Zmodernizovaný úsek D1 v Posázaví má podle ŘSD vady, Eurovia ho musí opravit
D1 v úseku Soutice - Loket během modernizace. Pramen: ŘSD
Trable na D1. Silničáři reklamují u Eurovie příliš tlustý beton.
Trable na D1. Silničáři reklamují u Eurovie příliš tlustý beton.
Po D1 již dlouho nejezdím. Praha – Brno nejlépe vlak, autem po volnějších jedničkách.
Popiš tu trasu „po volnějších jedničkách“. Mám vyzkoušené všechny, nic z toho není rychlejší, než ucpaná D1.
Když brousit, tak pouze na přechodech povrchů, tj. na cca 100 m na každém kraji betonového.
EUROVIE ????To jsou ti co stavěli dálnici v Ostravě ne ???A na naši ulici ????
Co Čech, to betonář… Prohrábněte si koule na gauči, srkněte si lahváče v akci..
To jste se dobře popsal.
Pokud ty dálnice neumíme, povolal bych němce či rakušáky a nazdar.
Budete se divit, ale Němci s námi na opravách D1 spolupracují-
Pan mluvka to zase špatně pohlídal i s jeho odborníkama z Řsd. Včera jsem jel po D1 a je to hrůza jak to látají, těch broušených míst je tam víc. Kdysi mluvka tvrdil, že se nerovnosti obrousí provozem. Pro kristapána už ať nic neříká.
Tato firma už 10 let nemá co dělat na sekci stavby silnic a dálnic. Co dělali nebo opravovali stojí za h-o-v-n-o, po dvou letech se to rozpadá. Asi se čeká až se zase něco stane jako ve Studénce.
Dle tvojí logiky, ten kdo koupí ojeté auto, zodpovídá za všechny nehody tím autem způsobené…
Co tato firma dělala nebo opravovala a už se po dvou letech rozpadá? Prosím o konkrétní místa.
tak to co předvedli u Ostravy s D47 je bohužel jasná ukázka toho, že Eurovia nebude nic moc.
Tak tam to stavěla ODS a Eurovia ji koupila. Ověřsi fakta a pak piš
Přesně tak.
Takže problém je jen v blízkosti mostů při přechodu z CB na AB kryt? A nebylo by tedy jednodušší nechat beton být, odfrézovat navazující kus asfaltu a vyrovnat schod novým asfaltem? Přeci jen životnost asfaltu je násobně kratší, takže se během životnosti betonu bude ještě několikrát obnovovat. Broušené betonové úseky mi pocitově přijdou horší než přirozený povrch. Jak je to s životností broušeného povrchu?
Máš pravdu živitnost CBK je třicet let, kdežto živičných směsí pouze patnáct (vše v teoretické rovině), navíc CBK je dvouvrstvý, takže se ubrušuje tvrdší pojezdová vrstva. Ty schody ve spojích je výsledek geodetického tj.špatného zaměření neboť finišery ať pokládající betonovou či živičnou směs jsou na výšku a směr naváděny vodícím ocelovým lankem tzv.lankodráhou
No jo, ale kolik váží 8 mm asfaltu v ploše X desítek nebo stovek m2? Most má projektovanou nosnost, kterou by t o snížilo…
Zarážející je, že se s tou balenou neumí trefit na shodnou niveletu, je to celkem běžné , že se balenáři s finišerem netrefí u dilatačních závěrů mostu a pak tam skačeme na koncích jak opice, snad se to někdy naučí.
No to je radosti. Brouseni tady probihalo uz vicekrat, za me je to kvalitou povrchu ten nejhorsi z novych useku. Holt Eurovia se nezapre.
Tento úsek D1-07 směr Brno je šílený, je strašný rozdíl od RSD a jejich dozorů na práce stavebních firem Eurovia, Strabag a další si v podstatně mohou dělat co chtějí. Osobně jsem pracoval na jednom úseku a dozor nás řezal až zdržoval. Prostě hnus
jsem sice laik na pokládku povrchů – ale z logiky věci asi kdybyste to dělali tak jak se má – patrně by neměli námitek…
Tady nejde o pokládku povrchů, jde o všechny zkoušky ať SZD, jamky, rovinatost, na betonech voda,vzduch, kužel atd. Většina kdotu píše nemá ponětí co to obnáší….
Tak hlavně, aby jim nezačal ten zbroušený beton pro změnu praskat, protože bude příliš tenký na ty (nikým nekontrolované, přetížené) kamióny:-(
Ale ŘSD má postavené vysokorychlostní váhy. I na D1. Tedy kontrolované to už začíná být. A to je fajn, že ano.
Pokud to tak skutečně je – tak nahlas tleskám !!!
Jak přetížené kamiony? Když dopravce veze zakázku z Německa do Rakouska dvěma autama, tak naschvál na první čáře přeloží aby měl jedno přetížené a druhé prázdné, na druhé hranici prazdnej kamion počká a pak se srovnají? 😀
A přetížení kamionu vůbec neuškodí, jezdí přetížený ale nemusí se měnit tlumič, servisuje se úplně normálně.
Nj Eurovia…ta houpání a schody na dálnicích umí dobře….se divím že to vůbec opravují v rámci záruční doby a nebrání se že zadavatel a bla bla bla…s tím mají taky bohaté zkušenosti
Kašpaři. Že prý něco nepřipustí…. Rok nazpět jsem si zlikvidoval dva přední disky, když jsem přejel propadlej panel, na jehož konci byl tak 7cm schod….
Ono je to ještě horší. To nejsou (nebyly) panely, ale souvislá vrstva betonu. Spáry jsou dilatační, dodatečně vyřezávané do tuhnoucího betonu. To proto, že na povrchu bývají větší rodíly teplot než na spodním líci betonové vozovky.
Průser je v tom, že dilatační spára se „propracovala“ zkrz celou tloušťku betonu, což neměla. Až tak daleko to ŘSD nechalo dojít. Pak se nikdo nesmí divit, že se řidičům nechce do pravého roztřískaného pruhu.
To prasknuti dilatacni spary pri jejim rezani je ale zcela bezna vec. Byla tak praskla kazda druha na useku Vyskov – Morice, ktery jsem bedlive sledoval a i u useku Prerov – Lipnik skoro kazda. Bylo to krasne videt, nez se dosypaly krajnice. Kdosi tu ale tvrdil, ze jecto spravne a tak to ma byt… Tak nevim…
Pokud vím, tak se nařízne spára s tím, že se v místě spáry beton zlomí úplně, aby mohlo docházet k tepelné dilataci. Aby nevznikaly schody, tak jsou v tomto místě do betonu navíc zalité tyče, které podrží výšku jednotlivých částí vozovky.
Tady https://www.betonovevozovky.cz/information/dalnice-a-silnice/ jsou ke smršťovacím spárám i ke kluzným trnům obrázky a popis.
A kde? Panely se v ČR na veřejné silniční síti nepoužívají.
Ale používají
https://mapy.cz/zakladni?x=17.5035117&y=49.5606182&z=15&pano=1&pid=58834932&yaw=2.473&fov=1.257&pitch=0.310
To nejsou panely, To je souvislý cementobetonový povrch s vyřezanými a zalitými dilatačními spárami.
Spáry se nezalivaji, je tam zatalačená guma
To ale nejsou panely, panely jsou tohle https://mapy.cz/s/juluropasa ale je to lesní cesta, nikoli veřejná silniční síť.
I tato silnice byla tak jako D1 pokládána jako souvislá vrstva cementobetonu nahoře prořezaná spárami a stejně jako u D1 došlo k posunu jednotlivých desek – silnice ale nebyla tvořena z jednotlivých panelů. Podobně kdysi dávno takto vypadal úsek Příbor – Skotnice na I/58, nebo do dnešní doby dochovaná silnice z Prostějova do Ohrozimi. Legendy praví, že je na olomoucku více silnic s cementobetonovým krytem kvůli blízkosti vojenského prostoru Libavá, ale nepřijde mi to jako úplně pravděpodobné vysvětlení.
Pamatuju si je z Ostravska. Z něčeho takového tam byla vyskládaná silnice první třídy.
https://shoptet-obchodiste-ffm.s3.amazonaws.com/uploads/2019/11/413cs_1_big.jpg
Jezdilo se vpravo vedle silnice, po štěrku, aby si člověk neničil podvozek.
Jenomže to s tím „nepřipuštěním“ jste vytrhl z kontextu věty, která byla řečena.