Zmizí dalších 500 „drátoskel“. Praha repasuje starší zlaté zastávkové přístřešky, ušetří tak náklady
Pražské zastávky firmy JCDecaux. Foto: THMP

Opravené přístřešky budou doplňovat nový černý městský mobiliář ARTĚL.

Opravené přístřešky budou doplňovat nový černý městský mobiliář ARTĚL.
Když odhlídnu od hodnocení vzhledu a praktičnosti, nepřestane mě udivovat, že na mnoha místech původní přístřešek stál pěkně bokem, zatímco nově je často naplácnutý na kraj chodníku kde překáží jak kolemjdoucím tak vystupujícím.
Původní metalízové JCD přístřešky se vybouraly, základna se vykopala a za strašné pracnosti se nahradila novými desáhnovými černými zastávkami. A teď se na jiných místech odvezla drátoskla a za další strašné pracnosti se tam vykopaly a zabetonovaly základny a osadily původní JCD, s načerněnou konstrukcí a jinými skly. Mnoho frekventovaných zastávek přitom nadále zůstává bez přístřešku. Podle mne neefiktivní kocourkov.
Z korporátu jsem zvyklý na prioritizaci. Mezi základní parametry, dle kterých se rozhodujeme je kolik klientů/cestujících tou změnou zachytíme. U výměn přístřešků a instalace digitálních displejů mi občas přijde, že si THMP spletla prioritu s váhou.
Měl jsem za to, že drátoskla nebo to, co z nich zbylo (bývaly vytlučená nebo pod nánosy plakátů) už zmizela dávno. Jak vidím, tak jsem se pletl. Holt do míst, kde přežívají se já nedostávám.
Ta recyklace mi přijde naprosto logická a nechápu, že se to tak dosud nedělalo.
Každopádně nejvíc retro byla donedávna zastávka Benešov Nemocnice (asi bez výjimky jen pro MHD), kde byl masivní přístřešek z poloviny osmdesátých let.
by me zajimalo, jestli se takhle bude resit i zastavka Volha, kde dratoskla nahradili plechy, ktere pravidelne, po akcich v El Magico obnovuji, tyhle sklenene budou za chvili hole 🙁
SŽDC to vyřešila zasklením pomocí plechů (zastávky jako Měcholupy, Kolovraty, Světice, Mrač), které drží dodnes i když se ta organizace přejmenovala.
Docela by mě zajímalo, kolik stojí nová zastávka. Jestli repasováním 420 zastávek ušetří 100.000.000,- Kč, pak na jedné repasované zastávce je to cca 240.000,- Kč. Asi dělám něco špatně a měl jsem si založit firmu na výstavbu zastávek….
Hodilo by se aby byla stříška na každé zastávce. To je pak lepší jezdit autem než zmoknout či mrznout atd při čekání na bus atd.
Někomu zjevně přijde normální, že člověk přijede do cíle své cesty zmáčený, a následně to třeba týden odmarodí. Hlavně aby nejel tím zlým autem, a raději někde na dešti poslušně čekal na autobus.
Nemusí jít jen o nějaké málo frekventované zastávky, příkladem podivnosti je třeba Lhotka směr do centra – přestupní zastávka 3 různých směrů (121, 197 a busy z Modřan na Kačerov). Chápu, že tam jsou nějaké historické důvody a složité majetkoprávní vztahy, ale cestující tam pak stojí v dešti.
No vida, tak se repasují poměrně nedávné zastávky, zatímco jinde, například v Letňanech se setkáváme nadále s těmito hrůzami. https://share.google/eFLGV1uOnuewjaJOL
Vždyť článek je o tom, že právě tyto zastávky budou nahrazeny těmi repasovanými
No to jsem si myslel původně také. Leč se v článku píše toto: „Pražští radní schválili repasování původních „zlatých“ zastávkových přístřešků, které v metropoli vystavěla a dlouhá léta provozovala francouzská reklamní společnost JCDecaux.“ A to je to, co mě evidentně zmátlo. 😬 Dál v textu už je to pochopitelnější.
V dnešním dešti mne napadlo, že jsou ty přístřešky hodně malé, na zastávce stojí tak 4x tolik lidí… Ale je fakt, že stejně není cílem ochrana před deštěm.
Ty zlaté alespoň plnili funkci. To je jak s těmi novými autobusy v PID. Nedá se sedět ani na sedačce, aniž bych neklouzal.
Takže nekloužete. 🙂 Slovo aniž už zápor obsahuje…
„A nemůžeš sedět pořádně kluku pitomá?“
Co se deje na Podolske vodarne zast smerem centrum?
Uz nejakou dobu je tam jen oznacnik, aktualne uz par mesicu ani neukazuje casy odjezdu, je zamrzly a nezda se, ze by se jej chystal nekdo resit.
Da se cekat repace zastavky? Je to tam celkem zoufale.
Za kluzkost Vašeho vlastního oblečení materiál sedaček BUS určitě nemůže a plastové bez čalounění koženkou jsem tam ještě neviděl – narozdíl od TRAM, kde se to po letech mění alespoň pogumovaným sedàkem a to ani nemluvě o prvních sedadlech v 15T z ohýbané překližky, které do vozidel MHD schválil naprostý idiot.
Proč je v Praze nadále tolik vůbec ne nevytížených zastávek tramvají, kde není žádná možnost se schovat? Na Černokostelecké, na Bělohorské, Jana Želivského, na spoustě míst v centru… Způsob osazování mobiliáře je záhadný už desetiletí a bohužel ani s odchodem JCD se mnoho nezměnilo. Existuje třeba nějaká stránka, kde je možno požadavek na přístřešek hlásit, zjistit, zda a kdy bude postaven nebo co tomu brání?
Nic nezkazíte podnětem na změňte.to 🙂 na spoustu tramvajových zastávek se přístřešek prostě nevejde.
Tak zejména v okrajových částech na zastávkách ZC lidí jen vystupují, a tedy nečekají na spoj, tak nepotřebují přístřešky ani lavičky, ale z některých takových zastávek jezdí BuSy mimo Prahu, tak tam mají lavičky i přístřešky smysl.
Takže zmizí posledních pár přístřešku,. které sice nejsou úplně hezké, ale muže v nich cestující schovat před deštěm a větrem.
Nové pseudomoderní přístřešky tomuto účelu neslouží, protože cestující při větru a dešti zmokne. Slouží jen jako další reklamní smog.
Ministři si za trest stoupnou na celý den do pseudomoderního přístřešku na celý den až bude zase celý den pršet a foukat.
Zrovna ty přístřešky do JCD jsou v tomto ohledu vyřešeny relativně dobře, dokonce bych řekl že lépe, než ty nové pražské, kde za deště po zaoblené konstukci stékají kapky, které pak kapou na cestujcí pod přístřeškem. Ten design je pěkný, ale nové přístřešky měly před uvedením do provozu projít testováním, které by tento zásadní nedostatek odhalilo. Rovněž ty reklamní výkladce v přístřešcích JCD byly výrazně méně tlusté, než v těch magistrátních. Což při obdobné velikosti přístřešku (již tak nevelké) docela snižuje užitnou plochu.
Logický krok, periferní málo využívané zastávky úplně ten nový mobiliář nepotřebují a takhle se tam dá něco lepšího. Bohužel tyto zastávky kde nefunguje sociální kontrola často končí špatně kvůli vandalismu, tak snad s tím nebudou příliš vysoké náklady
Nejvíce zvandalizované zastávky jsou však v centru a leckde v širším centru. Zejména leptáním skel.
Leptání skel, no tak odvážní vandalové teda nejsou
A co zastávkové sloupky s e-ink displeji (prototyp je na Vysočanské)? to by teprve uspořilo náklady na výměnu papírových JŘ.
E-link je mrtvý, nikde se to neosvědčilo. Zavádí se kombinace odjezdové tabule a označníku s tištěným jízdním řádem. Nebo jak jste spočítal tu úsporu u celkem drahého elinku který samozřejmě potřebuje údržbu a výměny jízdních řádů na papíře jednou za rok? Jste z oboru?
Kde v Praze se mění jízdní řády jenom jednou za rok?
No dobře, třikrát..přiřítí se auto, otevřou vytráž, udělají šup šup a jedou pryč. Pár desítek lidí vymění za jednu noc všechny zastávky. Může s tímhle soupeřit technologie v exteriéru náročná na provoz i instalaci, vyžadující pravidelný i mimořádný servis?
Možná spíš desetkrát 🙂
Zapomněl jste na přípravu na tuto akci. Tedy vytisknout všechny jízdní řády, správně je roztřídit, zkontrolovat… to se také samo neudělá… Je s tím hromada práce, kterou nevidíte.
Akorát že DPP zjevně těch pár desítek lidí nemá. Když jsou výluky na pár dní, jízdní řády se ani nevyměňují. A pravidelné změny nebývají všude vyvěšené přes noc, pokud se toho mění hodně.
Vzhledem k tomu, že by zastávky stejně měly mít elektronické displeje s aktuálními odjezdy, stejně tam potřebujete napájení i konektivitu. Napojit na to i e-ink jízdní řád už je to nejmenší.
Papírový jízdní řád měněný 1-3x a rok, s uvedeným údajem, kde si na mobilu můžete zkontrolovat mimořádnosti. Na ostatní věci nebude v upadající EU pro masové nasazení na všech zastávkách ani dostatečná bezpečnost ani peníze na údržbu.
Upadající EU? Lol, kdo vás krmí propagandou? Babiš, Okamura, Macinka nebo rovnou Vláďa?
Na spoustě zastávek se ten jízdní řád mění tak dvacetkrát za rok. Pokud si budu muset jízdní řád kontrolovat na mobilu, nemusí tam být papírový jízdní řád vůbec.
Upadající EU 😀
Ted ještě ale aby to aktualizovali na zastávkách, když web taky neni úplně stoprocentní.
V Ostravě u Slovanu eink po pár letech přestal fungovat, budoucnost je papírový jízdní řád a odjezdová tabule