„Znaky odvetného opatření.“ Soud se potřetí zastal bývalého šéfa drážního regulátora
Pardubické hlavní nádraží po modernizaci. Foto: Správa železnic
Pavel Kodym vyhrál výběrové řízení na další období, ale ministr dopravy Martin Kupka náhle návrh na jeho jmenování stáhl.
Hlavně že máme na všechno paragrafy. A když má někdo přijít o dobře placené koryto, to se pak každý brání. Pokud jsem to dobře pochopil, Ministerstvo dopravy se rozhodlo zrušit prakticky už zbytečný úřad (obyčejný občan řekna „ponbůh zaplať, že zas bude o něco méně byrokracie“) a ministr se rozhodl jmenovat do této funkce statutárního zástupce na přechodnou dobu, než dojde ke zrušení úřadu.Jenže dosavadní šéf se postaví na zadní a začne se soudit o něco úplně jiného. Přitom pochybení se dopustil orgán, jemuž velel.
A zabýval se někdo tím, kdo bude hradit opakované soudní výlohy? Situace od začátku docela jasná a jen zvůle úřadů to opakovaně hnala k soudu.
Když ona je ta soudní moc nezávislá na ódéesce, oprudila se mi z toho kupka…
Mně by spíš zajímalo, kdy konečně nějaký ministr letitý problém jménem UMVZST začne řešit.
Měl by se konečně rozhoupat k tomu, udělat zákon a pozemky na SŽ bezplatně převést. Takhle dostane ČD zase dotaci ze státní kasy, a o to očividně od začátku šlo.
Nene, hlavní jsou ty nevýhodné smlouvy s “developery”, tam jde o tunel v hodnotě desítek miliard.
Cilova stanice PPF.
Ty pozemky patří státu, ne? Spržel je jejich správcem.
Doufám, že ušlou mzdu Kodymovi zaplatí Kupka ze svého..?
(jen rétorická otázka, vím)
No, dobrý. A co z toho, jsem se nedočetl. Omluva, pokuta?
Já bych měl návrh. Kupku odvolat a k lopatě na rozestavěnou dálnici. Mohl by přispět k urychlení stavby😉
radeji stavet vrtku. vetsi trest 😉
Já ovšem musím trvat na opakování ceremoniálu!
Přesně na to jsem si při čtení článku taky vzpomněl.
Samozřejmě, že to byla od Kupky prasárna, ale cpát se někam, kde mě šéf nechce?
jenže tady šéf není neomezeným pánem a musí dodržovat pravidla. a pokud se mu to nelíbí, tak si může na ministerstvu sbalit švestky a vypadnout, nikdo ho tam násilím nedrží. dokonce teoreticky (a pro zasmání) je tam, aby sloužil voličům a ne si prosazoval vlastní zájmy a vyřizoval účty.
samozřejmě ta oj*bávka s těma pozemkama při dělení infrastrutury a dopravce, která vypadala jako skvělej nápad se nakonec asi tak dobře vymyšlená nezdá.
Jenomže pro toho „šéfa“ platí stejná pravidla jako pro toho šéfa. Pavel Kodym byl v době, kdy napsal dopis, vyšším státním úředníkem a ne soukromou osobou. A prosím vyvraťte mi někdo, že strkal nos do věcí, do kterých mu možná bylo něco jako občanovi, ale ne řediteli UDPI.
Jako „šéfa“ mohou brát ministra dopravy třeba ředitel ŘSD, ředitel SŽ nebo ČD. Tam to tak opravdu de facto je. Ale vedoucí správního úřadu (ať už by to byl Drážní úřad, Drážní inspekce, nebo jako v tomto případě ÚPDI) opravdu nemá brát ministra jako „šéfa“, kterému jde na ruku. Správní orgán má rozhodovat nezávisle a podle zákona, ne podle toho, co chce ministr.
Dobrý no, tolik teorie. Praxe je taková, že když zejtra Kupka udělá to samý, tak se nestane zas vůbec nic.
Když zítra udělá Kupka to samý, tak projede další soud tím samým způsobem.
A my budeme platit ušlou mzdu člověku, co vyhrál výběrové řízení, ale byl Kupkou zaříznut.
Vám nevadí platit takové peníze přes vaše daně?
Však o to přesně jde. Buďto má mít ministr stejnou odpovědnost za škody jako každej jinej zaměstnanec, nebo ať má právo si do úřadů dosazovat koho chce. Ale to co máme teď je Kocourkov.
Vzhledem k tomu, že už teď se nedaří najít kvalitního ministra dopravy, asi bych šel spíš cestou cukru než biče.
Vadí. A proto je vhodné takový úřad bez náhrady zrušit.
Tak třeba si příště někdo jiný podobný prasárny rozmyslí. To stejný se stalo Blažkovi, který prohrál soudy za to stejný (tedy Ministerstvo spravedlnosti)
Právěže ne, protože viníci nejenže škodu nenahradí, ale ani nejsou nijak potrestáni.
Ale on nebyl jeho šéf, předsedu jmenuje vláda, viz §4 odst. 1 zákona o ÚPDI
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-320