním tělese po 28 dnech od zhotovení. Takže za tu dobu mohli těch 2,5 km bez problému položit…
Položený už tam byl minimálně od podzimu.
To je možné, ale jistě nebudou pokládku nového CB krytu plánovat na vánoce…
Není uvedeno v jaké šířce, ale jestli brali na jeden zátah cca 12 metrů šířky, tak to sedí.
Přičemž je to cca 1/6 celého povrchu. Problém je, že tohle se nedá zjistit během betonáže, takže zpracovali celou šarži.
chtěl bych moc vidět zásobník na 6000 m3 betonu
Pak ať se vyrovnají s betonárkou, to už je jejich smlouva.
Pokud jsem slyšel přímo ze stavby (na informace bylo embargo, takže nikdo nechtěl nic moc říkat), tak je to pochybení betonárky a jde to z jejich pojistky. Ale info je bez záruky.