Změny v Ostravě: končí tramvaje T6A5 i vlečné vozy. Starší T3 zůstanou jako zálohy
Vozy T6A5 zmizí do konce letošního roku z ostravských ulic. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz
Ostravský dopravní podnik vyřadí celkem 68 tramvají typu T6A5 a T3. Končí i dvojice vlečných vozíků VV60.
T6 mám rád, ale zas tak bych je nepřeceňoval. Jednak je to drážní vozidlo, které má nějak předepsaný plán údržby a do budoucna nevyhnutelná generální oprava i bez jakékoliv větší modernizace stojí v řádu jednotek milionů na vůz. Druhá věc je, že elektrická výzbroj TV3 je z pohledu dnešní elektroniky naprostý muzeum, na které se náhradní díly musí nechávat draze vyrábět na zakázku.
Vyřazování téšestek, které jsou ve výborném stavu a mohou dobře sloužit ještě spoustu let je další ekonomická zhovadilost současného vedení DPO!
“ … T3 tak ze severomoravského provozu … “ jistě bylo myšleno z moravskoslezského provozu.
Na Slezsko ostravské tramvaje nejezdí.
Aha a Poruba leží kde?
A také Hranečník, kde asi leží 😉
Slezská Ostrava: https://mapy.cz/s/puburabafu
A když u toho budete, tak si něco přečtěte o Sýkorově mostu. Nikdy není pozdě se něco dozvědět.
Trochu problém je, že téměř dvě třetiny Ostravy leží ve Slezsku. Nejen obvod Slezská Ostrava.
„hranice zde tvoří řeky Odra a Ostravice. Mezi těmito řekami se nachází Morava, zbytek pak představuje území spadající pod České Slezsko.“
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/Katastr%C3%A1ln%C3%AD_mapa_Ostravy_-_Morava_a_Slezsko.png
A na „severomoravského“ je špatně co?
Třeba to, že část Ostravy se nachází ve Slezsku.
Takže tvrzení, že se Ostrava nachází na severní Moravě, je i přesto platné. 🙂
Všechno
Takže T6A5 bude v Ostravě viděn pouze na historických jizdách ale v Brně budou v každoděním provozu 🙂
Tak tak…
Dle mých informací ani ta infrastruktura není v Brně na nějaké kdovíjaké úrovni…
Ono je spíš o držku přecházení. Dlažební kostky si sedly a koleje místy nezdravě vyčnívají, takže pokud člověk dává pozor na provoz, snadno zakopne.
Jo, vlečňák….to byl za studií v Ově zážitek 😅
Proč?
Co vím tak nejednou byly odstaveny z důvody vykolejení.
Třeba darovat Liberci nebo na Ukrajinu 🙂
Fanoušek u bystroně u valmezu si také může rozšířit vozový park 🙂
Pro Liberec by byly T6A5 moc moderní 🙂
Jojo…to je moc moderní – r. 1996…
A v Praze budou do nekonečna renovovat staré šroty T3…. Řekl bych že v OV je mají snad nejpokrokovější MHD v CR. Kompletni bezjizdenkove jízdné, nové moderní vozy atd. atd.
No…řekl bych, že jednoho krásného jara, zrovna 1.dubna, se v Ostravě budou chechtat nejméně do Vánoc.
Nápověda: https://necyklopedie.org/wiki/Necyklopedie:NecyLeaks/V%C3%BDb%C4%9Brov%C3%A9_%C5%99%C3%ADzen%C3%AD_na_tramvaje_(Praha)
Už se těším, jak se v Brně svezu ostravskou T6A5. Kdo jiný by to byl ochoten koupit, než DPMB 😀😀
V Brně by z nich mohli dělat i čtveřice 🙂
Když k tomu přemluví spřáhla…
Tak Čtyřčata ještě Brno nemá 😃
Vyzkoušeno, ale zatím bez lidí. Museli jsme si vystoupit z obou souprav, ta zadní pak odtlačila zdechlinu do vozovny na resuscitaci.
Nestraš.
Moc nerozumím té averzi proti spřaženým vozům. Mi to přijde jako dobrý způsob pro regulaci kapacity i nákladů na provoz spoje. Myslím že jsem někde četl, že důvod je nižší bezpečnost v zadních vozech. Já osobně jsem nikdy vzadu problém neměl..
Stačí se podívat do zadních částí například Kačen a dojde vám, že bezpečnost v zadním voze bude podobná, jako v zadní části článkového vozu 😉
Bezpečnost myslíte z pohledu že by mě tam mohl někdo okrást nebo zmlátit?
Taky. Ale také z pohledu vandalismu. To je totiž také problém, který s bezpečností souvisí. Prostě bezpečnost v celkovém kontextu.
Pokud to nemá poloautomatické spřáhla tak se to určitě rozpojovat na víkend nevyplatí. Navíc další kabina, místo mezi vozy, 1 podvozek a pantograf. Výhodnější je když to jezdí poloprázdné.
,,Výhodnější je když to jezdí poloprázdné.“
Zvlášť pro sprejery a jim podobné. 😁
Aby měli větší tabuli na čmárání.
A jinak je to maximálně tak hygienické (T3 i T6A5 nemají klimatizaci).
Tím bych si tak nebyl jistý…
Pan Tyrkys má stále představu, že soupravy po dodání všech Škod nebudou a za ideálních podmínek je to teoreticky možné…
Dal bych ruku do ohně za to že budou jezdit i T3 jako „záloha“. Protože v DPO záloha = vyjede to, protože bez toho by nebyla kompletní výprava, viz. diesel Solarisy 🙂
A známe kvalitu zpracování u Scheißewerke…
Tak nějak. Co sedla, víkendový a prázdninový provoz, noční linky…
Jeden z argumentů proti spřahování vozů je ten, že vezete významně velké hluché metry (kabiny a prostor spřáhel). Nehledě na vybavenou kabinu řidiče, jejíž cena přijde vniveč Proto se ostatně vlaky na kolejích sestavují z motorových vozů a osobních vagonů.
Je na to nicméně zpracovaná statistika. Vyšší počet nahlášených trestných činů, častější poškození a znečištění interiéru , není to nějaká dojmologie.
Tím vlecnakem jsem ještě nikdy nejel… Na jaké lince bych to mohl o víkendu potkat?
4,7,17
Já jsem jel ve vlečňáku náhodou zrovna dnes, linka č 17, přibližně v 9 hodin z Hrabůvky na Porubu.
Já jsem tím jednou jel ve 4. Je to škoda, připadají mi docela cool.
Do chvíle, než musíte platit provozní náklady. V Brně byly vyšší než na T3. Nemá to EDB, tak to musí brzdit mechanicky. A ty brzdy ubývají před očima.
To brzdí špalkama? T3 Brzdí EDBéčkem. A taková T3R.P je daleko lepší než T6A5
A musí to brzdit mechanicky, motorák nemá EDB?
Motorák samozřejmě má EDB, ale vlečný vůz se musí taky podílet na všech režimech brzdění.
Vlečný vůz VV60LF má jako provozní a zajišťovací brzdu hydraulicky ovládnou kotoučovou brzdu. Problém je v tom, že vzhledem k maximalizaci podílu nízké podlahy byly navrženy kotouče o malém průměru, díky čemuž se velmi rychle opotřebovávají, což neúměrně zvyšuje provozní náklady.
Původní představa byla, že to ubrzdí EDB motoráku, ale v praxi se ukázalo, že to je jen představa.
Dnes na 7, 17. Jinak doporučuji pro zjištění nasazení vozidel stránku: http://ttraffic.eu/
Jen doplnění: vlečné vozy jsou 301 a 302
Tak schválně, kolik ostravských T6 skončí v Brně? LOL
Nula.
Spíš Ukrajina možná
Nebo Pchjongjang? 🤔😁
Proč tolik mínusek u mého příspěvku. To je Ukrajina sprosté slovo 🤣
Nejspíš všechny, ale většina bude na náhradní díly.
No, to by byl ještě ten lepší případ.
Taky nestraš. 🙂
Odhaduji – nejméně polovina
Přední nebo zadní? Nebo se to bude brát odspoda nahoru?