Autobusy Doprava ve městě

Změny v PID: Nová linka na severovýchodě Prahy a zastávka Staré Strašnice

Autobus PID. Pramen: ROPID
Autobus PID. Pramen: ROPID
Autobusové jízdní řády Pražské integrované dopravy se mění i v oblastech Berounska a Hořovicka

Pražská integrovaná doprava doznala dneškem počínaje některých trvalých změn ve vedení linek. K největším změnám došlo na severovýchodním okraji Prahy, kde organizátor ROPID zavedl novou midibusovou linku 159 Letňany – Valcha – Jilemnická – Ctěnice – Vinoř a noční linku 916 z Palmovky k Vinořskému hřbitovu. U dalších šesti linek (186, 201, 209, 302, 396, 953) se změnily trasy.

„Další větší změny nastanou v oblasti Berounska a Hořovicka, kde dochází ke korekcím jízdních řádů vybraných linek, aby se zlepšila dostupnost nemocnice Motol pro cestující ze Zdic a Žebráku, posílení linky 394 z Králova Dvora do Prahy a také k úpravám školních spojů v oblasti Zdic a Cerhovic,“ oznámil dnes ROPID.

Zmizel i jeden tradiční název zastávky. Protože od poloviny prosince už nejezdí vlaky přes Strašnice, změnila se i tramvajová a autobusová zastávka Nádraží Strašnice na Staré Strašnice.

1) Změny v oblasti Kbel, Satalic a Vinoře:

158 Prodloužení intervalu v úseku Sídliště Letňany – Třeboradice, zlepšení koordinace s linkou 166 do Třeboradic.

159 Nová midibusová linka v trase Letňany – Valcha – Jilemnická – Ctěnice – Vinoř (v provozu celodenně, celotýdenně v intervalu 30 minut ve špičkách a 60 minut mimo špičky).

186 Nová trasa: Černý Most – Rajská zahrada – Lehovec – Nádraží Satalice – Vinoř (v úseku Nádraží Satalice – Vinoř jedou jen vybrané spoje v intervalu cca 60 minut, ráno častěji; na linku navazuje zkrácená linka 396 – jde o přímé spoje bez nutnosti přestupu).

201 Linka opět zajíždí všemi spoji do zastávky Satalická obora.

209 Linka je zkrácena o úsek Letňany – OC Čakovice.

302 Změna trasy mezi Kbely a Vinoří (linka jede nejkratší trasou po Mladoboleslavské ulici), v původní trase této linky je nahrazena novou linkou 159. Zároveň je zkrácena o úsek Českomoravská – Letňany.

396 Zkrácení do trasy Vinoř – Přezletice, Kocanda (linka je ve Vinoři propojena s linkou 186, takže zůstává zachováno přímé spojení Přezletic, Satalic a Prahy 14).

916 Nová noční linka v trase Palmovka – Prosek – Rychnovská – Kbely – Vinořský hřbitov (v provozu celotýdenně v noci v intervalu 60 minut). Na Palmovce navazuje na tramvaj 92, návaznosti jsou zajištěny také mezi linkou 916 a 953 v zastávce Vinořský hřbitov.

953 Ve směru od Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi jede ze Satalic přímo přes Hutě na Lehovec k tramvaji (návaznost na linku 92), v úseku Vinořský hřbitov – Palmovka je nahrazena novou linkou 916, na kterou garantovaně navazuje. Provoz této linky v celé trase bude obnoven až po obnovení denního provozu pražské MHD do půlnoci.

Ostatní linky v oblasti (182, 185, 202, 375, 376 a 378) se nemění.

2) Změny na Berounsku a Hořovicku

380 1 spoj o víkendech ráno a večer do Prahy jede nově již ze Zdic (v úseku Zdice – Králův Dvůr jako linka 384), v opačném směru je také 1 spoj o víkendech večer prodloužen z Počapel do Zdic jako linka

384 – zlepšení dostupnosti motolské nemocnice.

384 1 školní spoj v pracovní dny ráno z Králova Dvora do Prahy jede nově již z Žebráku.

394 Nový posilový spoj v pracovní dny ráno po 5. hodině z Králova Dvora do Nových Butovic.

526 1 školní spoj v pracovní dny ráno ze Zdic do Žebráku jede nově přes Sedlec a INTOS a nejede přes Chlustinu.

527 1 školní spoj v pracovní dny ráno z Komárova, Buzuluku do Cerhovic je prodloužen k cerhovické škole a je časově posunut, 1 spoj v pracovní dny z Drozdova ve 13:54 do Žebráku je přesunut na linku 648 a nově jede do Hořovic.

528 Časový posun prvního spoje v pracovní dny z Březové pro lepší návaznost na linku 384 do Prahy.

529 Časové posuny 1 páru spojů v pracovní dny ráno a dopoledne do/z Hvozdce.

640 Časový posun 1 spoje v pracovní dny odpoledne ze Zdic do Chodouně.

641 1 školní spoj v pracovní dny ráno ze Zdic jede nově přes školu Zdice, Černín a v Berouně zajíždí na Hlinky a Plzeňku, 1 spoj v pracovní dny odpoledne z Berouna jede nově přes Černín a zdickou školu (ale nejede přes Levín), nové školní spoje v pracovní dny od zdické školy v 13:15 a 14:28 na náměstí ve Zdicích.

648 Nový školní spoj v pracovní dny z Drozdova 13:41 přes Cerhovice do Hořovic, 1 školní spoj v pracovní dny odpoledne z Hořovic do Zbiroha nově zajíždí k cerhovické škole, časový posun 1 spoje v pracovní dny odpoledne od cerhovické školy do Drozdova; část spojů je nově garantovaně nízkopodlažní.

3) Změny zastávek
Staré Strašnice nový název pro zastávku Nádraží Strašnice
Ivančická nová zastávka pro linky 158, 195, 201 (pouze ve směru Avia Letňany, na znamení)
Plynárna Satalice zastávka pro linky 186 a 201 je zrušena
Barchovice, Hryzely zastávka je nově „stálá“ (původně „na znamení“)

Pramen: ROPID

 

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Evžen

Na 302 bychom uvítali topící autobusy a řidiče, co se umí chovat. Autodoprava Libuše Mikší z Myslínova u Brna. ČSAD je líné si to jezdit samo?

Xyz

Stare Strasnice daleko od ulice Starostrasnicka nejako postradaju zmysel, mali to pomenovat Nupacka

ani podla tejto mapy nie je zastavka uz v Starych Strasniciach
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.4867168&y=50.0691859&z=16&source=area&id=17923

Martin

Ona hlavne stanice metra je na Starostrasnicke ulici… coz uz tak je komplikovane… 😀

Pavel

Skvele zmeny, jen tak dal! Velky dik vsem, kdo se na zlepseni podileli! 302 je zrychlena opravdu o hodne. Ze nejede na Ceskomoravskou, to vubec nevadi, stejne 80 % vystupovalo na Letnanech. A Do budoucna by bylo fajn zkratit interval mimo spicku z 60 na 30 minut.

Ondros

Dříve to tak bylo – celodenně interval 30 min. a v ranní špičce 24 min., dokud přezletičtí konšelé nedali podnět k tomu, aby linka 302 byla prodloužena do Veleně, kam nikdy žádná přepravní poptávka nebyla (úbytek spojů byl kompenzován tím, že se dá jezdit k metru i přes Veleň 302/377, což je reálně výlet na 30 min.). Bylo slibováno vyhodnocení provozu do Veleně a výsledky pořád nikde. Určitě máte pravdu, že bylo by mnohem lepší zkrátit interval do Letňan přes Vinoř. Klidně i na úkor spojů do Veleně.

švestka

Kam najednou ten spěch? Nákladového nádrazí Žižkov je zrušeno několik let a Ropidu to vůbec nevadí.

Jenda

Tak nádraží je funkčně sice zrušeno, ale obří areál, který je významným orientačním bodem, tam stále je. Cedule na budově viditelná ze zmíněné zastávky taky je. Vzhledem k tomu, jaká je to tam okolo uprostřed města pustina, mě lepší pojmenování nenapadá. Ke Kapslovně? O téhle ulici ví snad jedině ten, kdo v ní bydlí. Jedině snad přejmenovat Olšanskou na Cizineckou policii a NNŽ na Olšanskou.

Martin

Mordor… 😀

Hubert

A navíc je zrušena jen zastávka Strašnice. Nákladní nádraží Strašnice zůstalo, tak mohl zůstat i název…

Frantisek

Jakpak je od té zastávky daleko?

Y.K.

To by mě zajímalo, kolik lidí tuší, že tam je nějaké nákladní nádraží.

Ada

Myslím si, že název Nádraží Strašnice by neznalé lidi a turisty nabádal k domněnce, že tady přestoupí na vlak. Zato u Nákladového nádraží Žižkov bych se toho nebál, takže ten tlak na změnu je tu podle mě menší.

Hodně štěstí

Já bych to přejmenoval na Nákladiště Strašnice. 😆

Frantisek

Jako že se tam budou uživatelé promenády nakládat do piva, nebo že si naloží do těla?

Leinad

Když už, tak to by se hodilo spíše ke Korytné.

Pavel Stařecký

V Krumvíři na nádraží už také lidé na vlak nepřestoupí. Podobných případů bychom možná našli v republice více.

PetrS

To ať si pořeší integrátor IDS JMK. To s ROPIDem nijak nesouvisí…

Leinad

Převedení zastávky na stálou se dělá? 😀
Bylo přeci v plánu udělat všechno na znamení.

Frantík

Než autobusy dostatečně osází tlačítky (aspoň 1 tlačítko na 4 sedadla), tak ať znamení nezavádějí vůbec.

Poudy

Jelikož jezdím často z Vinoře tak oceňuji rychlou trasu linky 302, hlavně lidi z Přezletic to určitě ocení, ploužit se 25 minut na 7km vzdálené metro určitě nebylo moc super, to nebylo použitelné. Blbý je, tě je to už pátá změna trasování linek v oblasti Vinoře a Kbel od 12/2018 a hodně lidí už to opravdu nebaví, tak snad je tohle konečný stav.

Poudy

Pardon, je to pátá změna od 12/2019, ještě sem si nezvykl na nový rok.

Lukáš F.

Na druhou stranu už 302 nejede až na Českomoravskou.

Ondros

V úseku Letňany – Českomoravská stejně nejezdila moc vytížená. Většina cestujích vystupovala na Letňanech.

Leinad

A k čemu to, proc příměstskou linkou jezdit podél metra (Letňany-Prosek) a ještě dál na druhou linku metra.
Snad nechcete naznačit, že někdy spojení Nový Prosek – Florenc je rychlejší přes Vysočanskou bez krásnou zajížďkou přes Kobylisy.

Ondros

Rozhodně lepší bylo spojení Přezletice – Palmovka zajišťované linkou 302, které však bylo zrušeno z důvodu, že se bude rušit autobusové nádraží Palmovka. Leč autobusové nádraží stále stojí 🙂 Zájem jezdit na Českomoravskou nikdy tak velký nebyl jako na Palmovku.

Lukáš F.

Nemusela to být nutně 302, ale 185 už byla do Letňan zkrácena dřív a 182 jezdí jen ve špičce. Ode dneška do Kbel (mimo Mladoboleslavskou) nezajíždí jediná autobusová linka, která by celodenně jezdila skrz Letňany dál na metro B. Ještě že bydlím blízko železniční zastávky.

Radek

Ještě tam jezdí linky 201, S3 a S34. Ty sice nejedou skrz Letňany, ale důležitý je hlavně cíl, nikoliv trasa.

Ondros

Nové vedení linky 302 je určitě pro Přezletice a Vinoř (které společne tvoří hlavní přepravní poptávku po lince 302) přinosné a linky 302 určitě bude vytížena. Jediné, co nikdo nedokáže vysvětlit, je vedení linky 302 do Veleně. Spoje vozí leda vzduch a tím, že dál přijíždějí/pokračují jako 377 nabírají při příjezdu do Přezletic zpoždění (5 minut opravdu není výjimkou). Přitom vedení do Veleně znamenalo omezení provozu přes Vinoř.

Radek

Veleň bude mít přes Vinoř spolehlivé spojení na metro Letňany.