Změny v Ústeckém kraji: nové jednotky z Polska i přímé spojení Ústí s Kadaní a Žatcem

Jednotka Pesa Elf.Eu při testech na IV. koridoru. Pramen: Archiv Zdopravy.czJednotka Pesa Elf.Eu při testech na IV. koridoru. Pramen: Archiv Zdopravy.cz

Na některých tratích dochází k výměně dopravce.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

M.Hrabáč poněkud lže, trať Louny Slany od 11.6. prakticky ruší osobní dopravu za účasti krajských radní z ÚK.a SK.
Děkujeme

mocanita

pan Hrabáč lže nejen o trati Louny-Slaný, ale i o trati Lužná-Žatec

Erik85

Koukám na Rynek Kolejowy a zarazilo mě, že tam píšou o řadě 654-954. To opravdu má hnané podvozky jen na jednom voze? Web Pesy bohužel o tomto mlčí. 🙁

Apollo17

Je to hnací a řídící vůz.

Jiří Kocurek

Web Pesy uvádí rovněž Bo’Bo’+2’+2’, což se nebude adhezní hmotností nějak moc lišit od uspořádání Bo’2 + 2’Bo použitého u Pantera.

Erik85

Díky, jsem zvědav na třívozovku.

Blabla

Je to 654+655

Nikola

👍za to jak se ÚK snaží zkvalitňovat VHD. Ale ta U7 mi fakt nedá. Kolik mio hodlá ještě nasypat do jejího zachování?Naprosto tristní přepravní výsledky, které se nezvýšili ani posunutím zastávek ve Svádově a Těchlovicích blíže obcím, ani prodloužením spojů ze Střekova na západ. Nové jednotky, jejichž provoz bude pro krajskou kasu dražší, také poptávku rapidně nezvýší. Ještě mě napadá, že by mohl kraj zahustit na lince interval. A když ani to nezapůsobí, pak je tady ještě naděje, že v roce 2045 bude odstraněna úvrať na Střekově a pak už by ty počty cestujících mohli stoupat. Myslím, že se tomu… Číst vice »

David

Tak dvouhodinový interval není úplně lákavý pro používání MHD. K tomu navíc U7 míjí jak centrum města (staví až na Západě) tak hlavní nádraží (chybí návaznost jiné vlaky). K tomu navíc Střekov a Západ vypadají nevalně a nejsou bezbariérová.

Anonym ze severu

Ta linka dává smysl, ale ne v současné uživatelské podobě. Bohužel: – v relaci ÚL hl.n. – Děčín hl.n. jezdí vlaky de facto v hodinových intervalech (XX:25 R20, sudá:14 + zpoždění R14, XX:30 Panter, sudá:02 neintegrované EC), – jízdní doby: R14 a R20 16 minut (Děčín hl.n. – ÚL hl.n.), U1 26 minut (Děčín hl.n. – ÚL hl.n.), U7 41 minut!!! (Děčín hl.n. – Střekov), – na U7 navazuje co? MHD? P+R? B+R? Kdybych přijel s U7 třeba na Střekov, tak co tam pak budu dělat? To samé kdybych přijel na Východ v Děčíně. Co tam? Musím pěšky nebo čekat… Číst vice »

Twix

Určitě bych řešil hlavně ten interval, ono pro krátkou linku v okolí tak velkých měst je ta dvouhodina dost nešikovná, to se většině lidem hodit nebude. Kdysi se tam v některých částech dne i po hodině jezdilo, i když to zase byly díry jinde.

Nikola

Ten šikovnej interval tam nyní zajišťují busy UL-Velké Březno 20 minut ve špičce, do Malého Března 20/40 minut, dále Děčín 60 minut.

Tomáš Záruba

Do budoucna Ústí centrum…

Nikola

To právě popisuji. V současnosti nemá objednávka této linky opodstatnění.
Je přeci blbost objednávat linku do doby výstavby nového nádraží. 10,15,20 let?

Jochimstahl

Takže sbohem s bicyklem na Moldavu. Kapacitu 010 nic nenahradí.

Jiří Kocurek

… a já blbec jsem to z Rožnova na Čarták vyšlapal. Přitom jsem si mohl stěžovat, že mě tam nevyveze 010. Byl jsem holt mladý…

Josef Trögl

1. Na kole máte jezdit, ne ho vozit 🙂
2. Kolovůz zůstane i s novým dopravcem.

PvvS

Nj, další výletník stylu: Nahoru mě vyvezte, dolů to nějak sjedu…

Fandík

Když vidím tak dlouhou jednotku Regiojetu, tak prostě mi je líto,aby tohle jezdilo jen pouze mezi Kadaní prunéřovem-a Kadani předměstí…. Tam by stačil fakt malý motoráček… Ale to je pouze můj názor

Ondrys

A jak jsi přišel na to, že to bude jezdit „jen pouze mezi Kadaní prunéřovem-a Kadani předměstí“?

Platamon

Do Kapřu bude jezdit třívozový ČD, tento dvouvozový bude na trati 073, kdy bude mít někdy 5 lidí v jednotce…

Kamil Novotný

Třeba až tam Regiojet přestane jezdit autobusem, tak se 3 cestující vrátí 😁
Jinak teď přijel do Děčína od Střekova pěkný zájezdový autobus jako NAD a dovezl 1 paní.

Jiří Kocurek

Kolik tam jezdilo lidí za ČD? V 7 večer ve středu, ať srovnáváme i podobný čas.

Kamil Novotný

Pane Kocourek, máte pravdu, jelo jich třeba 5. Je to také tristní, ale ty 4 cestující odešli protože co předvádí Regiojet, že je to loterie, jestli pojede vlak, nebo autobus a cestující ani neví na co má čekat a kde, tak to je opravdu totální likvidace této linky. Ano, místo 5 jede 1, to vypadá statisticky stejně tristně, nebo to taky můžeme nazvat že po příchodu Regiojetu ubylo 80% cestujících 😀

Kamil Novotný

Ale ještě to můžeme marketingově zvednout, že po nasazení jednotek elf se ty 4 vrátí a Regiojet po nasazení nových jednotek zvedl počet cestujících až o 80% 😀

Josef Trögl

O 400%.

Petr

Regiojet/ČD funguje jako „převozník“ mezi Kadaní a Prunéřovem – kde se přestupuje na Vary nebo Děčín/Prahu.

Možná by se to dalo protáhnout do Chomutova/Mostu nebo do Jirkova (kdyby tam byly dráty). Otázka je kolik by tam jezdilo lidí…

Menší (jednovozová) elektrická jednotka se bohužel nevyrábí. A aby jezdil nafťák pod drátama taky nemá smysl.

Pak by ještě mohl jezdit na Krušnohoru push-pull úvratí přes Kadaň 😀 – dělám si legraci 🙂

Středohor

U těch spěšňáků ze Žatce přes Lovosice do Ústí sice patří díky, za povýšení kdysi 810tkové tratě na téměř rychlíkovou. Přesto jsem ale skeptický, zda budou dostatečně vytížené zejména z Lovosic do Loun. Sám UK kraj v tom rozsáhlém dokumentu
https://www.kr-ustecky.cz/assets/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1762508
párkrát přiznává že Žatecko, Lounsko, Lovosicko a Litoměřicko mají spád spíše na Prahu. Lepší službu by udělalo zastavování chebských rychlíků v Lovosicích ( alespoň odpoledne z Prahy), nebo zavedení dalších dvou párů rychlíků do Prahy, které by zastavili kromě Ústí, také v Lovosicích, potažmo v Bohušovicích a Roudnici.

Vladimír

Na sp Žatec Ústí je výhoda, že zase přímým vlakem spojí Žatec s Louny. Jinak cesta ze Žatce do Ústí by zasloužila zkrácení jízdní doby, nějaké rezervy na trati ještě jsou (úsek Lišany Prty, Prty – Louny a úsek za Lounama, tam by se dalo po rekonstrukci zrychlit). Zároveň bych vynechal zastavovani v Lišanech a Čížkovicích.

Twix

Já bych se zamyslel nad tím, jestli přímé spojení Žatce a Loun nemůže zajistit prodloužení U11 každou hodinu. Toho přestupu na tak krátké trase mezi dvěma velkými městy je škoda. Nevím jak je tam silná poptávka na spojení s Mostem ale pokud jde jen o Žatec, mohlo by se to lépe řešit posílením dopravy přes Chomutov.

Erik85
Jiří Kocurek

Tak může se stát, čtyři nehody na přejezdu během měsíce jako na trati Bratislava – Komárno a ani ČD by neměly s čím jezdit.

Sap1k

Nemá někdo soupis, na kterých spojích linky U3 budou RegioPantery? Můj Vlak nikde neukazuje typicky panterovské vlastnosti (WiFi…)

Anonym ze severu

Očekávám, že to tam není psané schválně – kdyby se jim Panteři rozbili, tak je musí primárně poslat na U1 (5 vozidel v turnusu, 1 záložní a sedmé – kdyby bylo provozuschopné – na U3).

Od 1. 7. je nasazován na Os 6808/6815 a 6818/6825 Peršing+3 B nebo Honheckery. A na stránkách ČD je v plánovaném řazení Panter, ikdyž tam nejezdí. Takže asi tak.

Sap1k

Tak peršingy budou pro U1 od nového GVD nepoužitelné – každopádně souhlasím.

Jediné co, tak možná by se dala záloha z U1 dát na U3 a v případě poruchy jí přehodit zpátky na U1, nebo poslat jako zálohu Sysla, uvidíme.

Já osobně si tyhle výpadky panterů vždycky spojoval s dualizací – to jako fakt mají ČD v depu jen tak rozbité Pantery?

Kamil Novotný

Nemají. Do včera byly na dualizaci 2 a takže se jezdilo 5/5. No a protože každý panter nejezdí km na nutné prohlídky cca 14 dní, tak vlastně cca 5 dní ze 14 jich je provozních jen 4.
Ale jinak nové je oběh pro všech 7 panterů a tak budou jezdit i většinu Litvínovů.

Apollo17

A záložní soupravy budou 2x 362+2Honekry+ Sysel.

Jiří Kocurek

Kéž by to vyjet nemuselo.

Apollo17

Tak na 3 páry Litvínovů budou vyjíždět turnusově,na jiné v případě prohlídek,instalace ETCS atd..

Anonym ze severu

A co 640.101? Ta už je na dílně minimálně týden. 🙂

Anonym ze severu

Dobře. To ale nevysvětluje, proč ČD na svých stránkách v detailech spoje pro ty 4 osobáky (6808/6815 a 6818/6825) stále uvádí, že tam pojede Panter (1. třída, Wifi, nízkopodlažnost, …), když tam v týdnu pravidelně jezdí 163/362. 🙂

Josef Trögl

Vzhledem k tomu, že teď skoro pravidelně jezdí i na U1 souprava 163+šrot místo Pantera, tak jsem zvědavý, jestli se tam vůbec objeví. Bude to taková loterie 🙂

Martin.dilli

Doufám tedy, že se regiojet sžije s novými jednotkami rychle, to NAD je vopruz, nikdy nevíte, či pojede vlak nebo bus

Joemax

Včera jsem je viděl táhnout přes Kolín, vypadají elegantně 🙂

noerf

No vzhledem ke zpoždění dodávek řady 654, jsem zvědav na včasnost dodání nových jednotek pro Prahu.

55p
Beny

Reportáž jsem si poslechl a jde vlastně o to, že je potřeba v ÚnL hl.n. prodloužit obrat ze 4 minut na 6. Prý to na Pese trvá o 2 minuty dýl. Tedy, nevím jak jsou na tom se včasností ale oboje je dle mého dost šibeniční čas, s přenosem zpoždění.

55p

Mi nedává na rozum, že moderní elektrická jednotka nedokáže ty dvě minuty na 20 zastávkách ušetřit díky lepší dynamice jízdy. Zvlášť proti líným škopkům jako jsou 628D.

Nikola

Dynamika el.jednotky určitě pomůže stahovat zpoždění, které se přenáší z R15 a není možné ho eliminovat již ve výchozí stanici, díky ostré přestupní vazbě. Jakékoliv projíždění stanic na této trati má pozitivní vliv na plnění JŘ.

Důvody k sepsání petice jsou nesmyslné.
Busy z/do Koštova jezdí obsazené jednotlivci, problém občas bývá po cestě, neboť linka projíždí okolo dvou OC a průmyslové zóny. Přesto je vlak z/do této zastávky využíván naprosto minimálně (jednotky cestujících za den). Přitom je vlak rychlejší a dokonce jede ve stejných polohách jako bus. Hold ho měli využívat více, místo Koštova se mohli projíždět Velvěty…

Petr

Jednotky cestujících nastupují po celé trase. Vlaky jezdí prázdné. Ono, jak se říká “ vyschne potok, vyschne řeka“ Jakmile ale začne jezdit více lidí, tak budou vlaky jezdit zpožděné a obraty se stejně nebudou stíhat. Dále zde máme úzké hrdlo Ústí hlavní – Ústí západ.

Třicátáprvní Béé

On je občas problém v tom západu, díky organizaci i ranní Sp ČD přes Úpo, přijíždí na hlavní o tolik minut zpožděnej, že nestíhaj lidi přestoupit na zpožděný EC do němec.. dávám lajk

Jiří Kocurek

Dokáže, ale jednou je JŘ napsaný na na „líný škopek“, ať už je to cokoliv, a odjet s předstihem dost dobře nejde.
To máte jak Pendolíno v taktu s IC taženým pomalým Esem.

Od Ústí

No, každopádně, nezastavovat v Koštově, tedy odůvodnění v reportáži, není sice úplně nepravdivé, ale proč poslední vlak, který jede až do Štětí tam nestaví také?

Blátošlap

Nekvalitnímu spojení z města to rozhodně nepřidá.

Petr

Klidně mohli interval prodloužit. Stejně to bude jezdit z hlavního +1 až +2 min. Takže to je úplně jedno a zůstalo by zachováno zastavování v Koštově. Jsem zvědav na úzké hrdlo Ústí hlavní – Ústí západ.

Jiří Kocurek

Ano, v článku navržené zastavování na znamení by mohlo pomoct.

Ovšem tohle mě zarazilo: „jezdí také autobusy, ty jsou ale podle členů petičního výboru ve špičkách plné.“
Jak je to možné, když tady pořád čtu, jak nikdo nebude jezdit autobusem. 😫

babilon

Zastávka na znamení nepomůže. Při konstrukci jízdního řádu musíte počítat s tím, že tam ten vlak zastaví.

Kubrt

Zastávka na znamení tam je zavedená už v platném GVD.

dfc xdf

A je to.