dkv_obrazok

Značky na D3 umožní zvýšení rychlosti na 150 km/h, ale i snížení na 100 km/h

Proměnlivé značky umožní na D3 rychlost 150 km/h. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářProměnlivé značky umožní na D3 rychlost 150 km/h. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Pilotní režim je naplánován minimálně na šest měsíců. Po jeho ukončení bude provedeno vyhodnocení.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
cikcak

Za deště povinně 100, no těpic,…… takže z pochybného přínosu pro závodníky nakonec buzerace pro všechny

Jenda

„Na úseku dálnice D3 mezi Planou nad Lužnicí a Úsilným u Českých Budějovic je dohromady 42 proměnných dopravních značek. Možnost využít vyšší rychlost je pouze v případě, že značka zobrazí nejvyšší dovolenou rychlost „150“. Pokud na značkách není žádný číselný údaj, platí režim obecné úpravy provozu, tedy nejvyšší rychlost 130 km/h.“ Já jim do toho nechci kecat, ale tohle nemá oporu v zákoně. Pokud jsem jako řidič viděl 150 jako poslední značku rychlosti, tak tato rychlost platí až k nejbližší křižovatce, nebo pokud není změněna nebo ukončena jinou značkou. Šedý obdélník podle zákona nic neukončuje, musela by tam být ta… Číst vice »

Martin

S tímto bych nesouhlasil. Připojovací pruh na dálnici ma stejné postavení jako křižovatka. Domnívám se tedy, ze uvidíte-li povolených 150km/h a u na dalším nájezdu „šedý obdélník“ pak bude platit rychlost 130km/h, neboť limit 150 km/h ruším ona „křižovatka“. Analogicky je to např. v případě 70km/h před křižovatkou a pak 90 km/h za křižovatkou, avšak již bez značky (priklad je samozřejmě mimo obec). Souhlasím, ze to na dálnici muze byt matoucí proto si myslím, ze budou na dálnici značky nastaveny na Konec rychlosti 150km/h. Ono by to pak bylo i nelogické (zobrazovat pouze šedý ctverec), protože řidič projíždějící z úseku… Číst vice »

Josef

Otazka, jestli jsou vsechny znacky ciste za najezdem, pak by to fungovalo, pokud ovsem budou nekde v meziprostoru, tak plati to co rika kolega. Ale zase jsme si to vyrobili proste zbytecne komplikovany, i kdyz se rusi najezdem, tak by to tam melo byt explicitne videt, ze 130, nakonec misto ty sedy polohy tam mohli teda dat 130, bylo by to pro vsechny jasny, zejmena pro zahranicni ridice, kde treba omezeni rychlosti vzdy konci az znackou a kteri na tomhle useku urcite budou jezdit.

Jenda

Ano, nájezd na dálnici je též křižovatka a tedy pokud zde bude šedý obdélník, tak odsud už platí rychlost 130 km/h. Oni ale píšou, že těch značek jsou v úseku desítky, zatímco nájezdů jsou jednotky. Takže pokud minu značku a následně se povolená 150 zruší, tak můžu před dalším nájezdem minout třeba 10 značek se šedým obdélníkem, který ale podle zákona nemá žádný význam a pro mě nadále platí 150 km/h.

Martin

Počty sedí. Dalnice má dva pruhy a dva směry. U kazdeho pruhů jsou 4 značky (2+2) začátek/konec a to 2× to je tedy už 8 značek pouze na vymezení úseku s možností rychlosti 150 km/h. V tomto úseku je 6 (počítám z hlavy) sjezdů, což by mělo byt min. 24 značek. Cili tedy 32 značek což je několik desítek😉. To že některé úseky mohou mit více „oddílů “ by počet značek navyšoval.

Toto by mohl byt pripad ČS u Lhotic, což by znamenalo další 4 značky

Jezdím tu poměrně často, ale zatím me nenapadlo to započítat. Udělám to v pondělí.

beneslu

Jistě šlo na tu šedou 3 tabuli dát 130 nebo konec všech zákazů a bylo by jasno. Osobně otoční cedule dnes v době digitálních tabulí nechápu. To si zase někdo vyprázdnil sklady a namazal si kapsu.

Soudný znalec

Technologie jak z roku 3000.

beneslu

Možná bychom to neměli moc kritizovat, aby za další stovky milionů ty značky nevyměnili….

Projektant

LED značky s více možnostmi by byly samozřejmě lepší. Když teda objednali toto, tak místo šedé stačí dát 130 a bude to OK. Možnost snižování rychlosti vítám, v případě kolony to dost pomůže.

jirka

Tomu nerozumim.
Chapu, ze kdyz jsou vsechny znacky sede, tak tam proste zadna znacka neni, a jede se 130 km/h.

Ale kdyz dovoli na nejakem useku 150 km/h, tak to ukonci sedivym ctvercem? To je nejaka znacka?

Martas

Ukončí se to nájezdem, takže akorát past, kde budou čekat policajti.

Jan

tak najezd na dalnici je krizovatkou a rusi vsechny rychlostni limity

J.K.

Značek bude víc než nájezdů… To někde psali že jich bude hodně docela, jenom místo digitálních budou takhle blbé.:(

jirka

Aha, to dava smysl. Takze to nerusi ta seda znacka ale najezd.

J.K.

Těch 55 bude rozděleno na 21 úseků, tolik nájezdů tam není.

Motolak

Filozofická otázka, lze rychlost 150 km/h ukončit značkou “Konec všech zákazů”, když by následnou rychlost zpřísňovala?

N.N.

Nejspíš ano, formálně se jedná o značku omezující rychlost, ať je na ní číslo jakékoliv. Ale nejsem právník.

Frantík

V podstatě ano, platí to i u zvýšení rychlosti jinde (z 50 na 70…).

Karel IV.

Ano, dopravní značka „Konec všech zákazů“ (č. B 26) ukončuje platnost všech značek vyjadřujících zákazy nebo omezení pro jedoucí vozidla. Nerozlišuje jejich „přísnost“ (např. ruší i zákaz předjíždení, ne jen rychlost). Po ní platí obecná ustanovení, což je v případě dálnice max. rychlost 130 km/h.

J.K.

Ježíši to je snad ještě horší, od kdy „nic“ znamená změnu maximálky ? Asi tak od nikdy ?

N.N.

Doufejme, že to je jen neobratné vyjádření. Šedý čtverec, který vyhláška nezná, je jen šedý čtverec, nikoliv dopravní značka.
Železniční rychlostník taky není ve vyhlášce, takže z něj pro řidiče nic nevyplývá (silnice a železnice je občas v souběhu).

Karel IV.

Též si myslím, že je to jen neobratné vyjádření. Pokud je mi známo, zvýšení rychlosti je plánované min. pro 4 úseky po sobě (aby to nebylo kouskované), což by už mohlo vyplnit celou délku mezi nájezdy (křižovatkami), které v ČR znamenají IT žargonem „reset do továrního nastavení“.