Změny v Ostravě: končí tramvaje T6A5 i vlečné vozy. Starší T3 zůstanou jako zálohy

Vozy T6A5 zmizí do konce letošního roku z ostravských ulic. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.czVozy T6A5 zmizí do konce letošního roku z ostravských ulic. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz

Ostravský dopravní podnik vyřadí celkem 68 tramvají typu T6A5 a T3. Končí i dvojice vlečných vozíků VV60.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra K.

T6 mám rád, ale zas tak bych je nepřeceňoval. Jednak je to drážní vozidlo, které má nějak předepsaný plán údržby a do budoucna nevyhnutelná generální oprava i bez jakékoliv větší modernizace stojí v řádu jednotek milionů na vůz. Druhá věc je, že elektrická výzbroj TV3 je z pohledu dnešní elektroniky naprostý muzeum, na které se náhradní díly musí nechávat draze vyrábět na zakázku.

Lxxxx

Vyřazování téšestek, které jsou ve výborném stavu a mohou dobře sloužit ještě spoustu let je další ekonomická zhovadilost současného vedení DPO!

PetrD

“ … T3 tak ze severomoravského provozu … “ jistě bylo myšleno z moravskoslezského provozu.

Greta

Na Slezsko ostravské tramvaje nejezdí.

Zdenek

Aha a Poruba leží kde?

PetrD

A také Hranečník, kde asi leží 😉

Jiří Kocurek

Slezská Ostrava: https://mapy.cz/s/puburabafu

A když u toho budete, tak si něco přečtěte o Sýkorově mostu. Nikdy není pozdě se něco dozvědět.

Baraba

Trochu problém je, že téměř dvě třetiny Ostravy leží ve Slezsku. Nejen obvod Slezská Ostrava.

„hranice zde tvoří řeky Odra a Ostravice. Mezi těmito řekami se nachází Morava, zbytek pak představuje území spadající pod České Slezsko.“

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/Katastr%C3%A1ln%C3%AD_mapa_Ostravy_-_Morava_a_Slezsko.png

robert

A na „severomoravského“ je špatně co?

Honza

Třeba to, že část Ostravy se nachází ve Slezsku.

robert

Takže tvrzení, že se Ostrava nachází na severní Moravě, je i přesto platné. 🙂

Michal O

Všechno

Jiřík

Takže T6A5 bude v Ostravě viděn pouze na historických jizdách ale v Brně budou v každoděním provozu 🙂

medical examiner

Tak tak…
Dle mých informací ani ta infrastruktura není v Brně na nějaké kdovíjaké úrovni…

Pája

Ono je spíš o držku přecházení. Dlažební kostky si sedly a koleje místy nezdravě vyčnívají, takže pokud člověk dává pozor na provoz, snadno zakopne.

IGCT

Jo, vlečňák….to byl za studií v Ově zážitek 😅

Tom

Proč?

FrantaOva

Co vím tak nejednou byly odstaveny z důvody vykolejení.

IGCT

Třeba darovat Liberci nebo na Ukrajinu 🙂
Fanoušek u bystroně u valmezu si také může rozšířit vozový park 🙂

Martin

Pro Liberec by byly T6A5 moc moderní 🙂

medical examiner

Jojo…to je moc moderní – r. 1996…

Honza

A v Praze budou do nekonečna renovovat staré šroty T3…. Řekl bych že v OV je mají snad nejpokrokovější MHD v CR. Kompletni bezjizdenkove jízdné, nové moderní vozy atd. atd.

medical examiner

No…řekl bych, že jednoho krásného jara, zrovna 1.dubna, se v Ostravě budou chechtat nejméně do Vánoc.
Nápověda: https://necyklopedie.org/wiki/Necyklopedie:NecyLeaks/V%C3%BDb%C4%9Brov%C3%A9_%C5%99%C3%ADzen%C3%AD_na_tramvaje_(Praha)

Honza P

Už se těším, jak se v Brně svezu ostravskou T6A5. Kdo jiný by to byl ochoten koupit, než DPMB 😀😀

Jan

V Brně by z nich mohli dělat i čtveřice 🙂

medical examiner

Když k tomu přemluví spřáhla…

Pája

Tak Čtyřčata ještě Brno nemá 😃

Jiří Kocurek

Vyzkoušeno, ale zatím bez lidí. Museli jsme si vystoupit z obou souprav, ta zadní pak odtlačila zdechlinu do vozovny na resuscitaci.

Kernteriér

Nestraš.

Zbyněk

Moc nerozumím té averzi proti spřaženým vozům. Mi to přijde jako dobrý způsob pro regulaci kapacity i nákladů na provoz spoje. Myslím že jsem někde četl, že důvod je nižší bezpečnost v zadních vozech. Já osobně jsem nikdy vzadu problém neměl..

Petr Novák

Stačí se podívat do zadních částí například Kačen a dojde vám, že bezpečnost v zadním voze bude podobná, jako v zadní části článkového vozu 😉

Vladki

Bezpečnost myslíte z pohledu že by mě tam mohl někdo okrást nebo zmlátit?

Petr Novák

Taky. Ale také z pohledu vandalismu. To je totiž také problém, který s bezpečností souvisí. Prostě bezpečnost v celkovém kontextu.

Kleist

Pokud to nemá poloautomatické spřáhla tak se to určitě rozpojovat na víkend nevyplatí. Navíc další kabina, místo mezi vozy, 1 podvozek a pantograf. Výhodnější je když to jezdí poloprázdné.

Anonym ze severu

,,Výhodnější je když to jezdí poloprázdné.“

Zvlášť pro sprejery a jim podobné. 😁

medical examiner

Aby měli větší tabuli na čmárání.
A jinak je to maximálně tak hygienické (T3 i T6A5 nemají klimatizaci).

Poskok

Tím bych si tak nebyl jistý…
Pan Tyrkys má stále představu, že soupravy po dodání všech Škod nebudou a za ideálních podmínek je to teoreticky možné…

Pom

Dal bych ruku do ohně za to že budou jezdit i T3 jako „záloha“. Protože v DPO záloha = vyjede to, protože bez toho by nebyla kompletní výprava, viz. diesel Solarisy 🙂

medical examiner

A známe kvalitu zpracování u Scheißewerke…

medical examiner

Tak nějak. Co sedla, víkendový a prázdninový provoz, noční linky…

Michal Hájek

Jeden z argumentů proti spřahování vozů je ten, že vezete významně velké hluché metry (kabiny a prostor spřáhel). Nehledě na vybavenou kabinu řidiče, jejíž cena přijde vniveč Proto se ostatně vlaky na kolejích sestavují z motorových vozů a osobních vagonů.

Ondřej

Je na to nicméně zpracovaná statistika. Vyšší počet nahlášených trestných činů, častější poškození a znečištění interiéru , není to nějaká dojmologie.

Džamel

Tím vlecnakem jsem ještě nikdy nejel… Na jaké lince bych to mohl o víkendu potkat?

Jura

4,7,17

Halamus

Já jsem jel ve vlečňáku náhodou zrovna dnes, linka č 17, přibližně v 9 hodin z Hrabůvky na Porubu.

asdfsadfasd

Já jsem tím jednou jel ve 4. Je to škoda, připadají mi docela cool.

Jiří Kocurek

Do chvíle, než musíte platit provozní náklady. V Brně byly vyšší než na T3. Nemá to EDB, tak to musí brzdit mechanicky. A ty brzdy ubývají před očima.

Milan3

To brzdí špalkama? T3 Brzdí EDBéčkem. A taková T3R.P je daleko lepší než T6A5

Leinad

A musí to brzdit mechanicky, motorák nemá EDB?

Ondra K.

Motorák samozřejmě má EDB, ale vlečný vůz se musí taky podílet na všech režimech brzdění.

Ondra K.

Vlečný vůz VV60LF má jako provozní a zajišťovací brzdu hydraulicky ovládnou kotoučovou brzdu. Problém je v tom, že vzhledem k maximalizaci podílu nízké podlahy byly navrženy kotouče o malém průměru, díky čemuž se velmi rychle opotřebovávají, což neúměrně zvyšuje provozní náklady.

vjkm

Původní představa byla, že to ubrzdí EDB motoráku, ale v praxi se ukázalo, že to je jen představa.

Poskok

Dnes na 7, 17. Jinak doporučuji pro zjištění nasazení vozidel stránku: http://ttraffic.eu/

Ondra

Jen doplnění: vlečné vozy jsou 301 a 302

Petr Novák

Tak schválně, kolik ostravských T6 skončí v Brně? LOL

Zdeněk

Nula.

Jiří

Spíš Ukrajina možná

Honza D.

Nebo Pchjongjang? 🤔😁

Jiří

Proč tolik mínusek u mého příspěvku. To je Ukrajina sprosté slovo 🤣

Peeetr

Nejspíš všechny, ale většina bude na náhradní díly.

Petr Novák

No, to by byl ještě ten lepší případ.

Kernteriér

Taky nestraš. 🙂

medical examiner

Odhaduji – nejméně polovina

Kernteriér

Přední nebo zadní? Nebo se to bude brát odspoda nahoru?