Změny v dopravě se podle magistrátu cestujících v Kladně téměř nedotknou

Autobusy v Kladně. Foto: Pražská integrovaná dopravaAutobusy v Kladně. Foto: Pražská integrovaná doprava

Kladno vyzývá středočeské obce, aby od smluv s krajem odstoupily, případně do nového systému vůbec nevstupovaly.

Zpět na článek
61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Juraj

Ona dopravní politika SčK sice působí poněkud těžkopádně, avšak přístup Kladna a MB je vyloženě chucpe.

A pokud odebrání spojů bude znamenat, že se další tisíce lidí natlačí do Prahy autem, pak by se měla začít angažovat i Praha samotná, protože další stáda středočeských aut je přesně to, co nepotřebuje.

Osamělý Vlk

Docela by mne zajímala, kde je přesně pravda. On Borecký pro veřejnou dopravu v kraji jistě žádná výhra není, spíš naopak. Na druhou stranu, Kladno svoje odtržení plánovalo už dřív, což se ukázalo i u začátku elektrifikace Kladenské MHD, kdy vozy mají být vyřazeny ze standardů IDSK/PID a zařazeny do vlastního standardu.

Jelen

„Pro občany Kladna se skoro nic nemění, komfort jim zajistíme. Krajem omezené či vyjmuté linky buď posílíme, nebo nahradíme. Nadále budeme v MHD Kladno uznávat lístky a lítačky PID“

Tak bude tedy MHD Kladno vyjmuta z tarifu PID, nebo nebude?

55p

Nic nebrání dopravci/objednateli uznávat jízdné PID. Jen z toho v této situaci nebude mít ani korunu od ROPIDu.

MartinS.

Pokud objednavatel zavelí, bude dopravce vozit kohokoliv i zadarmo. Takže jestli se bude cestující prokazovat jízdenkou PID a bude uznána jako platný jízdní doklad není věcí SčK nebo PIDu, ale věcí města.

kakov

Aby jste se nespletl. Vy si nepamatuje že, jak se ČD soudili s LeoEx za zneužití In-karta?

I když kraj/Praha asi tak aktivní nebude…

GM275

Aneb když magistrát jedna ruka s dopravcem jsou… Tohle je především boj Arrivy proti PID.

Leinad

Kladenští voliči PID nechtěli 🙂

T B

Jsem kladenský volič a pid Jsem chtěl!

Jan Hojsák

Ten usmívající smajlík mi tiše našeptává, že Leinad napsal svůj komentář s ironií.

Leinad

Trošku ano. Chápu že v obecních volbách je hromada jiných důvodů pro zvolení si současných lidí, nicméně právě v obecních volbách lze panašovat (a volit „dopraváka“ z jiné strany)

PetrB

Už na konci května, i přes opakované výzvy k jednání, primátor avizoval, že bude se. Středočeským krajem komunikovat pouze v právní rovině a jakoukoli diskusi odmítá. Město Kladno nejenže věcně nejedná, ale vyhrožuje žalobami. Radní Borecký navrhl zápočet kalkulací SDO s prostředky, které již město Kladno na dopravu vynakládá. Při započtení protarifovací ztráty a odstranění souběhu linek MHD a regionálních, nám vyšlo nula korun. To znamená, že by navíc nic nedoplácelo. Prostě to je tak, když je primátorem arogantní namistrovanej blb, co si myslí, že všichni musí skákat jak on píská, a že dohoda nebo kompromis je známkou slabosti. Doufám,… Číst vice »

Vít Jůza

Tak co a proč kraj tedy od Kladna chce a o čem chce nechce jednat, jestli mu vychází, že Kladno nic doplácet nemá???

blue

Nula vyšla, ale přerozdělení dopadá jinak, a více peněz by šlo kraji, méně magistrátu Kladna do kapsy.

babilon

Ta nula vyjde až poté, co meziměstské linky přestanou objíždět celé město („odstranění souběhu“).

Roman

Proč se rovnou nepodepíšete pane Borecký?

PetrB

😂😂😂😂😂😂😂

Ondřej

Cesta do centra Prahy s Arrivou 45,- Kč, s PIDem 70,-. Návrat komerční dopravy může jedině pomoct…

Anonym

Akorat teda s tim PID psk muzete jezdit i dal po Praze, s Arrivou si musite koupit dalsi jizdenku za 30 nebo 40.

babilon

Když se nepotřebuji courat po Praze (třeba jenom přestupuji na další vlak), pak si žádnou další jízdenku kupovat nemusím.

blue

A to je argument proti PID? Dobrá hňupovina.

babilon

Je to jenom konstatování faktu, že jsou situace, kdy si další jízdenku kupovat NEMUSÍM. Prostě jsou relace, kdy je tarif PID fakt drahý.

Juraj

Přesně pro takový corner case tam ten tarif dopravce je. V PIDu není zakázáno jezdit na tarif dopravce, cestující si může vybrat.

MartinS.

Komerčním autobusem ale za těch 45 Kč (nebo kolik to bude) dojedete nejdál na Veleslavín, tam teď dojedete s PID tarifem za 40. A s Arriva vlakem do centra za 45 Kč můžete jet už teď. Takže se nic nezmění. Jen s PID tarifem to bylo 70 Kč pro cestování po celé Praze, teď to bude třeba 45 + 30 nebo 40 podle délky cestování v Praze.

mgr.pavel

Celý svět jde směrem k integraci dopravy, k zajištění návaznosti, informacích o zpoždění apod.

Jen Kladno si řeklo „ne“.

Zbyněk

A není to poprvé. Jaké jiné okresní město si vytvořilo vlastní IDS namísto integrace do PID kolem roku 2000.

kakov

a které to bylo?

Kubin

Takže Kladno chce svůj klexit šířit dál? No to je teda gól 😀

kakov

Lidská hloupost je chytlavá, a protože je nízká, dokazuje si svou velikost urputnou snahou se šířit……

Bobek

Blbá záře nad Kladnem.

Gwann

Aneb jak ego nějakého místního papalase může rozložit fungující systém (nebo se o to alespoň pokusit)

Mysel

Ego nebo kapsa?

kakov

Ego, kapsa se chová dle toho co jí mozek naridi

blue

„Na základě odborných zjištění a podkladů vyzýváme, aby byly zrušeny všechny dosud uzavřené smlouvy k SDO mezi obcemi a Středočeským krajem. Na obce, které dosud nátlaku nepodlehly, apelujeme, aby se připojily k naší iniciativě,“ se překládá jako „prosím, prosím, ať nejsme ve sra*kách sami“?

Kubrt

Myslím, že vedení Kladna si ve sr*kách nepřipadá.

původní Jakub P

To je otázka, mohli spoléhat na to, že kraj couvne nebo to aspoň nebude řešit tak rychle. A teď s hrůzou zjistit, že se spletli…

blue

Vedení Kladna se může velmi rychle se zlou potázat, až začnou být lidé nespokojeni se situací.

Kubrt

Tím si právě nejsem jist. Znáte nějaké Kladenaky? Je to dost specifické město.

Lkprak

Já jsem Kladeňák (tedy náplava, bydlím tu už 14 let) a s postupem radnice jsem hrubě nespokojen. V podzimních komunálních volbách budu volit ty, jež jsou pro hlubší integraci v rámci PIDu.

kakov

Já kladenský lidi neznám. Můžu prosím vědět v čem je to specifikum? Dekuji

Kubrt

Velká část Kladeňáků tam jen přespává a reálně žije v Praze. Jezděj buď autem, nebo busem – před PIDem měli hodně komerčních spojů. Jak píše babilon níže, někteří ani existenci PIDu nezaznamenali. Pak je tam spousta hornických a hutnických důchodců a sociálně slabých různé barvy pleti (Výměna manželek má kde čerpat účinkující), ti nikam jezdit nemusí. Nejlépe ovšem tam jet a pár hodin chodit po ulicích a koukat. Fakt je to tam jiné, než třeba v Berouně nebo Nymburce. Jsou to samozřejmě jen mé dojmy, nepodložené žádnými čísly, jen koukáním a – statisticky nereprezentativním – vzorkem kladeňáků, které jsem poznal.

Tomáš

To ano, asi s tím i souhlasím, jsem přesně ten 1. Příklad.
Jen si počkejme až idsk zavede jen jednu – 2 zastávky na území Kladna (např autobusak a nádraží) a bude po ptakach

kakov

klid, tak drsný to nebude…. IDS není Váš nepřítel a to ani s ohledem na to, že za KSČ to nebylo

Surio Mario Ramirez Suarez

Naprostej souhlas – Kladno je asi jako Maďarsko = chudá zoufalost ale má to pořád nosánek nahoru a žije v dlouhodobém budu že je to pořád priviligovany město… To už ale dávno není pravda.. a reálné poměry ve městě odpovídají konci 90. let…

Kubrt

Myslím, že Maďarsku křivdíte 🙂

Míra

Kladno je největší město Středočeského kraje. Pro kraj je příspěvek Kladna docela tučné sousto.

Ondřej

Nepřehánějte…Kladno není o moc větší, než mnohá jiná města v SČ kraji a bez jeho příspěvku v rozpočtu nijak zásadně neubude.

Kubrt

Kladno 69 tis., MB 44, Kolín (a Příbram) 32. To se mi jako „není o moc větší než mnohá jiná“ nezdá.

Ondřej

Tak to jsem myslel, že je Kladno větší.

babilon

Jako je pravda, že tarifní integrace mnoha lidem neříká vůbec nic (a to včetně řidičů MHD). Když jedu do Prahy, tak cca 90 % cestujících si kupuje jízdenku na Veleslavín (z těch, co si nějakou kupují). A pochybuji, že ti všichni na Veleslavíně končí.

Mikuláš Pelíšek

Tarifní integrace řidičům MHD ani nic říkat nemusí, když jízdenky PID už nějaký ten čas vydávat nesmí a nejspíš to odbavovací zařízení ani neumožňuje.

babilon

To platí od kdy? A kde se to dá najít? Nicméně večer se nastupuje předními dveřmi a tam řidič musí umět zkontrolovat platnost jízdenky.

blue

Znám, mají stejně jednu hlavu, dvě ruce, dvě nohy jako normální lidi. Nevidím na nich taky nic specifického.

Surio Mario Ramirez Suarez

Ty si vždycky mysleli že jsou něco víc než ostatní- no současná realita je taková že stále ještě jsou závislí na dojíždění za prací na letiště a dál do Prahy..

Jouda

Takhle. Praha je naopak v jistém smyslu dost závislá na Kladeňácích. Protože kdyby teoreticky zítra nikdo z nich nenastoupil v Praze do práce, tak třeba z Ruzyně neodletí jedno jediné letadlo. Mínusujte jak chcete , ale neodletí…

blue

Na druhou stranu, kdyby Praha zakázala Kladeňákům vstup, tak do týdne pomřou hlady, protože v Kladně si skoro nic nekoupí.

Daniel Jablonecký

Kladno je mentálně taková malá Ostrava, ale v Čechách.

PetrB

Tak oni si na to najali advokátní kancelář 😂
To fakt nevymyslíš

blue

Pak už chápu, proč do toho tahají i další obce. Potřebují, aby jim někdo pomohl platit náklady na tu kancelář. Co jim tak asi AK řekne a co reálně zmůže?

Zbyněk

V zatáčce už vymysleli, praktikovali a zplakali nad vejdělkem.
https://brnonakole.cz/anatomie-selhani-cyklooobousmerky/

Tomáš

Na čase opustit Kladno 🙂
Gratuluji, nečekejte žádné návaznosti, informovanost, pravidelnost a dodržování jízdních řádů.. Aneb návrat k chaosu, jaký byl před integraci.
Bravo