Změny ve veřejné dopravě ve Zlínském kraji: více časových jízdenek i zrychlení spojení do Brna

Vlak ve Zlíně. Foto: Twitter Integrované dopravy Zlínského kraje.Vlak ve Zlíně. Foto: Twitter Integrované dopravy Zlínského kraje.

K posílení dopravy dojde na trati do Zlína.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tož Ale

Nejezdím vláčky moc často, spíš za turistikou. Ale jsem rád, že si jízdenku na místní lokálky budu moci koupit už i v aplikaci Můj vlak. Jelikož další plastovou kartu (IZDIOTS nebo jak to je) v 21. století odmítám

V. K.

Ilustrační obrázek odpovídá stavu veřejné dopravy v tomto kraji.

kodl

Zlin je naprosty dopravni skanzen.

Bdtax Fan

Hodně se to zlepšilo, minimálně na železnici už to neplatí, viz článek. Na všech tratích kromě dvou lokálek do Zborovic a Karlovic je hodinový nebo často i kratší interval. Hodně brzkých ranních a pozdně večerních spojů. Stará vozidla už taky pomalu dosluhují a do dvou let budou pryč úplně všecnna. S tím skanzenem před pár lety se to absolutně nedá srovnat.

Jiří Kocurek

Cože, jak nedá srovnávat? Před pár lety tam jezdilo úplně to samé, co teďka. Regiosharky přišly mnohem dříve než před „pár lety“.

Před nimi to byla 810 kam se podíváš, někdy 842/843 i s obligátním 2x 010, občas zjevení v podobě Regionovy a na trati 280 za lokomotivou výhradně Bdt. Tedy ještě před tím než přišly panťáky řady 460, což se za zlepšení moc považovat nedá.

A kromě těch Regisharků je všecko ostatní skanzen a to včetně 742 + 2x Btn, které jsem tam zahlédl. Regionovu pochopím jako záložní stroj, náklady na dávno odepsanou stojící reinkarnaci jsou téměř nulové.

Bdtax Fan

Ale půlku výkonů v kraji dělá Arriva s Linty a GTW, a ty nejsou vůbec špatné. Až ČD do dvou let obnoví svoje zmiňované stroje, bude to ještě lepší. To už budou snad zbývat jen přesahy z JMK na 340 s 854. A co se týká intervalů a jízdních řádů, srovnejte to třeba s GVD 2018 nebo 2019. Tehdy tam bylo opravdu hodně děr.

Jiří Kocurek

Jo takhle, vy to berete přes všechny dopravce.

Kubrt

A ještě ty honekrovské osobáky na trati Přerov-Břeclav – to by taky chtělo změnu. Chystá se s nimi něco?

Pája

Letos už dopravce změnu předvedl. Kvůli Syslům v opravě jezdily kupé. Špalky, koženka, dveře bez dálkově ovládaného zavírání – tzn lidi si odvykli zavírat a průvodčí se naběhala. Pro ni i Honeckery a Sysel jsou pokrok…….

Bdtax Fan

Do dvou let je mají postupně kompletně nahradit panteři.

Kubrt

Díky, to jsem nevěděl, nějak mě to minulo.

Vlaky

Ve zlínském kraji nikde nejezdí 842 ani 742 a myslíte vozy bdtn

Pája

Busy možná. Ale ta Regina do Zlína dnes byla opět příšerně uskákaná, vybydlená, vrzající a ta včera taky, takže je to skanzen. O „nádraží“ Zlín – Střed radši už ani nepíšu. Stará bouda mimo MHD a odpovídající vesnici. Co bude do dvou let? Těžko říct, protože podle jistých plánů už stojí nové nádraží na zmodernizované, dostavěné a elektrizované trati. Tudíž Pantery, Vectrony s dálkovými vlaky….. Realita? Oproti fotce v článku je už nový silniční most……

kodl

Moc nesouhlasim. Jde mi o stav infrastruktury jakozto celku. Kdyz vidim nadrazi Zlin, ci stale jeste ani nezahajenou elektrifikaci, je mi z toho trochu smutno.

Pája

Smutno? U mně se střídá beznaděj se vztekem.

kodl

Dost dobre vas chapu.

Damián

Roční jízdné mezi dvěma městy vzdálenými od sebe vzdušnou čarou 20 km – 15 tisíc Kč – a neomezené cestování všemi vlaky po celém Česku (roční One Ticket) 25 tisíc Kč? To se mi zdá jako opravdu velký nepoměr.

Kubrt

Taky mi spadla čelist.
Kdyby něco takového navrhl pan Borecký, tak ho zdejší Mimořádný šotoušský soud odsoudí za likvidaci veřejné dopravy k doživotnímu ježdění v 810 z Rožmitálu do Kralovic přes Mochov.

Jiří Kocurek

… a po smrti jeho tělo spálili v lokomotivním kotli a popel vysypali z příhradového mostu do řeky.

Jiří Kocurek

Taky mě to praštilo do očí. IDSJMK 100 + 101 + 5 zón stojí podobně a do Bučovic je to 30 km vzdušnou čarou. A taky to jezdí motorák.

M19

Do Bučovic to jsou 4 zóny za Brnem, na 5 dojedete až do Brankovic.