Známe jízdní řád nové pražské tramvaje. První cestující sveze v pátek po poledni
První vůz Škoda 52T během homologačních jízd v Praze. Foto: DPP -Václav Holič

První jízda povede přes Palmovku, Florenc, Malostranskou či Anděl.
Na webu DPP už jsou jízdní řády i na další dny, je to pořadí 12/9, respektive v neděli 12/4. Pro skalní fanoušky dopočují víkendový provoz už od půl šesté ráno, světlo už bude a bude to prázdný.
https://www.dpp.cz/spolecnost/aktuality/detail/66_3031-skoda-52t-vyjizdi-do-zkusebniho-provozu-s-cestujicimi
Pojede v pátek někdo první zpáteční jízdu z Barrandova? A ve kterém úseku?
Jára Cimrman, ale ne zpátečně, nýbrž po směru jízdy.
Snad budou spolehlive a prijemne, i v lete… yrochu skepticky jsem k neotocnym podvozkum, snad je to uz vychytanejsi nez cukatura 14t… docela se tesim,…
Uz by se meli vetsinove zrusit dvojzastavky, aby v kazde zastavce mohla zastavit jen jedna souprava…
V soucasne dobe neni uplne poznat jake cislo tram. je pred/za soupravou a clovek nemusi pobihat aby to zjistil…
Jeste jedna vec, vsiml jsem si instalaci sloupku s odjezdy spoju, ale tak sikovne, ze pres pristresek neni na tabuli videt, musi clokek byt opravdu v predni casti zastavky, nebo strkat hlavu do kolejiste…
Které linky navrhujete zrušit bez náhrady přímý vliv zkrácení zastávek? V centru je na dost velké síti interval několik hodin v kuse 1 min a mezi Lazarskou a Myslíkovou okolo soudu to jde k 50 s. Jednozastávky jsou tak na předměstí, kde je ve špičce interval 4 min a více.
Tro hu to berte s nadsazkou, :-)… pravda je, ze treba na veleslavine zastavky zkratily, na palmovce to nejde, ale diky odjezdovym je prestup neuveritelne neprijemny,… a pravdou je, ze nove tram. a dig. panely jsou sice skokem dopredi, ale zmizely informace o cislech linek v zastavkach, ktere jsou zakryte stojicimi vozy zasebou.
Jednozastávky by zbytečně prodloužily jízdní doby a tím snížily atraktivitu tramvají v porovnání s auty.
Zvykejte si, nová doba. Tramvaje, na kterých není vidět číslo linky. Zastávkové sloupky, na kterých není čitelné nic, protože se to leskne a je to psané mikroskopickým nebo nekontrastním písmem. Displeje nebo zastávkové sloupky umístěné tak, že jsou za něčím schované a odnikud na ně není vidět. Černé zastávkové sloupky a černá bezpečnostní zábradlí. Sedačky navržené pro lidi, kteří nemají nohy ani ramena. Okna navržená tak, že koukáte do příčky. Zkracovat zastávky tak, aby v nich nešlo přestupovat, by do této koncepce docela zapadlo.
Mě nic z tohoto až tak moc nevadí, co ale nemohu vystát je střecha zastávky ze skla, tedy zcela k ničemu jako ochana před ostým slunečním svitem.
A cestou z vozovny do ni nastoupit nepujde?
To nejspíš bude nějaké oficiální mecheche.
To asi bude dopoledne
Nepůjde.Z vozovny jede na Lehovec jako manipulační jízda
Zpátky taky. Ale u zkušebních jízd by nebylo na škodu tam pustit lidi a bude víc kilometrů s cestujícími.
Neslo by v ní přespat noc před výjezdem?
Po poledni vyjede z Lehovce, takže první bezdomovci nasednou hned na Hloubětíně. Nedlouho po nich budou následovat jejich kolegové z Palmovky, poté z Vltavské. Dorazí to, s blížícm se koncem trasy, již tradiční osazenstvo Anděla.
To je součást zatěžkávacích zkoušek? 🙂
Bezďáci se tam už nevejdou, bude to narvané šotoušama 🙂 Já bohužel tuhle první jízdu nestihnu, pojedu se synem až první jízdu v opačném směru.
Hele a víte, že nemusíte jet hned první jízdu, že ta tramvaj nikam neuteče? Já mám vlaky a tramvaje taky rád, ale zase si uvědomuju, že ta tramvaj slouží hlavně normálním cestujícím na lince, kteří se tam teď nevejdou, protože tlupa šotoušů prostě musela jet první jízdou a nemohla počkat. Asi si tu mačkanici nechám ujít
Je to vložené pořadí, takže sice slouží „normálním cestujícím“, ale fakticky je to spoj navíc, který by jinak nejel.
Sorry, moje chyba. Ale stejně, jede to jako pravidelná linka a ne jako šotospoj.
1) Viz co napsal Y.K.
2) Tramvaj sice neuteče, ale pak už to nebude ono. A určitě ten první den tam bude skvělá šotoušská atmosféra. Lidi taky chodí na premiéry filmů atd.
Rozumím, je třeba se dostavit ve smokingu zavěšený do drahé polovičky ve vyzývavých večerních šatech. 😉
Málem jste mě zabil. Představa šotouše ve smokingu mě rozesmála tak, že nemohu popadnout dech. 🙂
A ještě šotouš s drahou polovičkou 🙂
Někteří ženy mají. Myslím, že jsou i tací, kteří mají muže. Ale smoking. 🤣
Nebude to ono? V čem konkrétně bude ten rozdíl? Nebudete se tam tolik mačkat? Ano, chodí na premiéry filmů, na ty si koupí lístek a prostě tam budou mít místo a nikoho dalšího tím neovlivňují. Namačkat se do nového vozidla jedoucího pořád na pravidelné lince MHD, bych považoval za něco dost jiného.
Nezapomeňte si orazit lístek v každém novém označníku, obkreslit kolej, po které tramvaj zrovna projela a ještě si vzít nějaké nové kalhoty, které pak budete moc vystavit a třeba jednou „výhodně“ střelit na Aukru:)))
Je to jako projet se novou tratí nebo prodloužením metra. To taky bývá populární a pokud to někdo dokumentuje, tak je vhodné být u toho začátku. První jízda na Slivenec byla tuším taky v pátek odpoledne a dalo se do toho vejít i na Andělu. Jestli je to skvělá atmosféra, to už je druhá věc, obvykle na sebe šoutouši pokřikují, že jim ostatní stojí v záběru.
„stojí v záběru“ … špatně zaparkovaným šotomobilem. Snad tu šalinu nenabourají, jak ji budou nahánět.
Mám na to stejný názor jako Vy ale pokud jim to dělá dobře, kdo jsem já abych je soudil.
U poloviny šotoušů člověk fakt neví, jestli náhodou nejede s bezďákem. Styl oblečení a smrad zpravidla obdobný. Čím se liší je foťák na krku, ale to taky ne vždycky.
Ta tramvaj nemá spřáhlo? Jak se bude třeba odvážet porouchaný vůz?
Je tam schované skládací nouzové spřáhlo.
Úplně stejně jako 15T.
Bude se teleportovat, asi jako každá nová tramvaj posledních 25 let.