Změny v Ústeckém kraji: nové jednotky z Polska i přímé spojení Ústí s Kadaní a Žatcem
Jednotka Pesa Elf.Eu při testech na IV. koridoru. Pramen: Archiv Zdopravy.cz
Na některých tratích dochází k výměně dopravce.
Na některých tratích dochází k výměně dopravce.
M.Hrabáč poněkud lže, trať Louny Slany od 11.6. prakticky ruší osobní dopravu za účasti krajských radní z ÚK.a SK.
Děkujeme
pan Hrabáč lže nejen o trati Louny-Slaný, ale i o trati Lužná-Žatec
Koukám na Rynek Kolejowy a zarazilo mě, že tam píšou o řadě 654-954. To opravdu má hnané podvozky jen na jednom voze? Web Pesy bohužel o tomto mlčí. 🙁
Je to hnací a řídící vůz.
Web Pesy uvádí rovněž Bo’Bo’+2’+2’, což se nebude adhezní hmotností nějak moc lišit od uspořádání Bo’2 + 2’Bo použitého u Pantera.
Díky, jsem zvědav na třívozovku.
Je to 654+655
👍za to jak se ÚK snaží zkvalitňovat VHD. Ale ta U7 mi fakt nedá. Kolik mio hodlá ještě nasypat do jejího zachování?Naprosto tristní přepravní výsledky, které se nezvýšili ani posunutím zastávek ve Svádově a Těchlovicích blíže obcím, ani prodloužením spojů ze Střekova na západ. Nové jednotky, jejichž provoz bude pro krajskou kasu dražší, také poptávku rapidně nezvýší. Ještě mě napadá, že by mohl kraj zahustit na lince interval. A když ani to nezapůsobí, pak je tady ještě naděje, že v roce 2045 bude odstraněna úvrať na Střekově a pak už by ty počty cestujících mohli stoupat. Myslím, že se tomu… Číst vice »
Tak dvouhodinový interval není úplně lákavý pro používání MHD. K tomu navíc U7 míjí jak centrum města (staví až na Západě) tak hlavní nádraží (chybí návaznost jiné vlaky). K tomu navíc Střekov a Západ vypadají nevalně a nejsou bezbariérová.
Ta linka dává smysl, ale ne v současné uživatelské podobě. Bohužel: – v relaci ÚL hl.n. – Děčín hl.n. jezdí vlaky de facto v hodinových intervalech (XX:25 R20, sudá:14 + zpoždění R14, XX:30 Panter, sudá:02 neintegrované EC), – jízdní doby: R14 a R20 16 minut (Děčín hl.n. – ÚL hl.n.), U1 26 minut (Děčín hl.n. – ÚL hl.n.), U7 41 minut!!! (Děčín hl.n. – Střekov), – na U7 navazuje co? MHD? P+R? B+R? Kdybych přijel s U7 třeba na Střekov, tak co tam pak budu dělat? To samé kdybych přijel na Východ v Děčíně. Co tam? Musím pěšky nebo čekat… Číst vice »
Určitě bych řešil hlavně ten interval, ono pro krátkou linku v okolí tak velkých měst je ta dvouhodina dost nešikovná, to se většině lidem hodit nebude. Kdysi se tam v některých částech dne i po hodině jezdilo, i když to zase byly díry jinde.
Ten šikovnej interval tam nyní zajišťují busy UL-Velké Březno 20 minut ve špičce, do Malého Března 20/40 minut, dále Děčín 60 minut.
Do budoucna Ústí centrum…
To právě popisuji. V současnosti nemá objednávka této linky opodstatnění.
Je přeci blbost objednávat linku do doby výstavby nového nádraží. 10,15,20 let?
Takže sbohem s bicyklem na Moldavu. Kapacitu 010 nic nenahradí.
… a já blbec jsem to z Rožnova na Čarták vyšlapal. Přitom jsem si mohl stěžovat, že mě tam nevyveze 010. Byl jsem holt mladý…
1. Na kole máte jezdit, ne ho vozit 🙂
2. Kolovůz zůstane i s novým dopravcem.
Nj, další výletník stylu: Nahoru mě vyvezte, dolů to nějak sjedu…
Když vidím tak dlouhou jednotku Regiojetu, tak prostě mi je líto,aby tohle jezdilo jen pouze mezi Kadaní prunéřovem-a Kadani předměstí…. Tam by stačil fakt malý motoráček… Ale to je pouze můj názor
A jak jsi přišel na to, že to bude jezdit „jen pouze mezi Kadaní prunéřovem-a Kadani předměstí“?
Do Kapřu bude jezdit třívozový ČD, tento dvouvozový bude na trati 073, kdy bude mít někdy 5 lidí v jednotce…
Třeba až tam Regiojet přestane jezdit autobusem, tak se 3 cestující vrátí 😁
Jinak teď přijel do Děčína od Střekova pěkný zájezdový autobus jako NAD a dovezl 1 paní.
Kolik tam jezdilo lidí za ČD? V 7 večer ve středu, ať srovnáváme i podobný čas.
Pane Kocourek, máte pravdu, jelo jich třeba 5. Je to také tristní, ale ty 4 cestující odešli protože co předvádí Regiojet, že je to loterie, jestli pojede vlak, nebo autobus a cestující ani neví na co má čekat a kde, tak to je opravdu totální likvidace této linky. Ano, místo 5 jede 1, to vypadá statisticky stejně tristně, nebo to taky můžeme nazvat že po příchodu Regiojetu ubylo 80% cestujících 😀
Ale ještě to můžeme marketingově zvednout, že po nasazení jednotek elf se ty 4 vrátí a Regiojet po nasazení nových jednotek zvedl počet cestujících až o 80% 😀
O 400%.
Regiojet/ČD funguje jako „převozník“ mezi Kadaní a Prunéřovem – kde se přestupuje na Vary nebo Děčín/Prahu.
Možná by se to dalo protáhnout do Chomutova/Mostu nebo do Jirkova (kdyby tam byly dráty). Otázka je kolik by tam jezdilo lidí…
Menší (jednovozová) elektrická jednotka se bohužel nevyrábí. A aby jezdil nafťák pod drátama taky nemá smysl.
Pak by ještě mohl jezdit na Krušnohoru push-pull úvratí přes Kadaň 😀 – dělám si legraci 🙂
U těch spěšňáků ze Žatce přes Lovosice do Ústí sice patří díky, za povýšení kdysi 810tkové tratě na téměř rychlíkovou. Přesto jsem ale skeptický, zda budou dostatečně vytížené zejména z Lovosic do Loun. Sám UK kraj v tom rozsáhlém dokumentu
https://www.kr-ustecky.cz/assets/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1762508
párkrát přiznává že Žatecko, Lounsko, Lovosicko a Litoměřicko mají spád spíše na Prahu. Lepší službu by udělalo zastavování chebských rychlíků v Lovosicích ( alespoň odpoledne z Prahy), nebo zavedení dalších dvou párů rychlíků do Prahy, které by zastavili kromě Ústí, také v Lovosicích, potažmo v Bohušovicích a Roudnici.
Na sp Žatec Ústí je výhoda, že zase přímým vlakem spojí Žatec s Louny. Jinak cesta ze Žatce do Ústí by zasloužila zkrácení jízdní doby, nějaké rezervy na trati ještě jsou (úsek Lišany Prty, Prty – Louny a úsek za Lounama, tam by se dalo po rekonstrukci zrychlit). Zároveň bych vynechal zastavovani v Lišanech a Čížkovicích.
Já bych se zamyslel nad tím, jestli přímé spojení Žatce a Loun nemůže zajistit prodloužení U11 každou hodinu. Toho přestupu na tak krátké trase mezi dvěma velkými městy je škoda. Nevím jak je tam silná poptávka na spojení s Mostem ale pokud jde jen o Žatec, mohlo by se to lépe řešit posílením dopravy přes Chomutov.
Jen aby to v ÚK nepokračovalo i nadále v tomhle stylu:
https://www.tiktok.com/@ten_od_koleji01/video/7160395843105737990?is_from_webapp=v1&item_id=7160395843105737990
Tak může se stát, čtyři nehody na přejezdu během měsíce jako na trati Bratislava – Komárno a ani ČD by neměly s čím jezdit.
Nemá někdo soupis, na kterých spojích linky U3 budou RegioPantery? Můj Vlak nikde neukazuje typicky panterovské vlastnosti (WiFi…)
Očekávám, že to tam není psané schválně – kdyby se jim Panteři rozbili, tak je musí primárně poslat na U1 (5 vozidel v turnusu, 1 záložní a sedmé – kdyby bylo provozuschopné – na U3).
Od 1. 7. je nasazován na Os 6808/6815 a 6818/6825 Peršing+3 B nebo Honheckery. A na stránkách ČD je v plánovaném řazení Panter, ikdyž tam nejezdí. Takže asi tak.
Tak peršingy budou pro U1 od nového GVD nepoužitelné – každopádně souhlasím.
Jediné co, tak možná by se dala záloha z U1 dát na U3 a v případě poruchy jí přehodit zpátky na U1, nebo poslat jako zálohu Sysla, uvidíme.
Já osobně si tyhle výpadky panterů vždycky spojoval s dualizací – to jako fakt mají ČD v depu jen tak rozbité Pantery?
Nemají. Do včera byly na dualizaci 2 a takže se jezdilo 5/5. No a protože každý panter nejezdí km na nutné prohlídky cca 14 dní, tak vlastně cca 5 dní ze 14 jich je provozních jen 4.
Ale jinak nové je oběh pro všech 7 panterů a tak budou jezdit i většinu Litvínovů.
A záložní soupravy budou 2x 362+2Honekry+ Sysel.
Kéž by to vyjet nemuselo.
Tak na 3 páry Litvínovů budou vyjíždět turnusově,na jiné v případě prohlídek,instalace ETCS atd..
A co 640.101? Ta už je na dílně minimálně týden. 🙂
Dobře. To ale nevysvětluje, proč ČD na svých stránkách v detailech spoje pro ty 4 osobáky (6808/6815 a 6818/6825) stále uvádí, že tam pojede Panter (1. třída, Wifi, nízkopodlažnost, …), když tam v týdnu pravidelně jezdí 163/362. 🙂
Vzhledem k tomu, že teď skoro pravidelně jezdí i na U1 souprava 163+šrot místo Pantera, tak jsem zvědavý, jestli se tam vůbec objeví. Bude to taková loterie 🙂
Doufám tedy, že se regiojet sžije s novými jednotkami rychle, to NAD je vopruz, nikdy nevíte, či pojede vlak nebo bus
Včera jsem je viděl táhnout přes Kolín, vypadají elegantně 🙂
No vzhledem ke zpoždění dodávek řady 654, jsem zvědav na včasnost dodání nových jednotek pro Prahu.
Kvůli novým Pesám nebudou od GVD stavět vlaky v Koštově, viz https://sever.rozhlas.cz/v-kostove-na-ustecku-podle-novych-jizdnich-radu-nemely-stavet-vlaky-nekterym-8861757
Reportáž jsem si poslechl a jde vlastně o to, že je potřeba v ÚnL hl.n. prodloužit obrat ze 4 minut na 6. Prý to na Pese trvá o 2 minuty dýl. Tedy, nevím jak jsou na tom se včasností ale oboje je dle mého dost šibeniční čas, s přenosem zpoždění.
Mi nedává na rozum, že moderní elektrická jednotka nedokáže ty dvě minuty na 20 zastávkách ušetřit díky lepší dynamice jízdy. Zvlášť proti líným škopkům jako jsou 628D.
Dynamika el.jednotky určitě pomůže stahovat zpoždění, které se přenáší z R15 a není možné ho eliminovat již ve výchozí stanici, díky ostré přestupní vazbě. Jakékoliv projíždění stanic na této trati má pozitivní vliv na plnění JŘ.
Důvody k sepsání petice jsou nesmyslné.
Busy z/do Koštova jezdí obsazené jednotlivci, problém občas bývá po cestě, neboť linka projíždí okolo dvou OC a průmyslové zóny. Přesto je vlak z/do této zastávky využíván naprosto minimálně (jednotky cestujících za den). Přitom je vlak rychlejší a dokonce jede ve stejných polohách jako bus. Hold ho měli využívat více, místo Koštova se mohli projíždět Velvěty…
Jednotky cestujících nastupují po celé trase. Vlaky jezdí prázdné. Ono, jak se říká “ vyschne potok, vyschne řeka“ Jakmile ale začne jezdit více lidí, tak budou vlaky jezdit zpožděné a obraty se stejně nebudou stíhat. Dále zde máme úzké hrdlo Ústí hlavní – Ústí západ.
On je občas problém v tom západu, díky organizaci i ranní Sp ČD přes Úpo, přijíždí na hlavní o tolik minut zpožděnej, že nestíhaj lidi přestoupit na zpožděný EC do němec.. dávám lajk
Dokáže, ale jednou je JŘ napsaný na na „líný škopek“, ať už je to cokoliv, a odjet s předstihem dost dobře nejde.
To máte jak Pendolíno v taktu s IC taženým pomalým Esem.
No, každopádně, nezastavovat v Koštově, tedy odůvodnění v reportáži, není sice úplně nepravdivé, ale proč poslední vlak, který jede až do Štětí tam nestaví také?
Nekvalitnímu spojení z města to rozhodně nepřidá.
Klidně mohli interval prodloužit. Stejně to bude jezdit z hlavního +1 až +2 min. Takže to je úplně jedno a zůstalo by zachováno zastavování v Koštově. Jsem zvědav na úzké hrdlo Ústí hlavní – Ústí západ.
Ano, v článku navržené zastavování na znamení by mohlo pomoct.
Ovšem tohle mě zarazilo: „jezdí také autobusy, ty jsou ale podle členů petičního výboru ve špičkách plné.“
Jak je to možné, když tady pořád čtu, jak nikdo nebude jezdit autobusem. 😫
Zastávka na znamení nepomůže. Při konstrukci jízdního řádu musíte počítat s tím, že tam ten vlak zastaví.
Zastávka na znamení tam je zavedená už v platném GVD.
A je to.