Znojmo má získat lepší spojení vlakem díky Veltlínskému zelenému, SŽDC řeší rychlou trať do Brna

Motorový vůz 841 Stadler RS1 v Humpolci. Foto: České dráhyMotorový vůz 841 Stadler RS1 v Humpolci. Foto: České dráhy

Obyvatelé Znojma a okolí se letos se změnou jízdního řádu dočkají lepšího spojení s Prahou po železnici. Umožní to nový

Obyvatelé Znojma a okolí se letos se změnou jízdního řádu dočkají lepšího spojení s Prahou po železnici. Umožní to nový spěšný vlak do Havlíčkova Brodu, který bude navazovat na rychlík do Prahy. Správa železniční dopravní cesty současně připravuje studii, jak zlepšit propojení města s Brnem.

Rychlejší spojení s Prahou umožní nové spěšné vlaky, které objednal kraj Vysočina. Kraj je pojmenoval podle odrůd révy vinné. Mezi Znojmem a Jihlavou tak budou jezdit spěšné vlaky Veltlínské zelené, Ryzlink rýnský a Sauvignon. Vlaky jsou uvedeny v návrhu jízdního řádu. První z nich je postaven tak, aby umožnil relativně brzký a zatím nejrychlejší dojezd do Prahy a odpolední návrat zpět.

Ze Znojma odjíždí ve 4:55, v Jihlavě se připojí ke spěšnému vlaku Renesance a pokračuje do Havlíčkova Brodu, kde je v 6:57. Po přestupu do rychlíku jsou lidé v Praze v 8:52, tedy po necelých čtyřech hodinách.

Zpět mohou lidé pro nejrychlejší spojení do Znojma využít rychlíku z Prahy v 15:04, ve Znojmě jsou v 19:04. Vlaky jezdí jen v pracovní dny. „Z Havlíčkova Brodu do Znojma bude řazen motorový vůz 841 RegioSpider,“ upřesnila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová. Přímé autobusy jezdí ze Znojma do Prahy kolem tří hodin, řada lidí volí spojení přes Brno autobusem a dál vlakem.

Silniční spojení ze Znojma do Brna by mohlo dostat v budoucnu konkurenci v podobě rychlejší železnice. Správa železniční dopravní cesty připravuje studii proveditelnosti, která by ukázala, zda by nešlo postavit do Znojma rychlejší trať.

„Jsme téměř před podpisem smlouvy na tuto studii,“ řekl v týdnu na senátním podvýboru pro dopravu náměstek pro modernizaci na SŽDC Mojmír Nejezchleb. Podle něj by nové spojení odbočovalo z chystané vysokorychlostní trati do Břeclavi u Vranovic a pokračovala na Hrušovany. „Cílem je jízdní doba třicet minut. Jsme na samém začátku. Výhodou je, že nejde o příliš složité území pro plánování trasy. Potenciál Znojemska je velký,“ dodal Nejezchleb.

Tagy České dráhy Správa železniční dopravní cesty SŽDC Top Znojmo
39 komentářů